Οδηγούμε: Mazda MX-5

Οδηγούμε: Mazda MX-5

Βελτιωμένο στα σημεία, με γνήσιο σπορ χαρακτήρα, το ανανεωμένο ΜΧ-5 φωνάζει από μακριά τις προθέσεις του

Στην ερώτηση αν το καλό γίνεται καλύτερο, οι μηχανικοί της Mazda έχουν έτοιμη τη συνταγή εδώ και καιρό. Το MX-5 αποτελεί ίσως το καλύτερο παράδειγμα αυτής της λογικής, που εξελίχτηκε από γενιά σε γενιά για να γίνει το πιο επιτυχημένο roadster όλων των εποχών. Η ανανεωμένη έκδοση που είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε στους φιδίσιους δρόμους έξω από τη Νάπολη, διαπιστώσαμε ότι δεν αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα.

Συγγενείς εξ αίματος
Ο λόγος φυσικά για τη νέα εξωτερική εμφάνιση του MX-5, που δεν κρύβει τη συγγένειά του με το μεγαλύτερο RX-8, κυρίως στο εμπρός μέρος. Οι αλλαγές εντοπίζονται στη νέα εμπρός μάσκα με τη μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα και τα επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα που διαθέτουν λευκά φλας, καθώς και στους προβολείς ομίχλης που έχουν μετακομίσει στις άκρες του προφυλακτήρα μέσα σε μαύρο τριγωνικό πλαίσιο. Παρόμοιες αλλαγές έχει και το πίσω μέρος με επανασχεδιασμένο προφυλακτήρα και νέα φώτα, ενώ καινούρια είναι και τα πλαϊνά spoiler. Οι εξωτερικές αλλαγές έχουν αυξήσει το συνολικό μήκος κατά 25 mm σε σχέση με το απερχόμενο, αφήνοντας τις υπόλοιπες διαστάσεις αμετάβλητες.
Ο άνεμος της ανανέωσης στο εσωτερικό είναι πιο ήπιος, με τις κυριότερες διαφορές να εντοπίζονται στα αναβαθμισμένα υλικά κατασκευής, στο νέο διακοσμητικό πάνελ σε ματ ασημί χρώμα (από piano black), στη νέα γραμματοσειρά στον πίνακα οργάνων και στην προσθήκη του μετρητή μέσης κατανάλωσης. Επίσης, για πρώτη φορά το MX-5 θα προσφέρεται προαιρετικά και με cruise control, περιορίζοντας έτσι την κατανάλωση σε μεγάλα ταξίδια. Από εκεί και πέρα δύο επιβάτες θα βολευτούν εύκολα στο εσωτερικό, που διαθέτει αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ ο χώρος αποσκευών των 150 lt επιβάλλει να πακετάρετε τα απαραίτητα μόνο.

Open sesame
Με τον καιρό να μας κάνει τη χάρη μέσα στο καταχείμωνο, ο δείκτης του δεξιού χεριού πάει αυτόματα στο κουμπί της οροφής που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Στη διάθεσή μας είχαμε την «καλή» έκδοση του RC με τον 2λιτρο κινητήρα και το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Τα καθίσματα Recaro, αν και προσφέρουν ελαφρώς ψηλότερη θέση οδήγησης σε σχέση με τα απλά, στηρίζουν υποδειγματικά το σώμα αφήνοντας τον οδηγό να προσηλωθεί στην οδήγηση. Ο ανανεωμένος κινητήρας μπορεί να έχει την ίδια ονομαστική ισχύ με τον απερχόμενο (160 PS), ωστόσο το νέο σύστημα εισαγωγής παράγει όσο θόρυβο χρειάζεται για να σε βάλει στην πρίζα με το καλημέρα. Το ήδη εξαιρετικό κιβώτιο έχει αποκτήσει καλύτερη αίσθηση και όλα είναι έτοιμα για απογείωση. Στο δρόμο το ανανεωμένο MX-5 δεν έχει χάσει κανένα από τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν, το αντίθετο μάλιστα. Οι μικρές αλλαγές στη σχεδίαση της εμπρός ανάρτησης σε συνδυασμό με τα αμορτισέρ της Bilstein της συγκεκριμένης έκδοσης, προσφέρουν εξαιρετική κατευθυντικότητα και μικρές κλίσεις στις στροφές. Το γρήγορο τιμόνι (2,7 στροφές από στοπ σε στοπ) παραμένει πιστό στην υδραυλική υποβοήθηση, δίνοντας πάντα τη μέγιστη πληροφόρηση για το τι κάνουν οι εμπρός τροχοί. Η ιταλική άσφαλτος δύσκολα εξαντλεί τα όρια της πρόσφυσης των τροχών των 17” και όταν αυτό συμβεί, αναλαμβάνει το μπλοκέ διαφορικό προσφέροντας θέαμα ή πρόσφυση ανάλογα με τις ορέξεις του οδηγού. Η Mazda, με τις αλλαγές σε μετάδοση και κινητήρα, υπόσχεται ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις για τις 2λιτρες εκδόσεις με τη μαλακή οροφή (7,6” από 7,9”), ενώ για τις εκδόσεις RC και 1.8 το 0-100 km/h παραμένει αμετάβλητο.
Το νέο MX-5 αναμένεται στη χώρα μας περί τα τέλη του καλοκαιριού, με τις τιμές να κυμαίνονται περίπου στα ίδια επίπεδα. Προς το παρόν δεν έχει οριστικοποιηθεί ποιες εκδόσεις θα έρθουν, ωστόσο η έκδοση με το νέο αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων θα μείνει εκτός συνόρων. Εμείς μέχρι τότε δεν έχουμε παρά να κρατάμε όρεξη για τη δοκιμή επί ελληνικού (γλιστερού) εδάφους.


Tech Info
Οι εκδόσεις με τον κινητήρα 1,8 διαθέτουν νέα, μακρύτερη τελική σχέση μετάδοσης 3,909 (από 4,100), που βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων σε ποσοστό που φτάνει το 4%. Ο κινητήρας των 1,8 λίτρων δεν έχει σημαντικές αλλαγές, κάτι που δεν ισχύει για τον ισχυρότερο των 2 λίτρων. Το ανανεωμένο μοτέρ διαθέτει νέο σφυρήλατο στρόφαλο, πιστόνια και μέταλλα μπιελών, ενώ διαθέτει και νέα, σκληρότερα ελατήρια βαλβίδων. Η νέα ηλεκτρονική διαχείριση έχει ανεβάσει τον κόφτη κατά 500 rpm (7.500 rpm) και η μέγιστη ισχύς αποδίδεται 300 rpm ψηλότερα (7.000 rpm). Η ισχυρότερη έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων διαθέτει το σύστημα εισαγωγής ISE (Induction Sound Enhancer) που ενισχύει τον ήχο του κινητήρα, ενώ οι υπόλοιπες εκδόσεις διαθέτουν βελτιωμένη ακουστική. Η τελική σχέση μετάδοσης έχει μείνει ίδια, ωστόσο το χειροκίνητο 6άρι έχει νέα συγχρονιζέ μεγαλύτερης διαμέτρου για την 3η και 4η σχέση, ενώ επίστρωση άνθρακα έχουν οι επαφές των συγχρονιζέ για τις σχέσεις από 1η έως και 4η.


Τι λέει το DRIVE
Βελτιωμένο στα σημεία και με ανόθευτο χαρακτήρα, παραμένει το roadster της επιλογής μας (συγκεκριμένα το 2λιτρο με το 6άρι και τα Bilstein)
Τεχνολογία:
MZR 1.8: 1.798 cc, 4κύλινδρος σε σειρά, 16V, 2 EEK, 126 PS / 6.500 rpm, 17 kgm / 4.500 rpm
MZR 2.0: 1.999 cc, 4κύλινδρος σε σειρά, 16V, 2 EEK, 160 PS / 7.000 rpm, 19,2 kgm / 5.000 rpm
Επιδόσεις: 0-100 km/h
MZR 1.8: 9,9” (9,9” RC)
MZR 2.0: 7,6” (7,9” RC)
Τελική:
MZR 1.8: 194 km/h (198 km/h RC)
MZR 2.0: 213 km/h (218 km/h RC)
Μέση κατανάλωση:
MZR 1.8: 7,0 lt/100 km (7,0 lt/100 km RC)
MZR 2.0: 7,6 lt/100 km (7,6 lt/100 km RC)

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube