Η ΕΕ δεν μπόρεσε να συμφωνήσει στο ποσοστό μείωσης του CO2

Η ΕΕ δεν μπόρεσε να συμφωνήσει στο ποσοστό μείωσης του CO2

Οι αντιρρήσεις της Γερμανίας και η στάση της Αυστρίας πυροδότησαν συγκρούσεις στους κόλπους των χωρών-μελών.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση απέτυχε να καταλήξει σε μια συμβιβαστική λύση για το πόσο δραστική πρέπει τελικά να είναι η μείωση των εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα.

Η ΕΕ έχει χωριστεί εδώ και μήνες σε πολλά στρατόπεδα με διαφορετικές απόψεις με τη Γερμανία, τη χώρα με την ισχυρότερη αυτοκινητοβιομηχανία, να προειδοποιεί πως η θέσπιση πολύ θα μπορούσαν να βλάψουν τη βιομηχανία και να οδηγήσουν σε απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας.

Εκπρόσωποι των βουλευτών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου των 28 χωρών της ΕΕ πραγματοποίησαν πολλούς γύρους συνομιλιών μαζί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με στόχο να βρουν κοινό έδαφος, το οποίο τελικά δεν επετεύχθη.

Η  ΕΕ πρότεινε αρχικά οι εκπομπές να μειωθούν κατά 30% έως το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021.

Η Γερμανία στήριξε το σχέδιο αυτό, αλλά πολλές χώρες της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των Κάτω Χωρών και της Γαλλίας, έθεσε το στόχο στο 35%. Υπάρχει επίσης ένας ενδιάμεσος στόχος για το 2025.
Παρόλα αυτά τον Οκτώβριο το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε μια μείωση της τάξης του 40%. Με άλλα λόγια… Βαβυλωνία.

Μετά την αποτυχία εξεύρεσης ενός κοινού τόπου, το Βέλγιο κατηγόρησε την Αυστρία, η οποία ασκεί την προεδρία της ΕΕ, ότι αυτή ήταν βασική υπαίτιος της αποτυχίας καθότι έθεσε τα δικά της συμφέροντα και τα συμφέροντα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και τις επιχειρήσεις τους στην Ανατολική Ευρώπη πάνω από τα ευρωπαϊκά. Πολλοί ήταν αυτοί που τόνισαν ότι Αυστρία για να αποφασίσει περιμένει να πάρει τη σύμφωνη γνώμη της Γερμανίας.

Οι ακραίες θερμοκρασίες σε ολόκληρο το βόρειο ημισφαίριο αυτό το καλοκαίρι τροφοδότησαν τις ανησυχίες ότι η αλλαγή του κλίματος επιταχύνεται, ενισχύοντας ορισμένες χώρες της ΕΕ να ζητήσουν μείωση των εκπομπών με ταχύτερο ρυθμό από ό, τι είχε προγραμματιστεί.

Οκτώ από αυτές τις χώρες της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων των Κάτω Χωρών και της Σουηδίας, πιστεύουν ότι η μείωση των εκπομπών θα πρέπει να είναι 40%, ενώ καταγράφεται σαφής πλειοψηφία των χωρών που επιθυμούν η μείωση να ξεπεράσει το 35%.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube