Test drive: DS 7 Crossback E-Tense 225 PS

Η DS Automobiles διαθέτει και τη γνώση και τις δεξιότητες και την τεχνογνωσία να προσεγγίζει με τον γαλλικό τρόπο τα πολυτελή SUV. Το DS 7 Crossback E-Tense στη μικρότερη plug-in hybrid έκδοσή του, παραμένει η καλύτερη απόδειξη.

Το DS 7 Crossback αποτελεί µέχρι σήµερα τον πυρήνα της γκάµας για την πολυτελή γαλλική φίρµα. Χάρη στον σχεδιασµό ξεχωρίζει στον δρόµο καθώς ξεφεύγει από την πεπατηµένη της κατηγορίας και προσφέρει τη διαφορετικότητα που επιζητούν πολλοί από τους αγοραστές, χωρίς να είναι κραυγαλέο.

Έχοντας καταρχήν λανσάρει την τετρακίνητη έκδοση PHEV µε τους 300 PS, η DS Automobiles αποφάσισε να µας λανσάρει τώρα και την προσθιοκίνητη επαναφορτιζόµενη υβριδική έκδοση µε τους 225 PS. Επί της ουσίας πρόκειται για µια πιο βασική προσέγγιση που όµως διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά άνεσης και πολυτέλειας του DS 7 E-Tense.

Ο κινητήρας που κάνει τη διαφορά
Η σηµαντικότερη διαφορά έχει να κάνει µε την απουσία του πίσω ηλεκτροκινητήρα τoυ τετρακίνητου DS 7 Crossback E-Tense. H διάταξη τώρα περιλαµβάνει τον 4κύλινδρο 1.600άρη βενζινοκινητήρα που αποδίδει 180 PS και 300 Nm, ο οποίος συνεργάζεται µόνο µε ένα ηλεκτροµοτέρ 110 PS που βρίσκεται στο ειδικά διαµορφωµένο για την περίσταση αυτόµατο κιβώτιο. Πρόκειται για το e-EAT8, δηλαδή µια µονάδα µε κλασικό µετατροπέα ροπής και οκτώ σχέσεις, οπότε και πυκνή κλιµάκωση. Η µέγιστη συνδυαστική απόδοση του συστήµατος είναι 225 PS και 360 Nm.

Η µπαταρία δεν έχει αλλαγές, δηλαδή χωράει 13,2 kWh και µπορεί να φορτιστεί από ένα wallbox σε λιγότερο από δύο ώρες ή σε περίπου έξι ώρες από οικιακή πρίζα.

DS 7 Crossback

Στο βασικό πρόγραµµα λειτουργίας σηµαίνει πως όσο η µπαταρία είναι φορτισµένη, η εκκίνηση γίνεται ηλεκτρικά και αθόρυβα. Όσο πατάς το γκάζι προοδευτικά η συνέχεια παραµένει ηλεκτρική, θεωρητικά µέχρι τα 130 km/h. Στην πράξη, το πιθανότερο είναι πως κάπου πριν τα 100 km/h οι απαιτήσεις ισχύος να έχουν ενεργοποιήσει και το θερµικό µοτέρ, κάτι που γίνεται βελούδινα. Υπάρχει βέβαια και η δυνατότητα για on-demand συνεχή ηλεκτροκίνηση (µέχρι τα 130 km/h), η ακτίνα της οποίας αγγίζει τα 45-55 km µε δεδοµένο πως οδηγείς χωρίς να σπαταλάς ενέργεια.

Κάπως έτσι και µε δεδοµένο ότι κάποιος φροντίζει να φορτίζει καθηµερινά την µπαταρία, µπορεί να κινείται µέσα στην πόλη µόνον ηλεκτρικά.

Βέβαια, όταν η µπαταρία αδειάσει έχουµε πλέον ένα συµβατικό υβριδικό αυτοκίνητο του οποίου η κατανάλωση κυµαίνεται µεταξύ 7,8 και 9 lt/100 km. Αυτή η τιµή, όταν κινείσαι µε εγκράτεια στον αυτοκινητόδροµο πέφτει περίπου στα 6,5 lt/100 km. Όσο για τη µέση κατανάλωση σε έναν κύκλο 100 km τον οποίο ξεκινάς µε την µπαταρία πλήρως φορτισµένη, τη µετρήσαµε στα 4,8 lt/100km.

Ο οδηγός µπορεί όταν και για όσο θέλει να ασκήσει «βέτο» στην ηλεκτρική λειτουργία µέσω της επιλογής «save battery» και έτσι να διατηρήσει την αποθηκευµένη ενέργεια της µπαταρίας για όποτε τη χρειαστεί. Υπάρχει βέβαια και το «charge battery» που φορτίζει την µπαταρία µέσω του βενζινοκινητήρα, αλλά όπως είναι λογικό αυξάνει την κατανάλωση βενζίνης. Προφανώς, µέσω του συστήµατος ανάκτησης ενέργειας η µπαταρία φορτίζει ελαφρά και εν κινήσει, δηλαδή στο φρενάρισµα ή όταν αφήνεις το γκάζι έχοντας ενεργοποιήσει την κατάλληλη επιλογή στο κιβώτιο.

Σε ό,τι αφορά στα προγράµµατα οδήγησης πέρα από την επιλογή για αµιγή ηλεκτροκίνηση υπάρχει το πρόγραµµα Sport (για µέγιστη ισχύ), αλλά και τα Comfort και Hybrid για τον καλύτερο δυνατό συνδυασµό ανάµεσα σε επιδόσεις και οικονοµία.

Κατά τα λοιπά στο εσωτερικό δεν συναντάµε κάποια διαφορά σε σχέση µε το τετρακίνητο DS 7 Crossback E-Tense. Εµπρός ξεχωρίζουν οι µεγάλες οθόνες (ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3" και η οθόνη αφής 12" για το infotainment) που δηµιουργούν περιβάλλον hi-tech, τα ξεχωριστά υλικά που αποπνέουν αέρα πολυτέλειας, το πολύ καλό φινίρισµα αλλά και η «περίεργη» εργονοµικά επιλογή µε όλους τους διακόπτες στην κεντρική κονσόλα. Η καµπίνα είναι άνετη για τέσσερις και ο χώρος αποσκευών µπορεί να φιλοξενήσει 555 lt.

DS 7 Crossback

Η ταυτότητα DS
Στον δρόµο έχουµε ένα SUV που ταξιδεύει µε χαρακτηριστική άνεση. H ποιότητα κύλισης και η εξαιρετικά ηχοµονωµένη καµπίνα δηµιουργούν τις ιδανικές συνθήκες για ένα άνετο ταξίδι. Το αυτόµατο κιβώτιο λειτουργεί πολύ οµαλά και είναι σβέλτο στις αλλαγές (υπάρχουν και paddles στο τιµόνι), η ανάρτηση (γόνατα MacPherson εµπρός, πολλαπλοί σύνδεσµοι πίσω) εργάζεται άψογα, ενώ οι 19άρες ζάντες µε λάστιχα 235/50 δεν δηµιουργούν κανένα πρόβληµα. Την εικόνα του DS 7 Crossback E-Tense συµπληρώνει µια υπερπλήρης σουίτα συστηµάτων υποβοήθησης του οδηγού που εγγυώνται για την ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες.

Εδώ πρέπει να τονίσουµε την ύπαρξη των ενεργών, ηλεκτρονικά ελεγχόµενων αµορτισέρ της ανάρτησης DS Active Scan Suspension που κάνουν τη διαφορά. Αυτά αντλούν συνεχώς δεδοµένα από την κάµερα που βρίσκεται στο παρµπρίζ και διαβάζει τον δρόµο, έτσι ώστε να ορίζουν τις δυνάµεις τους ανάλογα µε τις συνθήκες και το πρόγραµµα οδήγησης που έχει επιλεγεί.

Η κλίση στις στροφές περιορίζεται στο λογικό πλαίσιο όπως αυτό ορίζεται από τον όγκο και το βάρος του DS 7 Crossback E-Tense, την ώρα που το σύστηµα διεύθυνσης έχει καλή αίσθηση και αµεσότητα. Θετικά τα σχόλιά µας και για τα φρένα.

Κοντολογίς, έχουµε ένα πολυτελές SUV µε ραφιναρισµένη συµπεριφορά και έναν ξεχωριστό και ιδιαίτερα φινετσάτο σχεδιασµό. Η τιµή του δεν είναι φθηνή, αλλά σε σχέση µε τον εξοπλισµό και τα δεδοµένα της κατηγορίας είναι λογική. Κάπου εδώ πρέπει να συνυπολογίσουµε και τα φορολογικά οφέλη, ειδικά για τον εταιρικό χρήστη καθώς η λιανική του τιµή προ φόρων βρίσκεται κάτω από τις €40.000.

Τέλος, αξίζει να σηµειώσουµε πως Το DS 7 Crossback E-Tense, παρέχεται µε υπηρεσίες τηλεµατικής, χωρίς καµία απολύτως χρέωση εφ’ όρου ζωής, οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες να ελέγχουν και να διαχειρίζονται από απόσταση τις λειτουργίες του αυτοκινήτου τους.


Τι λέει το DRIVE
Ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό SUV που μπορεί να προσφέρει γερές δόσεις πολυτέλειας, χώρους και παραπάνω από χορταστικές επιδόσεις, σε συνδυασμό με πολύ χαμηλό κόστος χρήσης.
Τιμή Από €48.250
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16V, 2 EEK, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 180 PS/6.000 rpm, 300 Nm/3.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 110 PS, 320 Nm, μπαταρία 13,2 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
Συνδυαστική απόδοση 225 PS, 360 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,9”
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 4,8 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 31 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.573x1.906x1.621 mm
Χώρος αποσκευών 555 lt
Βάρος 1.835 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE για τα πρώτα 100 km ξεκινώντας με την μπαταρία φορτισμένη

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης