Δοκιμάζουμε το Citroën C5 Aircross

Δοκιμάζουμε το Citroën C5 Aircross

Η Citroën δεν θέλει να προσφέρει ένα ακόμη μεσαίο SUV, αλλά εκείνο που θα αλλάξει τα δεδομένα σε επίπεδο άνεσης, ευρυχωρίας και πρακτικότητας.

Το νέο Citroen C5 Aircross αποτελεί μια καλή απόδειξη πως είναι εφικτή η σημαντική διαφοροποίηση του χαρακτήρα αυτοκινήτων που βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα και μοιράζονται πολλά μηχανικά μέρη.

Είναι πολύ εύκολο να το προσεγγίσεις θεωρώντας ότι έχεις να κάνεις με ένα Peugeot 3008 με άλλο καβούκι, όμως η πραγματικότητα είναι αρκετά διαφορετική. Η Citroen ήθελε να φτιάξει ένα μοντέλο προσαρμοσμένο ακριβώς στις ανάγκες του μέσου αγοραστή της κατηγορίας. Και σύμφωνα με την έρευνά της, αυτά που ζητούσαν περισσότερο τόσο όσοι ήδη οδηγούσαν κάποιο αυτοκίνητο της κατηγορίας, όσο και όσοι σκέφτονταν να αποκτήσουν ένα στο μέλλον, ήταν μεγαλύτεροι χώροι, περισσότερες δυνατότητες διαμόρφωσης της καμπίνας και μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ. Οπότε έφτιαξε ακριβώς αυτό: Ένα «Comfort class SUV», όπως αποκαλεί η ίδια το C5 Aircross.

Με μήκος 4,5 m, το C5 είναι περίπου πέντε πόντους μακρύτερο από το 3008, πρόκειται όμως για αύξηση που έχει μεταφερθεί αυτούσια και στο μεταξόνιο, το οποίο φτάνει τα 2,73 m. Έτσι, πέτυχε να αυξήσει και το πορτμπαγκάζ από τα 520 στα 580 lt, αλλά και το χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών. Για να επιτευχθεί ο στόχος της πολυμορφικότητας, το πίσω κάθισμα αποτελείται από τρεις ξεχωριστές, ισομεγέθεις θέσεις, με ρυθμιζόμενη κλίση πλάτης σε πέντε θέσεις (19ο-26,5ο) και συρόμενη βάση κατά 15 πόντους. Έτσι το πορτμπαγκάζ μπορεί να φτάσει τα 720 lt σε 5θέσια διαμόρφωση και τα 1.630 lt σε διθέσια, με τις πιο όρθιες πίσω κολώνες σε σχέση με το 3008 να διευκολύνουν πολύ τη χρήση του C5 ως... βαν.

Από τη θέση του οδηγού, αντικρίζεις ένα ταμπλό που δανείζεται σχεδιαστικά στοιχεία από άλλα μοντέλα της Citroen, έχει όμως τη δική του, ξεχωριστή ταυτότητα και ικανοποιεί ποιοτικά. Στο κέντρο του δεσπόζει μια οθόνη αφής 8", που είναι στάνταρ σε κάθε έκδοση, και στο καντράν ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3", που προσφέρεται από την έκδοση Inspire. Ένα από τα λίγα σημεία που παραπέμπουν στο 3008 είναι η κεντρική κονσόλα, με τη βαθιά, ψυχόμενη θήκη κάτω από το υποβραχιόνιο και τις δύο ψηλά τοποθετημένες ποτηροθήκες που ενοχλούν τον αγκώνα σου κατά την αλλαγή ταχύτητας. Το ταμπλό είναι χαμηλότερο, λιγότερο ογκώδες, συμβάλλοντας στην αίσθηση ευρυχωρίας, η θέση ελαφρώς πιο όρθια, ενώ λίγο καλύτερη είναι η ορατότητα προς κάθε κατεύθυνση.

Citroen C5 Aircross

Ο στόχος της βέλτιστης άνεσης επιτυγχάνεται κατά βάση με δύο τρόπους, ακολουθώντας τη συνταγή του C4 Cactus. Αφενός με τα καθίσματα Advanced Comfort, με επιπλέον αφρό υψηλής πυκνότητας και ρυθμιζόμενη στήριξη μέσης. Αφετέρου με τα αμορτισέρ Progressive Hydraulic Cushions, με ελατήρια στη θέση των bump stops, που φροντίζουν να μη φτάσει ποτέ στην καμπίνα κάποιο ενοχλητικό χτύπημα από την ανάρτηση. Κάτι που πετυχαίνουν σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Οι μικρές αλλαγές του οδοστρώματος στον αυτοκινητόδρομο δεν γίνονται καν αντιληπτές στην καμπίνα του C5 Aircross. Χάρη στο ηχομονωτικό παρμπρίζ και την εν γένει προσεγμένη ηχομόνωση, ο θόρυβος από τον αέρα και το δρόμο είναι πολύ περιορισμένος, ενώ η χροιά του κινητήρα γίνεται αισθητή μόνο σε μια περιοχή χαμηλομεσαίων στροφών, και περνά στο παρασκήνιο πριν τα 130 km/h. Η καλή δουλειά της Citroen επαληθεύεται με τον καλύτερο τρόπο στο δρόμο προς τα Τρίκαλα Κορινθίας, όπου έγινε η πανελλήνια παρουσίαση του μοντέλου. Δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιο άλλο μοντέλο της κατηγορίας που θα παρέμενε τόσο άνετο σε τόσο σπασμένη άσφαλτο. Βέβαια, εδώ δεν υπάρχει η αμεσότητα της οδικής συμπεριφοράς του 3008. Το πολύ ελαφρύ τιμόνι κατευθύνει ένα λιγότερο πρόθυμο εμπρός μέρος, και η κλίση στις στροφές είναι μεγαλύτερη, όχι όμως υπερβολική. Άλλωστε το C5 είναι και ψηλότερο, απέχοντας 230 mm από το έδαφος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Peugeot 3008 1.5 BlueHDi EAT8

Το C5 Aircross διατίθεται σε δύο επίπεδα ισχύος, με επιλογές βενζίνης και ντίζελ και στις δύο περιπτώσεις. Στην βάση της γκάμας βρίσκονται οι εκδόσεις 1.2 PureTech και 1.5 Blue HDi, με 130 PS, και πιο πάνω οι 1.6 PureTech και 2.0 BlueHDi, με 180 PS και αυτόματο κιβώτιο ΕΑΤ8, αποκλειστικά. Η γκάμα θα ολοκληρωθεί το 2020, με το λανσάρισμα μιας επαναφορτιζόμενης υβριδικής έκδοσης. Η συνδυασμένη ισχύς της θα φτάνει τους 225 PS και η ηλεκτρική αυτονομία τα 50 km, ενώ θα εκπέμπει λιγότερα από 50 g CO2/km.

Το δικό μας C5 Aircross ήταν ένα 1.5 BlueHDi, με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, ενώ διατίθεται και με ΕΑΤ8, με χρέωση €2.400-3.250 αναλόγως έκδοσης - δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο του μοντέλου. Τα 30,6 kgm που αποδίδει το μοτέρ από τις 1.750 rpm αποδεικνύονται υπερεπαρκή για να το κινήσουν σβέλτα ακόμα και σε ανηφορικό δρόμο. Με το πλήκτρο Eco, θυσιάζει λίγη από την απόκριση του γκαζιού για περισσότερη οικονομία, όμως ακόμα και χωρίς αυτό, η μέση τιμή στον υπολογιστή ταξιδίου κατά τη διάρκεια αυτής της γνωριμίας έμεινε κάτω από τα 7,5 lt/100 km, παρά την πιεσμένη χρήση.

Citroen C5 Aircross

Η πιο προσιτή έκδοση Live διαθέτει ένα αρκετά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει συστήματα αυτόματης πέδησης, ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αναγνώρισης πινακίδων κ.ά. Στο εσωτερικό της τίποτα δε θυμίζει «βασική» έκδοση αφού υπάρχει infotainment με οθόνη 8", αυτόματος, διζωνικός κλιματισμός, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια για το ηχοσύστημα, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ηλεκτρικό χειρόφρενο κ.ά. Στάνταρ είναι ακόμα τα φώτα ημέρας LED και οι ζάντες ελαφρού κράματος 17".

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Škoda Karoq 1.6 TDI

Η έκδοση Inspire προσθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3", Grip Control, προβολείς ομίχλης, ρύθμιση στήριξης μέσης, Airbumps και μπάρες οροφής. Η Feel, μεταξύ άλλων φέρνει την αναβαθμισμένη εκδοχή του Active Safety Brake, που λειτουργεί ως τα 145 km/h και αναγνωρίζει πεζούς και ποδηλάτες, αλλά και σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου. Η κορυφαία έκδοση Shine διαθέτει φώτα Full LED, adaptive cruise control με λειτουργία ημιαυτόνομης οδήγησης, αυτόματη μεγάλη σκάλα φώτων, ασύρματη φόρτιση κινητού, δερμάτινα καθίσματα κ.ά. Έχει επίσης ζάντες 19", οι οποίες όμως ντύνονται με στενότερα λάστιχα 205/55, οπότε με την πλουσιότερη έκδοση επιτυγχάνονται οι χαμηλότερες εκπομπές CO2 για κάθε κινητήρα, κάτι αρκετά ασυνήθιστο.

Οι άνθρωποι της ελληνικής αντιπροσωπείας της Citroen γνωρίζουν ότι οι περισσότεροι αγοραστές βενζινοκίνητων μοντέλων της κατηγορίας επιλέγουν εκδόσεις που κοστίζουν €22-24.000, ενώ όσοι προτιμούν ντίζελ κινούνται κυρίως στις €26-28.000. Το νέο C5 Aircross καλύπτει και τις δύο αυτές περιοχές τιμής, αποτελώντας μια πολύ ανταγωνιστική πρόταση σε κάθε περίπτωση.


Τι λέει το DRIVE
Πετυχαίνει το στόχο του να προσφέρει άνεση, πρακτικότητα και ευρυχωρία σε πολύ γενναίες δόσεις, ενώ παράλληλα διατίθεται σε ανταγωνιστική τιμή.
Τιμή από €25.000 (1.5 BlueHDi 130)
Τεχνολογία 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο, 131 PS/3.750 rpm, 30,6 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,4”
Τελική ταχύτητα 189 km/h
Μέση κατανάλωση 4,6-4,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2106-109 g/km
Διαστάσεις 4.500 x 1.969 x 1.654 mm
Χώρος αποσκευών 580-720 lt
Βάρος 1.430 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube