Οδηγούμε τα νέα Ford Tourneo Connect και Grand Connect

Οδηγούμε τα νέα Ford Tourneo Connect και Grand Connect

Ένα για όλα: Η Ford θέλησε να φτιάξει ένα προσιτό αυτοκίνητο που να καλύπτει κάθε μεταφορική απαίτηση και όχι μόνο.

Μέχρι το μέσο του 2014 η οικογένεια Tourneo θα αριθμεί τρία μέλη, με τα οποία η Ford θα αντιμετωπίσει την αύξηση κατά 25% που αναμένεται στην κατηγορία το 2014.

Ανάμεσα από το μικρό Courier και το μεγάλο Custom, βρίσκονται το 5θέσιο Connect και το 5θέσιο ή 7θέσιο Grand Connect, την πρώτη επαφή με τα οποία είχαμε στα περίχωρα του Μονάχου.

Να είσαι, αλλά να μη (πολύ)φαίνεσαι
Το να φτιάξεις ένα ψηλό και γωνιώδες αμάξωμα που να μη δείχνει «πουλμανάκι» είναι μάλλον αδύνατο. Το σημαντικό στο Tourneo είναι πως το εμπρός μέρος του είναι ισορροπημένα εναρμονισμένο με την ταυτότητα της Ford και ότι κρύβει ένα μέρος από τα 4,42 m μήκους και τα 1,85 m ύψους. Το Grand είναι 40 πόντους πιο μακρύ και σχεδόν ένα πόντο πιο κοντό.

Η Ford λέει πως η σχεδίαση αναπτύχθηκε από μέσα προς τα έξω. Κι αυτό φαίνεται όχι μόνο από τις πανταχού παρούσες θήκες για μικροπράγματα, την αφαιρούμενη δεύτερη σειρά καθισμάτων, τις συρόμενες πίσω πόρτες ή τη θέση οδήγησης με την πολύ καλή ορατότητα και το πλήρες πακέτο ρυθμίσεων. Κυρίως φαίνεται από το διαθέσιμο χώρο, είτε μιλάς για Tourneo είτε για Grand Tourneo.

Πέντε ενήλικοι κάνουν πάρτι και στην έξτρα τρίτη σειρά υπάρχει επίσης αρκετός χώρος. Μόνο που το κάθισμα είναι λίγο άβολο και για να μπεις πρέπει πρώτα να αναδιπλώσεις τα καθίσματα της δεύτερης σειράς, κάτι που δεν είναι το πιο εύκολο πράγμα του κόσμου.

Το highlight της γαλαρίας ωστόσο είναι τα συρόμενα καθίσματα που δίνουν ευελιξία στο πορτμπαγκάζ, έτσι ώστε να χωρά μέχρι 322 λίτρα με τα καθίσματα σε φουλ ανάπτυξη. Σε 5θέσια διάταξη είναι μάλλον αδύνατο να το γεμίσεις, ενώ εάν ρίξεις το κάθισμα του συνοδηγού έχεις χώρο μήκους 3 m.

Το ταμπλό έχει σκληρό πλαστικό όχι κορυφαίας ποιότητας, αλλά είναι καλοβιδωμένο και φαίνεται γεροδεμένο, με ανθεκτικές επενδύσεις.

Στην πρώτη γραμμή
Προκειμένου να ικανοποιηθεί η απαίτηση της Ford για όσο το δυνατόν χαμηλότερο λειτουργικό κόστος, οι προηγμένοι κινητήρες ήταν μονόδρομος. Σε πετρέλαιο υπάρχει ο 1.6 TDCi σε εκδόσεις με 75 (δε θα εισαχθεί), 95 και 115 ίππους.

Ο τελευταίος συνεργάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και είναι η ιδανική επιλογή. Η ροπή του τα πάει μια χαρά με τα 1.521 κιλά του Grand Tourneo και η μέση κατανάλωση των 6,7 lt/100 km που είδαμε είναι σίγουρα στο πλαίσιο του λογικού.

Το μοτέρ των 95 ίππων είναι ο βασιλιάς της οικονομίας (6,1 lt/100 km) και συνεργάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, που μοιραία έχει πιο αραιή κλιμάκωση.

Εάν το πετρέλαιο δε σου αρέσει, υπάρχει και ο μικρός 3κύλινδρος 1.000άρης EcoBoost με 100 ίππους και 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Είναι διαθέσιμο μόνο με το αμάξωμα του Tourneo (όχι Grand) και η μέση κατανάλωση που είδαμε ήταν 7,5 lt/100 km. Κάνει ό,τι μπορεί και έχει ζωντανή απόκριση, μόνο που η ροπή του φαίνεται οριακή για την περίπτωση που το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο.

Αργότερα, θα διατεθεί και 1.600άρι EcoBoost με 150 ίππους και 6άρι αυτόματο κιβώτιο –όχι PowerShift, με μετατροπέα ροπής.

Η ευχάριστη –για το δεδομένο ενός τόσο ψηλού αυτοκινήτου- οδηγική εικόνα του προηγούμενου Tourneo, δεν έχει χαθεί. Το αντίθετο. Παραμένει με ζωντανό, αλλά και σταθερό πάτημα στο δρόμο, όντας παράλληλα ικανοποιητικά άνετο και με χαμηλότερο θόρυβο κύλισης.

Η ηχομόνωση είναι πιο προσεγμένη και πρακτικά ακούς μόνο αεροδυναμικό θόρυβο. Η λειτουργία της ανάρτησης είναι αθόρυβη και η απόσβεσή της βελτιώνεται εάν το φορτώσεις λίγο.

Από Γενάρη
Η παραγωγή του έχει ήδη ξεκινήσει στη Valencia της Ισπανίας και θα τροφοδοτήσει 60 αγορές σε όλο τον κόσμο. Η διάθεση στη χώρα μας θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο, σε τιμές που κατ’ εκτίμηση θα είναι λίγο πάνω από τις 18.000 ευρώ για το 1.000άρι EcoBoost Tourneo και στα 20.000 ευρώ για το 1.6 TDCi των 95 ίππων.

Τι λέει το DRIVE
Με τεράστια και εντυπωσιακά πρακτική καμπίνα υποστηρίζει πρακτικά ό,τι κι εάν του ζητήσεις, έχοντας παράλληλα στο μυαλό του και το πορτοφόλι σου.
Τιμή από € 20.500 (εκτιμώμενη για 1.6 TDCi 115 PS)
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 2v, 1 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 115 PS/3.600 rpm, 27,5 kgm/1.750-2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,8 (14,1)”
80-120 km/h (5η) 15,1 (15,6)”
Τελική ταχύτητα 165 km/h
Μέση κατανάλωση 5,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 130 g/km
Διαστάσεις 4.418 (4.818) x 2.137* x 1.852 (1.840-1.845) mm
Βάρος 1.467 (1.521) kg
Τιμές κατασκευαστή, σε παρένθεση Grand Tourneo, *με καθρέφτες

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube