H Stellantis προειδοποιεί για «ανεπανόρθωτη παρακμή» της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας
Ο πρόεδρος της Stellantis, John Elkann, ζητά από την Ε.Ε. περισσότερη ευελιξία στους στόχους εκπομπών CO₂.
Ο πρόεδρος της Stellantis, John Elkann, προειδοποίησε σήμερα (25/11) ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει με «ανεπανόρθωτη παρακμή» εάν η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν χαλαρώσει την αυστηρή πολιτική για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, δίνοντας στους κατασκευαστές αυτοκινήτων μεγαλύτερη ευελιξία.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να παρουσιάσει πακέτο προτάσεων για την αναθεώρηση των κανόνων εκπομπών CO₂ στις 10 Δεκεμβρίου. Στην ομιλία του στο Τορίνο, την πόλη καταγωγής της Fiat, ο Elkann τόνισε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έχει καταρτίσει ένα σύνολο προτάσεων που θα επιτρέψει στα εργοστάσια να επιτύχουν τους στόχους εκπομπών με πιο ευέλικτο τρόπο και να αποφευχθεί η παρακμή του κλάδου.
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία κινδυνεύει με ανεπανόρθωτη παρακμή αν δεν δοθεί ευελιξία στους στόχους εκπομπών CO₂
«Υπάρχει ένας άλλος τρόπος για να μειωθούν οι εκπομπές στην Ευρώπη με εποικοδομητικό και συμφωνημένο τρόπο, επαναφέροντας την ανάπτυξη που έχουμε χάσει και καλύπτοντας τις ανάγκες των ανθρώπων», δήλωσε ο Elkann κατά την εκδήλωση για την έναρξη παραγωγής της νέας υβριδικής έκδοσης του Fiat 500.
Μεταξύ των προτάσεων της βιομηχανίας περιλαμβάνονται η επιμήκυνση της χρήσης plug-in υβριδικών, range extenders και εναλλακτικών καυσίμων πέραν του 2035, η μέση προσαρμογή των στόχων μείωσης εκπομπών του 2030 σε περισσότερα χρόνια, η εισαγωγή ευρείας πολιτικής ανακύκλωσης παλαιών οχημάτων και η τροποποίηση της νομοθεσίας ώστε να ευνοείται η παραγωγή μικρών αυτοκινήτων.
Η Stellantis ελπίζει ότι το νέο υβριδικό Fiat 500, που παρουσιάστηκε το 2020 ως αμιγώς ηλεκτρικό, θα συμβάλει στην ανάκαμψη της ιταλικής παραγωγής, η οποία έχει μειωθεί λόγω συνδυασμού παραγόντων, όπως η χαμηλή ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ο ανταγωνισμός από κινέζους κατασκευαστές.
Οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη ανήλθαν πέρυσι σε περίπου 13 εκατομμύρια μονάδες, εξακολουθώντας να υστερούν σε σχέση με τα 15,8 εκατομμύρια οχήματα πριν από την πανδημία το 2019. Ο νέος CEO της Stellantis, Antonio Filosa, σημείωσε ότι οι συνομιλίες με τις ευρωπαϊκές αρχές ήταν μακρές και ενδελεχείς, αλλά πλέον απαιτείται «άμεση και οριστική δράση».
«Εάν μας επιτραπεί να κερδίσουμε ξανά πελάτες με εξαιρετικά προϊόντα όπως το υβριδικό 500, σίγουρα θα μπορέσουμε να επαναφέρουμε την ανάπτυξη που είναι απαραίτητη για τις μελλοντικές επενδύσεις και την καινοτομία, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα την απασχόληση στην Ευρώπη», δήλωσε ο Filosa κατά την εκδήλωση.
Η διοίκηση της Stellantis δεν ανέλυσε πιθανές συνέπειες που θα μπορούσε να έχει η αυστηρή ευρωπαϊκή νομοθεσία για την αυτοκινητοβιομηχανία. Νωρίτερα φέτος, ο πρώην υπεύθυνος της ομάδας για την Ευρώπη είχε προειδοποιήσει ότι η Stellantis ενδέχεται να αναγκαστεί να κλείσει εργοστάσια λόγω του κινδύνου υψηλών προστίμων από μη τήρηση των στόχων εκπομπών CO₂.
Ο Gianluca Ficco από το συνδικάτο UILM επισήμανε ότι η Ε.Ε. πρέπει να αλλάξει τους κανόνες για την αυτοκινητοβιομηχανία «πριν να είναι πολύ αργά», ώστε να αποφευχθούν σοβαρές συνέπειες για τον κλάδο και τις θέσεις εργασίας.




