Scoop: Αυτό είναι το νέο Audi Q5

Scoop: Αυτό είναι το νέο Audi Q5

Ολοκαίνουργιο, πάνω σε νέα πλατφόρμα, με ανανεωμένη εξωτερική εμφάνιση και καινούργιο εσωτερικό.

Η Audi στοχεύει ξανά τις BMW X3, Mercedes-Benz GLC και το Volvo XC60 με το Q5 δεύτερης γενιάς, του οποίου οι τελευταίες κατασκοπευτικές φωτογραφίες δείχνουν τη νέα μάσκα και μια ιδέα του νέου εσωτερικού.

Παρά το καμουφλάζ, φαίνεται το εμπρός μέρος που θυμίζει Audi Q7, με τα πιο γωνιώδη φώτα και το φαρδύ, χρωμιωμένο πλαίσιο της μάσκας. Το σχήμα της μάσκας είναι διαφορετικό από εκείνο των τελευταίων Audi, δείχνοντας ότι το νέο Q5 πιθανώς θα λανσάρει μια λίγο διαφορετική σχεδιαστική γλώσσα. Πιο μοντέρνα είναι και τα πίσω φώτα, αλλά το προφίλ του αυτοκινήτου παραμένει ουσιαστικά το ίδιο.

Οι τελευταίες κατασκοπευτικές φωτογραφίες αποκαλύπτουν και την εσωτερική επένδυση της πόρτας. Κι εδώ υπάρχει ξακάθαρη ομοιότητα με το Q7, που πιθανότατα θα επεκτείνεται και στην υπόλοιπη καμπίνα. Φυσικά, θα υπάρχει μεγάλη συνδεσιμότητα καθώς και τα τελευταίας τεχνολογίας συστήματα Virtual Cockpit, infotainment και αρωγής του οδηγού.

Το Q5 δεύτερης γενιάς έχει στενή συγγένεια με το νέο Audi A4. Έχει σχεδιαστεί εξαρχής με σκοπό να εξοικονομηθούν πάνω από 100 kg βάρους σε σχέση με το μοντέλο πρώτης γενιάς που είναι στην αγορά από το 2008. Σύμφωνα με πληροφορίες του «αδελφού» μας AUTOCAR, το ελαφρύτερο μοντέλο της νέας γκάμας, που θα είναι το βασικό πισωκίνητο, θα ζυγίζει περί τα 1.620 kg.

Στην εξοικονόμηση βάρους έχει συμβάλλει αποφασιστικά η νέα έκδοση της πλατφόρμας MLB που χρησιμοποιείται επίσης στο Α4 και το νέο Q7. Είναι φτιαγμένη σε μεγάλο ποσοστό από χάλυβα υψηλής αντοχής διαμορφωμένο εν θερμώ καθώς και από χυτά αλουμινένια τμήματα, με αποτέλεσμα, εκτός από ελαφρύτερη, η δομή του πλαισίου να είναι και πιο άκαμπτη από εκείνη του μοντέλου πρώτης γενιάς.

Οι εξωτερικές διαστάσεις του νέου Q5 παραμένουν κοντά σε αυτές του σημερινού, με μήκος περί τα 4,7 m, πλάτος 1,95 m και ύψος 1,65 m. Το ελαφρώς μακρύτερο μεταξόνιο υπόσχεται περισσότερο χώρο στο πίσω κάθισμα ενώ και το πορτμπαγκάζ θα είναι μεγαλύτερο από τα 540 λίτρα του σημερινού μοντέλου.

Το νέο Q5 θα διατίθεται με μια γκάμα 4κύλινδρων και V6 κινητήρων βενζίνης και ντίζελ. Αυτοί, μαζί με τη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης και των συνολικών μηχανικών τριβών, λέγεται ότι έχουν φέρει μια βελτίωση στην οικονομία καυσίμου της τάξης του 15%.

Οι 4κύλινδροι κινητήρες και οι V6 ντίζελ προέρχονται από το νέο Α4 χωρίς σημαντικές αλλαγές, ενώ οι V6 βενζίνης είναι νέας γενιάς, εξελιγμένοι σε συνεργασία με την Porsche σε ένα κοινό πρόγραμμα με την ονομασία KoVoMo.

Θα υπάρχει επίσης μια επαναφορτιζόμενη (plug-in) υβριδική έκδοση του νέου Q5, με 2λιτρο βενζινοκινητήρα και δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Το πρώτο θα είναι μέσα στο κιβώτιο ταχυτήτων και το δεύτερο στον πίσω άξονα – ένα σύστημα που πρωτοείδαμε στο πρωτότυπο Audi Allroad Shooting Brake της έκθεσης του Detroit 2014. Το νέο υβριδικό σύστημα λέγεται ότι παρέχει ηλεκτρική αυτονομία έως 50 km.

Το πιο δυνατό μοντέλο στο λανσάρισμα θα είναι το SQ5 με 3λιτρο V6 κινητήρα τουρμποντίζελ 325 ίππων, ενώ αργότερα θα ακολουθήσει και η κορυφαία σπορ έκδοση RS Q5 με 3λιτρο διτούρμπινο V6 βενζίνης και κοντά στους 500 ίππους.

Πέρα από το νέο σύστημα τετρακίνησης quattro, το νέο Q5 θα διατίθεται και σε βασικές πισωκίνητες εκδόσεις. Τα κιβώτια θα είναι 6τάχυτα χειροκίνητα, 7τάχυτα S tronic διπλού συμπλέκτη ή 8τάχυτα αυτόματα με μετατροπέα ροπής, ανάλογα με τον κινητήρα. Πέρα από τη συμβατική ανάρτηση με ατσάλινα ελατήρια, θα προσφέρεται και έξτρα αερανάρτηση για καλύτερη απόδοση στην κίνηση εκτός δρόμου και στη ρυμούλκηση.

Για να αποσυμφορηθεί το κύριο εργοστάσιο της Audi στο Ingolstadt της Βαυαρίας, η παραγωγή του νέου Q5 θα γίνεται στο νέο εργοστάσιο της εταιρείας στο San José Chiapa του Μεξικού. Συναρμολόγηση θα γίνεται επίσης στο Changchun της Κίνας και στο Aurangabad της Ινδίας.

Οι πωλήσεις του νέου Audi Q5 θα ξεκινήσουν προς το τέλος αυτής της χρονιάς.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube