Porsche: Τα λειτουργικά της κέρδη μειώθηκαν κατά 99%
Η Porsche διάγει μία από τις πιο δύσκολες περιόδους στην ιστορία της. Θα καταφέρει να αντιστρέψει την κατάσταση;
Μόλις την Παρασκευή αναφέραμε ότι οι αναλυτές ανέμεναν πως η Porsche θα παρουσίαζε λειτουργική ζημιά της τάξης των 611 εκατ. ευρώ για το τρίτο 3μηνο του 2025, έναντι κερδών 974 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Τελικά, οι Γερμανοί δεν ανακοίνωσαν ζημία αλλά οριακό κέρδος. Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους, τα λειτουργικά κέρδη της Porsche μειώθηκαν κατακόρυφα από πάνω από τέσσερα δισεκατομμύρια ευρώ το 2024 σε μόλις 40 εκατομμύρια ευρώ φέτος.
Ακόμα κι έτσι, είναι αλλιώς να ανακοινώνεις ζημία κι αλλιώς κέρδος -όσο περιορισμένο κι αν είναι αυτό

Η εταιρεία απέδωσε την τεράστια πτώση σε διάφορους παράγοντες, όπως η στρατηγική αναπροσαρμογής των προϊόντων της, οι δύσκολες συνθήκες της αγοράς στην Κίνα κι η όλη αναταραχή στην εξέλιξη των μπαταριών. Που καθιστά ακόμα πρόωρη τον πλήρη εξηλεκτρισμό, κατά τους Γερμανούς.
Οι δασμοί έπαιξαν επίσης ρόλο και φαίνεται ότι θα κοστίσουν στην εταιρεία περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ, μόνο για το 2025.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Rimac διεκδικεί τον πλήρη έλεγχο της Bugatti
Αυτό που δεν είπαν επίσημα είναι ότι έχουν τρομερή πτώση στην αγορά της Κίνας. Τόσο μεγάλη που σκέπτονται ότι ίσως είναι καλύτερα να σταματήσουν τελείως να πουλούν BEV στην κινεζική αγορά.

Υπάρχει κάτι θετικό στην όλη κατάσταση; Ναι, καταρχάς η ιστορική φίρμα σημείωσε ρεκόρ παραδόσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες. Επιπλέον, οι καθαρές ταμειακές ροές αυξήθηκαν.
Η εταιρεία δήλωσε ότι αυτό «καταδεικνύει την ανθεκτικότητα των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και δείχνει ότι η Porsche αποδίδει άψογα ακόμη και υπό δύσκολες συνθήκες».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Porsche 911: Απίστευτο, σε κάποια χώρα είναι πρώτη σε πωλήσεις
Κι ευελπιστούν ότι οι δεύτερες σκέψεις σχετικά με την 100% ηλεκτρική φύση των μοντέλων της θα αποδώσει καρπούς. Για την ώρα φέρνει πτώση στην τιμή της μετοχής.
Αλλά εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο στρατηγικών αποφάσεων επιστροφής στις ρίζες. Το εγκρίνει κι ο νέος CEO Michael Leiters, που επιστρέφει στην Porsche μετά τη McLaren. Επιτρέποντας στον Oliver Blume να αφοσιωθεί πλήρως στο Volkswagen Group.



