Test Drive: Volvo XC60 D4 FWD Auto ΜΥ2015

Test Drive: Volvo XC60 D4 FWD Auto ΜΥ2015

Ο ολοκαίνουργιος συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου αναλαμβάνει τη συνολική αναβάθμιση του XC60. Και το καταφέρνει πολύ καλά.

Αυτή τη στιγμή το XC60 είναι το μακροβιότερο premium μεσαίο SUV της αγοράς. Το πρωτοείδαμε το 2008, ωστόσο από τότε μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει πολλά αφού η Volvo χρησιμοποιεί εποικοδομητικά την εμπειρία της και το βελτιώνει συνεχώς.

Ωστόσο εδώ και λίγο καιρό υπάρχουν σημαντικές αλλαγές στα μηχανικά μέρη. Το D4 κινείται από έναν ολοκαίνουργιο 4κύλινδρο δίλιτρο τουρμποντίζελ που ανήκει στην οικογένεια Drive-E. Είναι αποτέλεσμα μιας τεράστιας επένδυσης και διαθέτει την αφρόκρεμα της τεχνολογίας των σύγχρονων ντίζελ. Το highlight του ονομάζεται i-Art και είναι ο ηλεκτρονικός έλεγχος του ψεκασμού σε κάθε έναν κύλινδρο ξεχωριστά, αντί για τον κεντρικό που συνήθως υπάρχει. Τις εξαιρετικές περγαμηνές συμπληρώνει η αυξημένη πίεση ψεκασμού στα 2.500 bar, ωστόσο το βασικό είναι ότι όλα αυτά αποδίδουν όχι μόνο στη θεωρία αλλά και στην πράξη.

Και δεν εννοούμε τις πολύ χαμηλές εκπομπές CO2 που σημαίνουν (με τα σημερινά δεδομένα) μόλις 136 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας. Το σημαντικό είναι ότι ο κινητήρας ακούγεται ελάχιστα στην καμπίνα κι έχει άμεση απόκριση στο γκάζι. Μόνο όταν επιλέγεις το πρόγραμμα Eco+ για να κάνεις μέγιστη οικονομία γίνεται λίγο νωθρός. Ακόμα και χωρίς αυτό πάντως, εάν οδηγείς συνετά θα δεις κατανάλωση ακόμα κάτω από τα 7,5 lt/100 km. Ως μέση τιμή τα 8,2 lt/100 km είναι ένα απόλυτα ρεαλιστικό νούμερο και αναντίλεκτα κολακευτικό για ένα αυτοκίνητο 1.770 κιλών που μπορεί να κάνει τα 0-100 km/h σε 8,4” και τα 80-110 km/h σε 4,2”. Εξίσου κολακευτικά σχόλια κερδίζει και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο που λειτουργεί χωρίς να πολυκαταλαβαίνεις τις αλλαγές του. Στην κανονική λειτουργία διατηρεί τις στροφές του κινητήρα όσο πιο χαμηλά γίνεται, ενώ στη Sport ανεβάζει και κατεβάζει όποτε χρειάζεται για να υποστηρίξει σωστά το σβέλτο ρυθμό. Τα 40,8 m για τα 100-0 km/h που μετρήσαμε δεν είναι κορυφαία τιμή, όμως περνά άνετα τις εξετάσεις και δεν αυξάνεται καθόλου σε αλλεπάλληλα δυνατά φρεναρίσματα.

Σε χαλαρώνει
Το νέο μοτέρ κάνει πολύ ευκολοδήγητο το XC60 σε κάθε περιβάλλον, αφού σου δίνει μπόλικη ροπή χαμηλά και δύναμη που δεν πέφτει ψηλά. Η ανάρτηση έχει σφιχτή ρύθμιση και ελέγχει σωστά τη μάζα του αμαξώματος. Παράλληλα έχει ποιοτική λειτουργία και στην πόλη απορροφά με αξιοσημείωτη επιτυχία τις λακκούβες. Δεν είναι το ίδιο απορροφητική σε υψηλή ταχύτητα, όμως συνολικά η κύλιση του XC60 είναι ουσιαστικά ραφιναρισμένη και κάνει το ταξίδι απόλαυση. Ο συγκεκριμένος κινητήρας σημαίνει κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς, αλλά αυτό θα το καταλάβεις μόνο όταν επιταχύνεις γρήγορα σε γλιστερό οδόστρωμα ή στην έξοδο μιας κλειστής στροφής. Εν γένει η συμπεριφορά του XC60 σε γεμίζει εμπιστοσύνη και σου εμπνέει ένα αίσθημα πραότητας και σιγουριάς. Πολύ σωστά ρυθμισμένα είναι και όλα τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Το κερασάκι στην τούρτα είναι το στάνταρ City Safety που λειτουργεί μέχρι τα 50 km/h κι εάν χρειαστεί φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο. Προαιρετικά δε, συμπληρώνεται από δεκάδες άλλα υποσυστήματα τα οποία υλοποιούν την τελευταία λέξη στην τεχνολογία της ασφάλειας.

 

Στην καμπίνα δεν έχουν αλλάξει και πολλά, όμως ειδικά στην έκδοση Volvo Ocean Race υπάρχουν λεπτομέρειες που κάνουν ακόμα πιο ευχάριστο το διάκοσμο. Αχίλλειος πτέρνα παραμένει η ευρυχωρία για τους επιβάτες, ενώ ούτε και το πορτμπαγκάζ των 490 λίτρων ξεχωρίζει. Αντικειμενικά δεν θα νιώσεις ότι σου λείπει ο χώρος, όπως και να το κάνεις όμως από ένα αυτοκίνητο μήκους 4,64 m περιμένεις περισσότερη άπλα. Από την άλλη τα υλικά είναι ποιοτικά, η συναρμογή με το φινίρισμα βρίσκονται πλέον στο επίπεδο που πρέπει και η μίνιμαλ σχεδιαστική προσέγγιση του ταμπλό αποδεικνύεται διαχρονική. Επιπλέον, η θέση οδήγησης έχει απρόσκοπτη ορατότητα, τα καθίσματα είναι εκπληκτικά άνετα και το επίπεδο θορύβου τόσο χαμηλό που ενισχύει την αίσθηση πολυτέλειας που ψάχνεις σε ένα αυτοκίνητο με αρχική τιμή τα 43.650 ευρώ. Αυτό ναι μεν σημαίνει ότι έχει χάσει το τιμολογιακό πλεονέκτημά του έναντι του ανταγωνισμού, όμως πλέον δεν έχει κανένα λόγο να εναποθέτει τις ελπίδες του σε αυτό.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο πακέτο κινητήρα-κιβωτίου κερδίζει τα εύσημα και πλαισιώνει μια καμπίνα που καίτοι δεν έχει τεράστιους χώρους είναι απολαυστικά ραφιναρισμένη και ήσυχη. Η κορυφαία τεχνολογία ασφάλειας είναι δεδομένη.
Τιμή από € 43.650 (έκδοση Kinetic, με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.969 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, turbo με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, 190 PS/4.250 rpm, 40,8 kgm/1.750-2.500 rpm, αυτόματο 8 σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,4”
0-400 m 16,2”@140,4 km/h
0.1000 m 29,6”@177,4 km/h
30-50 km/h (kickdown) 1,6”
50-80 km/h (kickdown) 2,9”
80-110 km/h (kickdown) 4,2”
110-140 km/h (kickdown) 6,2”
Φρένα 100-0 km/h 40,8 m
Τελική ταχύτητα 210 km/h
Μέση κατανάλωση 8,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 124 gr/km
Διαστάσεις 4.644 x 1.891 x 1.672 mm
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube