node/20574

Αυτές είναι οι 10 καλύτερες BMW όλων των εποχών

Σταχυολογούμε τις 10 καλύτερες BMW που έχουν βγει στα 100 χρόνια της ιστορίας της. Δείτε γιατί

Ως ένας από τους πιο επιτυχημένους κατασκευαστές πολυτελών και σπορ αυτοκινήτων η BMW έχει κατασκευάσει πολλά μοντέλα που έχουν μείνει βαθιά χαραγμένα στη μνήμη μας.

Δικαίως η BMW μπορεί να υπερηφανεύεται πως κάποια από τα μοντέλα της ήταν από τα καλύτερα (αν όχι τα καλύτερα) στην κατηγορία τους. Αλλά ποια είναι τα πιο θρυλικά από αυτά; Το συγκεκριμένο Top 10 έχει συνταχθεί με βάση δικά μας, υποκειμενικά κριτήρια. Εσείς βέβαια μπορείτε να συμπληρώσετε όποια επιπλέον νομίζετε.

10. BMW E39 M5


Όταν πρωτοβγήκε, το 1986, η BMW M5 E34 ήταν το γρηγορότερο σεντάν παραγωγής στον κόσμο. Αλλά στην πραγματικότητα ήταν η επόμενη M5 E39 που ανέδειξε την κατηγορία των γρήγορων, πολυτελών σαλούν. Πολλοί μάλιστα θεωρούν ότι είναι καλύτερη M5 που έγινε ποτέ. Ο κινητήρας ήταν ένας V8 4.9 λίτρων, που αντικατέστησε τους 6κύλινδους σε σειρά των προηγούμενων μοντέλων. Απέδιδε 400 PS/6.600 rpm και ροπή που έφτανε τα 50,9 kgm/3.800 rpm. Παρά το μεγάλο της βάρος που έφτανε τα 1.720 kg οι επιδόσεις της ήταν καταιγιστικές με 0-100 km/h στα 5,3”. Η κίνηση πήγαινε φυσικά πίσω, μέσω ενός χειροκίνητου 6τάχυτου κιβωτίου και υμνήθηκε από όλον τον αυτοκινητικό τύπο για το συνδυασμό χρηστικότητας, επιδόσεων και κοφτερής οδικής συμπεριφοράς.

9. BMW E23 7 Series

Σήμερα η BMW Σειρά 7 είναι η ναυαρχίδα της βαυαρικής εταιρείας και μάλιστα υπάρχει έντονη φημολογία ότι βρίσκεται στα σκαριά η εξέλιξη μιας κουπέ εκδοχή της «7άρας». Όμως η πρώτη BMW 7 Series, που παρουσιάστηκε το 1977 ήταν για την εποχή της εξαιρετικά πρωτοποριακή. Ήταν η πρώτη φορά που είδαμε ηλεκτρονική ένδειξη για τα διαστήματα σέρβις, ενώ και το σύστημα κλιματισμού ήταν ηλεκτρονικό και πολύ προχωρημένο για την εποχή του. Η Σειρά 7 Ε32 έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1987.

8. BMW Z8


Η παράδοση της BMW στα πισωκίνητα roadster είναι μακρά και ένδοξη αλλά η Z8 ήταν μάλλον η κορωνίδα. Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το 1999, έκανε αίσθηση με την σχεδίασή της αλλά και τον σπορ χαρακτήρα της. Μάλιστα αυτός που σχεδίασε τη Z8 ήταν ο Henrik Fisker. Τόσο το πλαίσιο, όσο και το αμάξωμα ήταν αλουμινένια ενώ ο κινητήρας ήταν ο ίδιος V8 των 4,9 λίτρων με τους 400 PS και τα 50,9 kgm ροπής που κινούσε και την M5. Η Z8 έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2003. Ο περιορισμένος αριθμός αυτοκινήτων (5.703 κομμάτια συνολικά) την έχουν μετατρέψει σε συλλεκτικό μοντέλο με τιμές που κυμαίνονται από 250 μέχρι 300 χιλιάδες ευρώ.

7. BMW 8 Series


Η Σειρά 8 ήταν για 10 χρόνια, από το 1989 μέχρι το 1999, η ναυαρχίδα της BMW. Και όχι χωρίς καλό λόγο. Κατ’ αρχήν η σχεδίασή της ήταν απίστευτα πρωτοποριακή. Όταν παρουσιάστηκε στην Έκθεση της Φραγκφούρτης, τον Σεπτέμβριο του 1989 έκανε πάταγο. Ήταν επίσης το πρώτο αυτοκίνητο που συνδύαζε έναν V12 κινητήρα με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, το πρώτο με CAN-bus και το πρώτο με ηλεκτρονικό γκάζι. Έβγαινε σε δύο εκδόσεις την 840i, με V8 κινητήρα και 286 PS και την 850i με V12 και 296 PS, ιπποδύναμη που αργότερα αυξήθηκε στους 326 PS. Η 850 CSi είχε V12 κινητήρα 5,6 λίτρων με ιπποδύναμη 375 PS και τετραδιεύθυνση. Συνολικά παρήχθησαν 31.062 αυτοκίνητα.

6. BMW M1


Το πρώτο κεντρομήχανο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής της BMW ήταν η, θρυλική πλέον M1. Έπρεπε να περάσουν 35 χρόνια για να εμφανιστεί και δεύτερο, η BMW i8. Φτιαγμένη στο χέρι από το Motorsport Devision της ΒΜW, η M1 έμεινε στην παραγωγή από το 1978 μέχρι το 1981. Αν σχεδιαστικά μοιάζει με ιταλικό παρά γερμανικό αυτοκίνητο, υπάρχει εξήγηση. Αρχικά η BMW είχε αποφασίσει να συνεργαστεί με την Lamborghini για την παραγωγή της M1, μια συνεργασία που ναυάγησε μετά την χρεοκοπία της ιταλικής εταιρείας. Έτσι η σχεδίαση ανατέθηκε στον Giugiaro και τους ανθρώπους της Ital Design. Ο κινητήρας ήταν ένας 6κύλινδρος σε σειρά 3,5 με μηχανικό ψεκασμό kugelfisher, που απέδιδε 277 PS και χάριζε στην M1 τελική 260 km/h.

5. BMW Isetta


Κι όμως η BMW Isetta είναι ένα από τα πιο «εικονικά» αυτοκίνητα που έχει κατασκευάσει η βαυαρική εταιρεία. Αυτοκίνητο κατ’ ευφημισμό βέβαια αφού η Isetta είχε μήκος 2,29 μέτρα. Η Isetta ήταν ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο στην Ιταλία από την Iso SpA, η οποία έδινε άδεια κατασκευής σε διάφορες εταιρείες παγκοσμίως. Όμως ήταν η BMW που πρώτη το λάνσαρε ως αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Σήμα κατατεθέν του η εμπρός ανοιγόμενη πόρτα και βέβαια ο μονοκύλινδρος κινητήρας από μοτοσικλέτα της BMW με 247 cc και απόδοση 13 ίππων. Κατείχε επίσης και το ρεκόρ κατανάλωσης με μόλις 3 lt/100 km.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ BMW Isetta 1955-1962 [video]


4. BMW 507


Η BMW 507 έγινε πρόσφατα πάλι «της μόδας» εξαιτίας της αποκατάστασης της 507 του Elvis Presley από την ίδια την BMW. Αλλά το ίδιο το αυτοκίνητο είναι διάσημο και περιζήτητο από τους μανιώδεις συλλέκτες κυρίως εξαιτίας της σπανιότητάς του. Από το 1956, που ξεκίνησε η παραγωγή του, μέχρι το 1959, πρόλαβαν να κατασκευαστούν μόλις 252 μονάδες. Από αυτές σήμερα σώζονται 202. Η 507 ήταν ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, αλλά τόσο ζημιογόνo που έφερε την BMW στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Στόχος της BMW ήταν να κατασκευάσει 5.000 κομμάτια με τιμή πώλησης τα 5.000 δολάρια στην Αμερική. Τελικά η τιμή διπλασιάστηκε και παρόλες τις πολύ καλές τεχνικές προδιαγραφές, ποτέ δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί τη Mercedes-Benz SL300. Για την Ιστορία να αναφέρουμε πως η 507 είχε έναν V8 κινητήρα 3.168 cc με απόδοση 150 ίππων. Έφτανε τα 100 km/h από στάση σε 9” με τελική τα 201 km/h. Το 2014 μια 507 επωλήθη σε δημοπρασία στην Αμερική αντί 2,4 εκατομμυρίων δολαρίων (€2.146.000).

3. BMW i8


To i8 είναι το σύγχρονο αυτοκίνητο της λίστας, αλλά έχει κερδίσει επάξια τη θέση του σε αυτή, όντας ήδη ένα από τα πιο εντυπωσιακά σε σχήμα και τεχνολογία αυτοκίνητα που έχει κατασκευάσει η BMW. Η φουτουριστική του εμφάνιση προϊδεάζει για την εικόνα των αυτοκινήτων της BMW τον 21ο αιώνα. Η υβριδική plug-in τεχνολογία του αποδεικνύει ότι αυτού του είδους τα αυτοκίνητα δεν χρειάζεται να είναι και βαρετά. Και αν είσαι αρκετά τυχερός ώστε να το οδηγήσεις, όπως εμείς, συμφωνείς 100%.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Με το νέο BMW i8 στο δρόμο και τις Σέρρες [video]


2. BMW 2002 Turbo


Σήμερα δεν υπάρχει ούτε ένα μοντέλο της BMW, ούτε μία έκδοση, με κινητήρα εσωτερικής καύσης,που να μην κινείται από υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα. Και όλα αυτά ξεκίνησαν με την 2002 turbo. Το συγκεκριμένο μοντέλο εμφανίστηκε το 1973, στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης και ήταν η πρώτη BMW παραγωγής με υπερσυμπιεστή καυσαερίων. Ο 2λιτρος κινητήρας είχε σχέση συμπίεσης 6,9:1 και τουρμπίνα της KKK και απέδιδε 170 PS. Χρησιμοποιούσε μηχανικό ψεκασμό και κλαπέτο γκαζιού αντί της συνηθισμένης πεταλούδας. Η 2002 ήταν ένα δύσκολο αλλά εξαιρετικά ικανό αυτοκίνητο. Δυστυχώς, λόγω της πετρελαϊκής κρίσης του 1973 μόλις 1.672 αυτοκίνητα βγήκαν από το εργοστάσιο. Εξακολουθεί όμως να είναι ένα ορόσημο για την BMW, σε τέτοιο βαθμό που πρόσφατα παρουσίασε ο πρωτότυπο 2002 Hommage, ως φόρος τιμής στo θρυλικό μοντέλο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Οδηγούμε την BMW 2002 tii


1. BMW M3 E30


Η M3 Ε30 είναι μακράν το πιο εικονικό μοντέλο της BMW. Ήταν η πρώτη M3 που έγινε ποτέ και με αυτή ξεκίνησε ένα μοντέλο-ορόσημο, που πολύ λίγες εταιρείες μπορούν να υπερηφανεύονται ότι έχουν. Οι M3 είναι τα μόνα αυτοκίνητα που έχουν κερδίσει περισσότερους τίτλους σε διαφορετικά Πρωταθλήματα από την Porsche 911 και έγιναν συνώνυμες με την καθαρόαιμη σπορ οδική συμπεριφορά. Και όλες οι μετέπειτα M3 και η M4 οφείλουν την επιτυχία τους στην ασύλληπτη επιτυχία εκείνης της πρώτης Μ3 E30, που παρουσιάστηκε το 1986. Εκείνη η Μ3 είχε ένα πολύ διαφορετικό αμάξωμα από αυτό της απλής Ε30, ήταν αποκλειστικά 2πορτη και απέδιδε 195 PS με καταλύτη και 215 PS χωρίς. Η EVO2, ακόμα πιο σκληροπυρηνική, ελαφρύτερη, με 220 PS είναι πλέον «συλλεκτική».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Η ιστορία πίσω από τη BMW M3 E30 [video]

[πηγή Autoguide]

 

TAGS