Τι θα γίνει με τα κινεζικά EV στην Ευρώπη;

Τι θα γίνει με τα κινεζικά EV στην Ευρώπη;

Τα κινεζικά EV κάνουν θραύση σε πολλές αγορές του κόσμου, συμπεριλαμβανομένων και μερικών Ευρωπαϊκών. Πώς θα ανταπεξέλθουν οι δυτικοί κατασκευαστές;

Chinese EV

Εδώ και καιρό, οι Κινέζοι έχουν μπει για τα καλά στον αυτοκινητικό χάρτη. Τα κινεζικά EV συνεχώς αυξάνουν τις πωλήσεις τους και εισέρχονται σε Ευρωπαϊκές αγορές (όπως η ελληνική) με αξιώσεις.

Η συνθήκη αυτή έχει θορυβήσει αρκετά τους πάλαι ποτέ κραταιούς Ευρωπαίους κατασκευαστές. Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Ένωση έρχεται για να αποτελέσει έναν σημαντικό σύμμαχο, καθώς εξετάζει το ενδεχόμενο να εφαρμόσει δασμούς στα εισαγόμενα κινεζικά EV για να εξισορροπήσει τους όρους ανταγωνισμού με τις εγχώριες μάρκες.

Τα κινεζικά EV αντιπροσωπεύουν το 8% της αγοράς των EV στην ΕΕ.

Chinese EV

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμμερίζεται την άποψη ορισμένων δυτικών κατασκευαστών που θεωρούν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας επωφελείται από κρατικές επιδοτήσεις. Αυτό της δίνει ένα αθέμιτο πλεονέκτημα επιτρέποντας στις κινεζικές μάρκες να διατηρούν τις τιμές απίστευτα χαμηλές. Η Επιτροπή ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι ξεκίνησε έρευνα για να διαπιστώσει εάν θα έπρεπε να εφαρμοστούν τιμολόγια και έχει στη διάθεσή της έως και 13 μήνες για να εκδώσει την ετυμηγορία της.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Κινεζική «έφοδος» με ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη

«Οι παγκόσμιες αγορές έχουν πλέον πλημμυρίσει από φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και η τιμή τους διατηρείται τεχνητά σε χαμηλά επίπεδα από τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις», μετέφερε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν σε κλιμάκια της ΕΕ, όπως αναφέρει το Reuters.

Ανώτερα στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Stellantis, Carlos Tavares, έχουν ήδη εκφράσει ανησυχία για την ικανότητα των δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών να ανταγωνιστούν μετωπικά τις κινεζικές μάρκες με τα προσιτά κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Συγκεκριμένα είχε δηλώσει προ ολίγων μηνών πως «εάν οι πολιτικοί στην Ευρώπη δεν βρουν απάντηση στην πίεση που ασκούν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες στη δύση θα αναγκαστούμε να μειώσουμε δραστικά την παραγωγή μας με ό,τι αυτό συνεπάγεται».

Chinese EV

Η ΕΕ ισχυρίζεται ότι τα κινεζικά EV αντιπροσωπεύουν πλέον το 8% της ευρωπαϊκής αγοράς EV. Το ποσοστό αυτό μάλιστα θα μπορούσε σχεδόν να διπλασιαστεί μέχρι το 2025. Σε πολλές χώρες της Ευρώπης, για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης, το MG4 Electric πωλείται 10.000 ευρώ φθηνότερα από το ανταγωνιστικό VW ID.4.

Η απειλή είναι μεγαλύτερη στην Ευρώπη από ό,τι στις ΗΠΑ, όπου τα κινεζικά αυτοκίνητα αντιμετωπίζουν ήδη υψηλούς εισαγωγικούς δασμούς. Μάρκες όπως η Volvo που ανήκει στην Geely μπορούν να τους αντισταθμίσουν με πιστώσεις που κερδίζουν από οχήματα που εξάγουν από εργοστάσια με έδρα τις ΗΠΑ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ποιες είναι οι πιο πετυχημένες κινέζικες μάρκες… εκτός Κίνας;

Οι χειρισμοί όμως θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα λεπτοί και προσεκτικοί. Οι δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες βασίζονται στην κινεζική αγορά για ένα μεγάλο μέρος των εσόδων τους και εάν η Κίνα αντιδράσει με δικούς της δασμούς, αυτά τα έσοδα θα μπορούσαν να επηρεαστούν σημαντικά.

Και δεν είναι αυτός ο μόνος κίνδυνος που αντιμετωπίζουν οι δυτικές μάρκες. Οι δασμοί της ΕΕ θα μπορούσαν ενδεχομένως να βλάψουν ευρωπαίους κατασκευαστές, επειδή οι αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Tesla, η Renault και η BMW έχουν επίσης εγκαταστάσεις παραγωγής στην Κίνα και εξάγουν οχήματα στην Ευρώπη.

Chinese EV

Φαίνεται πως στην εξηλεκτρισμένη μάχη για τα πρωτεία στην παγκόσμια αυτοκινητική σκηνή θα έχουμε πολλά ημίχρονα.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube