Η φθορά των ελαστικών ρυπαίνει την ατμόσφαιρα

Η φθορά των ελαστικών ρυπαίνει την ατμόσφαιρα

Έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης έδειξε πως η φθορά των ελαστικών αποτελεί μία σημαντική αιτία της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Tyres

Οι εκπομπές μικροσωματιδίων από την φθορά των ελαστικών αποτελούν τη δεύτερη μεγαλύτερη, σε ποσοστά, πηγή εκπομπών ρύπων σε μικροπλαστικά στην Ευρώπη, σύμφωνα με την έρευνα της αρμόδιας Επιτροπής της ΕΕ.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμά ότι έως το 2050 το 90% των εκπομπών σωματιδίων από τις οδικές μεταφορές στην Ευρώπη θα προέρχονται από τα αυτοκίνητα. Όχι τόσο από τη λειτουργία των κινητήρων εσωτερικής καύσης, οι οποίοι σιγά σιγά μειώνονται, ελέω της αύξησης των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η φθορά των ελαστικών αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές πηγές εκπομπών ρύπων σε μικροπλαστικά στην Ευρώπη

Tyres

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Έρευνα: Έχεις EV; Τότε πρέπει να αλλάζεις πιο συχνά τα λάστιχά σου

Τα σωματίδια που θα εκπέμπονται από τις μεταφορές αφορούν κατά κύριο λόγο τα λάστιχα και τα φρένα. Τα μικροσωματίδια λοιπόν, που προέρχονται από τη φθορά των ελαστικών περιλαμβάνουν μια σειρά επιβλαβών χημικών ουσιών που μπορούν να διαρρεύσουν στο περιβάλλον και να επηρεάσουν την ανθρώπινη υγεία. Σήμερα σχεδόν δυο δισεκατομμύρια ελαστικά κατασκευάζονται σε όλο τον κόσμο ετησίως.

Ο αριθμός είναι τεράστιος και η ανάγκη κατασκευής πιο οικολογικών ελαστικών αδήριτη. Τα μικροσωματίδια μπορούν να περάσουν μέσω του πνεύμονα στο αίμα, με μεγάλες από αυτό το σημείο και έπειτα, επιπτώσεις στην υγεία. Μελέτη δείχνει ότι οι εκπομπές PM 2.5 και PM 10 από ελαστικά και φρένα υπερβαίνουν κατά πολύ την ποσότητα των εκπομπών που προέρχονται από τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων σε πάρα πολλές πόλεις σε όλο τον κόσμο.

Μάλιστα, η γόμα των ελαστικών περιέχει περισσότερες από 400 χημικές ουσίες και ενώσεις, πολλές από τις οποίες είναι καρκινογόνες. Τον περασμένο Νοέμβριο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αντιλαμβανόμενη τη σοβαρότητα του προβλήματος, πρότεινε μέτρα για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων που προέρχονται από τα ελαστικά.

Tyres

Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως αυτός ο τύπος της ρύπανσης, είχε αποτελέσει μέρος του περίφημου Euro 7. H EE έχει θέσει ως στόχο την μείωση των μικροπλαστικών που απελευθερώνονται στην ατμόσφαιρα κατά 30%, μέχρι το 2030. Άλλωστε τα σωματίδια από τα ελαστικά και τα φρένα αποτελούν βασικό κριτήριο μέτρησης των ρύπων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Euro 7, οκτώ χώρες λένε «όχι»!

Ασφαλώς το ζήτημα απασχολεί τους κατασκευαστές ελαστικών, οι οποίοι αναζητούν λύσεις, θέτοντας ως στόχο τη μείωση των εκπομπών, προκειμένου τα ελαστικά τους να γίνουν πιο φιλικά προς το περιβάλλον.

H Bridgestone μάλιστα έχει ήδη ξεκινήσει να χρησιμοποιεί την πρωτοποριακή τεχνολογία Enliten, σύμφωνα με την οποία το 63% της σύνθεσης του ελαστικού αποτελείται από ανακυκλώσιμα υλικά.

Στη συζήτηση έχουν μπει και πολλές μη κυβερνητικές οργανώσεις, οι οποίες ζητούν επιπρόσθετα μέτρα για να μειωθεί η ρύπανση από τα ελαστικά και τα φρένα, ζητώντας αυτά τα μέτρα να έχουν πιο αυστηρή μορφή στα νέα πρότυπα ρύπων του Euro7.

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube