Δημήτρης Καββούρης: Η Citroën έχει στο DNA της και τη µικροκινητικότητα

Δημήτρης Καββούρης: Η Citroën έχει στο DNA της και τη µικροκινητικότητα

Αναζητούμε απαντήσεις σε ό,τι έχει να κάνει με την μικροκινητικότητα (και όχι μόνον) σε μια συζήτηση με ένα από τα πιο σημαντικά στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου στην Ελλάδα.

Mικροκινητικότητα, ηλεκτροκίνηση, βιώσιµη κινητικότητα, είναι µερικοί όροι που ακούµε όλο και πιο συχνά τον τελευταίο καιρό. Το ερώτηµα είναι πώς όλοι αυτοί οι όροι µεταφράζονται στην πράξη. Και κυρίως πώς ο µέσος καταναλωτής µπορεί να εισπράξει όλα τους τα πλεονεκτήµατα στην καθηµερινότητά του. Αλλά βέβαια και ποια είναι τα µειονεκτήµατα.

Αναζητήσαµε απαντήσεις σε µια συζήτηση µε ένα από τα πιο σηµαντικά στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου στην Ελλάδα, τον Δηµήτρη Καββούρη, επικεφαλής των Citroën, DS Automobiles, Opel και Mazda στη χώρα µας.

Ποιος θα λέγατε πως είναι ο ορισµός της µικροκινητικότητας για τη Citroën;
Στη Citroën, όταν χρησιµοποιούµε τον όρο µικροκινητικότητα, στο µυαλό µας έχουµε το ΑΜΙ. Ένα αυτοκίνητο σχεδόν συνώνυµο της µικροκινητικότητας. Το ΑΜΙ καταφέρνει και κάνει την ηλεκτροκίνηση, µε τετράτροχο επώνυµο όχηµα, προσιτή στον µέσο καταναλωτή. Ένα 100% ηλεκτρικό microcar µε µηδενικές εκποµπές CO2 που µπορεί να οδηγηθεί ακόµα και από νέους 16 ετών, χωρίς δίπλωµα αυτοκινήτου.

kavvouris ami
Προσφέρει εύκολη πρόσβαση στον πυρήνa των αστικών κέντρων και αποτελεί την ασφαλή εναλλακτική λύση έναντι των δικύκλων, των ποδηλάτων, των πατινιών, αλλά και των ΜΜΜ. Η δε µπαταρία του, για την πλήρη φόρτισή της, χρειάζεται µόλις τρεις ώρες σε πρίζα του κοινού οικιακού δικτύου –όπως ακριβώς ένα smartphone. Με το Citroën AΜΙ η ηλεκτροκίνηση γίνεται κυριολεκτικά προσβάσιµη σε όλους και µε ένα ιδιαίτερα λογικό κόστος.

Το ΑΜΙ παρουσιάστηκε πρώτα στη Χάλκη και οι κάτοικοί της έχουν ήδη την ευκαιρία να ζουν την εµπειρία του από κοντά εδώ και λίγους µήνες. Από τον Μάρτιο ξεκίνησε η διάθεσή του και στο σύνολο της ελληνικής αγοράς µε εντυπωσιακή επιτυχία.

ΔΕΙΤΕ AKOMH Test drive: Citroën Ami

Οι σύγχρονες ελληνικές πόλεις είναι φιλικές στην µικροκινητικότητα και τι πιστεύετε πως πρέπει να γίνει ώστε να γίνουν φιλικότερες;
Οι σύγχρονες ελληνικές πόλεις δεν είναι γενικότερα φιλικές ως προς τη στην κίνηση του συνόλου των οχηµάτων εκτός από λίγες εξαιρέσεις. Υπάρχει βέβαια η βούληση από τους τοπικούς φορείς και την κεντρική διοίκηση και είµαι σίγουρος ότι µε τις σωστές αποφάσεις και δηµιουργώντας τις κατάλληλες υποδοµές θα επιταχυνθεί η µετάβαση στη βιώσιµη αστική µετακίνηση.

«Επανασχεδιασµός» είναι η απάντηση, µε έναν τρόπο που να καλύπτει τις ανάγκες για τους πεζούς και τους πεζόδροµους, τα ποδήλατα, τη στάθµευση και την µικροκινητικότητα, ταυτόχρονα µε υπάρχοντα οδικά δίκτυα, εµπορικούς δρόµους, συνήθειες, τοπικά συµφέροντα κ.λπ. Όλα αυτά που κάνουν τον σχεδιασµό δύσκολο και απαιτητικό.

Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι απλώς το αυτοκίνητο ή ο φορτιστής. Είναι ένα οικοσύστηµα το οποίο πρέπει να λειτουργεί συνολικά για να είναι αποδοτικό, τόσο οικονοµικά όσο και περιβαλλοντικά.

Πώς πιστεύετε ότι πρέπει να διαµορφωθεί το νέο αστικό περιβάλλον, έτσι ώστε το ΑΜΙ να µπορέσει να ενσωµατωθεί εκεί ευρύτερα;
Ο επανασχεδιασµός θα πρέπει να δίνει τη δυνατότητα σε ένα microcar όπως το ΑΜΙ να έχει ελεύθερη πρόσβαση παντού. Να έχει τη δυνατότητα να κινηθεί σε σηµεία που η πρόσβαση αυτοκινήτων και µοτοσικλετών δεν είναι εφικτή. Κάτι που βέβαια δεν αφαιρεί τη δυνατότητα να µετακινηθείς και στο υπόλοιπο δίκτυο της πόλης κανονικά.

Αυτό που κάνατε µε το ΑΜΙ στη Χάλκη σκέφτεστε να το επεκτείνετε και σε άλλες πόλεις ή τοποθεσίες στην Ελλάδα;
Η Χάλκη αποτελεί ένα πρόγραµµα που ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε µέσα σε λίγους µήνες. Κάτι που για τα ελληνικά δεδοµένα είναι µία επιτυχία και ταυτόχρονα πολύ σηµαντικό γεγονός. 

Το πρότζεκτ της Χάλκης έδειξε επίσης πόσο καταλυτικά και αποτελεσµατικά µπορεί να λειτουργήσει η συνεργασία µεταξύ µεγάλων δηµόσιων φορέων, όπως η γαλλική πρεσβεία, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, οι τοπικές αρχές και φορείς και οι γαλλικές, κατά κύριο λόγο, εταιρείες. Το οποίο έδωσε ένα απτό πραγµατικό αποτέλεσµα σε ελάχιστους µήνες, καθιστώντας το νησί της Χάλκης αυτόνοµο και ενεργειακά ουδέτερο. 

Citroën Ami Χάλκη
Η Citroën µόνη της δεν έχει τη δυνατότητα να επεκτείνει ένα τέτοιο πρόγραµµα σε άλλες πόλεις ή νησιά. Χρειάζεται να ενεργοποιηθούν οι αρµόδιοι φορείς για να βρεθούν οι απαραίτητοι πόροι και η βούληση να χρησιµοποιηθούν προς την κατάλληλη κατεύθυνση.

Στη διάρκεια της εκδήλωσης στη Χάλκη, σε µια αποστροφή του λόγου σας, µιλήσατε για τον «εκδηµοκρατισµό της ηλεκτροκίνησης». Μπορείτε να µας το αναλύσετε λίγο περισσότερο αυτό; 
Για 100 και πλέον χρόνια, η Citroën µε προτάσεις αντικοµφορµιστικών οχηµάτων (την Traction Avant, το 2CV και την Type H) που µε τον καιρό έγιναν εµβληµατικά αυτοκίνητα, έχει κατ’ επανάληψη επιδείξει την τόλµη και την δηµιουργικότητά της, προς όφελος του «εκδηµοκρατισµού» της κινητικότητας. Το να προσφέρει τη δυνατότητα να έχουν όλοι ένα µεταφορικό µέσο, ήταν ανέκαθεν προτεραιότητα της Citroen.

Το ΑΜΙ καταφέρνει και κάνει την ηλεκτροκίνηση προσβάσιµη ουσιαστικά σε όλους, σε συνδυασµό µε την κρατική επιδότηση του προγράµµατος «Κινούµαι Ηλεκτρικά». Με πιο σηµαντικό χαρακτηριστικό το χαµηλό κόστος απόκτησης, κάτω των €7.000, µπορείς να έχεις ένα ηλεκτρικό microcar, να µετακινείσαι µε συνοδηγό για 75 km που καλύπτουν τη µέση χιλιοµετρική ηµερήσια ανάγκη στην πόλη, όντας πιο οικονοµικό ακόµη και από τα ΜΜΜ.

Μπορείτε να µας περιγράψετε το προφίλ ενός υποψήφιου αγοραστή ή και απλού χρήστη ενός Citroën ΑΜΙ;
Το ΑΜΙ είναι ένας τρέντι τρόπος µετακίνησης. Απευθύνεται σε ανθρώπους που έχουν ανάγκη την καθηµερινή µετακίνηση στο κέντρο των πόλεων, εναλλακτικά των δικύκλων. Σε εκείνους που θα το χρειαστούν για τις µετακινήσεις τους ως δεύτερο ή τρίτο αυτοκίνητο, αλλά και σε αυτούς που στον ελεύθερο χρόνο τους επιθυµούν ευκολία και ασφάλεια στις αστικές µετακινήσεις.

kavvouris ami

Με δεδοµένο ότι η µικροκινητικότητα είναι ένα γνήσιο υποσύνολο της ηλεκτροκίνησης, θέλουµε να µας πείτε πώς η Citroën και η DS Automobiles αντιµετωπίζουν το µέλλον.
Από το 2019, η Citroën έχει λανσάρει αµιγώς ηλεκτρικές ή plug-in hybrid εκδόσεις σχεδόν για όλα τα µοντέλα της γκάµας της. Στόχος της γαλλικής εταιρείας, είναι να έχει µία πλήρη ηλεκτρική γκάµα έως το 2025. Η Citroën παρουσίασε πρόσφατα τη νέα ναυαρχίδα της, τη C5 X, που φέρνει νέα δεδοµένα στην κατηγορία των µεγάλων crossover.

Αυτό το νέο µοντέλο, διαθέσιµο τόσο σε εκδόσεις βενζίνης, όσο και σε επαναφορτιζόµενες υβριδικές, εκφράζει τον νεωτερισµό, την καινοτοµία και την ανώτερη ποιότητα. Συστατικά που είναι ανάµεσα στις απαιτήσεις των πελατών που αναζητούν το επόµενο αυτοκίνητό τους στην κατηγορία των µεγάλων crossover αλλά και SUV. Όλα τα νέα µοντέλα που θα λανσάρει η φίρµα θα διαθέτουν µια εξηλεκτρισµένη έκδοση.

Για την DS Automobiles που η γκάµα της συνεχίζει να εµπλουτίζεται, το DS 4 είναι το τέταρτο µοντέλο και µας παρουσιάζει τη νέα αβανγκάρντ σχεδιαστική διάθεση της µάρκας. Το DS 4, πραγµατικά πρωτοποριακό και µε µοναδική σχεδίαση, έρχεται να τοποθετηθεί στην καρδιά της κατηγορίας premium C της ελληνικής αγοράς, ιδιαίτερα σηµαντικής για την DS Automobiles.

Τα plug-in hybrid DS 4 E-TENSE 225, DS 7 CROSSBACK E-TENSE, DS 9 E-TENSE, αλλά και η αµιγώς ηλεκτρική έκδοση DS 3 CROSSBACK E-TENSE κληρονοµούν την τεχνογνωσία από την DS Performance µε τους τέσσερις τίτλους στη Formula E (Οδηγών και Οµάδων) το 2019 και το 2020.

Πρέπει να τονίσουµε πως ως Όµιλος Συγγελίδη είµαστε έτοιµοι για την ηλεκτροκίνηση. Υπάρχουν φορτιστές σε όλο το Δίκτυο Εξουσιοδοτηµένων Εµπόρων & Επισκευαστών Citroën και Peugeot και Opel. Και φυσικά υπάρχει η δυνατότητα ο πελάτης να προµηθευτεί αυτοκίνητο σε οποιοδήποτε σηµείο πώλησης, να συνοδεύεται από τη δυνατότητα να το φορτίσει αν παραστεί ανάγκη, αλλά και να ενηµερωθεί µε ποια διαδικασία θα µπορέσει να τοποθετήσει έναν φορτιστή στο σπίτι ή στη δουλειά του.

Πέρα από την ηλεκτροκίνηση στις ιδιωτικές µετακινήσεις, πιστεύετε πως γενικότερα στις µεταφορές θα δούµε σύντοµα ηλεκτρικά οχήµατα που θα καλύπτουν και άλλες ανάγκες; Όπως για παράδειγµα ελαφρά και βαρέα φορτηγά, λεωφορεία…
H Citroën διαθέτει αµιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις για όλα της τα βαν. Με αυτονοµία από 230-330 km, ταχεία φόρτιση µέχρι 80% σε 30’, συστήµατα υποβοήθησης οδήγησης, προνοµιακά χρηµατοδοτικά προγράµµατα, τα βαν µας αποτελούν τον ιδανικό συνεργάτη του επαγγελµατία. Οπότε η απάντηση είναι θετική.

Ποιο πιστεύετε ότι είναι σήµερα το µεγαλύτερο πρόβληµα που εµποδίζει την ταχύτερη ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης; Τόσο στη χώρα µας όσο και συνολικά.
Δύο είναι τα βασικά ζητήµατα που αντιµετωπίζει ένας δυνητικός αγοραστής ηλεκτρικού αυτοκινήτου: Το κόστος του και η ευχέρεια που θα έχει στη φόρτισή του.

Σε ό,τι αφορά το πρώτο, πράγµατι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραµένουν σχετικά ακριβά. Ωστόσο η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στις µεταφορές υποχρεώνει κατά κάποιο τρόπο τους κατασκευαστές στην παραγωγή ευρύτερης γκάµας µοντέλων που να καλύπτουν το σύνολο της αγοραστικής δύναµης της αγοράς. Το ΑΜΙ αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγµα.

kavvouris ds1
Σε ό,τι αφορά το θέµα της φόρτισης, είναι ουσιαστικά το κλειδί που θα επιτρέψει την περαιτέρω αύξηση των ταξινοµήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Εδώ όµως µπορώ να σας πω ότι ήδη η χώρα µας τρέχει µε γρήγορους ρυθµούς. Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι από τους περίπου 80 δηµόσια προσβάσιµους φορτιστές στο τέλος του 2019 σήµερα υπάρχουν και λειτουργούν περίπου 1.100 και µάλιστα µε αυξητικές τάσεις! Στην αύξηση του ρυθµού, να προσθέσουµε και τον σχεδιασµό υποδοµής που εκπονούν οι ενδιαφερόµενοι δήµοι της χώρας.

Και µε το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας που έχει εκτοξευτεί τι γίνεται; 
Η αύξηση του κόστους της ηλεκτρικής ενέργειας που αγγίζει το σύνολο των ελληνικών νοικοκυριών δηµιουργεί πράγµατι το θεωρητικό ερώτηµα του πόσο ακριβός είναι πλέον ένας κύκλος φόρτισης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Όµως, η ηλεκτρική ενέργεια δεν έχει ακριβύνει περισσότερο σε σχέση µε την αύξηση που παρατηρείται στα υγρά καύσιµα. Σηµαντική παράµετρος για την περαιτέρω µείωση του κόστους είναι η παραγωγή ενέργειας από εναλλακτικές πηγές. Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι απλώς το αυτοκίνητο ή ο φορτιστής. Είναι ένα οικοσύστηµα το οποίο πρέπει να λειτουργεί συνολικά για να είναι αποδοτικό, τόσο οικονοµικά όσο και περιβαλλοντικά.

Σκεφθείτε πόσο θα κόστιζε η φόρτιση του αυτοκινήτου σας αν είχατε τη δυνατότητα να αντλήσετε ενέργεια από ένα µικρό οικιακό φωτοβολταϊκό σύστηµα. Ακριβώς µηδέν ευρώ! 

Συνοψίζοντας, θα ήθελα να πω ότι ο δυνητικός αγοραστής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν θα πρέπει να θέτει ως παράµετρο στην εξίσωση της απόφασής του το κόστος φόρτισης. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ήταν και θα παραµείνει πολύ οικονοµικότερο σε σχέση µε ένα αντίστοιχο συµβατικής τεχνολογίας. 

Και µια τελευταία ερώτηση: Πότε περιµένετε να εξοµαλυνθεί η αγορά µε το θέµα των µικροτσίπ;
Μπορώ να σας πω πως βρισκόµαστε σε ένα στάδιο εξοµάλυνσης. Υπάρχουν σηµαντικές επενδύσεις στην παραγωγή ηµιαγωγών τόσο στην Ευρώπη, στις Ηνωµένες Πολιτείες, αλλά και στην Ασία. Πιστεύουµε πως το 2022 θα είναι επίσης µία δύσκολη χρονιά. Ωστόσο από το τέλος της θα αρχίσει να οµαλοποιείται ακόµη περισσότερο η κατάσταση και αναµφισβήτητα το 2023 θα είναι πολύ καλύτερο. Στόχος για τα εργοστάσια το 2023, είναι η πλήρης εξοµάλυνση και η επιστροφή σε κανονικό ρυθµό παραγωγής οχηµάτων.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube