
Από τον Οκτώβριο του 2022, όταν και πρωτολανσαρίστηκε στην ελληνική αγορά, η Toyota Corolla Cross συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πολυάριθμα best-seller της ιαπωνικής φίρμας στη χώρα μας.
Κατόρθωμα που μόνο εύκολο δεν το λες, αν αναλογιστούμε πως ο ανταγωνισμός από την Ευρώπη, την Κορέα και την Κίνα κλιμακώνεται. Στο πλαίσιο αυτό, η ιαπωνική φίρμα ανανέωσε τον περασμένο Μάιο την Corolla Cross με σκοπό όχι απλώς να παρακολουθεί αλλά να ορίζει τις εξελίξεις στην κατηγορία των C-SUV.
Οπτικά, το αυτοκίνητο δεν εισάγει καινά δαιμόνια αλλά εκσυγχρονίζεται υιοθετώντας μια πιο εκλεπτυσμένη σχεδίαση. Οι περισσότερες αλλαγές εντοπίζονται στο εμπρός μέρος, όπου ξεχωρίζει η νέα μάσκα με κυψελωτό μοτίβο, βαμμένη στο χρώμα του αμαξώματος, σχεδιασμένη έτσι ώστε να βελτιώνει τη ροή του αέρα προς τον κινητήρα.
Η πρώτη επαφή με την ανανεωμένη Toyota Corolla Cross μας απέδειξε για μια ακόμη φορά γιατί θεωρείται σημείο αναφοράς στην κατηγορία της
Ένα ακόμα στοιχείο διαφοροποίησης σε σχέση με την προ φέισλιφτ Corolla Cross είναι τα φώτα που ενώνονται με μια ενιαία μπάρα LED και ενσωματώνουν την τεχνολογία Adaptive High Beam System για ακόμα καλύτερη ορατότητα, χωρίς να τυφλώνουν τους απέναντι οδηγούς.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ford Kuga Hybrid AWD, ολοκλήρωση
Στο προφίλ και στο πίσω μέρος, οι αλλαγές είναι ηπιότερες και περιορίζονται στις νέας σχεδίασης ζάντες 18 ιντσών, τον αναθεωρημένο προφυλακτήρα και στα ανασχεδιασμένα φώτα με τα αεροδυναμικά ένθετα. Συνολικά, θα λέγαμε πως η ανανεωμένη Toyota Corolla Cross διατηρεί τις απλές γραμμές και τους καθαρούς όγκους, παραμένοντας ένα σύγχρονο, ισορροπημένο κι ευχάριστο στο μάτι κόμπακτ οικογενειακό SUV.
Ως προς τις διαστάσεις, δεν έχει αλλάξει το παραμικρό. Με μήκος 4,46 m, πλάτος 1,82 και ύψος 1,62 m, και μεταξόνιο 2,64 m παραμένει στην καρδιά της κλάσης.
Οι μεγάλες αλλαγές θα έρθουν στη νέα γενιά, μιας και υψηλόβαθμα στελέχη του ιαπωνικού κολοσσού έχουν τονίσει πως θα στοχεύει κυρίως στους καταναλωτές της Γηραιάς Ηπείρου, αποκτώντας ακόμα πιο ευρωπαϊκό προσανατολισμό.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Renault Symbioz full hybrid E-Tech, σύμφωνο συμβίωσης
Γνώριμη παραμένει και η εικόνα της καμπίνας. Που δεν εντυπωσιάζει με τον όγκο τεχνολογίας που συναντάμε κυρίως σε Κινέζους ανταγωνιστές αλλά με την ουσία, τη χρηστικότητα και την ευχρηστία. Απόρροια των μπόλικων φυσικών διακοπτών που είναι εντός ακτίνας δράσης οδηγού και του επιτρέπουν την άμεση πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως ο χειρισμός του κλιματισμού.
Τα υλικά είναι στην πλειονότητά τους σκληρά. Σημείο προς επανεξέταση από την Toyota. Όμως δεν θα βρεις ψεγάδι στο φινίρισμα και στο μοντάρισμα των υλικών. Αν μια λέξη περιγράφει την καμπίνα της Corolla Cross, αυτή είναι «καλοφτιαγμένη». Πέρα όμως από τη στιβαρότητα και την ιαπωνική ακρίβεια σε κάθε λεπτομέρεια, το εσωτερικό είναι πέρα για πέρα συμβατό με τις ψηφιακές επιταγές της εποχής.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Opel Frontera Hybrid 145, ολική επαναφορά
Πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3” (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις), με ευανάγνωστα, καθαρά γραφικά, πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης και όλες τις χρήσιμες πληροφορίες που χρειάζεται κατά την οδήγηση.
Το αυτό ισχύει και για το σύστημα πολυμέσων Toyota Smart Connect με οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας 10,5”. Η απόκριση είναι καλύτερη και το σύστημα πιο γρήγορο σε σχέση με πριν. Όπως άλλωστε αναφέρει η Toyota, η ταχύτητα σύνδεσης και φόρτισης μέσω Android είναι μιάμιση φορά υψηλότερη, φτάνοντας πλέον το επίπεδο του Apple CarPlay.
Το μενού είναι μεν λιτό, αλλά το ιντερφέις και συνολική δομή του συστήματος έχουν εξελιχθεί με γνώμονα την ευκολία χρήσης. Τουτέστιν δεν θα χρειαστεί να περιηγηθείς σε χαοτικά μενού και υπό-μενού. Θα βρεις εύκολα και γρήγορα αυτό που ψάχνεις.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Citroën C3 Aircross Hybrid 145 - Ευρύχωρο, προσιτό κι υβριδικό
Ο διάκοσμος περιλαμβάνει νέο, πιο μικρό και κομψό λεβιέ ταχυτήτων για το αυτόματο κιβώτιο, συρόμενο αποθηκευτικό χώρο και ανασχεδιασμένες ποτηροθήκες. Μεγαλύτερη είναι και η κεντρική κονσόλα που πλέον φιλοξενεί δύο μεγάλες θήκες για κινητά. Η μία υποστηρίζει ασύρματη φόρτιση, στοιχείο που αποτελεί κομμάτι του στάνταρ εξοπλισμού, τονίζοντας την τεχνολογική αναβάθμιση του μοντέλου.
Αυτό λοιπόν που εισπράξαμε κατά την πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο είναι πως οι εμπρός επιβάτες απολαμβάνουν πλέον μεγαλύτερη ευρυχωρία. Πίσω, τα πράγματα παραμένουν καλά για δύο ενήλικους που δεν θα δυσκολευτούν να κάνουν μεγάλα ταξίδια. Στα «συν» και το μεγάλο άνοιγμα των πίσω θυρών που διευκολύνουν το «μπες βγες» στο αυτοκίνητο.
Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, στα 425 lt είναι μέτρια για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και το σχετικά χαμηλό κατώφλι θα βοηθήσουν επίσης στη φόρτωση.
Στο μηχανοστάσιο της Toyota Corolla Cross φωλιάζει το υβριδικό σύστημα πέμπτης γενιάς. Και στην Ελλάδα είναι ήδη διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις. Στην πρώτη περίπτωση, έχουμε έναν βενζινοκινητήρα 1,8 lt που αποδίδει 140 ίππους, με την κίνηση να περνά αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου e-CVT.
Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται η έκδοση με το δίλιτρο μοτέρ που αντί για 197 ίππους αποδίδει πλέον 180 PS. Το κιβώτιο e-CVT δίνει κι εδώ το παρών, με τη διαφορά ότι εδώ υπάρχει και η επιλογή της τετρακίνησης. Στις τετρακίνητες εκδόσεις, η Toyota προικίζει την Corolla Cross με τη νέα λειτουργία οδήγησης «Snow Extra».
Το πρόγραμμα αξιοποιεί τον πίσω ηλεκτροκινητήρα για πρόσθετη ελκτική πρόσφυση όταν αρχίσουν να σπινάρουν οι εμπρός, προσφέροντας με αυτόν το τρόπο ενισχυμένη σταθερότητα στο χιόνι κατά την επιβράδυνση, επιτάχυνση ή την αλλαγή λωρίδων.
Στα χέρια μας είχαμε την ισχυρότερη δικίνητη Corolla Cross με τον δίλιτρο κινητήρα και τους 180 ίππους. Στην προκειμένη περίπτωση, ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας του αυτοφορτιζόμενου συστήματος λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον. Διαθέτει δε, έλεγχο μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (VVT-i) και ηλεκτρική ενεργοποίηση στις βαλβίδες εισαγωγής (VVT-iE), με την απόδοση του να ανέρχεται στους 135 ίππους και στα 192 Nm (από 152 PS στο προ φέισλιφτ).
O ηλεκτροκινητήρας με τη σειρά του αποδίδει 112 PS και 206 Nm με την μπαταρία μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 0,91 kWh. H Toyota δεν αναφέρεται στη χημεία της, η οποία το πιθανότερο είναι πώς πρόκειται για NMC/NCA για καλύτερη ενεργειακή πυκνότητα.
Σύμφωνα με την Toyota, το 67% των αστικών μετακινήσεων μπορεί να πραγματοποιηθεί αμιγώς ηλεκτρικά. Κάτι που αντιλαμβάνεσαι και στην πράξη, όπου σχεδόν ξεχνάς τη λειτουργία του θερμικού κινητήρα.
Το υβριδικό σύστημα των Ιαπώνων έχει καταθέσει εδώ και χρόνια τα διαπιστευτήριά του κι εμείς κάθε φορά απολαμβάνουμε την ευχάριστη και βελούδινη λειτουργία του. Ο ηλεκτροκινητήρας δίνει μια πολύ ευχάριστη ώθηση, την ώρα που η κατανάλωση βάζει τα γυαλιά ακόμα και σε σουπερμίνι.
Δεν το δοκιμάσαμε ολόκληρη εβδομάδα, κάνοντας όμως 200 χιλιόμετρα έχουμε μια πρώτη τάξη μεγέθους, μιας και σε μεικτές συνθήκες μετρήσαμε 5 lt/100 km. Νούμερο πραγματικά εντυπωσιακό για δίλιτρο SUV με 180 ίππους και βάρος 1,5 τόνο. Και με εκπομπές 114 g/100 km, απαλλάσσεται πλήρως από τέλη κυκλοφορίας.
Εντός πόλης, η Corolla Cross αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευκολοδήγητη. Το τιμόνι έχει σωστό βάρος, κόβει αρκετά και η θέση οδήγησης είναι άνετη και σωστή προσφέροντας καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις.
Η ανάρτηση (γόνατα Μακφέρσον εμπρός, διπλά ψαλίδια πίσω) είναι αρκούντως άνετη, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να περάσει με σταθερότητα και σιγουριά από λακκούβες και κακοτεχνίες χωρίς να διαταράξει την ηρεμία των επιβατών. Πέρα όμως από την άνεση, συμβάλλει τα μέγιστα και στη δυναμική συμπεριφορά του συνόλου.
Προφανώς και η Corolla Cross δεν είναι σπορ SUV. Και παρά την μειωμένη κατά 17 PS ιπποδύναμη παραμένει ένα ζωντανό αυτοκίνητο. Για του λόγου το ασφαλές, το 0-100 ολοκληρώνεται σε 7,7” και η τελική ταχύτητα σταματά στα 180 km/h.
Αυτό που ενδιαφέρει τον μέσο αγοραστή της κατηγορίας όμως είναι οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Αναμενόμενα λοιπόν, ένα δίλιτρο SUV 180 ίππων, όπως η Toyota Corolla Cross τα πηγαίνει πολύ καλά, με σβέλτες και γραμμικές ρεπρίζ ανεξαρτήτως ανάγλυφου και φορτίου.
Όταν μάλιστα πατήσεις με δύναμη το γκάζι θα διαπιστώσεις πως η Toyota έχει πολύ καλή δουλειά στον τομέα της ηχομόνωσης, με τη χρήση ηχομονωτικών υλικών στην οροφή που μειώνουν τον θόρυβο κύλισης. Οι κορυφαίες εκδόσεις μάλιστα περιλαμβάνουν τριπλή εσωτερική ηχομόνωση του ταμπλό για περαιτέρω μείωση του θορύβου του κινητήρα. Το e-CVT συνεχίζει να ακούγεται αλά μίξερ, αν πατήσεις με δύναμη το γκάζι αλλά αισθητά λιγότερο σε σχέση με πριν.
Στις στροφές, η συμπεριφορά της Corolla Cross είναι φιλική και χωρίς αιφνιδιαστικές αντιδράσεις, με την ανάρτηση να ελέγχει αποτελεσματικά τις κινήσεις του αυτοκινήτου και το τιμόνι να δίνει καλό feedback στον οδηγό.
Αν όμως αναζητείς το κάτι παραπάνω σε μια ορεινή διαδρομή, η ιαπωνική φίρμα προσφέρει για πρώτη φορά στην Corolla Cross την έκδοση GR Sport. Η ανάρτηση διαθέτει διαφορετικό set-up και είναι χαμηλότερη κατά έναν πόντο, για αμεσότερη απόκριση, μικρότερη κλίση στις στροφές, ανταποκρινόμενη καλύτερα στη δυναμική οδήγηση.
Τα αναβαθμισμένα αμορτισέρ της GR Sport ενισχύουν τη σταθερότητα, με τις οι βελτιώσεις στην εμπρός ανάρτηση να περιλαμβάνουν πιο σκληρά σινεμπλόκ στους κάτω βραχίονες για καλύτερη αρχική του τιμονιού στο turn-in. Πιο σπορ set-up έχει όμως και η ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού, για πιο δυναμική συμπεριφορά σε τροφές μέσων και υψηλών ταχυτήτων.
Παράλληλα, το Sport Mode (διαθέσιμο μόνο στην έκδοση GR Sport) προσφέρει αμεσότερη απόκριση στο γκάζι, χώρια που ο οδηγός μπορεί να αναλάβει τον έλεγχο του σασμάν με τις μανέτες πίσω από το τιμόνι.
Η ανανεωμένη Toyota Corolla Cross είναι ήδη διαθέσιμη στην ελληνική αγορά ξεκινώντας από €30.970 στη βασική έκδοση Active Plus με τον 1.800άρη κινητήρα και τους 140 ίππους. O βασικός εξοπλισμός είναι πλούσιος κι εκτός των άλλων περιλαμβάνει τη σουίτα ασφαλείας Toyota T-Mate, προσφέροντας έτσι ένα εκτενές πακέτο ασφάλειας και άνεσης, με δυνατότητα αναβαθμίσεων over-the-air κι εξελιγμένες λειτουργίες υποβοήθησης οδήγησης και στάθμευσης.
Η δίλιτρη Corolla Cross με στο ίδιο πακέτο εξοπλισμού ξεκινά από τις €33.470. Στεκόμαστε στις δίλιτρες εκδόσεις, καθώς με την επερχόμενη μείωση του τεκμηρίου για τα αυτοκίνητα, το κόστος χρήσης και κτήσης θα μειωθεί σημαντικά, καθιστώντας την ακόμα πιο ελκυστική επιλογή. Θυμίζουμε πως σύμφωνα με τις κυβερνητικές εξαγγελίες, το τεκμήριο θα υπολογίζεται πλέον με βάση τους ρύπους και όχι τα κυβικά.
Προστιθέμενη αξίας στο προϊόν δίνει η εξυπηρέτηση after-sales που προσφέρει η Toyota Ελλάς. Με σταθερή δέσμευση στην ποιότητα και την αξιοπιστία, παρέχει το πιο ολοκληρωμένο πρόγραμμα μακροχρόνιας εγγύησης στην αγορά.
Στόχος αποτελεί η διασφάλιση πως κάθε οδηγός Toyota απολαμβάνει διαρκή υποστήριξη και ηρεμία καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του αυτοκινήτου του. Κάθε Toyota μπορεί να απολαμβάνει την προστασία της κορυφαίας εγγύησης, μέχρι και το 11ο έτος ή τα 200.000 km, με την μπαταρία (υβριδική ή ηλεκτρική) να ισχύει εγγύηση 11ετών ή 1.000.000 km.
Η πρώτη μας επαφή με την ανανεωμένη Toyota Corolla Cross μας έδειξε πως οι Ιάπωνες κατάφεραν να κάνουν πιο εύγεστη μια έτσι κι αλλιώς πετυχημένη συνταγή. Χωρίς να αλλοιωθεί ο πρακτικός, άνετος και οικονομικός χαρακτήρας ενός αυτοκινήτου που σε κερδίζει με την ουσία του. Περισσότερες πληροφορίες στην αναλυτική δοκιμή που θα ακολουθήσει. Μείνετε συντονισμένοι….
Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid 180 PS | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Η απώλεια των 17 ίππων δεν επηρεάζει καθόλου την συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Τα πράγματα λοιπόν είναι απλά. Αρκούντως σβέλτη και ευχάριστη εντός κι εκτός πόλης, με βελτιωμένη ηχομόνωση και κατανάλωση σουπερμίνι, η Toyota Corolla Cross θα συνεχίσει να είναι το best-seller της κατηγορίας. | ||
Τιμή | Από €33.470 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | HEV, κινητήρας βενζίνης 1.987 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος και πολλαπλών σημείων ψεκασμός, διπλός συνεχώς μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων VVT-i με ηλεκτρική ενεργοποίηση στις εισαγωγής (VVT-iE), 135 PS/6.000 rpm, 190 Nm/4.400-5.200 rpm, ηλεκτροκινητήρας 112 PS, 206 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 0,91 kWh, κιβώτιο e-CVT | ||
Απόδοση | 180 PS | ||
Διαστάσεις | 4.460 x 1.825 x 1.620 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 425 lt | ||
Βάρος | 1.510 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 7,7" | ||
Τελική ταχύτητα | 180 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 5 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 114 g/km | ||
Μέτρηση DRIVE* | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |