Test drive: Hyundai Kona 1.0 T-GDi

Test drive: Hyundai Kona 1.0 T-GDi

Με το μικρότερο SUV της ιστορίας της, η Hyundai έρχεται να διεκδικήσει την κορυφή της ταχύτερα αναπτυσσόμενης κατηγορίας του αυτοκινητικού στερεώματος.

Ξεκάθαρα πλέον, η Hyundai έχει κερδίσει τη θέση της στο κορυφαίο επίπεδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ένας κορυφαίος μαζικός κατασκευαστής όμως δεν χαρακτηρίζεται μόνο από την ανταγωνιστικότητα των μοντέλων, αλλά και από την πληρότητα της γκάμας του. Σε αυτό το πλαίσιο, το ολοκαίνουργιο Kona τερματίζει την απουσία της Hyundai από την «κότα με τα χρυσά αυγά» που ονομάζεται κόμπακτ SUV και αναπτύσσεται ραγδαία.

Σύγχρονη ει-Kona
Αντίθετα με την πλειονότητα των SUV και crossover αυτής της κατηγορίας μεγέθους που βασίζονται σε σουπερμίνι, το Kona χρησιμοποιεί μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα. Είναι συμβατή με τετρακίνηση και ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση, ενώ θα τη δούμε και σε αμιγώς ηλεκτρική εφαρμογή, στο Kona Electric.

Αποτελείται κατά 51% από ατσάλι υπέρ-υψηλής αντοχής (ultra high strength) το οποίο μορφοποιείται με τη μέθοδο hot stamping και 115 m προηγμένων συγκολλήσεων υπόσχονται ύψιστη ακαμψία χωρίς μεγάλη αύξηση του βάρους.

Όπως και να έχει, το πρώτο πράγμα που σου κάνει εντύπωση στο Kona είναι η σχεδίαση. Είτε το θεωρήσεις φορτωμένο είτε απλώς εντυπωσιακό, σαφώς αποκλείεται να το μπερδέψεις με κάτι άλλο. Το παιχνίδι με τα μαύρα πλαστικά και τα φώτα είναι πολύ πετυχημένο, ενώ σύμφωνα με την αδιαπραγμάτευτη αλήθεια των αριθμών, με μήκος 4,16 m, πλάτος 1,8 m και ύψος 1,5 m, είναι από τα μεγαλύτερα μοντέλα της συγκεκριμένης κλάσης.

Το μεταξόνιο των 2,6 m επίσης αγγίζει την κορυφή, οπότε η ευρυχωρία της καμπίνας είναι συνολικά αυτή που πρέπει. Δύο ενήλικοι θα χωρέσουν πολύ άνετα, αν και ένας τρίτος θα αναζητήσει λίγο περισσότερο πλάτος όπως και σε κάθε ανταγωνιστή. Το πορτμπαγκάζ έχει απόλυτα κανονικό σχήμα και το κατώφλι φόρτωσης είναι σε λογικό ύψος, ωστόσο το πάτωμά του είναι κάπως ρηχό. Ακόμα κι έτσι χωράει 361 lt και είναι απόλυτα επαρκές, ενώ φτάνει στα 1.143 lt με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων που δημιουργεί επίπεδο χώρο. Αξίζει να αναφέρουμε ότι από κάτω υπάρχει ένας ακόμα χώρος για μικροπράγματα και ρεζέρβα ανάγκης.

Πίσω από το τιμόνι όλοι θα βολευτούν άνετα σε ένα καλοσχεδιασμένο κάθισμα, χωρίς παράπονο από την εργονομία ή την ορατότητα, η οποία είναι όσο εποπτική θέλουν εκείνοι που ψηφίζουν SUV για την καθημερινότητα. Επιπλέον, οι αποθηκευτικοί χώροι είναι άφθονοι και οι θήκες σχεδιασμένες με το μάτι στην ευχρηστία. Συνολικά πάντως, η σχεδίαση της καμπίνας ακολουθεί πιο ήπιο τόνο από του αμαξώματος. Μαλακά πλαστικά δεν υπάρχουν, όμως η άριστη συναρμολόγηση εξασφαλίζει έντονη αίσθηση στιβαρότητας.

Πραγματικό SUV
Η διάθεση του Kona για την εικόνα του στο δρόμο εκδηλώνεται σαφώς: Δεν προσβλέπει σε οδηγική αίσθηση παραπλήσια με ενός συμβατικού σουπερμίνι, κάτι που μετράει σαφώς θετικά για τους λάτρεις των SUV. Εδώ η αίσθηση είναι εκείνη ενός πραγματικού SUV, υπό την έννοια ότι αισθάνεσαι τη μεγαλύτερη απόσταση που σε χωρίζει από το δρόμο. Εγκυκλοπαιδικά, η τελευταία είναι 17 cm σύμφωνα με τη Hyundai, ενώ η κοιλιά είναι «καθαρή» από εξαρτήματα.

Ωστόσο, παρότι ψηλό, το Kona έχει απόλυτα συγκροτημένο πάτημα και αρκετή ακρίβεια, αν και το τιμόνι δεν μεταφέρει σπουδαία πληροφορία. Χωρίς την αφράτη αίσθηση ενός Ford EcoSport, έχει υψηλό περιθώριο πρόσφυσης, ασφαλή αντίδραση στο χοντροκομμένο λάθος και ουρά που δεν είναι ποτέ ατίθαση. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σφιχτή, έτσι ώστε στις στροφές η κλίση να είναι περιορισμένη και ο έλεγχος στις διαδοχικές αλλαγές πορείας αυστηρός.

Παράλληλα, η ποιοτική λειτουργία του πίσω ημιάκαμπτου άξονα σημαίνει κύλιση υψηλής κλάσης και άριστη διαχείριση των κακοτεχνιών του δρόμου ακόμα και με τους μεγάλους, 17άρηδες τροχούς. Η συνολική αίσθηση είναι πολύ στιβαρή και η ηχομόνωση αποτελεσματική, έτσι ώστε το Kona να είναι ιδιαίτερα πολιτισμένο σε κάθε περίπτωση.

Από την εθνική όπου ταξιδεύει άνετα έως και το πατημένο χώμα που δείχνει να μην ταλαιπωρείται καθόλου, σκοράρει παντού ψηλά, πετυχαίνοντας ουσία, ισορροπία και σωστό αποτέλεσμα. Ο θόρυβος κύλισης είναι ο μόνος που θα παρατηρήσεις όταν το οδόστρωμα είναι πολύ τραχύ, ομολογουμένως πάντως δεν θα σε κουράσει. Ούτε κι εκείνος από τον 3κύλινδρο 1.0 T-GDI που έχει άμεσο ψεκασμό που λειτουργεί με πίεση 200 bar και τούρμπο με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate.

Η λειτουργία του είναι ραφιναρισμένη και η απόδοση γραμμική, με εξαίρεση το σκαλοπάτι στις 1.500 rpm. Η μέση κατανάλωση είναι πολύ λογική και στη δοκιμή μας άγγιξε τα 7,8 lt/100 km. Εάν το προσπαθήσεις μπορεί να φτάσει στα χαμηλά 7άρια, ενώ εάν το πιέσεις ξεπερνάει τα οκτώ.

Ο αντίστοιχος TSI της VW είναι λίγο πιο εύστροφος, όμως και ο T-GDi ανεβάζει στροφές με κέφι χωρίς να ξεμένει από δύναμη ψηλά. Οι επιδόσεις είναι περισσότερο από αξιοπρεπείς, με 0-100 km/h σε 10,8” και 0-1.000 m σε 32,5”. Αντίστοιχου επιπέδου είναι και οι ρεπρίζ, με 80-110 km/h σε 5,8” με 3η, σε 7,2” με 4η, σε 9,4” με 5η και σε 18,3” με 6η. Το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο δεν έχει ενοχλητικά μακριά κλιμάκωση, οπότε πρακτικά σπάνια χρειάζεται κατέβασμα για να επιταχύνεις επαρκώς.

Ο λεβιές έχει ακρίβεια και θετικό κούμπωμα, χωρίς να χρειάζεται πολλή δύναμη. Αν οι απόλυτες επιδόσεις απέχουν λίγο από την κορυφή της κατηγορίας, η αιτία θα πρέπει να αναζητηθεί στα 1.270 kg που έδειξε η ζυγαριά. Το SEAT Arona 1.0 TSI για παράδειγμα ζυγίζει 1.160 kg, γι’ αυτό και είναι μισή κλάση επάνω σε επιδόσεις, με 9,4” για τα 0-100 km/h και 5” για τα 80-110 km/h με 3η.

Τα φρένα αυτά καθαυτά δαγκώνουν δυνατά, έχουν σωστή αίσθηση στο πεντάλ και καλή αντοχή στην συνεχόμενη χρήση. Τα 40,5 m για τα 100-0 km/h πάντως δεν είναι εντυπωσιακή επίδοση και η αιτία αποδίδεται στη μέτρια απόδοση των ελαστικών πρώτης τοποθέτησης που γλιστρούσαν νωρίς.

Κάπως έτσι, το Kona να πετυχαίνει πολύ υψηλό συνολικό σκορ αφού δεν χάνει πουθενά πολλούς πόντους. Στηρίζεται περισσότερο από όλα στην ποιοτική λειτουργία της ανάρτησης, στη συνολικά στιβαρή αίσθηση και στη μοντέρνα σχεδίαση, ώστε συνολικά να αγγίξει την κορυφή. Το δρόμο του προς την επιτυχία έρχεται να στρώσει μάλιστα και ο πολύ ανταγωνιστικός τιμοκατάλογος.

Η βασική έκδοση Style ξεκινά από τις €16.590, περιλαμβάνοντας προειδοποίηση και υποβοήθηση για την εκτροπή από τη λωρίδα, μέχρι και έλεγχο απόσπασης της προσοχής του οδηγού, ενώ ο εξοπλισμός άνεσης περιλαμβάνει τα βασικά και η εγγύηση έχει 5ετή ισχύ. Ιδανική επιλογή είναι η πλουσιότερη Premium στα €17.590, ενώ από την κορυφαία Distinctive των €19.690, απλώς δεν λείπει τίποτα.

Τι λέει το DRIVE
Το Kona είναι φτιαγμένο αλάνθαστα σε όλους τους τομείς, γι’ αυτό και συνολικά πατάει την κορυφή της κατηγορίας. Ο 1.000άρης κινητήρας είναι επαρκής.
Τιμή Από €16.590
Τεχνολογία 998 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 120 PS/6.000 rpm, 17,5 kgm/1.500-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8”
0-160 km/h 32,1”
0-400 m 17,6” @ 128,5 km/h
0-1.000 m 32,4” @ 160,5 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 27,3”
50-80 km/h (3η) 4,8”
80-110 km/h (3η) 5,8”
80-110 km/h (4η) 7,2”
110-140 km/h (4η) 9,7”
110-140 km/h (5η) 12,2”
110-140 km/h (6η) 18,3”
Φρένα 100-0 km/h 40,5 m
Τελική ταχύτητα 181 km/h
Μέση κατανάλωση 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 125 g/km (με ζάντες 17”)
Διαστάσεις 4.165 x 1.800 x 1.565 (με ράγες οροφής) mm
Χώρος αποσκευών 361 lt
Βάρος 1.270 kg
Μετρήσεις DRIVE
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube