Main menu

Παναγιώτης Πανάγος
Δευτέρα, 8 Απριλίου 2013 - 12:03μμ

Test Drive: Toyota Yaris 1.4 D-4D

Με όπλο του έναν εξαιρετικό κινητήρα, το Yaris 1.4 D-4D βάζει στόχο την κορυφή στα ντίζελ σουπερμίνι.

Τα σουπερμίνι τελευταίας εσοδείας, ειδικά τα ντίζελ καλούνται να αντεπεξέλθουν στα «θέλω» του πιο απαιτητικού κοινού, καθώς χρειάζεται να καλύψουν πλέον και τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας. Το Toyota Yaris 1.4 D-4D προσφέρει ακόμα περισσότερα.

Το Toyota Yaris δεν χρειάζεται συστάσεις. Αποτελεί ένα τα καλύτερα μοντέλα του είδους και ως τέτοιο είναι υποχρεωμένο να αναβαθμίζεται διαρκώς για να βρίσκεται στο κλίμα της εποχής.

Έτσι και το νέο Yaris συνεχίζει την παράδοση που θέλει τα σουπερμίνι της Toyota να κάνουν πολλά πράγματα καλά. Πολύ σημαντική είναι η αισθητική αναβάθμισή του που συνοδεύεται από τον καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή στην κατηγορία.

Κορυφαίες επιδόσεις
Το Yaris 1.4 D-4D διαθέτει ένα μοτέρ τουρμποντίζελ που είναι εξαιρετικό, τόσο σε απόδοση όσο και σε λειτουργία. Του χαρίζει κορυφαίες επιδόσεις στην κατηγορία και είναι αποδοτικό σχεδόν από το ραλαντί, ενώ ακόμα και στις υψηλές στροφές δεν θα δυσανασχετήσει. Συνεργάζεται με ένα 6άρι σασμάν με θετικό κούμπωμα και ιδιαίτερα μικρές διαδρομές.

Στον τομέα των φρένων, το πεντάλ παρουσιάζεται προοδευτικό, τόσο σε διαδρομή όσο και υποβοήθηση. Η απόδοσή τους είναι καλή με απόσταση ακινητοποίησης από τα 100 km/h σε 40,0 m, τιμή που το κατατάσσει στο μέσο όρο της κατηγορίας.

Το Yaris κατάφερε με τη νέα γενιά του να γίνει καλύτερο στο δρόμο και να αποκτήσει αίσθηση στιβαρότητας, χωρίς να χάσει τον ευκολοδήγητο χαρακτήρα του. Το κράτημα είναι πολύ καλό και η ανάρτηση δουλεύει πολύ καλά σε όλα τα τερέν. Το τιμόνι του, αν και σχετικά ελαφρύ, είναι γρήγορο και ακριβές. Ακόμη, παρά τις λίγες στροφές από τέρμα σε τέρμα (2,6), διαθέτει ιδιαίτερα μικρό κύκλο στροφής (9,4 m).

Από τη θέση του οδηγού
Κρίνοντας το Yaris από τη θέση του οδηγού, ο κινητήρας του λειτουργεί ήσυχα και χωρίς κραδασμούς. Σε συνδυασμό δε με την καλή ηχομόνωση προσφέρουν ένα ήσυχο περιβάλλον στην καμπίνα. Σε αυτό βοηθά και το 6άρι κιβώτιο που ρίχνει ακόμα πιο πολύ τις στροφές του μοτέρ. Αυτό που γίνεται αντιληπτό είναι ο θόρυβος κύλισης, αλλά σε καμία περίπτωση δεν γίνεται ενοχλητικός. Τα χειριστήρια του είναι εύχρηστα και «μαλακά», ευνοώντας την άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις.

Η νέα γενιά του Yaris είναι αρκετά βελτιωμένη σε θέση οδήγησης. Το κάθισμα του οδηγού είναι τοποθετημένο σε σωστό ύψος και έχει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων. Η εργονομία έχει βελτιωθεί κι αυτή: Δεν χρειάζεται πια να τεντώνεσαι για να αλλάξεις την ένδειξη στον υπολογιστή ταξιδιού όπως στην προηγούμενη γενιά που είχε το μπουτόν τοποθετημένο τον πίνακα οργάνων στη μέση του ταμπλό. Επιπλέον, το σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης Touch & Go βοηθά ακόμα πιο πολύ. Είναι εύκολο στη χρήση και συγκεντρώνει πλήθος λειτουργιών, μεταξύ των οποίων την απεικόνιση του αρχείου κατανάλωσης, και της κάμερας οπισθοπορείας. Τα εργονομικά λάθη περιορίζονται στο κουμπάκι για τον υπολογιστή ταξιδιού που βρίσκεται στον πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι.

Το Yaris, στην έκδοση Active με σύστημα πλοήγησης διαθέτει πολύ καλό εξοπλισμό άνεσης, με μόνη παραφωνία την απουσία των πίσω ηλεκτρικών παραθύρων. Αναλυτικότερα, διαθέτει εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κλιματισμό, χειριστήρια στο τιμόνι για το ηχοσύστημα και το τηλέφωνο, ενώ το στάνταρ είναι και το σύστημα πολυμέσων Touch & Go.

Ένα βήμα πίσω σε πρακτικότητα
Όσον αφορά την πρακτικότητα της καμπίνας, το νέο Yaris μπορεί να έχασε το συρόμενο πίσω κάθισμα και δύο ντουλαπάκια από το ταμπλό σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι υστερεί σημαντικά σε αυτό τον τομέα. Σαφώς έχουν μειωθεί οι θήκες, αλλά και πάλι είναι αρκετές και χρηστικές.

Το πορτμπαγκάζ έχει καλή χωρητικότητα (287 λίτρα) και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Ο χώρος στο πίσω κάθισμα είναι πολύ καλός, τόσο για τα πόδια όσο και για το κεφάλι των επιβατών, και η απουσία κεντρικού τούνελ δίνει τη δυνατότητα σε έναν τρίτο να κάτσει χωρίς να δυσανασχετήσει.

Το 5θυρο Yaris 1.4 D-4D με το επίπεδο εξοπλισμού Active και το σύστημα πλοήγησης κοστίζει 16.330 ευρώ, με πρόσθετη επιβάρυνση €440 για το μεταλλικό χρώμα. Επίσης, έχει έκπτωση 500 ευρώ, ενώ η 6ετής εγγύηση για τα μηχανικά μέρη είναι δεύτερη μεγαλύτερη της αγοράς, με πρώτη την 7ετή  της Kia. Τα διαστήματα service έχουν λογική συχνότητα και δεν ξεφεύγουν από πλευράς κόστους: Κάθε 15.000 km αλλαγή λαδιών και κάθε 30.000 km service. Η μέση κατανάλωσή του είναι 5,5 λίτρα/100 km και εκπέμπει 103 gr/km CO2, που σημαίνουν €93 ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Όσον αφορά το κόστος χρήσης στην τριετία για 15.000 km διανυόμενα km κατ’ έτος, τo Yaris 1.4 D-4D θα σας στοιχίσει €5.700  ή αλλιώς €205 μηνιαίως. Στον παραπάνω υπολογισμό περιλαμβάνονται καύσιμα, ασφάλιστρα, service και τέλη κυκλοφορίας, αλλά όχι πιθανά ανταλλακτικά που δεν καλύπτονται από τα service.    

Τι λέει το DRIVE
Το Yaris στα καλύτερά του, ολοκληρωμένο και ομοιογενές,  κατατάσσεται στην κορυφή των ντίζελ σουπερμίνι.
Τιμή από €16.330 (active), από 14.560 (βασική έκδοση Cool)
Τεχνολογία 1.364 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 90 PS/3.800 rpm, 21,2 kgm/1.800-2.800 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8”
0-120 km/h 16,2”
0-140 km/h 23,5”
0-400 m 17,6”
0-1.000 m 32,9”
30-50 km/h με 3η 4,1”
50-80 km/h με 4η 5,9”
80-110 km/h με 5η 8,3”
110-140 km/h με 6η 14,0”
100-0 km/h 40,0 m
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Κατανάλωση 5,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 103 gr/km
Διαστάσεις 3.885 x 1.695 x 1.510 mm
Βάρος 1.120 kg
Μετρήσεις DRIVE

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία