Test drive: Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Test drive: Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 EAT8

Σε ανύποπτο χρόνο, η Peugeot έκανε μια σημαντική αναβάθμιση στο 3008, με νέο βασικό κινητήρα ντίζελ 1,5 lt και 8άρι αυτόματο κιβώτιο.

Η δεύτερη γενιά του 3008 είναι σαφώς ένα εμβληματικό μοντέλο. Το οποίο με την εξέλιξή του από μεσαίο πολυμορφικό crossover σε επιβλητικό SUV με premium αρχιτεκτονική, έδωσε το έναυσμα για ριζική αλλαγή στην εικόνα της Peugeot.

Ύστερα από 2 χρόνια, δέχεται μια αναβάθμιση σε ανύποπτο χρόνο, έτσι ώστε η εμφάνιση που αιχμαλωτίζει το βλέμμα να συνοδεύεται από αντίστοιχη μηχανολογική δυναμική.

Η βασικότερη αλλαγή αφορά στο μικρό κινητήρα πετρελαίου που πλέον είναι 1.5 αντί για 1.6, όμως ισχυρότερος με 131 PS αντί 120 στις 3.750 rpm. Τα 30,6 kgm στις 1.750 rpm παραμένουν χωρίς αλλαγή. Σε ό,τι έχει να κάνει με τα χαρακτηριστικά του, οι επίσημες πληροφορίες αναφέρουν μόνο πως η κεφαλή είναι πλέον 4βάλβιδη και αλουμινένια, η συμπίεση 16,5:1, η διάμετρος 75 mm (όση και στον 1.6) και η διαδρομή 84,8 αντί 88,3 mm.

Δεν είναι υπόδειγμα πολιτισμένης λειτουργίας, ωστόσο μόνο στις μεσαίες στροφές το αυτί θα αντιληφθεί ελαφρώς τραχιά χροιά. Η αποτελεσματική ηχομόνωση την κρατά έξω από την καμπίνα και το βασικό είναι πως, από τις 1.500 rpm έως τις 4.200 rpm, τραβά γραμμικά, συνεργαζόμενος αποτελεσματικά με το 8άρι κιβώτιο που αντικαθιστά το 6άρι.

Έχει ιδανική κλιμάκωση και με τη βασική ρύθμιση οι αλλαγές γίνονται γλυκά, με το βλέμμα στην άνεση και στην οικονομία, χωρίς οι στροφές να υπερβαίνουν τις 2.000. Επιλέγοντας Sport, καθυστερεί να ανεβάσει και η απόκριση στο γκάζι γίνεται καλύτερη, προκειμένου να υποστηρίζεται η σπορ οδήγηση. Για τέτοια πάντως είναι προτιμότερη η χειροκίνητη λειτουργία με αλλαγές από τα paddles στο τιμόνι. Θα πρέπει μόνο να έχεις στο μυαλό ότι για το kickdown και το ανέβασμα όταν πατάς τέρμα το γκάζι δεν αποφασίζεις εσύ αλλά το κιβώτιο.

Peugeot 3008

Μια ελαφρά συστολή στο γρήγορο ξεκίνημα είναι η αιτία που το 3008 1.5 BlueHDi κάνει 0-100 km/h σε 11,6” αντί για 11,3” του 1.6 BlueHDi. Ωστόσο, όσο ανεβαίνει η ταχύτητα, το 1.5 περνά μπροστά με 0-150 km/h σε 28,5” αντί για 30,3”. Στις ρεπρίζ υπάρχει ουσιαστικά ισοπαλία έως τα 110 km/h, με 30-50 / 50-80 / 80-110 km/h σε 1,9” / 4,3” / 6,1”, όμως στα 110-140 km/h το 1.5 πετυχαίνει 10” ενώ το 1.6 10,8”. Αξιοσημείωτη είναι και η πληροφορία ότι η βελτίωση των επιδόσεων στην υψηλή ταχύτητα δεν έχει αυξήσει καθόλου τη μέση κατανάλωση που μετρήθηκε στα 7,4 lt/100 km.

Καμία διαφορά δεν υπάρχει και στη ρύθμιση της ανάρτησης που εξακολουθεί να έχει την ιδανική σκληρότητα. Το 3008 αλλάζει κατεύθυνση με συνέπεια και αμεσότητα, χωρίς μεγάλη κλίση, παρότι απέχει από το έδαφος 21,9 cm. Επίσης, παρά τα λάστιχα M+S, η πρόσφυση είναι περισσότερη από την αναμενόμενη, κάτι που φαίνεται και από τα 38,2 m της ακινητοποίησης από τα 100-0 km/h.

Πέρα από το όριο, το 3008 υποστρέφει με μέτρο, ωστόσο το βασικότερο χαρακτηριστικό είναι η στιβαρότητα και ο υποδειγματικός τρόπος που τα εμπρός γόνατα και ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω φιλτράρουν τις ανωμαλίες.

Εκτός ασφάλτου θα πρέπει να θυμάσαι ότι τετρακίνηση δεν υπάρχει, παρά μόνο το Advance Grip Control. Είναι ένα σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης που ανά πάσα στιγμή αντλεί το μέγιστο δυνατό από τους εμπρός τροχούς ανάλογα με το συντελεστή πρόσφυσης του εδάφους.

Το ρυθμίζεις από έναν περιστροφικό διακόπτη δίπλα από το λεβιέ-joystick του κιβωτίου, που ακόμα κι αυτός είναι πλήρως εναρμονισμένος με την υψηλή αισθητική του ταμπλό. Το ίδιο ισχύει και για το συνδυασμό premium απτής ποιότητας, αποτελεσματικής ηχομόνωσης και υψηλής τεχνολογίας που πετυχαίνει ένα γνήσια φιλόξενο αποτέλεσμα. Η μίνιμαλ αισθητική του ταμπλό υποστηρίζεται σωστά από την οθόνη αφής που έχει απλό χειρισμό, ενώ το πολύ εύκολο μπες-βγες και οι μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι φροντίζουν για την καθημερινή πρακτικότητα.

Peugeot 3008

Επιπρόσθετα, η θέση οδήγησης είναι άνετη, η ορατότητα καλή παρά το μικρό πίσω παρμπρίζ και ο διαθέσιμος χώρος στην καμπίνα σίγουρα θα βολέψει τέσσερις ενηλίκους. Παράλληλα, τα 520 λίτρα για τις αποσκευές είναι παραπάνω από επαρκή, κάτι που ισχύει και για τον εξοπλισμό, είτε μιλάμε για το βασικό επίπεδο Active Grip είτε για τα πλουσιότερα Allure Grip και GT Line.

Σύμφωνα με τον τιμοκατάλογο, που πλέον ξεκινάει από τα €26.400 για το 1.2 PureTech 130, οι παραπάνω εκδόσεις του 3008 1.5 BlueHDi ΕΑΤ8 φτάνουν τα €34.200, €35.800 και €36.100 αντίστοιχα, κάτι που μεταφράζεται σε 6,2%, 4,6% και... 0,8% επιβάρυνση σε σχέση με το χειροκίνητο κιβώτιο. Είναι μια επιβάρυνση που συστήνουμε χωρίς δεύτερη σκέψη στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Τι λέει το DRIVE
Ο 1.5 BlueHDi σημαίνει λίγο υψηλότερη δυναμική στο ταξίδι χωρίς αύξηση της κατανάλωσης σε σχέση με τον 1.6 που αντικαθιστά, ενώ το νέο 8άρι κιβώτιο ολοκληρώνει ιδανικά την άνετη και premium αύρα που χαρακτηρίζει το 3008.
Τιμή Από €32.800 (€30.800 το χειροκίνητο)
Τεχνολογία 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 131 PS/3.750 rpm, 30,6 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,6”
0-160 km/h 35,0”
0-400 m 18,1” @ 124,4 km/h
0-1.000 m 33,2” @ 157,6 km/h
50-110 km/h 10,2”
50-80 km/h 4,3”
80-110 km/h 6,1”
110-140 km/h 10”
Φρένα 100-0 km/h 38,2 m
Τελική ταχύτητα 192 km/h
Μέση κατανάλωση 7,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 105-107 g/km
Διαστάσεις 4.447 x 1.841 x 1.624 mm
Χώρος αποσκευών 520 lt
Βάρος 1.490 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube