Ο εμβληματικός αρχισχεδιαστής της Nissan, Shiro Nakamura, βγαίνει στη σύνταξη

Ο εμβληματικός αρχισχεδιαστής της Nissan, Shiro Nakamura, βγαίνει στη σύνταξη

Υπεύθυνος για τον σχεδιασμό μερικών από τα πιο πετυχημένα μοντέλα της Nissan, όπως το 370Z, το GT-R αλλά και το Juke, ο Shiro Nakamura αποσύρεται με όλες τις τιμές.

 
Ο Shiro Nakamura, ο γλυκομίλητος μυστακοφόρος επικεφαλής σχεδιασμού της Nissan, ο οποίος μεταπήδησε από τα φορτηγά, για να σχεδιάσει μερικά από τα πιο τολμηρά, εικονικά μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας, θα συνταξιοδοτηθεί μετά από 17 χρόνια προσφοράς στο συγκεκριμένο πόστο.

Ο Nakamura αποσύρεται στο πλαίσιο ενός γενικότερου εταιρικού ανασχεδιασμού της Nissan Motor Co. που θα προωθήσει μία νέα γενιά σχεδιαστών, έναν από το εσωτερικό της εταιρείας και έναν που προέρχεται από γερμανική premium μάρκα.
Πιο συγκεκριμένα ο Karim Habib, πρώην επικεφαλής σχεδιασμού της BMW, έγινε επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της Infinity, της premium μάρκας της Nissan. O Alfonso Albaisa, που ήταν ο προκάτοχος του Habib στη θέση, προήχθη στη θέση Αντιπροέδρου του Παγκόσμιου Σχεδιαστικού Τμήματος της Nissan.

Ο 66χρονος Nakamura, ο οποίος είναι αυτή τη στιγμή Αντιπρόεδρος και επικεφαλής του Τμήματος Δημιουργικού Σχεδιασμού, θα συνταξιοδοτηθεί στις 31 Μαρτίου. Την αμέσως επόμενη ημέρα θα αναλάβει το 52χρονος Albaisa. Ο Habib, 46 ετών, θα αναλάβει την Infinity από την 1η ΙουλίουΟ Albaisa σε εσωτερικό e-mail, που ανακοίνωνε την διαδοχή του Nakamura από τον ίδιο, είπε πως «έχει μεγάλο κενό να αναπληρώσει».

Όσο για τον Habib, Καναδό με λιβανέζικη καταγωγή, θα εγκατασταθεί στο Παγκόσμιο Τεχνικό και Σχεδιαστικό Κέντρο της Nissan που βρίσκεται στην πόλη Atsugi, λίγα χιλιόμετρα έξω από το Tokyo και θα αναφέρεται απευθείας στον Albaisa.
«Ο Karim έχει ένα πολύ δυνατό βιογραφικό και πολύ εντυπωσιακά σχέδια. Έχει επίσης τις γνώσεις και την αποφασιστικότητα να αναπτύξει μία παγκόσμια premium μάρκα» είπε ο Πρόεδρος της Infiniti, Ronald Krüger, ο οποίος επίσης ήταν μεταγραφή από την BMW. «Η σχεδίαση των μοντέλων μας είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες περαιτέρω ανάπτυξης της Infiniti. Ο Karim έχει εξαιρετικές σχεδιαστικές ικανότητες που θα επιταχύνουν την πρόοδο της Infiniti προς τον στόχο της, που είναι εξασφαλίσει και να επεκτείνει το μερίδιό της στην παγκόσμια αγορά των premium μαρκών».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Σπορ ηλεκτρικό μοντέλο σχεδιάζει η Infiniti για το 2020 

Στην BMW ο Habib ήταν υπεύθυνος τόσο για μοντέλα παραγωγής, όπως η νέα X1, όπως και για πρωτότυπα, όπως η X2 Concept και η CSL Homage. Πριν την BMW δούλεψε ως επικεφαλής του τμήματος προχωρημένου σχεδιασμού της Daimler και συνέβαλε στην εξέλιξη της υπάρχουσας Mercedes-Benz C-Class.

Όσο για τον Albaisa, πριν γίνει επικεφαλής σχεδιασμού της Infiniti, ήταν το αφεντικό του αμερικανικού σχεδιαστικού τμήματος της Nissan, στο San Diego και μετά ανέλαβε το ευρωπαϊκό τμήμα της εταιρείας. Ως υπεύθυνος σχεδιασμού της Infiniti ήταν ο δημιουργός του πολύ όμορφου plug-in πρωτότυπου Emerg-E και κυρίως αυτός που έδωσε ένα πιο εντυπωσιακή premium μορφή στα μοντέλα της Infiniti, τα οποία είναι πιο σμιλευμένα και μυώδη, όπως το QX30 και κυρίως το επερχόμενο QX50.

Στα χέρια αυτών των ανθρώπων λοιπόν αφήνει τις σχεδιαστικές τύχες της Nissan ο Shiro Nakamura τελειώνοντας μια εντυπωσιακή καριέρα, κατά τη διάρκεια της οποίας όχι μόνο έκανε τη Nissan να ξεχωρίζει για τον σχεδιασμό των αυτοκινήτων της, αλλά έδωσε έμπνευση και πνοή στον γιαπωνέζικο σχεδιασμό αυτοκινήτων, στο σύνολό του. Τα χρόνια του στη Nissan ήταν η κορωνίδα στην καριέρα του Nakamura, ο οποίος ξεκίνησε ως βοηθός σχεδιασμού για τα φορτηγά της Isuzu Motors Ltd. το 1974.

Όταν του παρουσιάστηκε η μεγάλη ευκαιρία, το 1999, ο Nakamura δεν δίστασε να μεταπηδήσει στη Nissan. Τρία χρόνια αργότερα πήρε την ευκαιρία της ζωής του, όταν του ανέθεσαν να σχεδιάσει την 3η γενιά του MuranoΤότε ο Nakamura έλεγε πως το σχέδιό του είχε στόχο να αιχμαλωτίσει το «σοκ του πραγματικά νέου». Ήταν απλώς το πρώτο από μία μεγάλη λίστα πρωτοποριακών σχεδίων, που αιχμαλώτιζαν τα βλέμματα και καλλιέργησαν τη φήμη της Nissan ως κατασκευάστριας, σπορ, όμορφων και μερικές φορές εντελών ιδιόρρυθμων αυτοκινήτων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ ​H Nissan δεν «ξέχασε» τα πρωτότυπα IDx Freeflow και Nismo [video]

Ο Nakamura πρωτοστάτησε στην αναβίωση της θρυλικής σειράς Z της Nissan με το 350Z και κατόπιν με το 370Ζ και ήταν ο επιβλέπων στο σχεδιασμό του GT-R, του προβοκατόρικου Juke, του ηλεκτρικού Leaf, του Cube, του crossover Rogue, του Maxima, για να αναφέρουμε μόνο μερικά από τα «παιδιά» του. Χρησιμοποίησε το σχέδιο ως τον πολιορκητικό κριό για να σπάσει το στερεότυπο ότι η Nissan είναι μια «φτηνή» μάρκα στην αμερικανική αγορά, ενώ ταυτόχρονα ανανέωσε την εκτίμηση του ευρωπαϊκού κοινού.

Ο ίδιος ο Nakamura είναι μια ιδιαίτερη περσόνα. Τα άψογα ραμμένα μεταξωτά κοστούμια του είναι το σήμα κατατεθέν του, μαζί με το καλοτριμαρισμένο μουστάκι του. Είναι επίσης ένας εξαιρετικός μπασίστας jazz, ο οποίος αρνείται να κουβαλάει μαζί του iPod, επειδή φοβάται ότι έτσι δεν θα ανακαλύψει νέες μουσικές φόρμες. Σε συνεντεύξεις του συχνά εκδηλώνει απερίφραστα τον θαυμασμό του για το Ιταλικό σχέδιο, ειδικά για τις Alfa Romeo και τις Ferrari της δεκαετίας του 60.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ 70 αγαπημένες μας Ferrari για τα 70 χρόνια της φίρμας


Μετά το διορισμό του ως Επικεφαλής Δημιουργικού Σχεδίου το 2014, άρχισε να σκέφτεται σοβαρά την συνταξιοδότησή του, αλλά παρέμεινε αναπόσπαστο μέλος του αυτοκινητικού στερεώματος. Επικεντρώθηκε επίσης στη δημιουργία πυρήνων μελλοντικής δημιουργικότητας, ιδρύοντας ένα ανεξάρτητο εκπαιδευτικό πρόγραμμα μέσα στη Nissan. Φοιτητές που ενδιαφέρονται για το σχέδιο του αυτοκινήτου επιλέγονται για προγράμματα που διαρκούν από δύο έως τέσσερις εβδομάδες, τα οποία τα επιβλέπουν ο ίδιος ο Nakamura και η ομάδα του, χωρίς βέβαια να εξασφαλίζεται επαγγελματικό μέλλον μέσα στη Nissan. Εκατοντάδες νέοι Ιάπωνες σχεδιαστές έχουν περάσει από αυτά τα προγράμματα και πολλοί από αυτούς κατέληξαν να δουλεύουν για ιαπωνικές ανταγωνίστριες εταιρείες, όπως η Toyota και η Honda.

«Όσο μπορούμε να παίρνουμε το καλύτερο από αυτά τα παιδιά, δεν έχω πρόβλημα να καταλήγουν και σε άλλες εταιρείες» είχε δηλώσει ο Nakamura σε μία συνέντευξη που έδωσε στο Automotive News το 2014. «Στο τέλος νομίζω ότι αυτό που πραγματικά έχει σημασία είναι πως η ποιότητα των Ιαπώνων σχεδιαστών αυτοκινήτου γίνεται καλύτερη».
 
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube