Οδηγούμε το νέο Ford Edge 2.0 TDCI Sport 210 Powershift

Οδηγούμε το νέο Ford Edge 2.0 TDCI Sport 210 Powershift

To Ford Edge είναι το τρίτο κατά σειρά SUV της Ford και αυτό με την πιο δύσκολη αποστολή, αφού θα προσπαθήσει να πάρει μερίδιο της αγορά των πολυτελών SUV

Το να προσπαθήσεις να υφαρπάξεις ένα μερίδιο αγοράς από την κατηγορία των πολυτελών SUV, στην οποία κυριαρχούν πρωτίστως οι Γερμανοί και δευτερευόντως η Volvo, είναι μια απόφαση τουλάχιστον θαρραλέα.

Αλλά αυτό υποδηλώνει και το όνομα του νέου μεγάλου SUV της Ford, του Edge. Θα προσπαθήσει να ζήσει στα «άκρα». Πάντως, απ’ όσα προλάβαμε να διαπιστώσουμε στην πρώτη γνωριμία μαζί του στη Γερμανία, το νέο Edge δεν μπαίνει σε αυτή την δύσκολη αρένα απροετοίμαστο. Κάθε άλλο.

Όμως να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το Ford Edge δεν είναι ένα κυριολεκτικά νέο μοντέλο της Ford. Κυκλοφορεί με το ίδιο όνομα και (σχεδόν) τις ίδιες διαστάσεις στη βόρεια Αμερική από το 2007.Αυτό που «αποβιβάστηκε» στην Ευρώπη είναι ουσιαστικά η 3η γενιά, η οποία φυσικά δεν ήρθε απροετοίμαστη. Η Ευρώπη βλέπετε έχει σαφώς πιο αυξημένες απαιτήσεις, οπότε χρειάστηκε να γίνουν εκτεταμένες βελτιώσεις.

Ποια είναι λοιπόν τα βαριά όπλα του Edge. Οι διαστάσεις του κατ’ αρχήν, σε συνδυασμό με την «αμερικάνικη» αισθητική του. Και δεν το λέω αυτό ως μομφή το αντίθετο. Το Edge αν μη τι άλλο ξεχωρίζει από αυτή την χαρακτηριστική ευρωπαϊκή σχεδιαστική κουλτούρα, που ορισμένες φορές φτάνει στο όριο της σεμνοτυφίας. Το Edge δεν είναι διακριτικό. Δεν είναι όμως και κραυγαλέο. Δείχνει σαφώς πιο μυώδες και σπορ από τον ανταγωνισμό του. Ειδικά στην έκδοση Sport, όπου έχουν προστεθεί πλαϊνές ποδιές, πίσω αεροτομή οροφής και εντυπωσιακός διαχύτης με τεράστιες απολήξεις της εξάτμισης. Αλλά το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του είναι αυτή η τεράστια μάσκα εμπρός που μοιάζει έτοιμη να σε καταπιεί. Το συνολικό αποτέλεσμα εμάς τουλάχιστον μας ικανοποιεί. Δείχνει αρκούντως μεγάλο, αλλά όχι με αυτόν τον ενοχλητικό αμερικάνικο τρόπο και –το κυριότερο- σχεδιαστικά το αποτέλεσμα πιστεύουμε ότι περνάει στους πιο προχωρημένους ανθρώπους, που θέλουν να ξεφύγουν λίγο από τη γερμανική συνταγή.

Βέβαια το αν τελικά αυτό αρκεί για να ξεπεράσουν και το «σύνδρομο κύρους» και κοινωνικής καταξίωσης που συνεπάγονται οι κύκλοι ή η έλικα ή το αστέρι, είναι μια περίπτωση προς περαιτέρω διερεύνηση. Η οποία διερεύνηση πρέπει να περάσει υποχρεωτικά και από το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Εδώ τα πράγματα έχουν θετικά και αρνητικά σημεία, αν και τα πρώτα υπερτερούν. Σχεδιαστικά μας άρεσε. Αν και δεν διαφοροποιείται σημαντικά από τη βασική εταιρική γραμμή, ωστόσο το ταμπλό είναι καθαρό στο μάτι, εύκολο εργονομικά, με πολλούς και ευρύχωρους αποθηκευτικούς χώρους και υλικά που ναι μεν δεν πείθουν ότι είναι ισάξια των αντίστοιχων X3, Q5 ή GLC αλλά δεν δείχνουν να υστερούν σε σχέση με αυτά του βασικού (κατά τη γνώμη μας) ανταγωνιστή του, του VW Touareg.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive VW Touareg 3.0 V6 TDI BMT 262 PS

Γιατί θεωρούμε αυτό το τελευταίο ως βασικό αντίπαλο; Κυρίως εξαιτίας των διαστάσεων και των χώρων που προκύπτουν από αυτές. Το Edge με μήκος λίγο πάνω από τα 4,8 m και πλάτος πάνω από 1,9 m και μεταξόνιο 2.849 mm είναι μεγαλύτερο από τα μεσαία πολυτελή γερμανικά SUV και το Volvo XC60 αλλά μικρότερο από την κατηγορία, Χ5, Q7 και GLE. Πέφτει ακριβώς πάνω στο Touareg, το οποίο μάλιστα έχει και 44 mm μακρύτερο μεταξόνιο. Στην πράξη οι χώροι που προσφέρει το Edge είναι περίπου αχανείς. Οι εμπρός επιβάτες θα βολευτούν θαυμάσια σε δύο εξαιρετικά αναπαυτικά και ανατομικά καθίσματα. Ενώ οι πίσω θα καθίσουν σταυροπόδι, ανεξαρτήτως του σωματότυπου του οδηγού και πόσο πίσω έχει τραβήξει το κάθισμα. Είναι δε τόσο φαρδύ που και ένας τρίτος πίσω επιβάτης δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα, ακόμα και για μεγάλο ταξίδι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test Drive Volvo XC90 D5

Για να επανέλθουμε στην απτή ποιότητα, σε γενικές γραμμές είναι πάνω από τον μέσο όρο, το ίδιο και η συναρμολόγηση. Υπολείπεται ακόμα των κορυφαίων της κατηγορίας, αλλά παράπονο δεν έχεις. Σίγουρα επίσης δεν έχεις κανένα παράπονο από τον βασικό εξοπλισμό και αυτό είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά του Edge. Σε αντίθεση με τα γερμανικά που σου αραδιάζουν έναν ατελείωτο κατάλογο εξτρά εξοπλισμού, που μπορεί να σου διπλασιάσει σχεδόν την αρχική τιμή, τα πράγματα με το Edge είναι σαφώς πιο απλά: Δύο κινητήρες πετρελαίου σε δύο εκδόσεις με 180 και 210 PS και τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, Trend, Titanium, Sport και το κορυφαίο Vignale. H Trend έκδοση διατίθεται μόνο με την έκδοση των 180 PS, η οποία συνδυάζεται και αποκλειστικά με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, μια μάλλον περίεργη επιλογή της Ford. Και μόνο απλή δεν μπορείς να την πεις. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει  7 αερόσακους, σύστημα Υποβοήθησης στην ανηφόρα Hill Launch Assist, σύστημα κατανομής της ροπής – Torque Vectoring Control, Cruise Control, σύστημα αποφυγής σύγκρουσης 3ης γενιάς με αναγνώριση πεζών, σύστημα Active Noise Control, διζωνικό κλιματισμό. Η έκδοση Titanium έχει επιπλέον θερμαινόμενο παρμπρίζ,  εμπρός θερμαινόμενα καθίσματα, σύστημα Διατήρησης Λωρίδας, αυτόματη αλλαγή μεγάλης σκάλας προβολέων, ηλεκτρικά ανοιγόμενη πίσω πόρτα χώρου αποσκευών με δυνατότητα hands free, σύστημα πλοήγησης Sony με SYNC II, 12 ηχεία, adaptive Cruise Control, αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος και εμπρός κάμερα. Στην Sport έκδοση οι προσθήκες είναι κυρίως αισθητικού χαρακτήρα με εξαίρεση το τιμόνι μεταβλητού βήματος, Adaptive Steering. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν πως η Ford προκειμένου να εξισορροπήσει το μειονέκτημα του κύρους, έχει φροντίσει να είναι πολύ καλή η σχέση αξίας/τιμής, μιλώντας πάντα γι αυτή την κατηγορία. Διότι αντικειμενικά μιλώντας το Ford Edge Sport που κατά κύριο λόγο οδηγήσαμε στη Γερμανία, με €64.609 φθηνό δεν το λες.

Αυτό που μπορείς ωστόσο να το πεις είναι κορυφαίο όσον αφορά την ποιότητα κύλισης. Βρίσκεται σε επίπεδο που ακόμα και η Mercedes-Benz GLC δεν μπορεί να φτάσει. Κι αυτό με ζάντες 20” παρακαλώ. Η ηχομόνωση επίσης είναι εξαιρετική σε όλα τα επίπεδα. Σε αυτό συμβάλει και το σύστημα Active Noise control. Tρία μικρόφωνα τοποθετημένα στην καμπίνα παρακολουθούν το θόρυβο του κινητήρα στο εσωτερικό. Το σύστημα παράγει ηχητικά κύματα αντίθετης φάσης μέσω του ηχοσυστήματος που καταστέλλουν το θόρυβο του κινητήρα. Στην πράξη το σύστημα λειτουργεί, αφού μόνο αν κατεβάσεις τα παράθυρα συνειδητοποιείς πως πρόκειται για έναν ντίζελ κινητήρα.

Ο εν λόγω ντίζελ είναι 2λιτρος, άμεσου ψεκασμού με 2 τουρμπίνες Borg Warner σταθερής γεωμετρίας και απόδοση 210 PS, με μέγιστη ροπή 45,9 kgm. Συνδυάζεται με το Powershift κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, 6 σχέσεων, το οποίο προτιμούμε αναφανδόν από το χειροκίνητο 6άρι που είχαμε δοκιμάσει αμέσως πριν, στην μικρότερη έκδοση. Ταιριάζει σαφώς περισσότερο με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και μπορεί να εκμεταλλευτεί καλύτερα τη ροπή του. Πάντως για να κινηθείς γρήγορα χρειάζεται να πιέσεις αρκετά. Οι σχεδόν 2 τόνοι βάρους λειτουργούν ανασταλτικά και πρέπει να δουλέψεις με το κιβώτιο, το οποίο κάποιες φορές είναι λίγο «τεμπέλικο», ειδικά στα κατεβάσματα. Για το πως στρίβει θα χρειαστεί να περιμένετε για να οδηγήσουμε στην Ελλάδα, αφού οι δρόμοι πέριξ του Μονάχου δεν προσφέρονται. Μπορούμε ωστόσο να βεβαιώσουμε για την καλή λειτουργία της τετρακίνησης με συνεκτικό συμπλέκτη. Σε χωματόδρομο με λάσπη διαπιστώσαμε πως είναι και γρήγορη σε εμπλοκή και αποτελεσματική. Στον ίδιο χωματόδρομο διαπιστώσαμε πως το Edge είναι και στον τομέα της άνεσης κορυφαίο, με μια καλοδεχούμενη αίσθηση στιβαρότητας. Τα φρένα θα μπορούσαν να είναι λίγο πιο ανθεκτικά αλλά το τιμόνι με τον μεταβαλλόμενο λόγο είναι απολαυστικό. Με δύο στροφές απ’ άκρη σε άκρη, είναι μεν γρήγορο αλλά ποτέ νευρικό, με σωστή αίσθηση. Σαφώς καλύτερο από το συμβατικό το οποίο μας φάνηκε κάπως «λαστιχένιο».

Συμπερασματικά το Ford Edge έχει μια δύσκολη αποστολή. Πρέπει να πείσει μέρος του κοινού των πολυτελών SUV ότι είναι εξίσου καλή αγορά, αλλά ταυτόχρονα και πιο συμφέρουσα. Ειδικά στο δεύτερο συνυπογράφουμε. Για το πρώτο διατηρούμε κάποιες επιφυλάξεις, κυρίως ως προς την απτή ποιότητα, οι οποίες ωστόσο για όποιον έχει προτεραιότητα την ποιότητα κύλισης και την άνεση, διαλύονται αμέσως.

Τι λέει το DRIVE
To Αμερικής ορμώμενο Ford Edge έχει τη δύσκολη αποστολή να μπει στη λίστα αγοράς των Ευρωπαίων πελατών των πολυτελών SUV. Μένει να δούμε αν τα όπλα της εξαιρετικής ποιότητας κύλισης, του πλουσιότατου εξοπλισμού και των τεράστιων χώρων μπορούν να υπερκεράσουν το μειονέκτημα του κύρους κτήσης.
Τιμή €62.974
Τεχνολογία 1.997 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, δύο τούρμπο, 210 PS/3.750 rpm, 45,9 kgm/2.000-2.750 rpm. ημιαυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση στους 4 τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,4”
Τελική ταχύτητα 211 km/h
Μέση κατανάλωση 5,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 152 g/km
Διαστάσεις 4.808 x 1.928 x 1.692 mm
Μεταξόνιο 2.849 mm
Βάρος 1.949 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube