Test drive: Audi A3 1.6 TDI [video]

Test drive: Audi A3 1.6 TDI [video]

Το A3 αφενός είναι το καλύτερο premium μικρομεσαίο χάτσμπακ της αγοράς, αφετέρου στη μικρότερη έκδοση της πετρελαιοκίνητης γκάμας του A3 συμπληρώνει και το κουτάκι της ελάχιστης κατανάλωσης στη λίστα με τα πλεονεκτήματά του

Το A3 αφενός είναι το καλύτερο premium μικρομεσαίο χάτσμπακ της αγοράς, αφετέρου στη μικρότερη έκδοση της πετρελαιοκίνητης γκάμας του A3 συμπληρώνει και το κουτάκι της ελάχιστης κατανάλωσης στη λίστα με τα πλεονεκτήματά του.

Το έχουμε ξαναπεί: Το νέο Α3 είναι από τα αυτοκίνητα που σε εντυπωσιάζουν με την αρτιότητά τους. Μπορεί να μην έχει το οδηγικό ταμπεραμέντο της Σειράς 1 ή το στιλ μιας A-Class ή ενός V40, όμως είναι ο ορισμός του αυτοκινήτου που έχει φτιαχτεί με προσοχή στη λεπτομέρεια.

Diesel Power
Στη συγκεκριμένη έκδοση, το νέο είναι ο 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας που ουσιαστικά αποτελεί την εσωτερική αντιπρόταση στον 1.4 TFSI που έχουμε ήδη δοκιμάσει. Δεν χρησιμοποιεί κάποιο εντυπωσιακό τεχνολογικό στοιχείο και σαφώς υπάρχουν ισχυρότεροι ανταγωνιστικοί κινητήρες. Φαίνεται όμως ότι τα 105 άλογά του σκάνε από υγεία, καθότι αποδεικνύεται σημαντικά πιο σβέλτο από όσο το περιμένεις. Τόσο τα 0-100 km/h σε 10,5 sec, όσο και τα 80-110 km/h σε 6,4 και 8,9 sec με 4η και 5η ικανοποιούν και με το παραπάνω. Γι’ αυτό φροντίζουν το λογικό βάρος (1.300 kg) και κυρίως ο τρόπος που το σεντόνι της ροπής των 25,5 kgm ανεμίζει στις χαμηλομεσαίες στροφές. Μεταξύ 1.600 και 3.000 rpm, το πολύ μακρύ 6άρι κιβώτιο καθόλου δεν εμποδίζει το Α3 από το να επιταχύνει σβέλτα. Έχει μάλιστα έναν εξαιρετικά εύκολο και ακριβή λεβιέ, ώστε οι αλλαγές ταχυτήτων να είναι ευχαρίστηση και όχι αγγαρεία.

Το έξτρα βάρος του μοτέρ σε σχέση με το βενζινοκίνητο 1.400άρι δεν έχει αλλοιώσει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Το νέο πάτωμα που είναι πιο ελαφρύ, πολύ πιο στιβαρό, με μεγαλύτερο μεταξόνιο και μετατρόχια, αλλά με μικρότερους προβόλους από το προηγούμενο, άρα και με πολύ καλύτερο ζύγισμα. Το εμπρός μέρος έχει ένα μεγάλο μέρος της ζωντάνιας και της ακρίβειας που ανέκαθεν έλειπαν από το Α3. Έτσι πλέον το «στρίβειν» είναι μια ευχάριστη αντί για αδιάφορη διαδικασία. Ακουμπάς στο πλαίσιο και στην άψογα κουρδισμένη ανάρτηση και στρίβεις όπως έρχεσαι σε κάθε στροφή.

Ειδικά στην έκδοση Ambition, η πιο σφιχτή και χαμηλή ανάρτηση ελέγχει με σιγουριά και αποφασιστικότητα τις κινήσεις του αμαξώματος στη σπορ οδήγηση, χωρίς ίχνος συμβιβασμού σε θέματα άνεσης. Το κερασάκι είναι τα εντυπωσιακά δυνατά φρένα. Τα 37,2 m για τα 100-0 km/h είναι μια επίδοση που δε θα αδικούσε ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο. Μόνο το τιμόνι απέχει από την κορυφή, αφού παρότι ακριβές και άμεσο, μεταφέρει στα χέρια σου ένα μόνο μέρος από την πληροφορία που θέλεις.

Mr. perfect
Δε θα μπορούσες να ζητήσεις κάτι περισσότερο στην καμπίνα του Α3. Κάθεσαι τέλεια, βλέπεις έξω απροβλημάτιστα, όλοι οι διακόπτες είναι εκεί που πρέπει, φωτίζονται και έχουν υποδειγματικά ποιοτική λειτουργία. Επιπλέον, η ηχομόνωση είναι αψεγάδιαστη και οι κραδασμοί που νομοτελειακά έχει ένας πετρελαιοκινητήρας άριστα μονωμένοι. Μόνο ένα πολύ ελαφρύ βιμπράρισμα στην κολόνα του τιμονιού και τα πεντάλ καταβαίνεις υπό μεγάλο φορτίο, που και πάλι δεν ενοχλούν καθόλου.
Με λίγα λόγια μιλάμε για ένα περιβάλλον που σου καλλιεργεί premium συναισθήματα και ασφάλεια. Ο πολιτισμός σε όλο του το μεγαλείο δηλαδή.

Αν και δεν είναι αυτοσκοπός του, το Α3 είναι και πρακτικό. Έχει μπόλικες θήκες για τα μικροπράγματα, η πρόσβαση στο πίσω κάθισμα είναι πολύ εύκολη με τα δεδομένα των 3θυρων χάτσμπακ και δύο ενήλικοι θα χωρέσουν με άνεση. Ακόμα και το πορτμπαγκάζ των 365 λίτρων είναι παραπάνω από ικανοποιητικό, έχει απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και με λίγη καλή θέληση θα καλύψει ακόμα και τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας.

Απλή υπόθεση
Αν και ομολογουμένως ένας ζωντανός βενζινοκινητήρας ταιριάζει περισσότερο από έναν πιο νωθρό πετρελαιοκινητήρα στο προφίλ του Α3, είναι εξίσου σαφές ότι υπάρχει σημαντική διαφορά στο κόστος χρήσης. Και με δεδομένο ότι το βασικό Attraction Plus ξεκινά από τα 23.500 ευρώ και το σπορ Ambition από τα 25.500, το Α3 1.6 TDI είναι 1.300 ευρώ πιο ακριβό από το 1.4 TFSI των 122 ίππων. Από την άλλη έκαψε μόλις 5,9 lt πετρελαίου/100 km στη δοκιμή μας, ενώ το 1.4 TFSI χρειάζεται περίπου 1,5 επιπλέον. Αν συνυπολογίσεις ότι το TDI εκπέμπει 99 g CO2/km και απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, τότε αποσβένεις τη διαφορά στην τιμή μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο.

Ουσιαστικά δηλαδή, δεν υπάρχει καν δίλημμα: Εάν στην τραμπάλα με τις προτεραιότητές σου, η πιο νεανική και ζωντανή αίσθηση κερδίζει το χαμηλότερο κόστος χρήσης, τότε διαλέγεις 1.4 TFSI. Σε κάθε άλλη περίπτωση το 1.6 TDI είναι για σένα.

 


 

Τι λέει το DRIVE
Στην έκδοση με το μικρό πετρελαιοκινητήρα του, το καλύτερο premium χάτσμπακ της αγοράς ανταλλάσσει ένα μέρος επιδόσεων του 1.4 TFSI, με το αναλογούν του μερίδιο σε κόστος χρήσης. Και μάλιστα με μικρή διαφορά στην τιμή.
Τιμή από € 23.500 (έκδοση Attraction)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 4v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, common rail, άμεσος ψεκασμός, 105 PS/3.000-4.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-2.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5”
0-160 km/h 34,6”
0-400 m 17,4”,
0-1.000 m 32,5”
50-80 km/h (4η) 6,2”
80-110 km/h (5η) 8,9”
110-140 km/h (6η) 15,8”
100-0 km/h σε 37,2 m
Τελική 195 km/h
Μέση κατανάλωση 6,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 gr/km
Διαστάσεις 4.310 x 1.785 x 1.425
Βάρος 1.300 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube