Οδηγούμε το νέο Audi Q2 1.0 TFSI 6MT

Οδηγούμε το νέο Audi Q2 1.0 TFSI 6MT

Δοκιμάζουμε το μικρομεσαίο crossover της Audi με τον 3κύλινδρο 1.000άρη κινητήρα τούρμπο και διαπιστώνουμε πως έχει βάσιμες πιθανότητες να είναι το επόμενο best seller της γερμανικής εταιρείας. Διαβάστε γιατί.

Το Q2 είναι ο άσος στο μανίκι της Audi ή το καρφί στο μάτι των BMW και Mercedes-Benz, αν προτιμάτε.

Ένα premium SUV με διαστάσεις μικρότερες από BMW X1 και Mercedes-Benz GLA, αλλά όχι τόσο μικρότερες που να μην μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας. Και το κυριότερο με μια τέτοια γκάμα κινητήρων που ελάχιστα μοντέλα διαθέτουν. Με μικρό κυβισμό, με μεσαίο και μεγάλο κυβισμό, ντίζελ και βενζίνης, με εμπρός κίνηση, με τετρακίνηση, με χειροκίνητο και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Ό,τι θέλει ή έχει ανάγκη ο πελάτης. Και κυρίως με το κύρος που πολλοί πελάτες σαφώς θέλουν να έχουν και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν γι' αυτό. Αν και στην περίπτωση του Q2 όχι και πάρα πολλά.

Να, πάρτε για παράδειγμα τη μικρότερη έκδοσή του, αυτή με τον 1.000άρη, 3κύλινδρο κινητήρα τούρμπο, παρακαλώ. Μάλιστα, 1.000άρης κινητήρας σε SUV και μάλιστα σε premium. Από μόνο του δηλώνει πολλά: Πόσο έχει προχωρήσει η τεχνολογία, πόσο σίγουροι αισθάνονται οι μηχανικοί της Audi, πόσο καινοτόμο είναι το κόνσεπτ. To Q2 με τον 1.0 TFSI λοιπόν, με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και αποκλειστικά προσθιοκίνητο θα κοστίζει στην Ελλάδα από €23.000 και μάλιστα με πλούσιο βασικό εξοπλισμό. Αυτός είναι και ο λόγος που παρουσιάζουμε πρώτο αυτό από όλα όσα είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στα περίχωρα της Ζυρίχης. Θα ακολουθήσουν δοκιμές του 1.6 TDI με τους 116 PS, επίσης σε προσθιοκίνητη εκδοχή με χειροκίνητο κιβώτιο (η τετρακίνητη αναμένεται το 2018), μια δεύτερη δοκιμή του Q2 1.4 TFSI S tronic και τέλος τα δίλιτρα TDI quattro με 150 και 190 PS.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το νέο Audi Q2 1.4 TFSI S tronic

Το Q2 όμως πρέπει να το περιγράψουμε λίγο παραπάνω. Τοποθετείται κάτω από το Αudi Q3. Για την ακρίβεια είναι 19,7 cm πιο κοντό από αυτό. Και αρκετά πιο στενό και πιο χαμηλό. Όμως, επωφελούμενο από τη σπονδυλωτή πλατφόρμα MQB το μεταξόνιό του είναι μόλις 3 mm κοντύτερο (2.601 έναντι 2.603mm του Q3). Οι μηχανικοί της Audi επέλεξαν την πιο μικρή εκδοχή της πλατφόρμας, αυτή του 3θυρου A3 και πρόσθεσαν επιπλέον ενισχύσεις προκειμένου να αντεπεξέλθει στο αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου και στη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Δεδομένο λοιπόν πως το Q2 είναι σάρκα από τη σάρκα του A3, κυρίως του Sportback όμως. Το οποίο υπερέχει κατά 12,2 cm σε μήκος, αλλά είναι πιο στενό και σημαντικά πιο χαμηλό από το Q2. Το οποίο υπερέχει και σε χωρητικότητα του χώρου αποσκευών με 405 λίτρα έναντι 380 του Α3.

Άρα μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που ακροβατεί ανάμεσα σε κατηγορίες αλλά πατά περισσότερο στη μικρομεσαία. Επίσης διαφέρει σημαντικά και ως προς την εμφάνιση. Όχι πως ανοίγει ρηξικέλευθους σχεδιαστικούς δρόμους ή δεν ακολουθεί τις ίδιες αδρές γραμμές της εταιρικής σχεδίασης. Διαφέρει ωστόσο σημαντικά ως προς τη σχεδιαστική φιλοσοφία. Το Q2 είναι περισσότερο μασίφ, με μικρές γυάλινες επιφάνειες, χαμηλή γραμμή οροφής, γεμάτο με επίπεδες γωνιώδεις επιφάνειες και ακμές. Από κοντά δείχνει εξαιρετικά συμπαγές, έχει μεγάλο ίχνος στο δρόμο, με τις ρόδες του να στέκονται στις άκρες του αμαξώματος. Δεν του φαίνεται καν πως έχει απόσταση από το έδαφος 20 πόντους. Με δυο λόγια καταφέρνει να εντυπωσιάζει παρά τις μικρές του διαστάσεις που μόλις ξεπερνούν αυτές ενός σουπερμίνι.

Καταφέρνει -χωρίς ιδιαίτερες καινοτομίες εδώ- να εντυπωσιάσει και στο εσωτερικό. Σχεδόν. Το κάνει επειδή το ταμπλό του είναι επίσης μια παραλλαγή του A3 με κάποιες πιο μοντέρνες πινελιές, όπως το «φιλέτο» που διατρέχει όλο το μήκος του ταμπλό και φωτίζεται το βράδυ. Ή οι πολύ προσεγμένες και καλαίσθητες διχρωμίες. Τα υλικά είναι εξαιρετικά, με εξαίρεση το σκληρό πλαστικό στις πόρτες που δείχνει παράταιρο σαν όγδοος νάνος. Εκεί πηγαίνει το σχεδόν.

Κατά τα άλλα θα δεις εμπρός σου τον καλύτερο ηλεκτρονικό πίνακα της αγοράς (Virtual Cockpit) με τα καλύτερα γραφικά και μια υψηλής ευκρίνειας οθόνη 12,3”. Αυτό βέβαια μόνο αν το πληρώσεις επιπλέον, αλλά αξίζει τον κόπο. Θα βρεις και μια κεντρική οθόνη από την οποία ελέγχεις όλα τα συστήματα, μέσω του MMI. Το οποίο είναι αρκετά απλοποιημένο, αλλά όχι ακόμα σε επίπεδο που να το λες διαισθητικό. Θέλει εξοικείωση. Υπάρχουν επίσης μεγάλες δυνατότητες συνδεσιμότητας, όπως Google Maps, Apple CarPlay, Android Auto και πολλά από τα πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ενεργητικής ασφάλειας της εταιρείας. Στο βασικό εξοπλισμό ανήκει το Emergency City Breaking και μπορείς ακόμα να τοποθετήσεις σύστημα διατήρησης της λωρίδας, cruise control με διατήρηση της απόστασης από το προπορευόμενο όχημα κ.ά.

Οι χώροι για μικροπράγματα είναι επαρκείς. Θα θέλαμε μόνο λίγο πιο μεγάλες θήκες στις πόρτες. Οι πίσω επιβάτες επίσης θα βολευτούν με άνεση μεγαλύτερη απ’ ό,τι σε ένα A3. Ωστόσο καλύτερα να είναι δύο και όχι υπερβολικά ψηλοί. Ο μεσαίος θα αντιμετωπίσει πρόβλημα με το ψηλό τούνελ μετάδοσης και οι μεγαλόσωμοι θα έχουν πολύ λίγο διαθέσιμο αέρα για το κεφάλι τους, εξαιτίας της κλίσης της οροφής προς τα πίσω. Γενικά, η περιφερειακή ορατότητα δεν είναι το δυνατό σημείο του Q2. Οι γυάλινες επιφάνειες είναι μάλλον μικρές και οι χαρακτηριστικές πίσω φαρδιές κολόνες, προσδίδουν στιλ, αλλά αφαιρούν σε οπτική επαφή. Στο θέμα της εμφάνισης, λοιπόν, το Q2 περνά με «λίαν καλώς». Με σχεδόν «άριστα» στο θέμα της ποιότητας και με αρκετά καλό βαθμό σε αυτό των χώρων. Αλλά ήμασταν πολύ περίεργοι να δούμε αν ο βασικός 1.000άρης κινητήρας μπορεί να ανταποκριθεί ικανοποιητικά με αυτό το αμάξωμα.

Η απάντηση μας δόθηκε πολύ γρήγορα. Είναι μια χαρά. Και μπορεί αυτό να ακούγεται κάπως συγκαταβατικό, αλλά ταιριάζει ακριβώς στην περίπτωση. Προφανώς δεν περιμένεις από έναν μικρό κινητήρα τούρμπο χιλίων κυβικών εκατοστών με απόδοση 116 PS και ροπή 20,4 kgm να βάζει φωτιά στο δρόμο, κουβαλώντας ένα αμάξωμα που ζυγίζει κοντά στα 1.300 κιλά -η Audi παραδόξως ανακοίνωσε το βάρος μόνο του 1.4 TFSI, στα 1.270 kg. Αλλά αυτό που διαπιστώσαμε είναι ότι το Q2 1.0 TFSI κινείται αξιοπρεπώς. Θα πρέπει να κρατάς τον κινητήρα πάνω από τις 2.000 rpm, διαφορετικά είτε αδρανοποιείται είτε αρχίζει να σκορτσάρει, αν έχεις μεγάλη σχέση στο κιβώτιο. Από εκεί πάνω όμως είναι πρόθυμος, με μια ευπρόσδεκτη φούρια να φτάσει κοντά στον κόφτη και μπορεί να κινήσει το Q2 με ρυθμό που τον λες τουλάχιστον σβέλτο. Μάλιστα έχει και όμορφο, στακάτο ήχο. Πουθενά δεν συντονίζει ή δεν βγάζει κραδασμούς που ίσως να περίμενες από ένα 3κύλινδρο σύνολο.

Στο δρόμο λοιπόν βρίσκεσαι σε μια θέση οδήγησης που θα ικανοποιήσει τις απαιτήσεις σου, δεδομένου ότι δεν αισθάνεσαι πως βρίσκεσαι πάνω από το αυτοκίνητο, έχεις στο δεξί σου χέρι ένα χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο με ανάλαφρη αίσθηση και όση ακρίβεια χρειάζεσαι και κρατάς ένα τιμόνι που είναι από τα καλύτερα που έχεις οδηγήσει σε Audi. Προοδευτικό, ακριβές, με μοναδική παραφωνία μια αδράνεια γύρω από την ευθεία, που όμως τη συνηθίζεις. Η ανάρτηση είναι η στάνταρ, με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Μόνο τα quattro έχουν πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, αλλά στην πράξη αυτό ελάχιστα μας ενόχλησε. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, ο έλεγχος των κινήσεων του αμαξώματος στιβαρός και η γενική εικόνα πολύ πιο σπορ απ’ όσο περιμέναμε.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Το νέο Audi SQ2 δοκιμάζεται στο Nürburgring

To Q2 γέρνει ελάχιστα, έχει εξαιρετική πρόσφυση, δεν «χαζεύει» στις συνεχείς αλλαγές κατεύθυνσης και μόνο αν πιεστεί πολύ θα ανοίξει με ομαλό τρόπο την τροχιά του. Για την άνεση διατηρούμε κάποιες επιφυλάξεις μέχρι να το οδηγήσουμε και στους ελληνικούς δρόμους. Μας φάνηκε κάπως σκληρό, αλλά χωρίς να δείχνει τάσεις αναπηδήσεων, εκτός ίσως από την περίπτωση που πρέπει να αντιμετωπίσει συνεχόμενες εγκάρσιες ανωμαλίες. Στον αυτοκινητόδρομο είναι όσο ήσυχο περιμένεις από ένα premium αυτοκίνητο, ενώ και τα φρένα του δεν μας άφησαν κανένα περιθώριο για παράπονα, κάνοντας μάλιστα αρκετά χιλιόμετρα κατηφόρας. Σε λογικό πλαίσιο κινήθηκε και η κατανάλωση: σε επαρχιακό ανηφορικό στροφιλίκι πέρασε τα 9 lt/100 km αλλά ο συνολικός κύκλος κυμάνθηκε, εύκολα μάλιστα, κοντά στα 7,5 lt/100 km.

Νομίζουμε πως στην περίπτωση του Q2 η Audi θα χτυπήσει φλέβα χρυσού. Διότι παρουσιάζει ένα crossover με συμπαγείς διαστάσεις, ευπαρουσίαστο, με πολύ σύγχρονες τεχνολογίες και μεγάλη γκάμα κινητήρων. Από τους οποίους η τοποθέτηση του 1.0 TFSI είναι ένα ρίσκο που θα της βγει. Διότι μπορεί στην πράξη να κινήσει το Q2 αξιοπρεπώς, έχει φορολογικό άσυλο, είναι αρκούντως οικονομικός και σίγουρα θα δελεάσει όσους δεν κάνουν τόσα χιλιόμετρα, έτσι ώστε να προτιμήσουν τον 1.6 TDI. Αν κάποιος πρέπει να ανησυχεί, εκτός από τους παραδοσιακούς premium ανταγωνιστές, θα είναι πιο προσιτά (και λίγο πιο μεγάλα) SUV, όπως το Qashqai 1.2 DIG-T ή και το Suzuki Vitara, τα οποία μέχρι τώρα είχαν το προνόμιο της πιο προσιτής τιμής. Τα €23.000 από τα οποία θα ξεκινά το Q2 1.0 TFSI δεν είναι ασφαλώς λίγα, παραμένουν ωστόσο ένα αρκετά μεγάλο δέλεαρ για να διαλέξεις ανάμεσα στα άλλα και κύρος. Περισσότερο βέβαια από όλα θα πρέπει να ανησυχεί το A3 το οποίο σίγουρα θα χάσει πελάτες για το Q2, αλλά αυτό είναι κάτι που η Audi μπορεί να αντέξει

Τι λέει το DRIVE
Το νέο Q2 είναι μια σίγουρη συνταγή επιτυχίας, δεδομένης και της ολοένα και αυξανόμενης ζήτησης για μικρά SUV. Είναι μοντέρνο, κορυφαίο ποιοτικά, με επαρκείς χώρους και μια πολύ ενδιαφέρουσα γκάμα κινητήρων. Θα πςεριμένουμε ωστόσο για πιο ολοκληρωμένη άποψη να το οδηγήσουμε και σε ευρωπαϊκούς δρόμους
Τιμή από € 23.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός και τούρμπο, 116 PS/5.500 rpm 20,4 kgm/2.000-3.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,7”
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5  lt/100 km*
Εκπομπές CO2 120 g/km
Διαστάσεις 4.191 x 1.794 x 1.508 mm
Τιμές κατασκευαστή *Μέτρηση DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube