Test drive: BMW 520d MY2017

Test drive: BMW 520d MY2017

Μπορείς να ασχολείσαι για ώρες με τις τεχνολογίες που ενσωματώνει η νέα 5άρα. Ή απλώς να αφεθείς στο διαφορετικό, άνετο και ασφαλή κόσμο που φτιάχνει για εσένα.

Η οδήγηση της νέας BMW 5 Series σε κακομαθαίνει. Ύστερα από αυτή, σχεδόν κάθε αυτοκίνητο δείχνει… εντελώς αδιάφορο για την άνεση και την ασφάλεια των επιβατών του.

Το αμάξωμα της νέας Σειράς 5 θυμίζει αρκετά την Σειρά 7, ειδικά στο εμπρός μέρος, όμως δεν έχει μεγαλώσει ιδιαίτερα σε διαστάσεις. Με μήκος 4.935 mm, είναι μόνο 3,6 πόντους μακρύτερη από την απερχόμενη, ενώ το μεταξόνιό της έχει αυξηθεί οριακά, κατά επτά χιλιοστά, φτάνοντας τα 2.975 mm. H πιο εκτενής χρήση αλουμινίου στο πλαίσιό της έχει μειώσει το βάρος έως και κατά 100 kg, σύμφωνα με την BMW.

Στο εσωτερικό, η σχεδίαση του ταμπλό φαίνεται πιο ανάλαφρη από της προηγούμενης Σειράς 5, κυρίως χάρη στο χαμηλότερο ύψος του που δίνει και μια αίσθηση αυξημένης ευρυχωρίας. Η κεντρική οθόνη 10,25” βρίσκεται ψηλά, για να την βλέπεις εύκολα, όμως το ταμπλό δεν την αγκαλιάζει. Αντίθετα εξέχει από αυτό όπως ένα τάμπλετ τοποθετημένο σε ειδική βάση. Οτιδήποτε αγγίζουν τα χέρια των επιβατών έχει… απολαυστική αίσθηση. Όχι μόνο το αφράτο υλικό που καλύπτει το επάνω μέρος του ταμπλό, αλλά και το πιο σκληρό πλαστικό που τοποθετείται χαμηλότερα, ακόμα και το πιο ασήμαντο πλήκτρο της κονσόλας. Έτσι, δεν μπορείς παρά να αναδείξεις τη νέα 5άρα σε βασιλιά της κατηγορίας στον τομέα της απτής ποιότητας, εμπρός από τη Mercedes-Benz E-Class και το Audi Α6.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τest drive: Mercedes-Benz E220 d

Σε κορυφαίο επίπεδο βρίσκεται και η εργονομία. Το iDrive, που ήταν ήδη το πιο εύχρηστο σύστημα infotainment, στην 5άρα συνδυάζεται με οθόνη αφής. Πλέον μπορείς να ζητήσεις μόνο το να βρισκόταν η οθόνη λίγο πιο κοντά σου. Το κάθισμα πάντως έρχεται όσο χαμηλά θέλεις, χωρίς να περιορίζεται η ορατότητα προς τα έξω. Το φέρνεις τόσο πολύ στα μέτρα σου, με αμέτρητες ηλεκτρικές ρυθμίσεις, που δεν θέλεις να σηκωθείς ποτέ από εκεί. Αυτό που θα ήθελες, αν είσαι ψηλός και οδηγείς με το κάθισμα πίσω, είναι να ερχόταν λίγο πιο έξω το τιμόνι.



Ο χώρος για το κεφάλι των πίσω επιβατών είναι υπερεπαρκής. Αυτός για τα πόδια δεν είναι όσο εντυπωσιακός περιμένεις, αλλά και πάλι δεν θα στριμωχτούν ούτε οι ψηλοί. Σαφώς πάντως θα θέλαμε περισσότερο χώρο κάτω από τα εμπρός καθίσματα, αφού αν κάποιος φορά μεγάλο νούμερο παπουτσιού δεν έχει μεγάλη ελευθερία κινήσεων. Από την άλλη έχει αμέτρητες επιλογές ψυχαγωγίας χάρη στο πακέτο Professional για τους πίσω επιβάτες, που αποτελείται από δύο οθόνες 10,25” και δυνατότητα αναπαραγωγής τηλεοπτικών καναλιών, δίσκων Blue-ray κ.λπ. Αν χρειαστεί να ταξιδέψει πέμπτος σε αυτό το αυτοκίνητο έχει κάθε λόγο να νιώθει ριγμένος. Και όχι μόνο επειδή το κάθισμα δεν θα τον βολέψει ιδιαίτερα…

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BMW X5 xDrive40e iPerformance

Η συγκεκριμένη 5άρα είναι εξοπλισμένη με σχεδόν οτιδήποτε διατίθεται ως έξτρα για το αυτοκίνητο, όμως φορά τον πιο προσγειωμένο κινητήρα της γκάμας. Η 520d χρησιμοποιεί ένα δίλιτρο ντίζελ με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ο οποίος αποδίδει 190 PS και 40,8 kgm. Χάρη στην προσεγμένη ηχομόνωση, η χροιά του, που ούτως ή άλλως δεν είναι ιδιαίτερα τραχιά, φτάνει στην καμπίνα μόνο με βαθύ πάτημα του γκαζιού. Στο πρόγραμμα λειτουργίας Comfort, οι οκτώ σχέσεις του αυτόματου Steptronic αλλάζουν ιδανικά, οπότε δύσκολα ξεμένεις από δύναμη. Όμως ακόμα και στο Eco Pro η διαφορά είναι μικρή, οπότε εύκολα κινείσαι με αυτό καθημερινά. Μπορείς μάλιστα να το διαμορφώσεις, επιλέγοντας αν θα μειώνει την απόδοση του κλιματισμού, αν θα κάνει coasting κ.λπ.

Με το πόδι στο πάτωμα, η νέα 520d αποδεικνύεται γρηγορότερη από την προηγούμενη παρότι, σύμφωνα με την πλάστιγγά μας, το βάρος της έκδοσης δοκιμής έχει αυξηθεί από τα 1.660 στα 1.730 kg. Για τα 100 km/h από στάση τα 8,3” της προηγούμενης έχουν γίνει 7,7”, και τα 16,1” για τα 400 m έπεσαν στα 15,6”. Στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, η διαφορά είναι μικρότερη. Το 80-110 km/h ολοκληρώνεται και στα δύο αυτοκίνητα σε 4,3”, ενώ στο 110-140 km/h η νέα προηγείται με 6,0” έναντι 6,4”. Απέναντι στον ανταγωνισμό της, η νέα 520d επικρατεί στις μετρήσεις από στάση και μένει λίγο πίσω στις ρεπρίζ. Μια Ε 220 d χρειάζεται 7,9” για τα 100 km/h και 15,7” για τα 400 m από στάση, αλλά 3,9” για τα 80-110 και 5,8” για τα 110-140 km/h. Ένα Α6 2.0 TDI ultra 190 PS μένει ακόμα πιο πίσω από στάση, με 8,7” και 16,3”, αλλά υπερισχύει κι αυτό στις ρεπρίζ, με 4,1” και 5,8”, αντίστοιχα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volvo S90 D5 AWD

Μέσα στην 5άρα πάντως, δεν έχεις κανέναν λόγο να βιάζεσαι. Η ανάρτηση δουλεύει υποδειγματικά και απορροφά κάθε ανωμαλία του δρόμου. Ακόμα και με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ στη ρύθμιση Sport, η απόσβεση δεν γίνεται σε καμία περίπτωση ενοχλητική. Σε συνδυασμό με το χαμηλό θόρυβο κύλισης, παρά τα αρκετά φαρδιά λάστιχα (245 εμπρός, 275 πίσω), μέσα στην πόλη νιώθεις ότι κινείσαι πάνω σε… στρώμα νερού. Μάλιστα στρίβεις με ελάχιστες κινήσεις στο τιμόνι και γι’ αυτό ευθύνεται άλλο ένα έξτρα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου: Η ενεργητική τετραδιεύθυνση. Σε χαμηλή ταχύτητα, οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα από τους εμπρός, μειώνοντας σημαντικά τον κύκλο στροφής. Τις πρώτες δυο-τρεις φορές, η ελαφριά μετατόπιση του πίσω μέρους σε ξενίζει, αλλά αμέσως μετά τη συνηθίζεις και απορείς γιατί υπάρχουν μοντέλα τέτοιου μεγέθους χωρίς αυτή.



Η απάντηση είναι ότι ο κανονικός χώρος δράσης αυτών των αυτοκινήτων είναι ο αυτοκινητόδρομος και βέβαια η 520d αριστεύει κι εκεί. Φτιαγμένη για να κινείται με ταχύτητα κοντά στην τελική της στις γερμανικές autobahn, νιώθεις πως είναι σχεδόν σταματημένη στα 130-140 km/h των ελληνικών εθνικών οδών. Άλλωστε εσύ δεν χρειάζεται να κάνεις και πολλά πράγματα. Αρκεί να ορίσεις μια ταχύτητα ταξιδιού στο Active Cruise Control και την ελάχιστη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, και η 5άρα φροντίζει να ακολουθεί τη ροή της κίνησης και να παραμένει στη λωρίδα της. Δεν τα βρίσκει σκούρα ούτε αν πέσεις σε κίνηση, αφού το σύστημα λειτουργεί από τα 0 έως τα 210 km/h, οπότε σταματά και ξεκινά μόνο του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Audi A7 Sportback 1.8 TFSI ultra

Στους δρόμους της περιφέρειας μπορείς να επιλέξεις το πρόγραμμα Sport ή να αφήσεις το Adaptive, το οποίο σε συνδυασμό με το σύστημα πλοήγησης διαβάζει το δρόμο και ρυθμίζει την ανάρτηση ανάλογα. Το σύστημα περιλαμβάνει και ενεργές αντιστρεπτικές, έτσι ώστε να μειώνεται η κλίση σε μια στροφή και την αμέσως επόμενη στιγμή να επιτυγχάνεται βέλτιστη άνεση στην ευθεία, απεμπλέκοντας τους απέναντι τροχούς. Ο καλύτερος τρόπος να μη σε πιάσει πονοκέφαλος με όλα αυτά που σκέφτεσαι ότι συμβαίνουν ερήμην σου, είναι να μην τα σκέφτεσαι. Και είναι εύκολο, αφού το αποτέλεσμα είναι απλώς ένα πολύ ευκολοοδήγητο αυτοκίνητο. Η 5άρα κρύβει καλά το μέγεθός της και δεν προβληματίζεται ούτε αν πιεστεί. Με το συγκεκριμένο συνδυασμό ανάρτησης-τροχών, το εμπρός μέρος θα γλιστρήσει πρώτο στο όριο. Η υπερστροφή μπορεί να έρθει μόνο με σε πολύ γλιστερό οδόστρωμα, με χαμηλή ταχύτητα και γενναίο πάτημα του γκαζιού. Μένοντας πιστή στην παράδοση, η Σειρά 5 είναι πιο ενδιαφέρουσα οδηγικά από την E-Class και το A6, όχι όμως και από την Jaguar XF. Τα φρένα πάντως είναι κορυφαία σε προδιαγραφές, με στάνταρ 4πίστονες δαγκάνες εμπρός, αλλά και σε απόδοση, με 100-0 km/h σε 36,5 m.

Τα μεγάλα, πολυτελή σεντάν δεν σημειώνουν πολυάριθμες πωλήσεις στη χώρα μας, είναι όμως σημαντικά για την εικόνα κάθε μάρκας που εκπροσωπείται σε αυτή την κατηγορία. Με τη νέα 5άρα, η BMW σίγουρα φτιάχνει την εικόνα της. Με την επιφύλαξη μιας άμεσης σύγκρισης με την E-Class, πρόκειται μάλλον για το πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο της κατηγορίας. Ένα μοντέλο που σκοπό έχει να κάνει τη ζωή του οδηγού του ευκολότερη, πιο άνετη και πιο ασφαλή κάθε στιγμή. Φτηνή δεν είναι, ειδικά αν επιλεγούν όλα τα έξτρα που διαθέτει το αυτοκίνητο της δοκιμής, όμως το ίδιο ισχύει και για τον ανταγωνισμό της. Άλλωστε ποτέ το εξαιρετικό δεν κόστιζε λίγο.


Τι λέει το DRIVE
Πιο άνετη, πιο πολυτελής και πιο ευκολοδήγητη από ποτέ, η νέα Σειρά 5 είναι πιθανότατα και η κορυφαία premium μεσαία/μεγάλη μπερλίνα της αγοράς σήμερα.
Τιμή Aπό €60.950
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 190 PS/4.000 rpm, 40,8 kgm/1.750-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,7”
0-160 km/h 20,5”
0-400 m 15,6” @ 141,9 km/h
0-1.000 m 28,8” @ 181,7 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 6,7”
50-80 km/h 2,8”
80-110 km/h 4,3”
110-140 km/h 6,0”
Φρένα 100-0 km/h 36,5 m
Τελική ταχύτητα 235 km/h
Μέση κατανάλωση 7,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 109 g/km
Διαστάσεις 4.936 x 1.868 x 1.479mm
Χώρος αποσκευών 530 lt
Βάρος 1.730 kg
Μετρήσεις DRIVE *Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube