Test drive: Citroën C4 Cactus 1.5 BlueHDi 100

Με τον νέο ντίζελ κινητήρα του, το C4 Cactus δεν κερδίζει μόνο τη σφραγίδα "Euro6.2" αλλά και συνολικά καλύτερες επιδόσεις.

Σχεδόν πριν από ένα χρόνο, το C4 Cactus δέχτηκε μια αισθητική ανανέωση που, σύμφωνα με τη Citroen, στρογγύλεψε τον crossover χαρακτήρα του φέρνοντάς το πιο κοντά στα συμβατικά μικρά οικογενειακά.

Τώρα, ακολουθεί μια αναβάθμιση κινητήρων και η συνολική ευθυγράμμισή τους με το πρότυπο Euro6.2 (Euro6d-TEMP δηλαδή). Για την ντίζελ γκάμα, αυτό σημαίνει πως ο 1.6 BlueHDi αντικαταστάθηκε από τον ομώνυμο, 16βάλβιδο με δύο εκκεντροφόρους 1.5, που αποδίδει την ίδια ακριβώς ισχύ των 99 PS και ελάχιστα χαμηλότερη ροπή, στα 25,5 kgm αντί για 25,9.

Όσο κι εάν αυτό δεν έχει μεγάλη σημασία σε ένα αυτοκίνητο χωρίς στροφόμετρο, η καμπύλη τις ισχύος εξακολουθεί να κορυφώνεται στις 3.750 rpm και της ροπής στις 1.750 rpm.

Ως γνήσιος ντίζελ δεν αγαπά ιδιαίτερα τις πολύ χαμηλές ή πολύ υψηλές στροφές, όμως στις μεσαίες είναι ζωντανός και ανεβάζει με συνέπεια. Με αυτό στο μυαλό, θα πρέπει να εμπιστευθείς το αυτί σου μαζί με την ένδειξη αλλαγής σχέσης στον πίνακα οργάνων για να κινείσαι αποδοτικά.

Citroen C4 Cactus 1.5 BlueHDi 100

Κάτι που με το νέο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο αποδεικνύεται απλό, καθότι το βήμα απλώνει σαφώς πιο προοδευτικά από τη 2η έως την 5η σχέση, βελτιώνοντας σημαντικά τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις.

Τα 10,9” αντί για 11,2” στα 0-100 km/h δεν το δείχνουν καθαρά, σε αντίθεση με τις ρεπρίζ 5ης για παράδειγμα: 80-110 km/h σε 7,3 αντί 9,9” και 110-140 km/h σε 10,7” αντί 12,6”. Οπότε τώρα η έτσι κι αλλιώς καλή θέση του C4 Cactus στην κόντρα με τις επιδόσεις του ανταγωνισμού, ισχυροποιείται περαιτέρω.

Κατά βάση πάντως, η διαφορά είναι πως τώρα κινείσαι πιο σβέλτα με λιγότερη προσπάθεια, απολαμβάνοντας την μαλακή ρύθμιση στα εμπρός MacPherson και τον πίσω ημιάκαμπτο με τα υδραυλικά bump-stop. Πραγματικά η ανάρτηση εξαφανίζει τα πάντα από το δρόμο και δίνει απολαυστικά άνετη κύλιση, ειδικά στις εκδόσεις Feel και Live που έχουν 16άρηδες τροχούς.

Επιπρόσθετα, παρότι το ελαφρύ αμάξωμα των 1.170 kg γέρνει στις στροφές, έχει δυνατό κράτημα και υποδειγματικά φιλικές αντιδράσεις, ώστε να στρίβεις με υψηλή ταχύτητα, σιγουριά και ασφάλεια.

Εάν χρειαστεί τα φρένα θα κόψουν αποτελεσματικά τη φόρα του, έχοντας άμεσο πεντάλ και καλή αντοχή παρά τα ταμπούρα στους πίσω τροχούς. Επίσης, παρότι το εμπρός μέρος βυθίζεται πολύ, η ουρά παραμένει σταθερή και δε σε τρομάζει.

Αναφορικά με την κατανάλωση, στο μικτό πεδίο της δοκιμής δεν εντοπίσαμε διαφορά στην πολύ χαμηλή μέση τιμή των 5,8 lt/100 km. Εντοπίσαμε όμως στην ευκολία με την οποία πετυχαίνεις τιμές που ακουμπάνε το 5άρι όταν προσπαθείς να κάνεις οικονομία.

Στην ανέκαθεν λιτή και πρακτική καμπίνα του C4 Cactus, ο νέος κινητήρας δεν έφερε τίποτα περισσότερο από την ένδειξη «6» στο λεβιέ. Οπότε παρότι τα πλαστικά δεν εντυπωσιάζουν, οι υφασμάτινες επενδύσεις σε κερδίζουν και συνολικά η εικόνα δεν είναι φτωχή, καθότι χωρίς ελλείψεις σε ηχομόνωση, φαντασία στη σχεδίαση ή εξοπλισμό.

Από την άλλη θα ήταν σαφώς χρήσιμα για την εργονομία τα κουμπιά άμεσης πρόσβασης στον κλιματισμό, ώστε να αποφεύγεις την οθόνη του infotainment προκειμένου να τον ρυθμίσεις. Ωστόσο υπάρχουν τέσσερις αναπαυτικές θέσεις που μπορούν να υποστηρίξουν μια οικογένεια, παρότι δεν οι πιο ευρύχωρες μεταξύ των μικρών οικογενειακών.

Citroen C4 Cactus 1.5 BlueHDi 100

Το ίδιο και τα 348 lt για τις αποσκευές που έχουν ψηλό κατώφλι φόρτωσης, μα πάνε πακέτο με κανονική ρεζέρβα, κάτι σημαντικό για όποιον αξιοποιήσει τη σεβαστή απόσταση των 15,5 cm από το έδαφος και την ελευθερία κίνησης πέρα από την άσφαλτο που συνεπάγεται.

Η οποία είναι ένα ακόμα ουσιαστικό κομμάτι της ιδιαιτερότητας του C4 Cactus, όπως και ο τιμοκατάλογος που ξεκινάει από τα €17.145 για την έκδοση Live. Χωρίς να της λείπει κάτι, διαλέγουμε την Feel που με μικρή διαφορά (€17.730) είναι ουσιαστικά πλουσιότερη.

Τι λέει το DRIVE
Ο νέος ντίζελ βελτιώσει ουσιαστικά τις επιδόσεις του εναλλακτικού μικρού οικογενειακού της Citroen, που εξακολουθεί να έχει ιδιαίτερη εικόνα, κορυφαία άνεση και ενδιαφέροντα τιμοκατάλογο.
Τιμή Από €17.145
Τεχνολογία 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, τούρμπο, 99 PS/3.750 rpm, 25,5 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9”
0-150 km/h 30,3”
0-400 m 17,6” @ 125,6 km/h
0-1.000 m 32,9” @ 154,1 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,9”
50-80 km/h (3η) 3,7”
80-110 km/h (3η) 7,2”
80-110 km/h (4η) 6”
110-140 km/h (4η) 10,8”
110-140 km/h (5η) 10,7”
110-140 km/h (6η) 13,7”
Φρένα 100-0 km/h 37,6 m
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 5,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 97 g/km
Διαστάσεις 4.170 x 1.714 x 1.480 mm
Χώρος αποσκευών 348 lt
Βάρος 1.170 kg
Μετρήσεις Drive