Dieselgate: Η FΙΑΤ-Chrysler κατηγορείται ότι έβαλε εμπόδια στη γαλλική έρευνα

Dieselgate: Η FΙΑΤ-Chrysler κατηγορείται ότι έβαλε εμπόδια στη γαλλική έρευνα

Σύμφωνα με την εφημερίδα Le Monde, η FCA αρνήθηκε να συνεργαστεί κατά τη διάρκεια της έρευνας για την καταστολή της απάτης, μεταξύ Μαΐου 2016 και Ιανουαρίου 2017.

Σε συνέχεια του ξεσπάσματος του σκανδάλου Volkswagen, τον Σεπτέμβριο του 2015, η γαλλική κυβέρνηση ζήτησε από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, Κατανάλωσης και Καταστολής της Απάτης (DGCCRF) να ερευνήσει τις μάρκες που δραστηριοποιούνται εμπορικά στη Γαλλία.

Οι εκθέσεις της DGCCRF οδήγησαν στην αποκάλυψη πολλών πληροφοριών για «εξαπάτηση» με δικαστικό αντικείμενο, καθώς τα αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας μετρήθηκαν με τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου να είναι πολύ πάνω από τα νόμιμα όρια. Μεταξύ των αυτοκινητικών ομίλων που αφορούσε η εξαπάτηση βρίσκονταν οι Renault, PSA και FIAT-Chrysler. Αλλά για τον Ιταλό-Αμερικανό κατασκευαστή, το θέμα θα μπορούσε να προχωρήσει περισσότερο.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Le Monde, το γκρουπ FIAT-Chrysler Automobiles εμπόδισε τις έρευνες των γαλλικών αρχών. Οι δημοσιογράφοι της εφημερίδας είχαν πρόσβαση σε επιστολή της 17ης Οκτωβρίου, η οποία υπογράφηκε από την εντολοδόχο δικαστή Fabienne Bernard (επιφορτισμένη μαζί με άλλα δύο άλλα δικαστικά στελέχη για την ποινική έρευνας που ξεκίνησε στις 15 Μαρτίου για επιδείνωση της εξαπάτησης) και ενημέρωνε τα πολιτικά κόμματα και τις προϊστάμενες δικαστικές αρχές.

Εκτός από την «εξαπάτηση των αγοραστών αυτοκινήτων FΙΑΤ, Alfa Romeo, Jeep και Lancia (...) σχετικά με τις ουσιαστικές ιδιότητες των οχημάτων και τους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν», η FCA έχει, σύμφωνα με την επιστολή αυτή, «φέρει εμπόδια στις λειτουργίες ενός εντολοδόχου, εξουσιοδοτημένου να σημειώνει τις παραβιάσεις του κώδικα κατανάλωσης».  Τα εμπόδια αυτά, αναφέρει η επιστολή, τέθηκαν «στο Παρίσι και στην εθνική επικράτεια μεταξύ 26 Μαΐου 2016 και 17 Ιανουαρίου 2017».

Η Le Monde διευκρινίζει με ενδεικτικό τίτλο ότι η FCA κινδυνεύει με πρόστιμο μέχρι 10% του κύκλου εργασιών της για τα τελευταία τρία οικονομικά έτη, καθώς και διετή φυλάκιση για το αδίκημα αυτό.

Στην επιστολή διευκρινίζεται επίσης ότι τα αυτοκίνητα από τις τέσσερις ενοχοποιούμενες φίρμας της FCA ήταν «εξοπλισμένα με κινητήρες ντίζελ προτύπου Euro 6, συγκεκριμένα MultiJet II (1,6 και 2,0 lt) που τοποθετούνται ειδικά στα FIAT 500X».

Και συνεχίζει η επιστολή ότι ήταν επίσης εξοπλισμένα «με κινητήρες Euro 5 του τύπου των 1,3 lt, ειδικότερα τοποθετημένα στα μοντέλα FIAT Doblo, καθώς και με κινητήρες Euro 5 του τύπου των 2,0 lt, ειδικότερα τοποθετημένα στα μοντέλα Jeep Cherokee».

Εντύπωση πάντως προκαλεί ότι σύμφωνα με τη γαλλική έρευνα πλήττονται τα πιο πρόσφατα μοτέρ ντίζελ της FCA που υποτίθεται ότι θα έπρεπε να είναι και τα λιγότερο ρυπογόνα, αλλά επίσης και κάποια από τα μοντέλα που αποτελούν τον κορμό των πωλήσεων της FCA, όπως το 500Χ και το Jeep Cherokee.

[Πηγή και περισσότερα Le Monde]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube