node/34478

Nέο Peugeot 208 vs Νέο Renault Clio 5

Στα χαρτιά και «live» από τη Γενεύη, συγκρίνουμε το βαρύ πυροβολικό του Groupe PSA και αυτό του Groupe Renault.

Τα δύο πιο καλοπουλημένα αυτοκίνητα στην εθνική αγορά τους και το πιο καλοπουλημένο σουπερμίνι στην Ευρώπη (Clio) και το τρίτο (208) στην ίδια αγορά, έκαναν το επίσημο δημόσιο ντεμπούτο τους στο εφετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Με αναβαθμισμένη ποιότητα, high-tech τεχνολογίες και εξοπλισμό, εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης, 208 και Clio θα φιγουράρουν εντός του 2019 στην αγορά, με μπόι μεγαλύτερο από αυτό των σουπερμίνι. Η πρώτη αντιπαράθεση των άσπονδων εχθρών στην κατηγορία ήταν λοιπόν αναπόφευκτη στα χαρτιά και αναμένεται ιδιαίτερα σκληρή σε μέταλλο όταν λανσαριστούν εμπορικά τα δύο αυτοκίνητα. 

Εξωτερικός σχεδιασμός: Επαναστάτης εναντίον νοικοκυραίου
Μην σας ξεγελάει στο μάτι. Όντως πρόκειται για το καινούργιο Clio! H Renault δεν πήρε κανένα ρίσκο και ο Laurens van den Acker με την ομάδα του προχώρησαν σε μια εξέλιξη του στάιλινγκ της τέταρτης γενιάς του σουπερμίνι της Billancourt. Εξάλλου, οι πωλήσεις, που έχουν να κάνουν σημαντικά με τη μόστρα του αυτοκινήτου, επιβεβαιώνουν μέχρι στιγμής ότι η επιλογή αυτή μόνο τυχαία δεν ήταν. Από την άλλη, η σχεδιαστική προσέγγιση είναι αναμφισβήτητα καλού γούστου, με τις αλλαγές διακριτικές μεν αλλά και πετυχημένες. Το νέο Clio 5 λοιπόν, με πιο ώριμη και κομψή εμφάνιση, έχει πιο διακριτό στοιχείο νεότητας τα φώτα ημέρας LED σε σχήμα άγκιστρου κάτω από τα εμπρός φανάρια. Στα συν του και ότι κρύβει πετυχημένα τις λαβές στις πίσω πόρτες.

Peugeot 208 vs Νέο Renault Clio 5
Τα Full LED φανάρια του 208 αφορούν στις πλουσιότερες εκδόσεις. Στο Clio, το μόνο σημείο που φωνάζει «ανασχεδιασμός» είναι η αγκύλη των φώτων ημέρας.


Στο Sochaux, η μπάντα έπαιξε άλλη μουσική. Το νέο 208 έκανε την επανάστασή του, αφήνοντας την «μπαλονέ» εμφάνιση εις όφελος ενός σχεδίου που θα ταίριαζε γάντι στην επόμενη κατηγορία, με σημαντικά μειωμένη την κλίση του καπό. Η σιλουέτα του έγινε πιο μυώδης και πιο στιβαρή. Και τούτο, παρότι μερικά στοιχεία δίνουν την εντύπωση ότι έχουν προστεθεί αδέξια, όπως τα φρύδια στους θόλους των φτερών στα GT και GT Line, η «ένωση» των φώτων με τη μάσκα ή η τρέσα στην πόρτα του πορτμπαγκάζ που ενώνει τα πίσω φώτα.
Πλεονέκτημα Peugeot 208, για τον εκ βάθρων αλλαγμένο και πετυχημένο ανασχεδιασμό. 

Εσωτερικό: Διαφορετικές καμπίνες, διαφορετική ατμόσφαιρα
Και εδώ, οι δύο μονομάχοι ακολούθησαν διαφορετικό δρόμο. Το 208 προχώρησε στη μεγάλη ατραξιόν, με ψηφιακά όργανα που προκαλούν ευχάριστη εντύπωση με την πολύ πετυχημένη τρισδιάστατη εικόνα τους. Αρκετά κοντά τους υπάρχει μια μεγάλη οθόνη αφής με διαγώνιο στις 10 ίντσες (για τα ακριβά μοντέλα, 7” ή 5” στα πιο οικονομικά), σε φορμάτ landscape και προσανατολισμένη προς τον οδηγό. Το παρών δίνουν επίσης και τα λοιπά στοιχεία του i-Cockpit: Το μικρό flat bottomed τιμόνι με τα ενσωματωμένα «toggle switch». Η γενικότερη ατμόσφαιρα είναι σαν να βρίσκεσαι σε μοντέλο ανώτερης κατηγορίας, με καλοβαλμένες λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα ο φωτισμός περιβάλλοντος που εκτείνεται στις πόρτες. Παρόλο που μερικοί μπορεί να κρίνουν την επιλογή αυτή πως φορτώνει ανώφελα την καμπίνα.

Peugeot 208 vs Νέο Renault Clio 5
Το ταμπλό του 208 με τις οθόνες τρισδιάστατης απεικόνισης εντυπωσιάζει και αναδίδει έντονη high-tech αύρα. Πιο κλασικό, το ταμπλό του Clio δείχνει πιο εργονομικό.


Στην άλλη πλευρά του λόφου, η Renault συνέχισε το ζεν και στην καμπίνα του Clio με μια απλούστερη παρουσίαση, αλλά με τον ίδιο τεχνολογικό διασκελισμό, υιοθετώντας μια οθόνη αφής, κάθετη αλά τάμπλετ, με διαγώνιο στις 9,3 ίντσες. Και εδώ έχουμε τη δυνατότητα ψηφιακών οργάνων, μόνο που η απεικόνιση είναι συμβατική, αναλογικού τύπου. Το Clio επέλεξε να διατηρήσει τα κλασικά χειριστήρια για τον έλεγχο του κλιματισμού, αλλά εκείνο για το οποίο δεν μπορείς να μην κάνεις μνεία είναι το τεράστιο ποιοτικό άλμα προς τα εμπρός σε σχέση με το παλιό μοντέλο. Εκτιμούμε επίσης τον ψηλότερα τοποθετημένο λεβιέ του σασμάν, ο οποίος έχει ωραία αίσθηση -τουλάχιστον εν στάσει- και τις δυνατότητες εξατομίκευσης, με τα διαφορετικά χρώματα που μπορείς να επιλέξεις για την κεντρική, φαρδιά λωρίδα του ταμπλό.
Πλεονέκτημα Peugeot 208 για την αυθεντικότητα του σχεδιασμού 


Χώροι και πρακτικότητα: Το Clio και το ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ
Το Renault δίνει για νέο Clio ένα νούμερο που το φέρνει μακράν στην κορυφή της κατηγορίας: 391 lt. Νούμερο στο οποίο όμως προσμετρήθηκε ο χώρος κάτω από το πάτωμα, οπότε αναμένεται σε καθαρή χωρητικότητα να μειωθεί. Από την άλλη, υπάρχει μια σημαντική διαφορά ύψους ανάμεσα στο κατώφλι φόρτωσης και στο πάτωμα του πορτμπαγκάζ.

Peugeot 208 vs Νέο Renault Clio 5
Τα δύο αυτοκίνητα έχουν το ίδιο μήκος (4,05 m) με το Clio να είναι μισό πόντο πιο φαρδύ (1,8 m), αλλά και ένα πόντο ψηλότερο (1,44 m).


Το 208 έχει πιο χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, αλλά η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι λιγότερο γενναιόδωρη, στα 311 λίτρα. Μια άλλη ανησυχία για το Peugeot: Οι πίσω πόρτες είναι αρκετά μικρές, μέγεθος που δεν διευκολύνει την πρόσβαση στο πίσω κάθισμα. Η ίδια πρόσβαση είναι σαφώς καλύτερη στο Clio. 
Πλεονέκτημα Renault Clio, για τον πιο φιλόξενο σχεδιασμό του.

Συστήματα κίνησης: Υβριδισμός εναντίον ηλεκτρισμού 
Ακολουθώντας τα σημεία των καιρών, τα δύο γαλλικά σουπερμίνι υπερθεματίζουν στους βενζινοκινητήρες. Και με τα δύο να λανσάρουν ένα μικρό μοτέρ με 75 άλογα για να δημιουργήσουν το απαραίτητο επικοινωνιακό –αλλά και ουσιαστικό- μοντέλο που θα διαμορφώσει τη βασική τιμή. Μάλιστα, σε ορισμένες αγορές, η Renault θα τολμήσει με το μοτέρ SCe, στην έκδοση ισχύος των 65 ίππων. Η επόμενη στάση στην γκάμα, τόσο για το Sochaux όσο και για την Billancourt, είναι τα 100 άλογα, ανεβαίνοντας πάλι χέρι χέρι στην κορυφαία έκδοση στους 130 PS. Όσον αφορά τους τουρμποντίζελ, η Peugeot παίζει το χαρτί της μιας ιπποδύναμης με 100 άλογα, ενώ στη Renault ο 1.5 dCi θα διατίθεται είτε με 85 είτε με 115 άλογα.

e-208 GT
Tο e-208, σε αποκλειστική έκδοση GT, φορά ηλεκτρομοτέρ 136 PS και 26,5 kgm, και δεν ξεχωρίζει από τα θερμικά ομόλογά του παρά μόνο από τις ειδικού σχεδιασμού ζάντες.


Οπότε, όσον αφορά τη θερμική γκάμα των μοτέρ, ουσιαστικά δεν υπάρχουν διαφορές. Η διαφορά ανάμεσα στα δύο μοντέλα προέρχεται στο πώς το καθένα από αυτά εξηλεκτρίζεται. Στο 208, η προσέγγιση είναι αμιγώς ηλεκτρική, με μπαταρία ενεργειακής πυκνότητας 50kWh και αυτονομία κατά WLTP τα 340 km.

Peugeot 208 vs Νέο Renault Clio 5
H υβριδική έκδοση του Clio αναμένεται να λανσαριστεί εμπορικά το 2020, ενώ το e-208 GT θα είναι διαθέσιμο ταχύτερα.


Το Clio από την άλλη υιοθετεί ένα μη επαναφορτιζόμενο -προς το παρόν- υβριδικό σύστημα που πατά σε μια νεωτερική τεχνική εφαρμογή: Ένας 1.600άρης βενζινοκινητήρας που υποβοηθείται από δύο ηλεκτρομοτέρ, με το πρώτο να βοηθά στην εκκίνηση και το δεύτερο να επέχει θέση γεννήτριας. Οπότε, το σουπερμίνι της Renault δεν διαθέτει έκδοση 100% ηλεκτρική, αλλά η εταιρεία αντισταθμίζει την «έλλειψη» με το Zoé που θα αναθεωρηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς. 
Πλεονέκτημα Renault Clio, για την υβριδική έκδοση που ταιριάζει στις χώρες χωρίς σημαντική υποδομή για EV + το ηλεκτρικό Zoé.

Εξοπλισμός: Μικρά σε μέγεθος, μεγάλα σε τεχνολογία
Peugeot 208 και Renault Clio κάνουν ένα βήμα προς την αυτόνομη οδήγηση. Και στα δύο μοντέλα, ανάλογα με την έκδοση βέβαια, θα βρεις προσαρμοζόμενο cruise control με λειτουργία Stop & Go σε όσα τέτοια αυτοκίνητα έχουν αυτόματο σασμάν, βοήθημα παρκαρίσματος (100% αυτόματο στο 208 με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων) διατήρηση λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων ΚΟΚ, αυτόματη ρύθμιση δέσμης φώτων... Και τα δύο σουπερμίνι υπόσχονται ημί-αυτόνομη λειτουργία οδήγησης σε κυκλοφοριακή συμφόρηση και σε οδούς ταχείας κυκλοφορίας, η οποία διαχειρίζεται ταχύτητα και κατεύθυνση έως τα 160 km/h . Το Clio απολαμβάνει ενός μικρού πλεονεκτήματος με ένα σύστημα εποπτείας 360°.
Πλεονέκτημα Renault Clio, με βραχεία κεφαλή

Και η ζυγαριά γέρνει επί του παρόντος προς το… Renault Clio
Όπως είπαμε από την εισαγωγή, η πρώτη αντιπαράθεση αναμενόταν ιδιαίτερα σκληρή, ως εκ τούτου και αμφίρροπη. Η μάχη ανάμεσα στο νέο Clio και στο νέο 208 δόθηκε «πόρτα πόρτα». Στα χαρτιά, το σουπερμίνι του Ρόμβου παίρνει ελαφρώς το πλεονέκτημα, κυρίως από την πιο πασπαρτού γκάμα των συστημάτων κίνησης και από τις λίγο περισσότερες νέες τεχνολογίες.

Peugeot 208 vs Νέο Renault Clio 5

Φυσικά, οι πραγματικές μάχες δεν δίνονται στα Σαλόνια Αυτοκινήτου, αλλά εκεί έξω στο δρόμο και στη χρήση. Και φυσικά από την τιμολογιακή πολιτική που θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην επιλογή και που ακόμη δεν τη γνωρίζουμε. Οπότε η επαλήθευση ή η ανατροπή του αποτελέσματος της πρώτης «αναμέτρησης» θα γίνει το φθινόπωρο με τα δύο αυτοκίνητα να τίθενται πια σε μέταλλο ενώπιος ενωπίω. 

node/39945

Πέντε μοναδικές McLaren Senna GTR LM με αγωνιστικές φορεσιές από το 1995

Τα υπεραυτοκίνητα πίστας είναι βαμμένα στα χρώματα των McLaren F1 GTR που πρωταγωνίστησαν στο Le Mans το 1995.

Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Πέντε μοναδικές McLaren Senna GTR LM με αγωνιστικές φορεσιές από το 1995

Η McLaren παρουσίασε πέντε μοναδικές Senna GTR που κατασκευάστηκαν στα πρότυπα των πέντε αγωνιστικών McLaren F1 GTR που τερμάτισαν στις θέσεις 1, 2, 4, 5 και 13 στις 24 Ώρες του Le Mans το 1995.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επίσημο: McLaren Senna GTR

Τη δημιουργία των υπεραυτοκινήτων πίστας ανέλαβε το τμήμα McLaren Special Operations (MSO), με κάθε μια από τις αγωνιστικές φορεσιές χρειάστηκαν από 800 μέχρι και μερικές χιλιάδες εργατοώρες για την εφαρμογή τους. Τα λογότυπα των χορηγών είναι βαμμένα στο χέρι, όπως και όλα τα γραφικά, ενώ το μοναδικό αυτοκόλλητο βρίσκεται στην οροφή. Εκτός από τα χρώματα των F1 GTR, οι Senna GTR LM έχουν πεντάκτινες ζάντες της OZ με χρυσές δαγκάνες φρένων και χρυσά αμορτισέρ ως ακόμα μια αναφορά στον πρόγονό τους. Παράλληλα διατηρούν το εντυπωσιακό αεροδυναμικό πακέτο της Senna GTR που μπορεί να παράγει έως και 1.000 kg κάθετης δύναμης και έχουν νέες διπλές απολήξεις της εξάτμισης από Inconel.

Στο εσωτερικό βρίσκουμε τιμόνι και καθίσματα αγωνιστικού τύπου με το λογότυπο GTR LM, ζώνες έξι σημείων, paddles αλλαγής σχέσεων από χρυσό και πεντάλ κατασκευασμένα από νιτρίδιο τιτανίου. Επιπλέον, κάθε μοντέλο έχει πλακέτα "1 of 1" που υποδηλώνει το συλλεκτικό του χαρακτήρα, και πληροφορίες για την αντίστοιχη F1 GTR του 1995 πάνω στα ανθρακονημάτινα μαρσπιέ (τα ονόματα των τριών οδηγών, την ημερομηνία του αγώνα και τη θέση στην οποία τερμάτισε).

Αναβαθμισμένος είναι και ο κινητήρας twin-turbo V8 4,0 λίτρων που πλέον αποδίδει 845 PS και 800 Nm (20 PS σε σύγκριση με τις υπόλοιπες Senna GTR) ενώ έχει κόφτη στις 9.000 rpm. 

Ας δούμε όμως το κάθε μοντέλο ξεχωριστά:


McLaren Senna GTR LM 825/1

McLaren Senna GTR LM 825/1

Πρωτότυπο: McLaren F1/01R ‘The Ueno Clinic car’ (1η θέση)
Οδηγοί: Yannick Dalmas, Masanori Sekiya και JJ Lehto


McLaren Senna GTR LM 825/6

McLaren Senna GTR LM 825/6

Πρωτότυπο: McLaren F1/06R ‘The Harrods car’ (3η θέση)
Οδηγοί: Andy Wallace, Derek Bell και Justin Bell


McLaren Senna GTR LM 825/2

McLaren Senna GTR LM 825-2

Πρωτότυπο: McLaren F1/02R ‘The Gulf car’ (4η θέση)
Οδηγοί:  Maurizio Sandro Sala, Mark Blundell και Ray Bellm


McLaren Senna GTR LM 825/7

McLaren Senna GTR LM 825/7

Πρωτότυπο: McLaren F1/07R ‘The Jacadi car’ (5η θέση)
Οδηγοί: Fabien Giroix, Olivier Grouillard και Jean-Denis Deletraz


McLaren Senna GTR LM 825/5

McLaren Senna GTR LM 825/5

Πρωτότυπο: McLaren F1/05R ‘The Cesar car’ (13η θέση)
Οδηγοί: Jean-Luc Maury-Laribiere, Marc Sourd και Hervé Poulin


Οι πέντε τυχεροί ιδιοκτήτες των μοντέλων που προέρχονται από ΗΠΑ, Ευρώπη και Ηνωμένο Βασίλειο, θα έχουν την ευκαιρία να τα οδηγήσουν στη θρυλική πίστα του Le Mans λίγο πριν από τον αγώνα του 2021. Η McLaren δεν θέλησε να αποκαλύψει την τιμή κάθε μοντέλου που προφανώς είναι αρκετά υψηλότερη από τα £1,1 εκατομμύρια στερλίνες (προ φόρων) που κοστίζει μια "απλή" Senna GTR.

node/39944
Volkswagen ID.4 concept

VW: Πρόβλεψη πώλησης 500.000 ID.4 μέχρι το 2025

Επικεφαλής της παγκόσμιας ηλεκτρικής επίθεσης του γερμανικού ομίλου, το VW ID.4, το επερχόμενο ηλεκτρικό SUV, αναμένεται να αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο του όγκου παραγωγής του κατασκευαστή.

Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

VW: Πρόβλεψη πώλησης 500.000 ID.4 μέχρι το 2025

Το ID.3 μόλις ντεμπουτάρισε στις εκθέσεις των αντιπροσωπειών, αλλά η Volkswagen βρίσκεται ήδη στο επόμενο βήμα. Σχεδιασμένο πάνω στην ίδια πλατφόρμα με το κόμπακτ EV της φίρμας, το Volkswagen ID.4 έρχεται να τοποθετηθεί σε μια πολύ πιο δημοφιλή κατηγορία, αυτή των κόμπακτ SUV. Ένα μοντέλο που το Wolfsburg τοποθετεί ως την ναυαρχίδα της παγκόσμιας επίθεσης όλου του ομίλου.

Πρέπει να ειπωθεί ότι το ID.4 θα είναι το πρώτο μοντέλο της φίρμας που θα κυκλοφορήσει ταυτόχρονα σε πολλές ηπείρους. Ενώ λοιπόν το Volkswagen ID.3 περιορίζεται μόνο στην ευρωπαϊκή αγορά, το ID.4 θα είναι επίσης διαθέσιμο στην Κίνα και στις Ηνωμένες Πολιτείες.

«Η Volkswagen θέλει να γίνει ηγέτης στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικής κινητικότητας -αλλά αυτό είναι κάτι που δεν θα συμβεί από μόνο του. Η Volkswagen θα επενδύσει περίπου 11 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2024. Και ως ένα κόμπακτ SUV, το ID.4 έχει τις καλύτερες προϋποθέσεις για μεγάλη επιτυχία σε όλες τις σημαντικές αγορές», δήλωσε ο Ralf Brandstätter, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της φίρμας.

Volkswagen ID.4

Μέχρι το 2025, η Volkswagen έχει θέσει στόχο την παραγωγή 1,5 εκατ. ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάθε χρόνο. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της VW, το ID.4 θα αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο του παραπάνω όγκου παραγωγής ή 500.000 αυτοκίνητα ετησίως.

Με λανσάρισμα το 2021, το ηλεκτρικό SUV της Volkswagen θα υιοθετήσει τη φιλοσοφία άλλων EV που έχουν σχεδιαστεί με βάση την σπονδυλωτή πλατφόρμα MEB, προσφέροντας διαφορετικά ηλεκτρομοτέρ και διαμορφώσεις μπαταρίας. Η επίσημη παρουσίαση του ID.4 θα πραγματοποιηθεί στις 23 Σεπτεμβρίου.