Τα 10 αυτοκίνητα με κλασικό λεβιέ που κάνουμε κέφι

Τα 10 αυτοκίνητα με κλασικό λεβιέ που κάνουμε κέφι

Υπάρχουν μερικά αυτοκίνητα που τα προτιμούμε με κλασικό λεβιέ αντί της αυτόματης παραλλαγής τους. Αυτοκίνητα που το ανακάτεμα του σασμάν αποτελεί κάθε άλλο παρά αγγαρεία.

Η λαίλαπα του αυτόματου κιβωτίου έχει αρχίσει να καλύπτει όλες τις κατηγορίες, από μίνι μέχρι σούπερκαρ. Κάποια μοντέλα δε, ακόμη και σπόρτσκαρ ακόμα και hypercar διατίθενται αποκλειστικά με τέτοιο. Κι οι Ferrari, όλες.

Για να μην παρεξηγηθούμε, δεν είμαστε εμείς που θα ρίξουμε το ανάθεμα στο αυτόματα σασμάν και θα παρουσιαστούμε καρεκλοκένταυροι και ως εκ τούτου θα ξερνάμε πομφόλυγες του πούρου λεβιέ. Αντιθέτως εκτιμούμε τα μέγιστα, τα οφέλη τους: Μικρότερη φυσική κόπωση και τα δύο χέρια πάνω στο τιμόνι άρα περισσότερη ασφάλεια, διατήρηση του μοτέρ μέσα στο φάκελο λειτουργίας του και σε πολλές περιπτώσεις μεγαλύτερη οικονομία, ευχέρεια επιλογής παπουτσιού, μέχρι και καλύτερες επιδόσεις σε δρόμο και πίστα.

Υπάρχει όμως κάτι το διαφορετικό όταν σπρώχνεις μόνος σου το μοχλό και νιώθεις εκείνο το μηχανικό κούμπωμα στα γρανάζια… Που καμία σχέση δεν έχει με αυτό που σου αφήνει σε γεύση και επίγευση ο σερβομηχανανισμός του λεβιέ ή του shift paddle σε ένα αυτόματο. Είναι η έσχατη και η απόλυτη εμπλοκή του οδηγού στη σπορ οδήγηση, με την έννοια της δύναμης που κλοτσάς το αμπραγιάζ και της ταχύτητας που σπρώχνεις ή τραβάς με το χέρι το μοχλό, συναγωνιζόμενος αλλά και ομού τασσόμενος με το άρπαγμα και την ταχύτητα του αυτοκινήτου.

Ευτυχώς, υπάρχουν ακόμη χούφτα επιλογές σε σπόρτσκαρ (έρχεται κι η Porsche με την νέα GT3) με χειροκίνητο σασμάν εκεί έξω, από ήπιες μέχρι άγριες. Κι αυτή είναι η λίστα με αυτές που μας αρέσουν.

1. Ford Focus RS
Όχι μόνο είναι το πιο εκρηκτικό χάτσμπακ της Ford που διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά και είναι διαθέσιμο μόνο με τέτοιο. Και με κάθε σεβασμό στο Volkswagen Golf R με το DSG του, αλλά αυτός είναι ο τρόπος που τα hot GTi πρέπει να συνδέουν το μοτέρ τους με τον οδηγό και το δρόμο. Και επί της ουσίας, όπως γράφαμε χαρακτηριστικά στη δοκιμή του, «το 6άρι κιβώτιο δεν χάνει αλλαγή και σε βοηθά να έχεις σοβαρές ενδιάμεσες επιταχύνσεις με την κλιμάκωσή του, ενώ κουμπώνει θετικά, πάντα με μια ανεκτίμητη αίσθηση στιβαρότητας».






ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Ford Focus RS

2. Mazda MX-5
To «Miata» είναι από καταβολής του η επιτομή του fun-to-drive αυτοκινήτου και το χειροκίνητο κιβώτιό του παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό. Πετώντας από στροφή σε στροφή με το μικρό διθέσιο ρόουντστερ, το παιχνίδι σαφώς και είναι πιο ευχάριστο όταν παιδεύεσαι με τρία πεντάλ κι ένα μοχλό στο χέρι, δίνοντας μια εξ ολοκλήρου διαφορετική διάσταση σε αυτό που ονομάζουμε συμμετοχική οδηγική εμπειρία. Και προφανώς η παράδοση συνεχίζεται με το MX-5 RF hardtop που έρχεται.







ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Mazda MX-5 1.5 SKYACTIV

3. Chevrolet Corvette
Κανείς δεν θα κατηγορούσε τους μηχανικούς της Chevy εάν πετούσαν στο καλάθι των αχρήστων το χειροκίνητο σασμάν της Vette –ειδικά από τη στιγμή που η πλειονότητα της παραγωγής καταναλώνεται στις ΗΠΑ-, αλλά αξίζουν παραπάνω επαίνους διότι δεν το έκαναν. Ακόμα καλύτερα μάλιστα, τώρα που η φονέας σούπερκαρ Corvette Z06 διαθέτει 7άρι χειροκίνητο σασμάν.







ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Chevrolet Corvette Z06 C7.R με αγωνιστικό άρωμα

4. BMW M3
Στη λίστα αυτή σαφώς θα μπορούσε να είναι και η M4 -και ίσως θα έπρεπε- καθώς μοιράζεται το ίδιο πακέτο μοτέρ/σασμάν. Αλλά μια χειροκίνητη μετάδοση σε ένα σπορ κουπέ δεν προκαλεί καμία εντύπωση. Αλλά σε ένα σπορ σεντάν όπως η M3 είναι φοβερό.







ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την BMW M3 [video]

5. VW Polo GTI
Κακά τα ψέματα. Με το DSG (έξτρα) κατεβαίνεις σε κατανάλωση, αλλά χάνεις 7,1 kgm σε ροπή. Βλέπετε, το διπλοσύμπλεκτο σασμάν μπορεί να διαχειριστεί μόνο τα 25,5 από τα 32,6 kgm που δίνει το 1.800άρι μοτέρ. Απλωμένη κλιμάκωση που θα σε κάνει αλάνθαστο στις αλλαγές και φουλ ροπιασμένος από τις 1.450 έως τις 4.200 και σε κρεσέντο άλλες 2.300 στο καπάκι, μέχρι τις 6.500 rpm. Μην το ψάχνεις! Με DSG θα είσαι 1.200 κάτω.








ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το VW Polo GTI 192 PS  

6. Ford Mustang 5.0 V8 GT Fastback
Ο αμερικανικός θρύλος στην εξευρωπαϊσμένη μορφή του διαθέτει όλη εκείνη την προίκα του κλασικού muscle car: Πολλά κυβικά και μοτέρ V8. Αλλά κι ένα χειροκίνητο 6άρι που βοηθά τα μέγιστα το «θηρίο» να στροφάρει ψηλά, στις επτά χιλιάδες. Γρήγορο, σαφές και με ωραία μηχανική αίσθηση δίνει άλλη διάσταση στη Mustang.








ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη Ford Mustang Fastback GT 5.0 V8 [video]  


7. BMW M2
Το έξτρα αυτόματο διπλοσύμπλεκτο 7άρι Μ-DCT πολλοί ίσως το βρουν εξαιρετικό για την αποτελεσματικότητα να αλλάζει στραγγίζοντας και τη τελευταία ικανότητα του κινητήρα –με την άκρη των δακτύλων, φυσικά. Παρόλα αυτά και σε πείσμα των χρόνων στην πίστα, το στάνταρ 6άρι με την ηχητική και οπτική προειδοποίηση για να αλλάξεις ταχύτητα, σε γυρίζει κομμάτι στο παρελθόν. Το να τα κάνεις όλα μόνος σου είναι μεγάλο σχολείο. Όπως όταν μαθαίνοντας φωτογραφία ρύθμιζες ευαισθησία του φιλμ, φωτομετρούσες και εστίαζες στο χέρι.








ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την BMW M2 στο Hungaroring  

8. Porsche Cayman S
Όταν φτάσεις στο ταμείο, λέμε τώρα, για να την αγοράσεις, συστήνουμε ανεπιφύλακτα τη manual. To αυτόματο 7άρι PDK είναι ανυπόφορα αποτελεσματικό και δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα το επιλέγουν οι δέκα στους δέκα πελάτες. Αλλά το χειροκίνητο 6άρι αποτελεί την ατελείωτη επιβράβευση και τον πιο ένδοξο μηχανικό τρόπο για να μιλήσεις με μια Porsche. Αν το αριστερό δεν διανύσει όλη εκείνη τη σαρκώδη διαδρομή του αμπραγιάζ κι ο καρπός σου δεν κάνει ένα φλικ για ένα μακρύ κατέβασμα, τι διάολο τη θέλεις την Cayman τότε;






ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε την Porsche 718 Boxster

9. SEAT Ibiza Cupra
Το προηγούμενο, το 1.400άρι με τη διπλή υπερτροφοδότηση έβγαινε αποκλειστικά αυτόματο DSG. Στο νέο, το 1.8, μπορείς να διαλέξεις και 6άρι χειροκίνητο. Γιατί; Το μεταφέρω όπως ακριβώς το γράψαμε στη δοκιμή του: «Στο βουνό, με τους τροχούς υπό γωνία, το χειροκίνητο κιβώτιο είναι ο καταλύτης της οδικής συμπεριφοράς. Το γεγονός ότι μπορείς να κατεβάσεις εκεί ακριβώς που θέλεις, αλλάζει κατευθείαν το ρυθμό με τον οποίο μπορεί να κινηθεί το νέο Cupra σε σχέση με το παλιό, ειδικά σε στενά κομμάτια».






ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το SEAT Ibiza Cupra 192 PS

10. Audi TT 2.0 TDI ultra
Σε ένα ντίζελ, έστω και κουπέ, θα περίμενες η στάνταρ πρόταση του εργοστασίου να είναι ένα στιλβωμένο, βολτάδικο S tronic. Μη παίρνεις όρκο! To μοτέρ οπλίζει από τις 1.200 rpm και στροφάρει με άνεση ως τις 4.800 rpm, χωρίς να λαχανιάζει. Το οδηγείς όπως ξέρεις, χωρίς αυτό το σχεδόν υποχρεωτικό «μία πάνω» των ντίζελ. Το μεγάλο ωφέλιμο φάσμα του μοτέρ δένει με τη σωστά διαλεγμένη κλιμάκωση του 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου με τον ακριβή λεβιέ και την ωραία μηχανική αίσθηση. 0-100 km/h σε7,3”, 400άρι σε 15,4” και χιλιόμετρο σε 27,9”. Τιμές αντίστοιχες με των δίλιτρων βενζινοκίνητων GTI.







ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Audi TT 2.0 TDI ultra σε πίστα και δρόμο

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube