FCA και Hyundai, τεχνολογική συνεργασία

FCA και Hyundai, τεχνολογική συνεργασία

Η FCA βρίσκεται σε συζητήσεις με τον όμιλο Hyundai προκειμένου οι δύο όμιλοι να προχωρήσουν σε συμφωνία για τεχνική συνεργασία, είπε ο Marchionne.

Οι συζητήσεις μεταξύ Fiat Chrysler Automobiles και Hyundai Motor περιορίζονται στην τεχνική συνεργασία τους και δεν αφορούν τη συγχώνευση των δύο ομίλων, διευκρίνισε ο Sergio Marchionne, CEO της FCA.

Η FCA αποτελεί συχνά το αντικείμενο πιθανολογούμενης συγχώνευσης, ειδικά ύστερα από την ατελέσφορη προσπάθεια να ενωθεί με την General Motors. H συνέχεια της σπέκουλας αφορούσε την κινεζική Great Wall και ύστερα τη Hyundai.

«Αγοράζουμε ήδη εξαρτήματα [από τη Hyundai]... ας δούμε αν μπορούμε να συμφωνήσουμε σε άλλα σημεία, ειδικά για την ανάπτυξη μεταδόσεων και συστημάτων κίνησης υδρογόνου», δήλωσε ο Marchionne στους δημοσιογράφους το Σάββατο, προσθέτοντας ότι «δεν υπάρχει τίποτα να ανακοινωθεί προς το παρόν». Ερωτηθείς αν αυτή η συνεργασία θα μπορούσε να μετατραπεί σε συγχώνευση, ο Marchionne δήλωσε: «Δεν το πιστεύω».

Ο Marchionne υποστηρίζει ανοικτά την ενοποίηση των αυτοκινητοβιομηχανιών. Η συνεργασία για συστήματα κίνησης με υδρογόνο θα έρθει ως ανταγωνιστική στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αναδύονται ως η κυρίαρχη τεχνολογία σε μια εποχή τους εγγύς μέλλοντος και σε συνέχεια της χρήσης ορυκτών καυσίμων.

Ο 65χρονος Marchionne, του οποίου η θητεία στην FCA λήγει τον Απρίλιο του 2019, εργάζεται πάνω σε ένα νέο επιχειρηματικό σχέδιο έως το 2022, το οποίο είπε ότι θα πρέπει να παρουσιαστεί το δεύτερο 3μηνο του 2018. Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής και για την απλοποίηση του χαρτοφυλακίου της, η FCA εργάζεται για το διαχωρισμό των δύο από τις τρεις συνιστώσες της.

Ο Marchionne δήλωσε ότι προϊόντα της Magneti Marelli, που κατασκευάζει εξαρτήματα για φωτισμό, κινητήρες, ηλεκτρονικά συστήματα, αναρτήσεις και εξατμίσεις και της  Comau για τα ρομποτικά συστήματα, θα μπορούσαν αποτελούν ξεχωριστές λειτουργίες «ειδικά και δεδομένης της πιθανής εξέλιξης της Comau ως βραχίονα για την τεχνητή νοημοσύνη ή τη ρομποτική».

«Είτε πρόκειται για διαχωρισμό είτε για διανομή στους μετόχους είτε για επιπλέον επένδυση στη διαδικασία -όλα τα πράγματα που πρέπει να συζητηθούν με το διοικητικό συμβούλιο, δεν μπορούμε να τα κάνουμε του κεφαλιού μας», είπε ο Marchionne.

Αυτές οι συζητήσεις περιλαμβάνουν μια δυνητική λίστα για κάθε μία από τις δύο εταιρείες, όπως συνέβη και με άλλες μονάδες FCA. Όπως για παράδειγμα ο κατασκευαστής τρακτέρ CNH Industrial ή η Ferrari που οποίοι είναι εισηγμένα στο Μιλάνο και στη Νέα Υόρκη. Ο Marchionne δήλωσε ότι θα ήθελε να ολοκληρώσει το διαχωρισμό μέχρι τα τέλος του 2018. Η συναλλαγή θα μπορούσε να συμβάλλει στην ενίσχυση των οικονομικών της FCA σε μια εποχή που στοχεύει να καταστεί θετική σε ρευστότητα μέχρι το τέλος του επόμενου έτους.

Ο διαχωρισμός της εταιρίας χύτευσης Teksid, ο μικρότερος κατασκευαστής εξαρτημάτων της FCA, δεν ήταν στο τραπέζι, δήλωσε ο Marchionne.

Προωθώντας την Alfa Romeo
Ο Marchionne μίλησε για όλα τα παραπάνω ύστερα από την παρουσίαση για την προγραμματισμένη επιστροφή της Alfa Romeo στη Formula 1, στο Μουσείο της Alfa Romeo στο Arese, κοντά στο Μιλάνο.

Ένας διαχωρισμός των Alfa Romeo και Maserati είναι πολύ απομακρυσμένο ενδεχόμενο για να συζητηθεί αυτή τη στιγμή και δεν θα συμβεί «για πολλά χρόνια», ανέφερε, υπογραμμίζοντας τη σημασία των αγώνων αυτοκινήτων στην ανάπτυξη της Alfa. Μια επιστροφή στην F1 θα μπορούσε να βοηθήσει να στιλβωθεί η εικόνα της μιλανέζικης φίρμας, καθώς επιδιώκει να αποκαταστήσει την παλαιά ισχυρή φήμη της.

Ο Marchionne έχει επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξη νέων μοντέλων ύστερα από τη συρρίκνωση της γκάμας της Alfa και της κατάρρευσης των πωλήσεων την τελευταία δεκαετία. Η παγκόσμια ελκυστικότητα της F1 θα φέρει μεγαλύτερη έκθεση στη φίρμα, καθώς οι προηγούμενες προσπάθειες για επέκταση πέρα από την Ευρώπη δεν είχαν τα αναμενόμενα αποτελέσματα λόγω και της καθυστέρησης του προγράμματος ανάπτυξης.

Ερωτηθείς για πιθανά πρόστιμα για τις εκπομπές ντίζελ, ο Marchionne δήλωσε ότι δεν πίστευε ότι υπήρξε νομική βάση σε πρόσφατους ισχυρισμούς που προέβαλαν οι γαλλικές αρχές. Είπε ότι ξεχωριστές συζητήσεις με τις αρχές των ΗΠΑ βρίσκονται σε εξέλιξη και αναμένει ότι «θα υπάρξει ένα κόστος, αλλά θα είναι κάτι το διαχειρίσιμο».

Ο Marchionne, ο οποίος συναντήθηκε με τον αντιπρόεδρο των ΗΠΑ, Mike Pence, και άλλους αξιωματούχους του Λευκού Οίκου αυτή την εβδομάδα για να συζητήσει τις ανησυχίες της NAFTA (North American Free Trade Agreement – τριμερής ζώνη ελεύθερου εμπορίου μεταξύ ΗΠΑ, Καναδά και Μεξικού), δήλωσε ότι δεν βλέπει υπό την προεδρία του Donald Trump να εγκαταλείπεται η συμφωνία ελεύθερων συναλλαγών της Βόρειας Αμερικής.

«Θέλουν να βρουν μια λύση που θα αναδείξει σε πιο σημαντικά τα αμερικανικά συμφέροντα», είπε. «Νομίζουν ότι έδωσαν πάρα πολλά και θέλουν να πάρουν μέρος τους πίσω. Το ερώτημα είναι πόσα και πότε».

Ο Marchionne επιβεβαίωσε τους οικονομικούς στόχους της Fiat Chrysler για το 2018, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης του λειτουργικού κέρδους σε περίπου 9 δισ. ευρώ και της εξάλειψης του χρέους.

[Πηγή Reuters]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube