Toyota: Στην πλατφόρμα του ΜΧ-5 το νέο GT86;

Toyota: Στην πλατφόρμα του ΜΧ-5 το νέο GT86;

Μεγάλη ζήτηση έχει η τέταρτη γενιά του ρόουντστερ, κι όχι μόνο από το αγοραστικό κοινό.

Οι συνέργειες ανάμεσα στους κατασκευαστές ενδέχεται να δημιουργήσουν δεσμούς ανάμεσα σε Toyota, Mazda, Subaru, Fiat και... BMW.

Επειδή η ιστορία έχει αρκετά κεφάλαια, θα προσπαθήσουμε να ξεδιαλύνουμε το μίτο που εμπλέκει τις πέντε μάρκες.

Η FCA συμφώνησε με τη Mazda να «δανειστεί» την πλατφόρμα SKYACTIV της τέταρτης γενιάς του ΜΧ-5. Αρχικά επρόκειτο να αποτελέσει τη βάση για τη νέα Alfa Romeo Spider, μόνο που στην πορεία τα σχέδια του Sergio Marchionne άλλαξαν κι αποφάσισε να το λανσάρει με τα σήματα της Fiat ως 124 Spider.

Οι δύο εταιρείες έχουν ξεκαθαρίσει ότι ναι μεν το πάτωμα θα είναι κοινό, αλλά το κάθε μοντέλο θα έχει τη δική του σχεδίαση και κινητήρες, με το Fiat να χρησιμοποιεί πιθανότατα τους υπάρχοντες 1.4 ή/και 1.75 τούρμπο του γκρουπ αντί για τους ατμοσφαιρικούς 1.5 και 2.0 του Mazda.

Αρκετά νωρίτερα, οι Toyota και Subaru είχαν στα σκαριά ένα νέο πισωκίνητο κουπέ που έμελε να παρουσιαστεί το 2012. Τα GT86 και BRZ είναι, ουσιαστικά, το ίδιο αυτοκίνητο με διαφορετικά σήματα και ελάχιστες αλλαγές στις ρυθμίσεις της ανάρτησης.

Η Toyota σύναψε, αργότερα, συνεργασία και με τη BMW : οι Ιάπωνες θα δώσουν στους Γερμανούς την πολυτετή τεχνογνωσία τους στα υβριδικά συστήματα με «αντάλλαγμα» την από κοινού εξέλιξη μιας καινούργιας πισωκίνητης πλατφόρμας πάνω στην οποία θα χτιστεί η αναγεννημένη Supra και η επόμενη γενιά της Ζ4 αντίστοιχα.

Μία πηγή πολύ κοντά στην Toyota ωστόσο αποκάλυψε πως η εταιρεία ετοιμάζει μόνη της ένα νέο, μικρότερο πισωκίνητο πάτωμα αλλά, όπως είπε η ανώνυμη πηγή, εξετάζει και το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσει αυτό του... νέου ΜΧ-5.

Έκπληξη; Ναι, όχι όμως και «βόμβα» αφού η μεγαλύτερη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ήδη συνεργάζεται με τη Mazda. Η δεύτερη θ’ αποκτήσει το πρώτο της plug-in υβριδικό, πιθανόν και την τεχνολογία κυψελών καυσίμου από το Mirai και η πρώτη θα χρησιμοποιήσει το Mazda2 για το επόμενο Yaris, ενώ δεν αποκλείεται να δανειστεί και τους οικονομικούς ντίζελ Skyactiv-D ή ακόμα και την πλατφόρμα του CX-3 για το επερχόμενο μικρό της crossover.

Μ’ αυτά και μ’ αυτά, ο Marchionne πρέπει να ξηλώνει το πουλόβερ του επειδή, όντας αυτός που αναζητά διακαώς να «παντρευτεί» ένα μεγάλο κατασκευαστή, τρώει διαρκώς πόρτα και στην όλη ιστορία όλοι οι άλλοι ωφελούνται πολλαπλά κι αυτός παίρνει μόνο ένα ρόουντστερ.

[Πηγή: motoring.com.au]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube