Δοκιμάζουμε το νέο Lexus NX

Δοκιμάζουμε το νέο Lexus NX

Άραγε μπορεί ένα μοντέλο να σηκώσει στις πλάτες του το μέλλον μίας ολόκληρης φίρμας; Το έχουμε δει να γίνεται στο παρελθόν και η Lexus δηλώνει βέβαιη πως θα επαναληφθεί, χάρη στο νέο της πολυτελές SUV. Για να δούμε…

Για μία φίρμα που καταπιάνεται με premium μοντέλα, η κατηγορία των D-SUV αποτελεί στις μέρες μας must. Και αυτό διότι ολοένα και περισσότεροι ευκατάστατοι αγοραστές στρέφονται προς τα εκεί, γυρνώντας την πλάτη τους στις παραδοσιακές μπερλίνες. Απέναντι λοιπόν στα Alfa Romeo Stelvio, BMW X3, Audi Q5, Mercedes-Benz GLC και Volvo XC60, έρχεται πλέον η Lexus να αντιτάξει το νέο της NX. Ένα μοντέλο που -πρώτα από όλα- ανοίγει τον δρόμο τωνπροτάσεων plug-in hybrid για τους Ιάπωνες.

Η κορυφαία εκδοχή του νέου αυτού μοντέλου είναι η NX 450h+, με το «+» να υποδηλώνει πως πρόκειται για μία έκδοση PHEV, με βάση τη νέα ονοματολογία της εταιρίας. Ως εκ τούτου, αναμένεται να συναντήσετε και άλλα μοντέλα «plus» τα επόμενα χρόνια. Ας παραμείνουμε όμως στο θέμα, πιάνοντας το νήμα από την αρχή.

Νέο, κατά 95%
Το νέο NX βασίζεται σε μία καινούργια πλατφόρμα που ονομάζεται GA-K. Αυτή έχει ελαφρά αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με την προηγούμενη, ενώ προσφέρει 30% μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία. Η βελτίωση αυτή επιτυγχάνεται χάρη στον μελετημένο σχεδιασμό της δομής, στη χρήση ισχυρότερων υλικών και στο είδος των συγκολλήσεων που έχουν χρησιμοποιηθεί. Ταυτόχρονα, καταφέρνει να μειώνει και το κέντρο βάρους κατά 20 ολόκληρα χιλιοστά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

NX

Σε ό,τι αφορά στο κομμάτι της ανάρτησης, εμπρός συναντάμε γόνατα MacPherson, η κινηματική των οποίων έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να περιορίζει τις αναπτυσσόμενες τριβές. Επίσης, σε ορισμένα σημεία τους χρησιμοποιείται σφυρήλατο αλουμίνιο, με στόχο τη μείωση του βάρους. Η πίσω ανάρτηση είναι και αυτή νέας σχεδίασης, πολλαπλών συνδέσμων, με διαφορετικά αμορτισέρ. Αντίστοιχα και αυτή χρησιμοποιεί σε διάφορα μέρη της ειδικά κράματα αλουμινίου.

Το σύστημα διεύθυνσης είναι μεταβλητού βήματος. Ως εκ τούτου, υπόσχεται πιο γρήγορη ανταπόκριση χωρίς ωστόσο να χάνει πόντους από την ευθυβολία στην υψηλή ταχύτητα. Όσο για το πάτωμα, ανάλογα με την έκδοση φιλοξενεί και τον αντίστοιχο συσσωρευτή του υβριδικού συστήματος. Για το NX 450h+, αυτός είναι χωρητικότητας 18,1 kWh (ο μεγαλύτερος της κατηγορίας) και εκτείνεται σε όλο το πλάτος του. Το NX 350h πάλι, έχει πιο μικρό συσσωρευτή, τοποθετημένο κάτω από τα πίσω καθίσματα. 

Σε κάθε περίπτωση, η τοποθέτηση των συσσωρευτών δεν επιβαρύνει τους διαθέσιμους εσωτερικούς χώρους. Υπάρχει άφθονος αέρας για τα πόδια και το κεφάλι των πίσω επιβατών, ενώ το διαμέρισμα των αποσκευών αγγίζει πλέον τα 545 lt, τιμή απόλυτα ικανοποιητική για την κατηγορία.

NX

Περνώντας στο σύστημα κίνησης, το NX 450h+ χρησιμοποιεί τον γνωστό θερμικό κινητήρα 2,5 lt, που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson. Η συμπίεσή του αγγίζει το 14:1, ενώ παράλληλα διαθέτει και ένα εξελιγμένο σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου βαλβίδων, το VVT-iE. Πέραν αυτού, στο εμπρός μέρος φιλοξενείται ένα ηλεκτρικό μοτέρ 134 kW και 270 Nm, ενώ πίσω εδράζεται ένας ακόμα ηλεκτροκινητήρας (AC αυτή τη φορά), ισχύος 40 kW και ροπής 121 Nm. Η συνολική ισχύς του συστήματος αγγίζει τα 309 PS, τιμή ικανή να χαρίσει στο βάρους δύο τόνων NX επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,3” και τελική ταχύτητα 200 km/h. Ο κατασκευαστής υπόσχεται επίσης μέση κατανάλωση 1,1 lt/100 km, εκπομπές ρύπων 26 g/CO2 και πλήρη φόρτιση του συσσωρευτή σε 2,5 ώρες, χρησιμοποιώντας wallbox 6,6 kW.

To ΝΧ 350h, με τη σειρά του, φέρει το ίδιο σετ θερμικού και ηλεκτρικού κινητήρα εμπρός, εδώ όμως υπάρχει και η δυνατότητα επιλογής προσθιοκίνητης έκδοσης, χωρίς το δεύτερο μοτέρ πίσω. Η τελική ταχύτητα παραμένει ίδια, με 0-100 km/h για την τετρακίνητη έκδοση σε 7,7” ενώ στη δικίνητη σε 8,7”. 

NX

Με έμφαση στα ηλεκτρονικά
Από άποψης τεχνολογίας, πέρα από μία πλήρη σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας που έρχεται με τον βασικό εξοπλισμό, υπάρχει ένα νέο σύστημα infotainment. Στη βασική του εκδοχή χρησιμοποιεί μία οθόνη αφής 9,8”, με ενσωματωμένο cloud navigation και Lexus Link Connect, μία συνδρομητική υπηρεσία που προσφέρεται δωρεάν για τα τέσσερα πρώτα χρόνια. Ανεβαίνοντας τώρα στην «καλή» εκδοχή του, συναντάμε μία χορταστική HD οθόνη 14”, με επεξεργαστή 3,6 φορές γρηγορότερο από αυτόν του απερχόμενου μοντέλου. Πέραν των Lexus Link Pro και του Embedded+ Cloud Navigation, υπολογίστε επίσης over-the-air αναβαθμίσεις κι ένα νέο ψηφιακό βοηθό που υποστηρίζει φωνητικές εντολές σε 19 γλώσσες.

Από εκεί και πέρα, ενδιαφέρον παρουσιάζει το αναβαθμισμένο head-up display, το σύστημα εσωτερικού φωτισμού και, κυρίως, το νέο -καλό- ηχοσύστημα με την υπογραφή της Mark Levinson. Χάρη στην τεχνολογία Clarifi 2.0 και στα 17 ηχεία της καμπίνας, η ηχητική εμπειρία που προσφέρει είναι αντίστοιχη ενός καλού hi-fi ηχοσυστήματος που στην πράξη αγγίζει το φάσμα του hi-end.

Έχοντας την ευκαιρία να οδηγήσουμε το νέο NX στη Μαγιόρκα, θα πούμε πως η αίσθηση που αφήνει είναι αυτή που θα περίμενε κάποιος από ένα σύγχρονο, premium SUV. Τα καθίσματα είναι ποιοτικά και προσφέρουν μπόλικες ρυθμίσεις, απαιτώντας έτσι κάποιο χρόνο για να τα φέρει κάποιος στα μέτρα σου. Μία ακόμα μικρή λεπτομέρεια που πρέπει να συνηθίσει κάποιος είναι αυτή του e-latch. Αντί για τις κλασικές λαβές για το άνοιγμα των θυρών υπάρχουν πλέον κουμπιά, τα οποία είναι εργονομικά τοποθετημένα έτσι ώστε το άνοιγμα της πόρτας να πραγματοποιείται ουσιαστικά με μία κίνηση, πιέζοντας ταυτόχρονα την πόρτα και το κουμπί προς τα έξω. 

NX

Εν δράσει
Στον δρόμο, η ανάρτηση δείχνει να εστιάζει στην ποιότητα κύλισης, ακολουθώντας με ακρίβεια το εδαφικό ανάγλυφο. Τις μικρές ανωμαλίες τις καταπίνουν, ενώ τις μεγαλύτερες επιτρέπουν ως ένα βαθμό στο αυτοκίνητο να τις ακολουθήσει, χωρίς όμως να ταλαιπωρούν τους επιβάτες με απότομες ταλαντώσεις. Γενικά η αίσθηση που προσφέρει είναι αυτή ενός στιβαρού αυτοκινήτου.

Εάν επιλέξεις το γράφημα ροής ενέργειας στο infotainment θα δεις πως ο πίσω κινητήρας συμμετέχει σχεδόν παντού, φυσικά σε μικρότερο βαθμό από τον εμπρός. Όσο για τον μεγάλο συσσωρευτή ιόντων λιθίου του RX 450h+, επαρκεί για 69-76 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας κατά WLTP. Μάλιστα, επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά σε ταχύτητες έως 135 km/h. Από εκεί και πέρα, υπάρχουν τα βασικά προγράμματα οδήγησης, καθώς και τέσσερα επιπλέον προγράμματα διαχείρισης της ενέργειας κίνησης: HV, Auto EV/HV, EV και Battery charging.

Η ισχύς δεν λείπει όταν πατάς το δεξί πεντάλ. Και όταν η μπαταρία είναι επαρκώς φορτισμένη για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, η απόκριση στο γκάζι κάνει απολαυστικά πλούσια την εμπειρία. Στην υβριδική λειτουργία πάλι, πρωταγωνιστής είναι ο συνδυασμός του συμβατικού κινητήρα με το κιβώτιο CVT που ενίοτε προσφέρει δυσανάλογα μεγάλες διακυμάνσεις στις στροφές για μικρές μεταβολές στην πίεση του γκαζιού.

NX

Στο διά ταύτα, το νέο SUV της Lexus φαίνεται να έχει το απαιτούμενο ειδικό βάρος προκειμένου να κοντράρει τον υψηλό ανταγωνισμό του. Από εξοπλισμό και ποιότητα δεν του λείπει τίποτα, ενώ η τιμή που ξεκινά από τις €54.900 για το NX 350h και από τις €63.900 ευρώ για το NX 450h+ κρίνονται απόλυτα ανταγωνιστικές. Οι πωλήσεις έχουν ήδη ξεκινήσει στη χώρα μας, με τα πρώτα οχήματα να φτάνουν -καλώς εχόντων των πραγμάτων- τον προσεχή Φεβρουάριο. Κερασάκι αποτελούν τα έξι χρόνια εγγύησης του κατασκευαστή, μαζί με τα έξι χρόνια δωρεάν οδικής βοήθειας και τα 11 χρόνια εγγύησης του υβριδικού συστήματος. Κρίνοντας από αυτά, η εμπορική επιτυχία που αποζητούν οι Ιάπωνες δεν δείχνει τελικά και τόσο μακριά.



Τι λέει το Drive
Το νέο NX, ειδικά ως 450h+ έχει κάνει ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός. Έρχεται φορτωμένο με εξοπλισμό, σε ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή και με τον μεγαλύτερο συσσωρευτή της κατηγορίας. Ως εκ τούτου, θεωρούμε πως θα διεκδικήσει με αξιώσεις ένα σεβαστό μερίδιο από την πίτα των πωλήσεων, είτε μιλάμε για ιδιώτες είτε για εταιρικούς χρήστες.

Lexus NX 450h+
Τιμή Από €63.900
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 2.487 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, έμμεσος/άμεσος ψεκασμός, 185 PS/6.000 rpm, 227 Nm/ 3.200-3.700 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ no1 182 PS, 270 Nm, ηλεκτρικό μοτέρ no2 54 PS, 121 Nm, μπαταρία 18,1 kWh
Συνδυαστική απόδοση 309 PS
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,3”
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 0,9-1,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 26 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.660 x 1.865 x 1.670 mm
Χώρος αποσκευών 545-1.436 lt
Βάρος 1.990-2.050 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube