Test drive: Opel Adam 1.4 Easytronic

Test drive: Opel Adam 1.4 Easytronic

Η αυτόματη έκδοση του Αδάμ της Opel δεν αποτελεί απαγορευμένο καρπό.

Το Adam δεν είναι κάτι το ξεχωριστό μόνο για την κατηγορία του, αλλά και για την ίδια την Opel. Παρουσιάστηκε πριν τρεισήμισι χρόνια και αποτελεί το πρώτο «μοδάτο» αυτοκίνητο πόλης της γερμανικής εταιρείας και το μοναδικό της κατηγορίας που κατασκευάζεται στην πατρίδα του (Γερμανία).

Από την πρώτη στιγμή που το παρουσίασε η Opel, ήξερε ότι είχε δύσκολο έργο μπροστά της. Κύριοι ανταγωνιστές του είναι το 500 της FIAT και τα smart fortwo και forfour. Γι’ αυτό, πέρα από την κορυφαία ποιότητα που του διασφάλισε η γερμανική εταιρεία, έπρεπε να διαπρέπει και στον τομέα της εξατομίκευσης και του εξοπλισμού. Και εκεί τα καταφέρνει περίφημα. Εκεί που υστερούσε το μοντέλο ήταν στους κινητήρες που ήταν απλοί τεχνολογικά, ατμοσφαιρικοί, με 1,2 ή 1,4 λίτρα χωρητικότητα.

Η υστέρηση του στον τομέα των κινητήρων σταμάτησε να υφίσταται με τον καινούργιο 3κυλινδρο 1.0 τούρμπο και τον 4κύλινδρο 1.4 τούρμπο. Υπάρχει βέβαια ακόμα στη βάση της γκάμας ο 1.2 των 70 ίππων που συνδυάζεται με το βασικό επίπεδο εξοπλισμού JAM, αλλά και ο 1.4 με τους 87 που πλέον προσφέρεται αποκλειστικά με το νέο 5άρι αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο Easytronic 3.0. Αυτή η τελευταία έκδοση είναι η πιο φρέσκια στην γκάμα του μοντέλου και την δοκιμάζουμε.

Το σασμάν με την ονομασία Easytronic 3.0 είναι μία νέα αυτοματοποιημένη χειροκίνητη μετάδοση που διατίθεται με τα Karl, Adam και Corsa, αλλά και με το νέο Astra. H Opel διευκρινίζει ότι η απόφασή της να εντάξει το σασμάν αυτό στην γκάμα της, έρχεται ως απάντηση στις πολλές ώρες που ξοδεύουν οι οδηγοί στα μποτιλιαρίσματα στις πόλεις, με τις επαναλαμβανόμενες αλλαγές 1ης και 2ης. Έτσι, απαλλάσσει τους οδηγούς από το έξοδο της «πολυτέλειας μιας αυτόματης μετάδοσης», που θα ήθελαν να κάνουν, αλλά δεν έχουν τα χρήματα. Και αυτό διότι αυτή η συγκεκριμένη «πολυτέλεια», τις περισσότερες φορές, κοστίζει μερικές χιλιάδες ευρώ. Στη συγκεκριμένη μάλιστα περίπτωση, το Easytronic 3.0 κοστίζει τα μισά ή ακόμα και το 1/3 από τα αυτόματα κιβώτια που μπορούν να εφοδιάσουν άλλα αυτοκίνητα -περίπου 700 ευρώ.

Εδώ λοιπόν έρχεται να απαντήσει η Opel με το Easytronic 3.0, ένα κιβώτιο που βασίζεται στο χειροκίνητο, αλλά διαθέτει αυτοματοποιημένο σύστημα αλλαγών σχέσεων. Μετάδοση που όπως προσδιορίζει η Opel είναι μια «οικονομική και αποτελεσματική εναλλακτική ενός συμβατικού αυτόματου κιβωτίου για μικρά ή κόμπακτ αυτοκίνητα». Το Easytronic 3.0 διαθέτει χειροκίνητη δυνατότητα, ευρεία κλιμάκωση των πέντε ταχυτήτων που μειώνει το ρυθμό περιστροφής του μοτέρ για πιο χαμηλό επίπεδο θορύβου, ενώ διαθέτει ρύθμιση «Creep» για μανούβρες χαμηλής ταχύτητας, καθώς και λειτουργία «Launch». Σε χαλαρό ρυθμό κίνησης με ελαφρώς πατημένο το γκάζι, το Easytronic συμπεριφέρεται κόσμια. Μόνο όταν ο οδηγός αρχίσει να έχει απαιτήσεις σε επιδόσεις θα δείξει τη φύση του. Και αυτή παρουσιάζεται με καθυστέρηση στις αλλαγές που συνδυάζονται και με ένα μικρό κόμπιασμα.

Οι επιδόσεις που δίνει ο συγκεκριμένος συνδυασμός στο βάρους 1.080 kg Adam είναι κάτω του μετρίου από στάση και μέτριες εν κινήσει. Για να πιάσει τα 100 km/h από στάση χρειάζεται 13,8” (11,4” ήθελε το χειροκίνητο) και η τελική του ταχύτητα ακουμπά τα 178 km/h. Κάτω του μετρίου είναι και η απόδοση των φρένων (42,3 m για το 100-0 km/h), ενώ δεν μας άρεσε και η σπογγώδης αίσθηση του μεσαίου πεντάλ.

Εκεί που έκανε «δουλειά» το νέο κιβώτιο είναι στις εκπομπές CO2 και στη μέση κατανάλωση βενζίνης. Οι πρώτες έπεσαν από τα 119 g/km του χειροκίνητου στα 109 του Easytronic, με τη μέση κατανάλωση να πέφτει 0,3 lt/100 km (7,0).

Κατά τα άλλα, το Adam παραμένει κορυφαίο σε τομείς όπως η ποιότητα, ο εξοπλισμός, η θέση οδήγησης, τα οδικά χαρακτηριστικά και η ποιότητα κύλισης, αλλά δεν ξεχωρίζει σε χώρους για τους πίσω και αποσκευών -170 λίτρα.

Η μοναδική αυτόματη έκδοση του Adam κοστίζει 14.442 ευρώ και συνδυάζεται με το πλούσιο βασικό επίπεδο εξοπλισμού JAM που όμως διαθέτει μόνο εμπρός ηχεία.

Τι λέει το DRIVE
Η αυτόματη έκδοση του Adam πετυχαίνει το στόχο της για οικονομία σε κόστος και πάγια έξοδα με τις όποιες παραχωρήσεις από τη λειτουργία του κιβωτίου, αλλά θα θέλαμε να προσφέρεται με τον 3κύλινδρο 1.000άρη τούρμπο, όπως συμβαίνει και με το Astra.
Τιμή από € 14.442
Τεχνολογία 1.398 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, 87 PS/6.000 rpm, 13,3 kgm/4.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,8”
0-150 km/h 36,7”
0-400 m 19,2” @ 119,7 km/h
0-1.000 m 35,4” @ 148,4 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 11,5”
50-80 km/h 5,3”
80-110 km/h 6,6”
110-140 km/h 14,9”
Φρένα 100-0 km/h 42,3 m
Τελική ταχύτητα 178 km/h
Μέση κατανάλωση 7,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 109-112 g/km (ανάλογα τους τροχούς)
Διαστάσεις 3.698 x 1.720 x 1.484 mm
Βάρος 1.080 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube