Οδηγούμε το νέο Golf GTI Clubsport S στην πίστα του Nürburgring

Οδηγούμε το νέο Golf GTI Clubsport S στην πίστα του Nürburgring

Την προσοχή σας παρακαλώ. Αυτό το αυτοκίνητο είναι το πιο γρήγορο προσθιοκίνητο παραγωγής στο Nordschleife του Nürburgring

Ονομάζεται Volkswagen Golf GTI Clubsport S, έχει περιορισμένη παραγωγή και όπως προείπαμε στο ‘Ring είναι 1,5 δευτερόλεπτο γρηγορότερο από το νέο Honda Civic Type R.

Δεν ξέρουμε αν κάτι τέτοια μετράνε στην αξιολόγησή σας, γνωρίζουμε όμως ότι μετράνε για τέσσερις τουλάχιστον κατασκευαστές: τη Renault, τη SEAT, τη Honda και εσχάτως και τη VW. Τι εστί όμως GTI Clubsport S; Είναι η πιο ψωμωμένη έκδοση του Clubsport που είναι η πιο δυνατή έκδοση του GTI, η οποία παρουσιάστηκε για την επέτειο των 40 ετών από τη γέννηση του Golf GTI.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Νέο ρεκόρ FWD στο Nürburgring από το Golf GTI Clubsport S [video]

Υπενθυμίζουμε πως το GTI Clubsport βγάζει 265 ίππους-την περισσότερη ώρα, διότι μπορεί να βγάλει από το καπέλο 25 περισσότερους με το overboost. Σύνολο 290 PS. Το Clubsport S ξεζουμίζει πιο δυνατά το δίλιτρο TSI και στέλνει στους εμπρός τροχούς 310 ίππους. Προφανώς αυτή είναι μια πιο κατάλληλη ιπποδύναμη αν θέλεις να τα βάλεις με το Type R και μάλιστα σε μια τόσο μεγάλη πίστα, όπως το Nordschleife –και να το κερδίσεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Ρεκόρ στο Nürburgring για το Honda Civic Type R με 7’ 50" 63 [video]

Αλλά δεν είναι αυτή η σημαντικότερη βελτίωση. Για να πετύχεις χρόνο 7' 49” 21 (είπαμε για όσους ενδιαφέρονται) πρέπει να επέμβεις στην ανάρτηση, στην αεροδυναμική και στο εσωτερικό. Κατ’ αρχήν πρέπει να ξεφορτωθείς τα πίσω καθίσματα, μετατρέποντας το Clubsport S σε διθέσιο. Πρέπει επίσης να αφαιρέσεις αρκετή ηχομόνωση, να τοποθετήσεις ένα αλουμινένιο υποπλαίσιο εμπρός, αντί για το στάνταρ ατσάλινο και να σπάσεις το κεφάλι σου να αφαιρέσεις επιπλέον 30 κιλά από οπουδήποτε. Υπάρχει ένα αεροδυναμικό πακέτο, ίδιο με αυτό που μπαίνει και στο Clusport, το οποίο ενισχύει την αρνητική άντωση και στα δύο άκρα του αυτοκινήτου, μάλιστα περισσότερο στο πίσω μέρος παρά στο εμπρός. Αυτό όμως θα σήμαινε πως το Clubsport S με την επιπλέον δύναμη θα έχανε πρόσφυση πρώτα στους εμπρός τροχούς, πράγμα που οι μηχανικοί δεν ήθελαν.

Έτσι οι εμπρός πλήμνες είναι ανασχεδιασμένες, ενώ έχει αλλάξει και η γεωμετρία προκειμένου να ενισχυθεί η πρόσφυση στους εμπρός τροχούς. Με αυτό τον τρόπο το αυτοκίνητο μπορεί να μεταφέρει περισσότερη ταχύτητα στις στροφές και να υποστρέφει λιγότερο. Οι βάσεις του κινητήρα είναι πιο σκληρές για καλύτερη απόκριση στις εντολές του οδηγού και σε βάρος της ποιότητας κύλισης. Όμως, μισό λεπτό! Όλα τα παραπάνω τα βρίσκουμε και στο Clubsport.



Άρα υπάρχει κάτι ακόμα. Κάτι που υποψιαζόμαστε πως έπαιξε τον σημαντικότερο ρόλο στην επίτευξη του Ρεκόρ στο 'Ring: Μια ανάρτηση ειδικά σχεδιασμένη για το σκοπό αυτό. Στο βασικό εξοπλισμό υπάρχουν ενεργά αμορτισέρ, με σκληρή και μαλακή ρύθμιση. Έχουν τοποθετηθεί πιο σκληρά σινεμπλόκ γύρω γύρω και η γεωμετρία έχει ρυθμιστεί, έτσι ώστε να δίνει περισσότερη σύγκλιση και αρνητικό κάμπερ. Τέλος υπάρχουν και τα ειδικά εξελιγμένα για το συγκεκριμένο μοντέλο Michelin Pilot Sport Cup 2.

Όλη η εξέλιξη έγινε με στόχο την επίτευξη του καλύτερου χρόνου στο Nürburgring. Μάλλον αυτό είναι σημαντικό αν συχνάζετε εκεί. Αν όχι –που είναι και το πιθανότερο– μάλλον σας είναι αδιάφορο. Γιατί όχι ένα Golf R που έχει σχεδόν ίδια ιπποδύναμη και είναι και τετρακίνητοΔιότι το Clubsport S είναι ένα πολύ διαφορετικό αυτοκίνητο. Το ίδιο ισχύει και σε σχέση με το απλό Clubsport και πολύ περισσότερο με το απλό GTI. Το S σου δείχνει αμέσως τις διαθέσεις του. Είναι μακράν πιο κοφτερό, με πολύ καλύτερη απόκριση στις εντολές του οδηγού. Αυτό οφείλεται εν μέρη και στην αύξηση της ιπποδύναμης αλλά και στη μείωση του βάρους σε συνδυασμό με την σκληρότερη ανάρτηση. Και μην ξεχνάμε και τα λάστιχα που τονίζουν όλες τις παραπάνω αρετές του αυτοκινήτου.

Μέσα στην πίστα του Nürburgring είναι σχεδόν εκθαμβωτικό για προσθιοκίνητο αυτοκίνητο. Όχι για την διασκέδαση που σου προσφέρει – σε αυτό τον τομέα το Mégane RS εξακολουθεί να κρατά τα σκήπτρα –αλλά για τον εξοντωτικό ρυθμό του και την αποτελεσματικότητά του.



Όπως προείπαμε, το Clubsport S έχει διαφορετικά οδηγικά προγράμματα. Για το καλύτερο αποτέλεσμα μέσα στο 'Ring ωστόσο, προτείνουμε το Individual. Σε αυτό μπορείς να εξατομικεύσεις τις ρυθμίσεις. Και γι' αυτή την περίσταση ταιριάζει η μαλακή ρύθμιση στα αμορτισέρ και η πιο άγρια σε όλα τα υπόλοιπα, δηλαδή στην απόκριση του κινητήρα και στο τιμόνι. Με αυτό τον τρόπο μπορείς να πατάς πιο επιθετικά πάνω από κερμπ, μιας και η ανάρτηση κατορθώνει να απορροφά τους κραδασμούς με άνεση. Το να περνάς πάνω από τα κερμπ χωρίς αναταράξεις είναι το κλειδί για να κερδίζεις πολύτιμα δέκατα σε αυτή την πίστα. Για να μην πούμε πως είναι ιδιαίτερα βολικό και στους δημόσιους δρόμους.

Ενώ λοιπόν τα κάνεις όλα αυτά, το σύστημα διεύθυνσης παραμένει ανέλπιστα προστατευμένο από κραδασμούς και torque steer. Περισσότερο μάλιστα από το αντίστοιχο του Mégane RS Trophy –R. Θα καταλάβατε μάλλον ότι το Mégane RS είναι το σημείο αναφοράς μας περισσότερο από το νέο Type R. Το οποίο είναι πιο σκληροπυρηνικό και ωμό. Το Golf είναι σαφώς πιο ήπιο, με το πλαίσιό του να κατακρατά πολλή περιττή πληροφόρηση. Άλλωστε στον πυρήνα του παραμένει ένα Golf.

Ο κινητήρας είναι υπέροχος. Στροφάρει ομαλά και αγόγγυστα μέχρι τις 6.800 rpm που είναι ο κόφτης, ενώ το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι στις περισσότερες περιπτώσεις ελαφρύ και γλυκό στις αλλαγές του. Για την ιστορία, το κιβώτιο DSG είναι 20 κιλά βαρύτερο και γι' αυτό το λόγο δεν προσφέρεται καν. Αντιθέτως προσφέρεται ως επιλογή ο κλιματισμός, χωρίς χρέωση, αλλά «κλέβει» 1-2 ίππους και προσθέτει 15 κιλά στο συνολικό βάρος. Η ισορροπία εξακολουθεί να είναι ελαφρώς μπροστόβαρη και ελαφρώς υποστροφική, αλλά τα ηλεκτρονικά και κυρίως το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό κρατούν το εμπρός μέρος σε στιβαρό έλεγχο.



Οι αλλαγές στα σινεμπλόκ και στη γεωμετρία της ανάρτησης έχουν σκοπό να αυξήσουν την πλευρική πρόσφυση. Αυτό άλλωστε είναι που χρειάζεσαι αν έχεις ως στόχο να κάνεις ταχύτερο γύρο. Επιπλέον όμως έχουν βελτιωθεί τόσο η ακρίβεια του συστήματος οδήγησης όσο και η απόκριση του πλαισίου. Η VW ισχυρίζεται πως αυτές οι ρυθμίσεις δεν έχουν αποβεί σε βάρος της συμπεριφοράς στο δρόμο. Με άλλα λόγια, λένε, πως δεν έχεις στο τιμόνι περιττή πληροφόρηση και το πλαίσιο δεν σου φέρνει αναπηδήσεις. Θα χρειαστεί ωστόσο να περιμένουμε για να το επιβεβαιώσουμε, αφού οδηγήσαμε αποκλειστικά μέσα στην πίστα.

Κοντολογίς υπάρχουν αρκετοί λόγοι  για να αποκτήσετε ένα Clubsport S. Καταρχήν επειδή είναι περιορισμένης παραγωγής, πράγμα που ανεβάζει και την μεταπωλητική του αξία. Κατά δεύτερον διότι μπορεί να κοιτάξει στα μάτια το τετρακίνητο Focus RS. Σε κάποιες πίστες μάλιστα είμαστε βέβαιοι πως θα είναι ταχύτερο, διότι έχει πιο στοχοπροσηλωμένο στήσιμο, είναι πιο άμεσο στις αντιδράσεις του και παρότι προσθιοκίνητο, σού δίνει μια σπάνια αίσθηση ασφάλειας.

Από την άλλη βέβαια πιστεύουμε πως το απερχόμενο Rénault Megane RS είναι τόσο διασκεδαστικό και πωρωτικό συνάμα, που το Clubsport S δεν μπορεί να το συναγωνιστεί σε αυτό το επίπεδο. Και βέβαια υπάρχει και το Golf R, το οποίο ίσως να είναι και ο πραγματικός ανταγωνιστής, δεδομένου ότι είναι σχεδόν το ίδιο εύκολο να το οδηγήσεις στο όριο και σχεδόν εξίσου διασκεδαστικό και ανταποδοτικό.

Όμως μην ξεχνάτε πως το Clubsport S είναι εξελιγμένο για πίστα και εκεί πραγματικά διαπρέπει. Θα φερθεί με μεγάλη στοργή στα λάστιχα και θα πάει απίστευτα γρήγορα και με εξαιρετική ασφάλεια, αυτό ακριβώς δηλαδή που επεδίωκε η Volkswagen. Κάτι μας λέει μάλιστα πως θα είναι εξίσου ενδιαφέρον και στους δημόσιους δρόμους.

Τι λέει το AUTOCAR
Ένα πραγματικό όπλο, φτιαγμένο πρωτίστως για πίστα, το Clubsport S μπορεί άνετα να τα βάλει με τετρακίνητα θηρία. Κι όμως εξακολουθεί να είναι προβλέψιμο και πολύ ασφαλές
Τιμή Κ.Π
Τεχνολογία 1.984 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος και έμμεσος ψεκασμός, τούρμπο και intercooler, 310 PS/5.800-6.500 rpm, 38,7 kgm/1.700-5.300 rpm, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,8”
Τελική ταχύτητα 265 km/h
Μέση κατανάλωση 7,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 172 g/km
Διαστάσεις 4. 255x 1.790 x 1.452 mm
Βάρος 1.360 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube