Test drive: Opel Adam S

Test drive: Opel Adam S

Το Adam S έχει την εμφάνιση, έχει όμως και τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά που πρέπει ώστε να αποτελεί μια πραγματικά σπορ έκδοση;

Το μικρό Adam είναι η απάντηση της Opel στο Fiat 500, όμως από τη γκάμα του μέχρι πρότινος έλειπε μια σπορ έκδοση που θα μπορούσε να ανταγωνιστεί το αντίστοιχο Abarth 500.

Σήμερα, σχεδόν 2,5 χρόνια μετά το λανσάρισμα του μοντέλου και ταυτόχρονα με την έλευση του νέου 1.0 Turbo και του crossover Adam Rocks, το νέο Adam S ήρθε να καλύψει αυτό το κενό. Και δεν κοντράρει τον βασικό ανταγωνιστή του μόνο σε επιδόσεις αλλά και σε δυνατότητες εξατομίκευσης της εμφάνισής του μέσα-έξω.

Εσωτερικός δανεισμός
Για να ζωηρέψει σε επιδόσεις ένα μικρό μοντέλο συνήθως αρκεί να κληρονομήσει τον κινητήρα ενός μεγαλύτερου, και αυτήν ακριβώς τη συνταγή ακολούθησε η Opel για το Adam S. Ο 1.4 Ecotec Turbo που γνωρίζουμε από το Astra βελτιώθηκε στα σημεία ώστε αφενός να αποδίδει 150 ίππους και 22,4 kgm αντί για 140 και 20,4, αντίστοιχα, και αφετέρου να αποκτήσει την απόκριση στο γκάζι που απαιτείται σε ένα σπορ μοντέλο. Στην πράξη το μοτέρ έχει ικανοποιητική δύναμη από χαμηλά, όπως έχουμε συνηθίσει στα σύγχρονα τούρμπο. Όμως μετά τις 3.000 rpm νιώθεις άλλη μια σπρωξιά λόγω της κορύφωσης της ροπής που σε προτρέπει να το δουλέψεις πιο ψηλά, να μην ανεβάσεις νωρίς. Και η σφιχτή κλιμάκωση των σχέσεων στο κιβώτιο, που καταλήγει σε μια 6η των 37 km/h/1.000 rpm, συνηγορεί σε αυτό.

Ακόμα και ο ήχος της εξάτμισης είναι προσεγμένος, και το διακριτικό αλλά απειλητικό μπάσο στις χαμηλές στροφές μετατρέπεται σε υψίσυχνο σφύριγμα ψηλότερα. Η απόκριση στο γκάζι είναι πράγματι βελτιωμένη, αλλά και πάλι δεν φτάνει τα κορυφαία σπορ χάτσμπακ, όπως το Ford Fiesta ST. Στις μετρήσεις μας το Adam S στέκεται μια χαρά απέναντι στο Abarth 500. Παρότι ξεκινάει ιδανικά από στάση, με τον κινητήρα να κρατάει 4.000 rpm στην εκκίνηση και ελάχιστο σπινάρισμα, μένει οριακά πίσω με 8,6'' για το 0-100 km/h και 16,2 '' για τα 400 m (Abarth: 8,2'' και 16,0''). Αλλά σε μετρήσεις πιο σημαντικές στη σπορ οδήγηση έχει ξεκάθαρο προβάδισμα, με 80-110 km/h με 3η σε 3,9'' και 110-140 km/h με 4η σε 5,7'' (Abarth: 4,3'' και 6,3''). Οι διαφορές με το Mini Cooper, που κι αυτό θεωρείται ανταγωνιστής του, είναι ακόμα μεγαλύτερες.

Τα αμορτισέρ και τα ελατήρια είναι βέβαια εξελιγμένα ειδικά για το Adam S. Το πλαίσιο ακολουθεί το ανάγλυφο των αστικών δρόμων πιο πιστά απ' ότι στα απλά Adam, όμως η άνεση παραμένει σαφώς καλύτερη από όλα τα προαναφερθέντα μοντέλα. Και στον επαρχιακό δρόμο, ακόμα και στρίβοντας υπό πίεση τα αμορτισέρ έχουν πάντα διαθέσιμη διαδρομή ώστε να καταπιούν κάποια ανωμαλία. Τελικά το Adam θα στρίψει αποτελεσματικά, και είναι απίθανο να φέρει τον οδηγό του σε δύσκολη θέση. Άλλωστε το ESP δεν απενεργοποιείται πλήρως, παρά την ύπαρξη του σχετικού μπουτόν. Ευτυχώς δεν είναι καθόλου παρεμβατικό, παρά μόνο αν προσπαθείς επί τούτου να το γυρίσεις με τιμονιά ή φρένο. Σε σπορ χρήση παράπονο θα έχεις από το τιμόνι, που δεν παρέχει ιδιαίτερη πληροφόρηση. Μερίδιο ευθύνης σε αυτό έχουν πιθανόν και τα λάστιχα, αφού τα Continental EcoContact 5 που φοράει είναι αρκετά «πράσινα» για μοντέλο με σπορ χαρακτήρα.

Τα φρένα του Adam S προέρχονται από το Corsa OPC. Εντυπωσιάζουν σε προδιαγραφές, με δίσκους 308 mm εμπρός και 264 mm πίσω, αν και η ακινητοποίηση σε 39,2 m από τα 100 km/h είναι καλή αλλά όχι κορυφαία επίδοση. Από το Corsa OPC προέρχονται και τα καθίσματα της Recaro, που ανήκουν στον έξτρα εξοπλισμό και περιλαμβάνουν πλευρικούς αερόσακους. Όποιος ερωτευτεί την πλευρική στήριξη που προσφέρουν ή την εμφάνισή τους δεν θα πτοηθεί από την ελαφρώς μειωμένη άνεση λόγω της σκληρής επιφάνειάς τους. Άλλωστε κοστίζουν €1.300, όταν σε ένα Abarth 500 τα αντίστοιχα Sabelt χρεώνονται €2.500. Εκτός από τα καθίσματα, τα βλέμματα στο εσωτερικό του Adam S τραβάει η οθόνη αφής 7'' του συστήματος IntelliLink, που περιλαμβάνεται στον πλούσιο βασικό εξοπλισμό του, και οι κόκκινες λεπτομέρειες που το διαφοροποιούν από τις πιο προσιτές εκδόσεις του Adam.

Διάλεξε οπτική
Το Adam S δεν έχει τη σπορ συμπεριφορά του Mini Cooper, όμως αυτό ενδιαφέρει λίγους υποψήφιους αγοραστές. Από την άλλη είναι αρκετά φτηνότερο τόσο από εκείνο όσο και από το Abarth 500, ενώ με μέση κατανάλωση που κατά τη διάρκεια της δοκιμής περιορίστηκε στα 7,7 lt/100 km είναι πιο οικονομικό και από τα δύο στη χρήση. Σε συνδυασμό με τις ζωντανές επιδόσεις, την πιο άνετη ανάρτησή του και την ευρυχωρία του –σε σχέση με το 500– το πιθανότερο είναι ότι θα ικανοποιήσει πλήρως όποιον το επιλέξει.


Τι λέει το DRIVE
Έχει τις επιδόσεις, την οδική συμπεριφορά, τον εξοπλισμό και την τιμή ώστε να ικανοποιήσει τον οδηγό του, αλλά όχι ιδιαίτερα τονισμένο σπορ χαρακτήρα
Τιμή €17.040 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.364 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, 150 PS/5.000-5.500 rpm, 22,4 kgm/3.000-4.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,6”
0-160 km/h 24,4”
0-400 m 16,2” @ 137,2 km/h
0-1.000 m 30,1” @ 169,4 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 7,0”
50-80 km/h (3η) 3,1”
80-110 km/h (3η) 4,0”
80-110 km/h (4η) 4,6”
110-140 km/h (4η) 5,7”
110-140 km/h (5η) 7,0”
110-140 km/h (6η) 8,4”
Φρένα 100-0 km/h 39,2 m
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση 7,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 139 gr/km
Διαστάσεις 3.708 x 1.720 x 1.484 mm
Βάρος 1.180 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube