Euro NCAP
node/43966

Νέα VW Polo και Taigo, Renault Mégane και Lexus NX με τοπ βαθμολογίες Euro NCAP

Σήμερα, ο Euro NCAP δημοσιεύει τα πρώτα του αποτελέσματα για το 2022 με τις αξιολογήσεις επτά μοντέλων, μεταξύ των οποίων και το Mégane E-Tech το πρώτο μοντέλο της Renault με τη νέα πλατφόρμα CMF-EV.

Τον Ιούλιο του 2022 εγκαινιάζεται η νέα νομοθεσία για την ασφάλεια των αυτοκινήτων, η οποία επιβάλλει την τοποθέτηση σημαντικών συστημάτων ασφαλείας στα νέα μοντέλα, όπως αυτόνομη πέδηση και υποβοήθηση ταχύτητας. 

Το 2022 θα είναι μια πολυάσχολη χρονιά για τον Euro NCAP, που σημειωτέον βρίσκεται στην 25η χρονιά της δραστηριοποίησής του, καθώς πολλά αυτοκίνητα βρίσκονται στην ουρά για δοκιμές και με σχέδια για έναν νέο οδικό χάρτη που θα καθορίσει την πορεία της ασφάλειας για την επόμενη δεκαετία.

Οι κατασκευαστές αναγνωρίζουν όλο και περισσότερο την αξία που δίνουν οι καταναλωτές και οι διαχειριστές στόλων σε μια καλή βαθμολογία Euro NCAP. 

Σε αυτή την πρώτη σειρά αξιολόγησης του 2022, ο Euro NCAP δοκίμασε το δημοφιλές Volkswagen Polo που, εκτός από τον αισθητικό ανασχεδιασμό του, ενσωμάτωσε και μια σειρά από νέες τεχνολογίες. Χάρη στην προσθήκη νέων κεντρικών αερόσακων και πιο ικανών συστημάτων αποφυγής σύγκρουσης, το αναθεωρημένο Polo ξεπέρασε το εμπόδιο για μια βαθμολογία πέντε αστέρων το 2022.



To VW Taigo, στο ίδιο μήκος κύματος και καθώς δομικά είναι το ίδιο με το Polo, σημείωσε την ίδια περίπου βαθμολογία με μικρές διαφοροποιήσεις λόγω και της κατηγορίας του. Οι τομείς που σημείωσε μεγαλύτερη βαθμολογία έναντι του γερμανικού σουπερμίνι ήταν ελαφρά στην προστασία των ευάλωτων χρηστών του δρόμου και πιο σημαντικά στη ασφάλεια των παιδιών.

Το Lexus NX, διαθέσιμο ως αυτοφορτιζόμενο υβριδικό και plug-in hybrid, μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με το Toyota RAV4. Ενώ το αυτοκίνητο απέδωσε καλά στις δοκιμές και σημείωσε αρκετούς βαθμούς για να προκριθεί για πέντε αστέρια, οι μηχανικοί της Lexus δεν παρείχαν όλες τις τεχνικές πληροφορίες που κανονικά κοινοποιούνται στον Euro NCAP, αναφέρει ο οργανισμός, αφήνοντας μια εντύπωση απροσεξίας που είναι ασύμβατη για μια φίρμα του ομίλου Toyota.

Επικεφαλής στην επίθεση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Renault, το Mégane E-Tech είναι ένα ολοκαίνουργιο, πλήρως ηλεκτρικό κόμπακτ χάτσμπακ που λανσαρίστηκε για να ανακτήσει το χαμένο έδαφος στη δημοφιλή κατηγορία των μικρών οικογενειακών αυτοκινήτων της Ευρώπης.

Με βελτιωμένο πλαίσιο και συστήματα συγκράτησης και ισχυρές επιδόσεις από προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού όπως το AEB, το πεντάστερο Mégane E-Tech αποδεικνύει ότι η Renault διαθέτει την τεχνογνωσία πώς να κατασκευάζει αυτοκίνητα που δεν είναι μόνο ελκυστικά αλλά με καθαρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και ασφαλή ταυτόχρονα.

Οι δοκιμές στην BMW 2 Series Coupé έδειξαν ότι το αυτοκίνητο παρέχει καλή προστασία από σύγκρουση και ικανοποιητική προστασία στους ευάλωτους χρήστες του δρόμου. Το αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης λειτούργησε επαρκώς στα απλά σενάρια δοκιμών, δηλαδή με άλλα αυτοκίνητα και πεζούς.

Από την άλλη όμως, οι επιδόσεις του ήταν περιορισμένες στα πιο δύσκολα σενάρια, όπως η κάθετη διέλευση ποδηλάτων ή με αντιδιερχόμενο αυτοκίνητο να στρίβει εμπρός του. Έτσι, τελικά το αυτοκίνητο βαθμολογήθηκε με τέσσερα αστέρια ως αποτέλεσμα.

Ο γενικός γραμματέας του Euro NCAP, Michiel van Ratingen, δήλωσε: «Είναι καλό να ξεκινάμε την γενέθλια χρονιά με μερικά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων. Ο Euro NCAP θέτει τα πρότυπα για την ασφάλεια των αυτοκινήτων εδώ και 25 χρόνια. Τα επόμενα δέκα θα φέρουν τεράστιες προκλήσεις, με την υποβοηθούμενη και αυτοματοποιημένη οδήγηση στην πρώτη γραμμή. Η εστίασή μας στα ADAS –στα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού– τα τελευταία δέκα περίπου χρόνια μας καθιστά ικανούς να αξιολογήσουμε αυτές τις νέες πτυχές της τεχνολογίας των οχημάτων και να συνεχίσουμε να παρέχουμε βασικές πληροφορίες στους αγοραστές αυτοκινήτων στο μέλλον».

Επίσης στο σημερινό δελτίο Τύπου, ο Euro NCAP δημοσίευσε τις αξιολογήσεις για το Volkswagen ID.5, που μοιράζεται τη βαθμολογία πέντε αστέρων του 2021 με την οποία αξιολογήθηκε το σχεδόν πανομοιότυπο ID.4 και το Ford Tourneo Connect, δίδυμο του 5άστερου Volkswagen Caddy.

Euro NCAP, VW I.D.4