Ford: «Κομμάτιασε» Tesla και κινεζικά EV και σοκαρίστηκε

Ford: «Κομμάτιασε» Tesla και κινεζικά EV και σοκαρίστηκε

Ο Jim Farley της Ford σοκαρίστηκε αφού «ξεκοίλιασε» Tesla και κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ειδικά όταν ανακάλυψε ότι η Mustang Mach-E είχε ένα επιπλέον μίλι ηλεκτρικής καλωδίωσης σε σύγκριση με το Model 3.

Ford

Όπως πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες με μακρά παράδοση, η Ford έχει βρεθεί υπό αυξανόμενη πίεση από την Tesla στην εγχώρια αγορά και από ένα ολοένα και πιο δυναμικό κύμα Κινέζων κατασκευαστών στο εξωτερικό.

Αυτοί οι νεότεροι παίκτες φαίνονται πιο προσαρμόσιμοι, συχνά πρωτοπόροι στον σχεδιασμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων και στην ενσωμάτωση του λογισμικού στην αυτοκίνηση, τομείς στους οποίους οι παραδοσιακοί κατασκευαστές όπως η Ford δυσκολεύονται να συμβαδίσουν. Ο διευθύνων σύμβουλος Jim Farley δεν διστάζει να αναγνωρίσει το μέγεθος αυτής της πρόκλησης.

Πρόσφατα ο επικεφαλής της Ford σχολίασε ότι η απειλή από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες υπερβαίνει πλέον αυτήν που αποτελούσαν οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες τη δεκαετία του 1980. Τώρα, ο Jim Farley περιγράφει τη «σοκαριστική» στιγμή που τον ώθησε να επανεξετάσει την κατεύθυνση της εταιρείας.

«Ένιωσα ταπεινωμένος όταν αποσυναρμολογήσαμε το πρώτο Tesla Model 3 και αρχίσαμε να κάνουμε το ίδιο και με κινεζικά μοντέλα», είπε στην πρώην δημοσιογράφο της Wall Street Journal, Monica Langley, στο podcast Office Hours: Business Edition.

«Όταν τα αποσυναρμολογήσαμε, ήταν σοκαριστικό αυτό που βρήκαμε»

Ford
Οι μηχανικοί της Ford γρήγορα συνειδητοποίησαν ότι η Mustang Mach-E είχε ένα επιπλέον μίλι ηλεκτρικής καλωδίωσης σε σύγκριση με το Model 3, προσθέτοντας περιττό βάρος και πολυπλοκότητα.

Αυτή η αποκάλυψη, αλλά και άλλες παρόμοιες, έπεισαν τον Farley να διαχωρίσει τις ηλεκτρικές δραστηριότητες της εταιρείας σε έναν ειδικό βραχίονα, το τμήμα Model E, το 2022.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ CEO της Xiaomi: Τι ανακάλυψε όταν «κομμάτιασε» τρία Model Y

«Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημειώνουν έκρηξη πωλήσεων στην Κίνα», δήλωσε ο Farley, σημειώνοντας ότι η κινεζική κυβέρνηση «έβαλε το πόδι της στην οικονομική ζυγαριά» υποστηρίζοντας τα μπαταριοκίνητα.

«Δεν μπορούμε να εγκαταλείψουμε τα ηλεκτρικά. Όχι μόνο για τις ΗΠΑ, αλλά αν θέλουμε να είμαστε μια παγκόσμια εταιρεία, δεν πρόκειται απλώς να το επιτρέψω αυτό στους Κινέζους», πρόσθεσε.

Ford

Από οικονομικής άποψης, η κίνηση της Ford να ιδρύσει το τμήμα Model E δεν έχει ακόμη αποδώσει καρπούς, έχοντας ζημία περισσότερα από πέντε δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι. Ωστόσο, ο Farley δεν είναι διατεθειμένος να τα παρατήσει.

«Ήξερα ότι θα ήταν βάναυσο από επιχειρηματική πλευρά», είπε. «Η νοοτροπία μου είναι να αναλαμβάνεις τα πιο δύσκολα προβλήματα όσο πιο γρήγορα μπορείς και να τα κάνεις δημόσια, επειδή έτσι θα τα λύσεις πιο γρήγορα».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Rivian, αγόρασε ένα Xiaomi SU7 και κατάλαβε τι παίζει στην Κίνα

Πέρυσι, ο Farley αποκάλυψε ότι οδηγούσε ένα Xiaomi SU7 καθημερινά και επαίνεσε την ηλεκτρική μπερλίνα. Προφανώς, κατανοεί όχι μόνο τη σημασία της αντιμετώπισης της απειλής που θέτουν οι Κινέζοι, αλλά και το πόσο γρήγορα πρέπει να αντιδράσει η Ford.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ford Mustang Mach-E: Ούτε 5% πτώση μπαταρίας στα 400.000 km

Ένα από τα πιο κρίσιμα επερχόμενα πρότζεκτ της εταιρείας είναι ένα μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικό pick-up, τιμής περί τα 30.000 δολάρια. Βασισμένο σε μια νέα πλατφόρμα που έχει σχεδιαστεί για να υποστηρίξει πολλά μελλοντικά μοντέλα, αποτελεί την επόμενη δοκιμασία για το κατά πόσον η Ford μπορεί να ανταγωνιστεί την ταχύτητα και την αποδοτικότητα του ανταγωνισμού.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube