Nissan Sunny: Το ταπεινό αστέρι των ‘80s λάμπει στη Ζάκυνθο

Nissan Sunny: Το ταπεινό αστέρι των ‘80s λάμπει στη Ζάκυνθο

Ένα αψεγάδιαστο Nissan Sunny N13 του 1989 διακονεί ακόμα στα Επτάνησα.

Nissan Sunny

Στα τέλη της δεκαετίας του ’80, όταν τα ιαπωνικά αυτοκίνητα κατέκλυζαν την Ευρώπη με αξιοπιστία και λογική τιμή, το Nissan Sunny N13 ήρθε να αποδείξει πως ένα αυτοκίνητο δεν χρειάζεται φανταχτερά σήματα για να αγαπηθεί. Ήταν ένα μοντέλο απλό, πρακτικό και τίμιο -και ίσως γι’ αυτό έγραψε τη δική του ιστορία στους ελληνικούς δρόμους.

Η τρίτη γενιά του Sunny (Pulsar N13) παρουσιάστηκε το 1986, στηριγμένη σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα με μπροστινή κίνηση -χαρακτηριστικό που εδραίωσε την Nissan στην ευρωπαϊκή αγορά. Στην Ευρώπη, το N13 έγινε διάδοχος του Sunny B11 και του τελευταίου Cherry N12. Ωστόσο, από το 1985 και μετά, το Sunny B12 διατηρήθηκε στην Ιαπωνία με πιο τετραγωνισμένα στιλ υπό την ονομασία Langley, Liberta Villa, Sentra στον Καναδά και Tsuru στο Μεξικό. 

Εισαγόταν στην Ευρώπη μόνο με βάση το B12 ως βαν/στέισον και το σπορ κουπέ RZ-1 (ή GTI). Στην Ευρώπη, το N13 Pulsar πωλούνταν συνήθως με το όνομα Nissan Sunny -ωστόσο, δεν ήταν το ίδιο αυτοκίνητο με το Nissan Sunny (B12) που πωλούνταν αλλού περίπου την ίδια εποχή. Στην Ελλάδα, το N13 Pulsar διατήρησε την ονομασία Cherry.

Με μήκος λίγο πάνω από τα τέσσερα μέτρα, 4θυρο αμάξωμα και λιτές, καθαρές γραμμές, έμοιαζε κομψό χωρίς να προσπαθεί. Οι στρογγυλεμένες γωνίες του προανήγγελλαν τη δεκαετία του ’90, ενώ η στιβαρή κατασκευή του ενέπνεε εμπιστοσύνη.

Η συναρμολόγησή του στον Βόλο από τη Nissan Βιομηχανία Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΝΒΑΕ) έδωσε ένα πατριωτικό επίχρισμα στο ιαπωνικό μοντέλο

Nissan Sunny

Κάτω από το καπό, οι κινητήρες του ήταν υπόδειγμα αξιοπιστίας. Δούλευαν σαν ρολόι, κατανάλωναν λίγο και άντεχαν τα πάντα: Από ταξίδια στο εθνικό δίκτυο μέχρι κρύα πρωινά μίζας χωρίς δισταγμό.

Οι αναρτήσεις, απλές αλλά σωστά ρυθμισμένες, χάριζαν άνεση στην πόλη και σιγουριά στον αυτοκινητόδρομο. Δεν ήταν σπορτίφ, αλλά είχε αυτό το γνώριμο, καθησυχαστικό «βάρος» που χαρακτήριζε τα καλά ιαπωνικά σεντάν της εποχής.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Θυμάσαι το Nissan Sunny του Βόλου; Θα σου άρεσε με 900 ίππους;

Το εσωτερικό του Sunny N13 ήταν υπόδειγμα εργονομίας: Aπλά όργανα, μεγάλοι διακόπτες, καλή ορατότητα. Ήταν αυτοκίνητο που σε έκανε να νιώθεις άνετα αμέσως. Λες και το οδηγούσες από καιρό.

Κι αυτό το αίσθημα είναι που έκανε το Sunny αγαπημένο οικογενειακό σε χιλιάδες ελληνικά σπίτια. Πολλοί το θυμούνται ακόμα να μεταφέρει οικογένειες σε καλοκαιρινές διακοπές, φορτωμένο μέχρι το ταβάνι, χωρίς να παραπονιέται ποτέ. Τότε ακόμα που η έννοια της παθητικής ασφάλειας ήταν άγνωστη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αυτό το Nissan Sunny του 1991 έχει 44 km στο οδόμετρο!

Σήμερα, λίγα Sunny N13 έχουν απομείνει σε άψογη κατάσταση, όπως το κόκκινο της φωτογραφίας. Και όμως, κάθε φορά που το βλέπεις, νιώθεις μια γλυκιά νοσταλγία: Για μια εποχή που τα αυτοκίνητα δεν προσπαθούσαν να εντυπωσιάσουν, αλλά να σε υπηρετήσουν.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube