Οδηγούμε: Porsche Cayenne Diesel

Όσο κι αν προσπάθησαν να το αποφύγουν, οι Γερμανοί της Porsche έκαναν τελικά μια τακτική υποχώρηση εντάσσοντας στην γκάμα της Porsche Cayenne έναν 3λιτρο υπερτροφοδοτούμενο diesel

Η τάση της ευρωπαϊκής αγοράς –αλλά και γενικότερα όπου επιτρέπεται η πετρελαιοκίνηση– είναι σαφέστατη. Οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων diesel στην κατηγορία των SUV ξεπερνούν το 75% τα τελευταία χρόνια, χάρη στα καλύτερα χαρακτηριστικά ροπής, τη μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου αλλά και τις φοροαπαλλαγές που ισχύουν σε πολλές χώρες. Θα σπεύσουν πολλοί να καταδικάσουν, να ισχυριστούν ότι στη γερμανική εταιρεία οι λογιστές υπερίσχυσαν των μηχανικών και ότι φίρμες σαν την Porsche πρέπει να παραμένουν πιστές στην παράδοση. Η απάντηση είναι απόλυτη και άμεση: της Cayenne, της πάει καλύτερα…
Άλλωστε, ως εταιρεία είναι κρίμα να έχεις στη διάθεσή σου κορυφαίους κινητήρες πετρελαίου και να μην τους εκμεταλλεύεσαι. Εδώ, ο 3.0 V6 Turbo Diesel Injection όπως αναγράφεται και στο καπάκι του, είναι ο γνωστός 3λιτρος της σειράς TDI των VW και Audi, με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, απόδοση 240 PS στις 4.000 rpm και ροπή 56,1 kgm, διαθέσιμη από τις 2.000 rpm. Η μέγιστη ισχύς του μπορεί να μην εντυπωσιάζει, όμως στην πράξη έχει οριακά καλύτερες επιδόσεις από τη «μικρή» βενζινοκίνητη V6, με πολύ πιο γεμάτη απόδοση στις μεσαίες στροφές, καλύτερες ενδιάμεσες επιταχύνσεις και φυσικά χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Ούτε λίγο ούτε πολύ, ο υπολογιστής ταξιδιού μπορεί εύκολα να δείξει πάνω από 900 km αυτονομία.
Φυσικά, το μεγάλο πολυτελές SUV συνοδεύεται από όλες τις λεπτομέρειες του εξοπλισμού που κάνουν την Cayenne να ξεχωρίζει, καθώς επίσης τη ρυθμιζόμενη αερανάρτηση PASM και την τετρακίνηση με κλείδωμα και κοντές σχέσεις. Με μέση κατανάλωση 9,3 lt/100 km (αντί για τα 12,9 lt/100 km της μικρής βενζινοκίνητης), μοιάζει να είναι η ενδεδειγμένη επιλογή για τους τυχερούς εκτός Αθηνών και Θεσσαλονίκης.


Σε συνεργασία με τη VW και την Audi, εφαρμόζεται τεχνολογία τελευταίας γενιάς με ψεκασμό καυσίμου common rail, πιεζοηλεκτρικά μπεκ και στροβιλισμό του αέρα εισαγωγής. Αριστερά παρατηρούμε το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κλαπέτο που επηρεάζει το ρεύμα αέρα στην εισαγωγή. Στις χαμηλές στροφές ή σε συνθήκες χαμηλού φορτίου που τα turbo δεν έχουν ανεβάσει πίεση, είναι σχεδόν κλειστό. Αφήνοντας μια μικρή μόνο σχισμή για τη διέλευση του εισερχόμενου αέρα, προκαλείται έντονος στροβιλισμός που συμβάλλει στην καλύτερη μίξη του με τα σταγονίδια πετρελαίου που τα μπεκ ψεκάζουν απευθείας στο θάλαμο καύσης. Στις υψηλές στροφές, όταν αυξάνεται ο όγκος και η ταχύτητα του εισερχόμενου αέρα που τα turbo σπρώχνουν προς τους κυλίνδρους, είναι πρακτικά άχρηστο, οπότε ανοίγει διάπλατα αφήνοντας τη ροή να ακολουθήσει τη διαδρομή που υπαγορεύει ο σχεδιασμός των αυλών. Δεξιά βλέπουμε τα πιεζοηλεκτρικά μπεκ που είναι ικανά για ακριβέστατο έλεγχο του όγκου καυσίμου εκτελώντας μέχρι πέντε ψεκασμούς ανά κύκλο καύσης.


Τι λέει το DRIVE
Φιλικότερη προς το περιβάλλον και με αξιοπρεπείς επιδόσεις, η Cayenne Diesel είναι σίγουρα καλύτερη από τη V6 βενζίνης. Με το καλό και η υβριδική το 2010
Τεχνολογία 2.967 cc, V6, 240 PS / 4.000 - 4.400 rpm, 56,1 kgm / 2.000 - 2.250 rpm
Επιδόσεις 0-100 km/h σε 8,3”, Τελική 214 km/h
Μέση κατανάλωση 9,3lt/100 km