Δοκιμάζουμε: Audi TTS Coupe

Εντάξει. Το TTS δεν είναι το απόλυτο μικρό coupe. Είναι όμως το καλύτερο, το πιο δυνατό, το πιο πονηρό και το πιο «κακό» ΤΤ που φτιάχτηκε ποτέ...

Υποψιάζεσαι και αναρωτιέσαι. Υποψιάζεσαι τι μπορεί να κάνει ένα ολοκαίνουριο Audi TT με τετρακίνηση και 272 PS. Αναρωτιέσαι τι παραπάνω μπορεί να προσφέρει ένα Audi TT με τετρακίνηση και 272 PS σε σχέση με το σχεδόν ταυτόσημων χαρακτηριστικών S3. Έπειτα το βλέπεις και τα ξεχνάς όλα. Αυτό είναι το πιο δυνατό ΤΤ που φτιάχτηκε – και φαίνεται.

Υπάρχει και το επίσης τετρακίνητο 3.2 V6 με τα 250 άλογα, αλλά δεν είναι το ίδιο. Εκείνο είναι πιο ακριβό και πιο κυριλέ. Τούτο μυρίζει από μακριά μπαρούτι. Είναι πιο άγριο από τα άλλα, με αυτούς τους «τρύπιους» προφυλακτήρες, με τις πελώριες ζάντες του και τη χαμηλωμένη ανάρτηση. Έχει παντού κι αυτό το κόκκινο S στη γρίλια της μάσκας, στα οπίσθια και τις δαγκάνες των φρένων... S εδώ και μη παρέκει. Μπαίνω μέσα.

More TT
Αλίμονο, δεν είναι μόνο το σηματάκι που κάνει το TTS. Η θέση οδήγησης ήταν ούτως ή άλλως καλή. Η φύση άλλωστε του αυτοκινήτου βοηθάει, έτσι όπως είναι χαμηλό και οδηγοκεντρικά σχεδιασμένο. Είναι όμως κι αυτά τα μπάκετ, είναι αυτή η σκούρα γκρι αλκαντάρα και το δερμάτινο τριάκτινο κοφτό στο κάτω μέρος του τιμόνι, είναι και το αλουμίνιο που σπάει τη μαύρη ματ «μονοτονία» ενός ποιοτικά αλάνθαστου ταμπλό. Και κάπως έτσι βρίσκεσαι να πετάς απαλά πάνω απ’ την κακοτράχαλη ελληνική άσφαλτο, με τον 2λιτρο TFSI να δουλεύει χαμηλά, κάτω από τις 2.000 rpm, μακριά από την ωφέλιμη περιοχή λειτουργίας του.

Η εξάτμιση με τις τετραπλές απολήξεις γουργουρίζει ευχάριστα, υπόσχεται πολλά, τα hi tech LED φώτα θέσης μπροστά είναι αναμμένα για να θυμίζουν ότι κάτι τρέχει κι εσύ νιώθεις μόνιμα τα βλέμματα του κόσμου να χαϊδεύουν το καμπυλωτό αμάξωμα. Όλοι το κοιτάνε, αλλά όσοι γνωρίζουν και αντιλαμβάνονται τι ακριβώς είναι, ρίχνουν ματιές πιο καυτές κι απ’ τις ακτίνες του Σούπερμαν.

Το TTS έχει στιβαρό πλαίσιο, σαν να έχει βγει μονοκόμματο από κάποια γεννήτρια σασί, κι αυτό φαίνεται ακόμα κι όταν τσουλάς αμέριμνος. Από την άλλη νιώθεις τα εγγενή χαρακτηριστικά ενός Audi και αυτά ενός σπορ coupe ν’ αντιμάχονται. Μπορείς να φανταστείς κάποιον εκεί στο Ίνγκολστατ να σπάει το κεφάλι του για να συνδυάσει άνεση και ποιότητα κύλισης με σπορ χαρακτήρα από την ανάρτηση. Εξ ου και η τοποθέτηση στον στάνταρ εξοπλισμό της ηλεκτρομαγνητικής ανάρτησης Audi Magnetic Ride, που διαθέτει δύο προγράμματα λειτουργίας, Normal και Sport.

Στους ελληνικούς κατσικόδρομους πάντως, το TTS με τις στάνταρ 18άρες (πανέμορφες είναι οι άτιμες) παραμένει σκληρό ακόμα και με την ήπια επιλογή στην ανάρτηση, η οποία δείχνει να μην έχει σχεδιαστεί για τις δικές μας δύσκολες (και ευγενικοί είμαστε) συνθήκες. Αλλά όπως και να ’χει, δεν φτιάχτηκε για cruising το TTS, ή τέλος πάντων δεν το πήραμε εμείς γι’ αυτόν το λόγο.

TFυSάεI!
Φτιάχτηκε για να έχει το λαμπάκι πάνω από την ένδειξη Sport αναμμένο, με την ανάρτηση σφιχτή κι έναν πόντο χαμηλότερη. Φτιάχτηκε για να στρίβει ανοιχτές καμπές με χιλιόμετρα που άλλα αυτοκίνητα ή ακόμα και τα απλά ΤΤ δύσκολα θα πιάσουν, για να περνάει από εσάκια χωρίς να γέρνει καθόλου, είναι ένα μεγάλο και ακριβό μαμούνι που κάνει ένα «βζζζννν» κι εξαφανίζεται (κι ας είναι το τιμόνι ελαφρύ, όπως άλλωστε και στο S3). Φτιάχτηκε επίσης για να σου κολλάει την πλάτη στο κάθισμα σε κάθε αλλαγή που γίνεται κοντά στον κόφτη των 7.000 rpm, για να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 5,7” και να φρενάρει από εκεί σε μόλις 39,1 μέτρα.

O πουσαρισμένος TFSI που πρωτογνωρίσαμε στο Golf GTI ξυπνάει μετά τις 3.000 rpm. Ας είναι. Το σωστά κλιμακωμένο, τίμιο σε αίσθηση κιβώτιο με τις έξι σχέσεις τού επιτρέπει να παραμένει στην ωφέλιμη περιοχή του. Η τετρακίνηση τύπου Haldex τέταρτης γενιάς είναι πιο γρήγορη από ποτέ, αλλά το TTS παραμένει κατά βάση υποστροφικό, ειδικά στις κλειστές στροφές. Το ειδικά ρυθμισμένο σύστημα ελέγχου ευστάθειας έχει δύο στάδια λειτουργίας, δίνοντας στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει αν θα απενεργοποιήσει μόνο τον έλεγχο πρόσφυσης ή και το ESP. Παρ’ όλα αυτά, ο «μπαμπούλας» παραμένει ενεργός, επιτρέποντας στο αμάξωμα να υπερστρέφει σε ελεγχόμενες γωνίες. Αυτή η παρεμβατικότητα δεν ευνοεί την καθαρόαιμη αίσθηση αλλά κάτι μου λέει ότι θα κάνει θαύματα στις Σέρρες...


Διαστάσεις (mm)
Μετατρόχιο (ε. / π.)1.555 / 1.546
Πλάτος1.842
Κύκλος στροφής (m)11
Μεταξόνιο2.468
Ύψος1.490
Μήκος4.570
ΑμάξωμαCoupe, 2 πόρτες, 2+2 θέσεις
  
Τεχνικά 
ΚινητήραςΚεφαλή και μπλοκ από αλουμίνιο, 4κύλινδρος σε σειρά, 1.984 cc, 16V, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων, turbo μεταβλητής γεωμετρίας, intercooler
Ισχύς272 PS @ 6.000 rpm
Ροπή35,7 kgm @ 2.500-5.000 rpm
Μετάδοση - ΚιβώτιοΣτους τέσσερις τροχούς, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, 33,3 km/h στις 1.000 rpm με 5η
Συμπίεση9,8:1
Διάμετρος x Διαδρομή82,5 x 92,8
  
Ανάρτηση(ε.) Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος
 (π.) Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος
  
Σύστημα διεύθυνσηςΗλεκτρομηχανική κρεμαγιέρα με 2,9 στροφές
Φρένα(ε.) Αερ. δίσκοι 340 mm
 (π.) Αερ. δίσκοι 310 mm
Τροχοί245/40 R18
  
Χώρος αποσκευών (lt)290 / 700
  
Κατανάλωση (lt/100 km)
Min10,1
Max21,2
Mέση15,6
Ρεζερβουάρ60 lt
  
Kόστος 
Bασική τιμή53500
Φορολ. ίπποι14
Τέλη κυκλοφορίας372
Εγγύηση μηχ. μερών2 χρόνια
  
Επιδόσεις (sec)
0-400 / 0-1.000 m17 / 31,1
60-160 km/h22,3
50-80 km/h
5,9
8,5
12
80-110 km/h
5,8
8,8
12,8
110-140 km/h 
9,1
15,6
  
Φρένα (m) 
100-0 km/h42,1
0-100 km/h9,7 sec
Τελική ταχ.250 km/h
  
Συνθήκες μετρήσεων2 άτομα, 10 °C, 2-3 b, 4/4 ρεζερβουάρ
Bάρος (kg)1.370
  
Eλληνικό sitewww.audi.gr