Δοκιμάζουμε το νέο Renault Mégane E-TECH Electric

Δοκιμάζουμε το νέο Renault Mégane E-TECH Electric

Το νέο Renault Mégane E-TECH Electric είναι ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο αφιερωμένο στην crossover λογική και στην ηλεκτρική κίνηση, το οποίο σε πείθει πως κρύβει πίσω του ατελείωτες ώρες εξέλιξης.

Για την εξέλιξη της πέμπτης γενιάς του Mégane, η Renault πήρε μια βαθιά ανάσα και σήκωσε τα μανίκια αναγνωρίζοντας την ανάγκη για μια τομή στην πορεία του μοντέλου. Και αυτό ακριβώς έκανε με το Renault Mégane E-TECH Electric.

Οπότε δεν μιλάμε πια για ένα παραδοσιακό χάτσμπακ αλλά για ένα crossover και δη αμιγώς ηλεκτρικό σε όλες του τις εκδόσεις. Οι άνθρωποι της Renault δήλωσαν ρητά πως από το 2024 που το υπάρχον Mégane θα τερματίσει την πορεία του αυτό και μόνο θα είναι το μικρομεσαίο τους, οπότε «έχει κάθε δικαίωμα να λέγεται Mégane». Καμία αντίρρηση…

Να η ευκαιρία
Η Renault ήθελε το «πάθος» να είναι λέξη-κλειδί για το νέο Renault Mégane E-TECH Electric. Και γνωρίζει πως για να καταφέρεις κάτι τέτοιο, πρέπει να κάνεις τα πράγματα με τον σωστό τρόπο. Γι’ αυτό έδωσε στους μηχανικούς και στους σχεδιαστές τη σπάνια ευκαιρία να δουλέψουν χωρίς ιδιαίτερους περιορισμούς.

Τη βάση γι' αυτή τη στρατηγική απόφαση, αποτέλεσε η νέα και ειδικά εξελιγμένη πλατφόρμα CMF-EV που εμφανίζεται για πρώτη φορά σε μοντέλο της γαλλικής εταιρείας και έδωσε το έναυσμα για να 300 πατέντες στο νέο Renault Mégane E-TECH Electric, ενσωματώνοντας την ηλεκτρική τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει η εταιρεία τα τελευταία δέκα χρόνια.

Renault Megane E-TECH Electric

Αντίθετα με αυτό που συνηθίζεται, εδώ ο κινητήρας και η κίνηση δεν έχουν τοποθετηθεί στο πίσω μέρος αλλά στο εμπρός. Μια επιλογή που δίνει σύμφωνα με τους Γάλλους πιο χαμηλό πάτωμα, οπότε και περισσότερη σχεδιαστική ελευθερία.

Το νέο Renault Mégane E-TECH Electric μιλά τη σχεδιαστική γλώσσα «sensual-tech», η οποία υποδηλώνει τη μεταστροφή όχι μόνο του συγκεκριμένου μοντέλου αλλά και της φίρμας συνολικά προς πιο «tech» κατεύθυνση.

Ως πρεσβευτής της ανακατεύθυνσης της φίρμας, αλλά και του ίδιου του μοντέλου προς πιο «tech» κατεύθυνση, το νέο Renault Mégane E-TECH Electric το καταφέρνει ομολογουμένως πολύ καλά, καθώς είναι αβίαστα δυναμικό και επιβλητικό μα ταυτόχρονα αρμονικό και κοινώς αποδεκτό. Δεν λείπουν ούτε οι ξεκάθαρες πινελιές Renault, αλλά ούτε και μερικές με καθαρό τεχνολογικό αποτύπωμα, όπως για παράδειγμα οι αναδιπλούμενες χειρολαβές στις πόρτες.

Βλέποντάς το από το πλάι είναι αδύνατο να μην παρατηρήσεις πόσο μικροί είναι οι πρόβολοι, κάτι που σε νούμερα σημαίνει μεταξόνιο 2,69 m σε συνολικό μήκος αμαξώματος 4,2 m. Ως σημείο αναφοράς σημειώστε πως το σημερινό Mégane έχει μήκος 4,36 m με μεταξόνιο 2,67 m. Ωστόσο, το βασικότερο στοιχείο της σχεδίασης είναι η χαμηλή για το μέτρο των crossover γραμμή της οροφής, στο 1,5 m. Κάτι που χαρίζει δυναμισμό και κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει φαρδύτερο από όσο είναι (1,77 m).

Πίσω από το αυτό το επίτευγμα κρύβεται μια μπαταρία με πάχος μόλις 11 cm (στο μεγαλύτερο μήκος της) η οποία ελευθερώνει χώρο για την καμπίνα και μαζί με τη συνολική σχεδίαση χαμηλώνει το κέντρο βάρους κατά 9 cm συγκριτικά με το σημερινό Megane. Υπάρχουν δύο εκδοχές της χωρίς διαφορά στις διαστάσεις ή τη χημική σύσταση που αποτελείται από Νικέλιο, Μαγγάνιο και Κοβάλτιο. Χρησιμοποιεί μάλιστα περισσότερο Νικέλιο από Κοβάλτιο, προς όφελος της ενεργειακής πυκνότητας που ανακοινώνεται στις 600 Wh/L.

Η μικρή εκδοχή έχει οκτώ modules με 24 στοιχεία το καθένα και χωρητικότητα 40 kWh, ενώ η μεγάλη έχει 12 modules (σε δύο στρώματα) για να φτάσει τις 60 kWh, με βάρος 395 kg. Η πρώτη φορτίζει με ισχύ έως 85 kW (1 ώρα για το 80%) σε τερματικό DC, ενώ η δεύτερη με έως 130 kW (μία ώρα και 14 λεπτά), ενώ είναι πολύ σημαντική η πληροφορία πως στο εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) αμφότερες υποστηρίζουν ισχύ 22 kW και όχι 11 όπως είναι ο κανόνας.

Renault Megane E-TECH Electric

Κατασκευάστρια εταιρεία είναι η LG και η εγγύηση ισχύει για οκτώ χρόνια και καλύπτει το 70% της αρχικής χωρητικότητας, ενώ ανά πάσα στιγμή ένα συνεργείο της Renault μπορεί να διαγνώσει την κατάσταση της υγείας της. Αυτή είναι αναμφισβήτητα μια σημαντική πληροφορία για κάποιον που θα θέλει να αγοράσει ένα μεταχειρισμένο Renault Mégane E-TECH Electric.

Welcome on board
Τουλάχιστον στις πλούσια εξοπλισμένες εκδόσεις που δοκιμάσαμε, η καμπίνα του νέου Mégane είναι το ίδιο εντυπωσιακή με την εξωτερική σχεδίαση. Μπορεί τα σκληρά πλαστικά να μην ενθουσιάζουν με την υφή τους, όμως οι επενδύσεις δείχνουν πολύ ποιοτικές, ευχάριστες και μοντέρνες στην όψη, απογειώνοντας το αίσθημα της προσλαμβανόμενης ποιότητας.

Το πρώτο highlight είναι οι δύο πολύ ποιοτικές οθόνες που αναλογούν στον πίνακα οργάνων (12,3”) και το infotainment (12”), δίνοντας μια τεράστια ψηφιακή και διαμορφώσιμη επιφάνεια συνολικού εμβαδού 774 τετραγωνικών εκατοστών. Το δεύτερο είναι το ίδιο το infotainment που ονομάζεται OpenR Link, το οποίο έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Google και λειτουργεί σε περιβάλλον Android με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται σε ευκολία χρήσης και τις σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες (Google Maps, Google Assistance κ.λπ.).

Renault Megane E-TECH Electric

Η θέση οδήγησης του Renault Mégane E-TECH Electric δεν είναι ιδιαίτερα ψηλή και έχεις άφθονο χώρο στη διάθεσή σου, με τις κεκλιμένες εμπρός κολόνες και τους εξωτερικούς καθρέφτες να δημιουργούν ένα σεβαστό τυφλό σημείο. Προς τα πίσω, το παρμπρίζ είναι μικρό μα δεν ενοχλεί ιδιαίτερα, ενώ υπάρχει και ψηφιακή λειτουργία του καθρέφτη. Στο πίσω κάθισμα τώρα, το έδρανο του οποίου είναι τοποθετημένο σημαντικά ψηλότερα από των εμπρός, ο διαθέσιμος χώρος είναι επαρκέστατος για τα γόνατα και πλήρως αποδεκτός για το κεφάλι, χωρίς να εντυπωσιάζει. Από την πλευρά του, ο χώρος αποσκευών είναι σαφώς μεγάλος για ένα αυτοκίνητο αυτού του μήκους, με 389 lt και έναν χρήσιμο κρυφό χώρο 22 lt για το καλώδιο φόρτισης.

Δεν μπορείς να μην εκθειάσεις την ηχομόνωση που είναι άριστη, με έναν ειδικό αφρό μεταξύ της μπαταρίας και της καμπίνας να σβήνει θορύβους και να απορροφά κραδασμούς με τον καλύτερο τρόπο σε κάθε ταχύτητα. Εργονομικά όλα βρίσκονται εκεί που θα ήθελες ή περιμένεις να είναι, με μια μόνο αστοχία: Τον μοχλοδιακόπτη που βρίσκεται στη δεξιά πλευρά της κολόνας του τιμονιού, πολύ κοντά με εκείνον για τους καθαριστήρες. Κάνοντας γρήγορες μανούβρες, το να μην τους μπερδέψεις είναι το λιγότερο πιθανό σενάριο…

Το αποτέλεσμα είναι μια καμπίνα ιδιαίτερα φιλόξενη και ζεστή, με επενδύσεις Alcantara και -προαιρετικά- αληθινού ξύλου. Υλικά που στις περισσότερες εκδόσεις είναι 100% ανακυκλωμένα και προσοχή στη λεπτομέρεια που ξεχωρίζει. Τόσο που η «θερμοκρασία» του φωτισμού αλλάζει κάθε μισή ώρα για να ακολουθεί τον καθημερινό βιολογικό κύκλο του ανθρώπινου σώματος…

Δυναμική ισορροπία
Η Billancourt ήθελε να κάνει το νέο Renault Mégane E-TECH Electric τόσο δυναμικό ώστε να μπορούν να απολαύσουν όλοι την οδήγησή του, χωρίς όμως να δυσανασχετεί κανείς. Όπως είναι αυτονόητο, η πλατφόρμα CMF-EV που δείχνει πολύ στιβαρή κάτω από όλες τις συνθήκες αποτέλεσε μια πολύ βασική παράμετρο για την εξέλιξη. Έτσι το ανεξάρτητο πίσω σύστημα πολλαπλών συνδέσμων έχει ρυθμιστεί για να υποστηρίζει όπως ακριβώς πρέπει ένα εξαιρετικά γρήγορο τιμόνι με λόγο μετάδοσης μόλις 12:1. Οπότε το συνολικό πάτημα στον δρόμο είναι κοφτερό, χωρίς υποψία νευρικότητας.

Οι 20άρηδες τροχοί του Renault Mégane E-TECH Electric ακολουθούν αβίαστα το ανάγλυφο της ασφάλτου και η ανάρτηση αποδεικνύεται άψογα ρυθμισμένη, λειτουργώντας ποιοτικά και αθόρυβα, εξασφαλίζοντας υψηλή άνεση και ελέγχοντας σωστά το βάρος που αναφέρεται από την Renault στα 1.636 kg. Το αλουμίνιο και το πλαστικό παίζουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση σε αυτό το -χαμηλό για τα ηλεκτρικά δεδομένα- επίπεδο.

Αλλάζεις κατεύθυνση με ελάχιστες κινήσεις των καρπών και μεγάλη ακρίβεια, χωρίς το αυτοκίνητο να γέρνει, με τεράστιο περιθώριο πρόσφυσης και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα της οδήγησης να λειτουργούν όπως πρέπει: Αποτελεσματικά, μα χωρίς να αισθάνεσαι την παρέμβασή τους. Να σημειωθεί πως το νέο Renault Mégane E-TECH Electric διαθέτει έως και 26 ADAS, χωρισμένα σε συστήματα για την οδήγηση, το παρκάρισμα και την ασφάλεια, σύμφωνα με την εταιρεία.

Renault Megane E-TECH Electric

Ο ηλεκτροκινητήρας είναι σύγχρονος με ηλεκτρική διέγερση του ρότορα για να μην χρειάζονται σπάνια υλικά και αποτελεί μια ολοκαίνουργια μονάδα που ζυγίζει 145 kg και σχεδιάστηκε αλλά και παράγεται in-house. Η βασική έκδοσή του αποδίδει 130 PS και 250 Nm, ενώ η ισχυρότερη που είχαν τα αυτοκίνητα που δοκιμάσαμε φτάνει τους 218 PS με 300 Nm.

Με γρήγορη μα ομαλή παροχή της ισχύος κυρίως στα οδηγικά προφίλ Comfort και Sport, το Renault Mégane E-TECH Electric επιταχύνει χορταστικά (0-100 km/h σε 7,4” και φτάνει πανεύκολα την τελική των 160 km/h). Το ίδιο αποτελεσματικά δείχνει και να φρενάρει, με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω που δεν κουράζονται εύκολα. Ούτε πάντως συνοδεύονται από πεντάλ με σπουδαία αίσθηση, αν και αυτό είναι ο κανόνας στα ηλεκτρικά μοντέλα.

Με δύο λόγια, η συνολική οδηγική αίσθηση του νέου Mégane αποτελεί μια καθαρή νίκη της Renault, όπως άλλωστε και η κατανάλωση, μαζί με τη συνολική διαχείριση της ενέργειας. Αξίζει να αναφέρουμε πως το κύκλωμα ψύξης-θέρμανσης του κινητήρα, της μπαταρίας και της καμπίνας ανταλλάσσουν θερμίδες μεταξύ τους ώστε τίποτα να μην πηγαίνει χαμένο. Κάπως έτσι, επαληθεύσαμε χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία τις 16,1 kWh/100 km της εργοστασιακής μέσης κατανάλωσης, η οποία σύμφωνα με την εταιρεία αντιστοιχεί σε αυτονομία 450 km. Ενδεικτικά, σημειώστε επίσης πως είδαμε ως μέγιστη τιμή τις 23 kWh/100 km, ενώ προσπαθώντας να κινηθούμε όσο πιο οικονομικά γίνεται καλύψαμε σχεδόν 100 km με 12,1.

Αυτό το τελευταίο είναι που υπογραμμίζει πως πίσω από το νέο Renault Mégane E-TECH Electric υπάρχει πολλή δουλειά που αντικατοπτρίζεται σε όλους τους τομείς. Γι’ αυτό και η πρώτη γεύση είναι πολύ περισσότερο από θετική. Περισσότερα θα έχουμε την ευκαιρία να πούμε το καλοκαίρι, οπότε και το αυτοκίνητο αναμένεται στην Ελλάδα, σε τιμή που δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα.


Τι λέει το DRIVE
Εκτός από ένα πολύ όμορφο και δυναμικό στην όψη αυτοκίνητο, το νέο Renault Mégane E-TECH Electric είναι εξίσου δυναμικό, ευχάριστο και ποιοτικό στην οδήγηση, με high tech άγγιγμα τόσο στην καμπίνα όσο και τη συνολική του υπόσταση.
Τιμή Από €42.000 (εκτιμώμενη, χωρίς την κρατική επιδότηση)
Τεχνολογία BEV, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ με ηλεκτρική διέγερση ρότορα, μπαταρία 60 kWh (καθαρή), κίνηση εμπρός, κιβώτιο σταθερής σχέσης
Απόδοση 218 PS, 300 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,4”
Τελική ταχύτητα 160 km/h
Μέση κατανάλωση 16,1 kWh/100 km
Αυτονομία 450 km
Εκπομπές CO20 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.199 x 1.768 x 1.505 mm
Χώρος αποσκευών 389 lt
Βάρος 1.636 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube