Volkswagen Group: Δεν έχει πρόβλημα με την προμήθεια τσιπ προς το παρόν
Παρά τη ρήξη με τον κατασκευαστή Nexperia και το εμπάργκο της Κίνας, το Volkswagen Group δηλώνει ότι για το άμεσο διάστημα έχει εξασφαλίσει επαρκή προμήθεια ημιαγωγών, ωστόσο απαιτείται άμεσα πολιτική λύση στο ευρύτερο πρόβλημα εφοδιασμού.
Το Volkswagen Group, στο οποίο υπάγονται και οι Audi και Porsche, έχει εξασφαλίσει προς το παρόν επαρκή προμήθεια ημιαγωγών, όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλός της, Oliver Blume, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην γερμανική εφημερίδα Bild.
«Η τρέχουσα κρίση ημιαγωγών δείχνει πόσο εύθραυστη είναι η παγκόσμια οικονομία μας. Σε αντίθεση με την προηγούμενη κρίση στους ημιαγωγούς, η τρέχουσα αφορά πολύ απλά τσιπ που χρησιμοποιούνται σε πληθώρα βιομηχανιών και ιδιαιτέρως στην αυτοκινητοβιομηχανία», τόνισε ο Blume.
Πρόσθεσε δε ότι «βραχυπρόθεσμα καλυπτόμαστε στον όμιλο Volkswagen. Αλλά χρειαζόμαστε μια άμεση πολιτική λύση».
«Η τρέχουσα κρίση στα τσιπ δείχνει πόσο εύθραυστη είναι η παγκόσμια οικονομία μας», δήλωσε ο Oliver Blume, CEO του Volkswagen Group
Η νέα αυτή κρίση προκλήθηκε από την απόφαση της Κίνας να απαγορεύσει τις εξαγωγές προϊόντων της Nexperia, ως αντίδραση στην κατάσχεση ελέγχου της εταιρείας από τις ολλανδικές αρχές. Η Nexperia ανήκει στην κινεζική Wingtech, η οποία έχει χαρακτηριστεί από τις Ηνωμένες Πολιτείες ως πιθανός κίνδυνος για την εθνική ασφάλεια.
Οι επιπτώσεις αυτής της έντασης έρχονται να προστεθούν στις ήδη σοβαρές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία -από τους αμερικανικούς δασμούς έως τους κινεζικούς περιορισμούς στις εξαγωγές σπάνιων γαιών.
Το Volkswagen Group διευκρίνισε ότι η επάρκεια των προμηθειών παραμένει ικανοποιητική προς το παρόν, χωρίς ωστόσο να προδικάζει ότι η κατάσταση θα παραμείνει σταθερή μακροπρόθεσμα.
Παρά το θετικό μήνυμα για τη διαθεσιμότητα των τσιπ, η προσοχή στρέφεται και στην άλλη πλευρά του ομίλου, την Porsche. Η τελευταία ανέφερε λειτουργική ζημία για το τρίτο τρίμηνο του 2025, που αγγίζει το ένα δισεκατομμύριο ευρώ, εξαιτίας της πτώσης των πωλήσεων στην Κίνα και των αμερικανικών δασμών.

Ο Blume ανακοίνωσε επίσης ότι στις αρχές του 2026 θα παραδώσει τη θέση του CEO στην Porsche στον Michael Leiters, πρώην CEO της McLaren Automotive, έπειτα από πιέσεις επενδυτών που θεωρούσαν πως η διπλή ηγεσία δύο κατασκευαστών ήταν υπερβολικό βάρος για ένα άτομο.
Για την ευρωπαϊκή αγορά, όπου η σταθερότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας επηρεάζει άμεσα τη διαθεσιμότητα νέων μοντέλων και ανταλλακτικών, η διαβεβαίωση του Blume έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η πιθανότητα καθυστερήσεων στην παραγωγή ή στην κυκλοφορία νέων μοντέλων παραμένει ανοιχτό ζήτημα που αξίζει να παρακολουθούμε.
Όπως πάντως υπογράμμισε ο ίδιος, «η βραχυπρόθεσμη κάλυψη δεν εξασφαλίζει μακροχρόνια λύση». Και μέχρι να υπάρξει μια σταθερή πολιτική απάντηση, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία θα παραμείνει σε εγρήγορση, με το μέλλον της εφοδιαστικής αλυσίδας να εξαρτάται περισσότερο από ποτέ από τις γεωπολιτικές εξελίξεις.




