Ποιο αυτοκίνητο διένυσε 2.831 km με ένα ντεπόζιτο;
Η Škoda αποδεικνύει για ακόμη μία φορά ότι η αποδοτικότητα είναι θέμα τεχνολογίας και μηχανολογικής αρτιότητας. Ο πρωταθλητής Miko Marczyk διένυσε 2.831 km με ένα ντεπόζιτο στο Superb, σημειώνοντας νέο παγκόσμιο ρεκόρ κατανάλωσης.
Η Škoda φέρνει ξανά στο προσκήνιο την ουσία της αποδοτικότητας, αυτή τη φορά όχι μέσα από ηλεκτροκινητήρες, αλλά μέσω της παραδοσιακής μηχανολογίας της. Το Superb κατέρριψε το παγκόσμιο ρεκόρ «Greatest Distance Driven on a Single Tank of Fuel», διανύοντας 2.831 km με ένα μόνο γέμισμα πετρελαίου -μια επίδοση που επιβεβαιώθηκε και επίσημα από το Guinness World Records.
Στο τιμόνι βρέθηκε ο Miko Marczyk, φετινός πρωταθλητής του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ (ERC), ο οποίος οδήγησε ένα Superb 2.0 TDI 150 hp DSG. Η προσπάθεια ξεκίνησε στις 5 Μαρτίου 2025 από το Λοτζ της Πολωνίας και ακολούθησε μια διαδρομή μέσα από Γερμανία, Ολλανδία, Βέλγιο και Γαλλία, πριν επιστρέψει ξανά στην Πολωνία έπειτα από 28 ώρες συνεχούς οδήγησης.
«Δεν είναι ένα απλό ρεκόρ, αλλά μια απόδειξη ότι το νέο Škoda Superb μπορεί να ταξιδεύει ασταμάτητα, με άνεση και συνέπεια», δήλωσε ο Miko Marczyk
Η μέση κατανάλωση; Μόλις 3,1 lt/100 km – τιμή που αποδεικνύει πόσο αποδοτικός μπορεί να είναι ο συνδυασμός του δίλιτρου TDI με το αυτόματο DSG και τη βελτιωμένη αεροδυναμική του νέου Superb. Μια επίδοση που αναδεικνύει τη δυνατότητα της σύγχρονης μηχανικής να εξισορροπεί ισχύ, κατανάλωση και ρύπους χωρίς θυσίες στην απόδοση ή στην άνεση.

Η προετοιμασία πίσω από το ρεκόρ
Ο Marczyk δεν άφησε τίποτα στην τύχη. Το εγχείρημα προετοιμάστηκε μήνες πριν, με τον ίδιο να έχει ήδη διανύσει πάνω από 20.000 km με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, ώστε να το γνωρίσει απόλυτα. Παρότι το αυτοκίνητο ήταν απολύτως εργοστασιακό, έγιναν ελάχιστες βελτιώσεις: χαμηλωμένο αμάξωμα με ελατήρια Sportline (-15 mm), ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης και πλήρωση του ρεζερβουάρ των 66 lt μέχρι επάνω.
Στην πράξη, η στρατηγική του βασίστηκε στη διατήρηση σταθερής ταχύτητας περίπου 80 km/h, με χρήση του Eco Mode και αποφυγή άσκοπων επιταχύνσεων ή φρεναρισμάτων. Η προνοητικότητα, η υπομονή και η προσοχή στη λεπτομέρεια ήταν καθοριστικές -χαρακτηριστικά που του έχουν δώσει αρκετές νίκες στα ράλλυ, αλλά εδώ απέδωσαν με διαφορετικό τρόπο.
Το ρεκόρ του Superb δεν είναι απλώς ένα εντυπωσιακό στατιστικό. Είναι απόδειξη ότι η τεχνολογία των ντίζελ κινητήρων παραμένει ζωντανή και αποδοτική, ειδικά όταν συνδυάζεται με σύγχρονες τεχνολογίες διαχείρισης ενέργειας και βελτιωμένη αεροδυναμική. Παρά την εποχή της ηλεκτροκίνησης, η επίδοση αυτή δείχνει ότι υπάρχει ακόμη χώρος για εξέλιξη στα συμβατικά συστήματα κίνησης.

Η Škoda, με μακρά παράδοση στην αξιοπιστία και στη χρηστικότητα, αποδεικνύει ότι η οικονομία καυσίμου δεν σημαίνει απαραίτητα συμβιβασμούς. Το Superb παραμένει ένα πλήρες μοντέλο, ικανό να συνδυάζει άνεση, πολυτέλεια και χαμηλό κόστος χρήσης -με μια προσέγγιση που παντρεύει την πρακτικότητα με την τεχνολογική ωριμότητα.
Το νέο Skoda Superb είναι ήδη διαθέσιμο και στη χώρα μας, με τιμές που ξεκινούν από €46.950 για την έκδοση βενζίνης με τεχνολογία mild-hybrid, €52.950 για το ντίζελ, ενώ στην κορυφαία έκδοση Laurent & Klement, με τον κινητήρα 2.0 TDI 150 ίππων και το αυτόματο DSG, κοστίζει €57.950.






