node/32594

EV και επαναφορτιζόμενα υβριδικά: Τι περιμένουμε στο Παρίσι

Ο τίτλος για κάθε Σαλόνι Αυτοκινήτου συνήθως προκύπτει ύστερα από τις ημέρες του Τύπου. Αλλά εμείς σας προκαταλαμβάνουμε, καθώς εκτιμούμε ότι θα είναι «ολοταχώς εξηλεκτρισμός».

Είμαστε πια στην τελική ευθεία. Αύριο το πρωί, 2 Οκτωβρίου, το Mondial de l’Automobile 2018 ανοίγει τις πύλες του στον Τύπο. Και καθώς ήδη βάλαμε τον τίτλο του παρισινού Σαλονιού Αυτοκινήτου, σας παραθέτουμε και τη λίστα των κυριότερων ηλεκτρικών, επαναφορτιζόμενων υβριδικών και υβριδικών που θα ντεμπουτάρουν, είτε σε γαλλική είτε ευρωπαϊκή είτε σε παγκόσμια πρώτη.

BMW: Καινούργια μπαταρία για το i3
Με επίσημη επιβεβαίωση την περασμένη Παρασκευή, η νέα i3 θα κάνει την πρεμιέρα της στο παρισινό Σαλόνι Αυτοκινήτου. Με νέες κυψέλες ενεργειακής πυκνότητας στα 120Ah και χωρητικότητα 42,2 kWh, το ηλεκτρικό χάτσμπακ της BMW ανακοινώνεται με αυτονομία 310 km κατά WLTP.

BMW i3

Η Kia στο προσκήνιο με το ηλεκτρικό Niro
Πρόκειται για ένα από τα πολυαναμενόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του 2018. Και η ευρωπαϊκή έκδοσή του θα βρίσκεται στο σταντ της Kia στο Παρίσι. Αντίστοιχο του ηλεκτρικού Hyundai Kona, το Niro θα διατίθεται με δύο εκδοχές μπαταρίας: 39 ή 64kWh. Το εμπορικό λανσάρισμά του αναμένεται μέχρι το τέλος του χρόνου.

Kia Niro EV

Mercedes-Benz: To EQC σε γαλλική πρεμιέρα
Με την επίσημη αποκάλυψή του στις αρχές του Σεπτεμβρίου στη Στοκχόλμη, το Mercedes-Benz EQC θα κάνει την πρώτη δημόσια εμφάνισή του στη γαλλική πρωτεύουσα. Με αναμενόμενο εμπορικό λανσάρισμα στα μέσα του 2019, το γερμανικό ηλεκτρικό SUVμε την μπαταρία των 70 kWh υπόσχεται αυτονομία μέχρι 450 km.

Mercedes-Benz EQC

To Groupe PSA εξαπολύει ηλεκτρική επίθεση
Αν και το πρώτο ηλεκτρικό ή επαναφορτιζόμενο υβριδικό μοντέλο δεν θα είναι διαθέσιμο πριν από το β’ 6μηνο του 2019, το γαλλικό γκρουπ θα κάνει μεγάλο ντόρο στο Σαλόνι.

Όσον αφορά τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, θα είναι η DS Automobiles που θα σύρει το χορό με το DS 3 Crossback e-Tense. Βασισμένο πάνω στην πλατφόρμα eCMP και με αυτονομία 350 km κατά WLTP, το μικρό ηλεκτρικό crossover θα κάνει την παγκόσμια πρώτη του στο Mondial de l’Automobile 2018, δίπλα στο DS 7 Crossback e-Τense, το μελλοντικό επαναφορτιζόμενο υβριδικό SUV της εταιρείας.

DS 3 Crossback e-Tense

Οι Citroën και Peugeot δεν θα καθίσουν άπρακτες. Η μεν πρώτη θα παρουσιάσει το C5 AirCross Ηybrid Concept, προάγγελο του προσεχούς επαναφορτιζόμενου υβριδικού SUV, ενώ το Sochaux θα αποκαλύψει τα μελλοντικά επαναφορτιζόμενα υβριδικά 508, 508 SW και 3008, που έχουμε γνωρίσει ήδη online. Όσον αγορά τα πρωτότυπα, η Peugeot θα έχει στο παρισινό σταντ της το e-Legend, αμιγώς ηλεκτρικό και εμπνευσμένο αισθητικά από το 504 Coupé, με μπαταρία 100kWh.

Peugeot e-Legend

Η σιωπηλή Renault
Παρόλο που μέχρι σήμερα ο Ρόμβος δεν ήταν ιδιαίτερα επικοινωνιακός σχετικά με την παρουσία του στο Σαλόνι, μας είναι δύσκολο να πιστέψουμε πως θα εμφανιστεί με άδεια χέρια. Εκείνο που γνωρίζουμε προσώρας είναι η παρουσίαση του Renault Zoé 2 που αναμένεται το 2019 και που θα στηρίζεται στην καινούργια κοινή ηλεκτρική πλατφόρμα της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi. Υπομονή μέχρι αύριο, οπότε και θα μάθουμε πότε με το καλό θα λανσαριστεί εμπορικά στην Ευρώπη.

Tesla: Με το Model 3 για την κατάκτηση της Ευρώπης
Το Model 3 θα υφίσταται σε κάθε πιθανή εκδοχή του στο σταντ της Tesla στο Παρίσι, όπου θα κάνει και το γαλλικό ντεμπούτο του. Και πιθανότατα θα μάθουμε πότε θα ξεκινήσουν οι παραδόσεις του στην Ευρώπη.

Tesla Model 3

Toyota: Πίστη στα υβριδικά 
Camry, Corolla, καινούργιο RAV4, Yaris με σπέσιαλ έκδοση και ό,τι άλλο προκύψει… στην υβριδική κατηγορία. Η Toyota δεν μας υπόσχεται τίποτα λιγότερα από μια χιονοστιβάδα νέων μοντέλων. Επί τα αυτά και η Lexus, για την οποία σημειώνουμε ειδικά το μελλοντικό υβριδικό crossover UX 250h.

Toyota Lexus

Η πονηρή Volkswagen
Αν και η Volkswagen αποφάσισε να προσπεράσει το εφετινό Mondial de l’Automobile, οι άλλες μάρκες του VW Group θα είναι παρούσες. Αναμένουμε λοιπόν σε ευρωπαϊκή πρεμιέρα το Audi e-tron και τη Škoda με το πρωτότυπο Vision RS. Με επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης, το κόνσεπτ αυτό έρχεται να ανακοινώσει τη μελλοντική αύξηση στη χωρητικότητα των μπαταριών. Όσον αφορά τη SEAT, δεν υπάρχει EV στο πρόγραμμα, αλλά η παρουσίαση της γκάμας TGI, την οποίας το ευρωπαϊκό εμπορικό λανσάρισμα ανακοινώθηκε για το 2019.

Skoda Vision RS.

Άλλοι αναμενόμενοι νεωτερισμοί...
Περνώντας από τους τέσσερις στους δύο τροχούς, το Mondial de lAutomobile δίνει την ευκαιρία στον επισκέπτη του να ανακαλύψει μπόλικες ηλεκτρικές καινοτομίες. Η Harley-Davidson είναι ανάμεσα στους εκθέτες, οπότε αναμένουμε να δούμε τη LiveWire, τη μελλοντική της ηλεκτρική μοτοσικλέτα.

Harley-Davidson LiveWire

Ο ηλεκτρική κινητικότητα επίσης θα έχει την τιμητική της στο Σαλόνι, φιλοξενώντας πολλούς και μεγάλους παίκτες: Προμηθευτές σταθμών φόρτισης, κατασκευαστές μπαταριών, φορείς κινητικότητας…
 

node/39155
EV battery evaluation

EV: Η κατάσταση της μπαταρίας, κριτήριο τιμής για το μεταχειρισμένο;

Η αγορά στα μεταχειρισμένου EV θα ακολουθήσει αυτή της θερμικής: Οι πιθανοί αγοραστές θα είναι πολλοί ή λίγοι ανάλογα με την κατάσταση του αυτοκινήτου. Αλλά αντί για ιστορικό συντήρησης θα ψάχνουν την μπαταρία.

Τετάρτη, 03 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

EV: Η κατάσταση της μπαταρίας, κριτήριο τιμής για το μεταχειρισμένο;

Στην Ελλάδα, ακόμα δεν έχουμε μπει καν στην «κανονικότητα» του καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά σιγά σιγά, θέλοντας και μη, θα ακολουθήσει κι αυτή την υπόλοιπη Ευρώπη. Η μετάβαση στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν θα αλλάξει όμως επί της ουσίας τη διαδικασία αγοράς του μεταχειρισμένου. 

Θα συνεχίσουμε λοιπόν να κάνουμε το γύρο του αυτοκινήτου και θα ελέγχουμε τα ευαίσθητα σημεία. Αλλά αυτά τα τελευταίο είναι που θα αλλάξουν δραστικά: Αντίο, επαλήθευση των τιμολογίων service (αλλαγές λαδιού, φίλτρα, περιοδική συντήρηση και τα ρέστα), ακρόαση του κινητήρα στο ραλαντί, δοκιμή της αύξησης της θερμοκρασίας, επαλήθευση στις στάθμες και στα χρώματα των υγρών... Για το μεταχειρισμένο EV, το μεγαλύτερο μέρος της διαπραγμάτευσης θα γίνεται γύρω από την κατάσταση των μπαταριών. Καθώς, εξ ορισμού, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο απαιτεί λίγη ή καθόλου συντήρηση.

«Πολλές δοκιμές έχουν δείξει ότι η γήρανση των μπαταριών του ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να ποικίλλει σε μεγάλο βαθμό ανάλογα με την περίπτωση, ανάλογα με το προφίλ του ιδιοκτήτη. Η εκτίμηση της εναπομένουσας χωρητικότητας και των εναπομενουσών επιδόσεων της μεταχειρισμένης μπαταρίας είναι καθοριστικός παράγοντας για την υπολειμματική αξία του αυτοκινήτου», επισημαίνει η εξειδικευμένη εταιρεία Twaice, σε μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τo Autovista Group και τον TÜV.

Το απλούστερο θα είναι ο ιδιοκτήτης να έχει μια λεπτομερή αναφορά, ένα πιστοποιητικό για την κατάσταση της μπαταρίας, προκειμένου να πετύχει το προσδοκώμενο ποσό κατά την μεταπώληση: «Η Autovista Group έχει κάνει μια προσομοίωση που δείχνει ότι μια πιστοποιημένη μπαταρία, που παρέχεται με πιστοποιητικό “υγείας”, μπορεί να ανεβάσει μέχρι και €450 την αξία στη μεταπώληση για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο 3ετίας στην κατηγορία των κόμπακτ χάτσμπακ» -σ.σ. μέγεθος VW Golf.

Ορισμένες μάρκες προσφέρουν πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση της μπαταρίας, αλλά σπάνια είναι λεπτομερείς. Στην καλύτερη περίπτωση, είναι δυνατόν να γνωρίζουμε την εναπομένουσα χωρητικότητα. Αλλά αυτή η πληροφορία δεν δίνει εικόνα για τη χρήση της μπαταρίας από την πρώτη ενεργοποίησή της μέχρι σήμερα. Ούτε για τις μεθόδους επαναφόρτισης του προηγούμενου ιδιοκτήτη, οι οποίες επηρεάζουν ισχυρά την εναπομένουσα ζωή της.

node/39139
Geely Geometry C

Η Geely ανακοίνωσε το ηλεκτρικό Geometry C

Πέρυσι, η κινεζική Geely, ιδιοκτήτης της Volvo ανακοίνωσε τις ηλεκτρικές φιλοδοξίες της με το Geometry A. Τώρα ήρθε η σειρά του Geometry C, στοχεύοντας τα Nissan Leaf και Kia e-Niro.

Τρίτη, 02 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

Η Geely ανακοίνωσε το ηλεκτρικό Geometry C

Σήμανε πια η ώρα για τον εξηλεκτρισμό όλων των Κινέζων κατασκευαστών που στοχεύουν να δημιουργήσουν ένα ισχυρό προγεφύρωμα στην κατηγορία των EV. Πολλά νέα προϊόντα γεννιούνται, μπερλίνες ή SUV/crossover, και σε αυτήν την τελευταία κατηγορία καταφθάνει η Geely με το Geometry C -Geometry ονομάζεται η ηλεκτρική φίρμα της Geely.

Αυτή η νέα πρόταση βασίζεται στο Geely Emgrand GS, μια ψηλωμένη κόμπακτ μπερλίνα με θερμική γκάμα. Συνεπώς, το Geometry C διατηρεί τις διαστάσεις της, με μήκος 4,43 m, μεταξόνιο 2,70 m και ύψος 1,56 m. Και αν στρατηγικά ο στόχος του νέου ηλεκτρικού Geely είναι το Nissan Leaf, το κινεζικό EV έρχεται να πέσει ταμάμ στο μπόι του Kia e-Niro.

Το Geometry C διαθέτει ηλεκτρομοτέρ 200 ίππων και 300 Nm. Επισήμως δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη οι επιδόσεις του, με την Geely να αρκείται να σημειώσει ότι η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 km/h.

Ούτε οι τεχνικές λεπτομέρειες των μπαταριών έχουν γίνει γνωστές σε αυτό το στάδιο, με την Geely να μιλά για αυτονομία 400 έως 500 km σε κύκλο NEDC. Αν όμως ανατρέξουμε στις παρόμοιες προδιαγραφές του Geely Geometry A, τότε μπορούμε να μιλάμε για συστοιχίες με ενεργειακή πυκνότητα 51,9 kWh και 61,9 kWh.