Ευρώπη: Εντυπωσιακή αύξηση στα μοντέλα εναλλακτικού καυσίμου

Ευρώπη: Εντυπωσιακή αύξηση στα μοντέλα εναλλακτικού καυσίμου

Παρά την περιορισμένη γκάμα στα μοντέλα εναλλακτικού καυσίμου, το μερίδιό τους αυξήθηκε το 2017 κατά 46,2% σε σχέση με το 2016.

Το 2017 ήταν ένα ακόμη έτος ισχυρής ανάπτυξης για τις ταξινομήσεις των Αυτοκινήτων Εναλλακτικών Καυσίμων (ΑΕΚ) στην Ευρώπη.

Οι αριθμοί από 22 αγορές δείχνουν ότι όλο και περισσότεροι Ευρωπαίοι οδηγοί αφήνουν πίσω τους φόβους τους και επιλέγουν τα καθαρότερα αυτοκίνητα. Η ζήτηση κορυφώθηκε πέρυσι με 738.000 νέα αυτοκίνητα, από τα μόλις 2.200 που ταξινομήθηκαν το 2003. Η τεράστια αύξηση οφείλεται σε μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση, καλύτερη τεχνολογία και αύξηση των κινήτρων για τους οδηγούς που αλλάζουν τα αυτοκίνητά τους.



Στην πραγματικότητα, το 2017 ήταν ένα έτος-ρεκόρ για τα ΑΕΚ τόσο σε όγκο όσο και σε μερίδιο αγοράς. Η Ευρώπη δεν έχει δει ποτέ τέτοιου είδους στοιχεία, κάτι που είναι αξιοσημείωτο δεδομένου ότι ο κλάδος αντιμετωπίζει σήμερα πολλές προκλήσεις. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία ασχολείται με τα τρέχοντα σκάνδαλα διαχείρισης και ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει αυστηρότερους κανονισμούς και στόχους εκπομπών, καθώς και νέες λύσεις κινητικότητας.



Η κρίση του ντίζελ, η οποία ξεκίνησε το 2015 και κλιμακώθηκε το 2017, οδήγησε σε απότομη πτώση της αγοράς πετρελαιοκίνητων μοντέλων και αύξηση του μεριδίου των βενζινοκίνητων και των ΑΕΚ. Η μετατόπιση ήταν εμφανής με τις ταξινομήσεις των ντίζελ να μειώνονται κατά 7,9%, ενώ τα βενζινοκίνητα μοντέλα και τα ΕΑΚ σημείωσαν αύξηση κατά 10,9% και 46,2%, αντίστοιχα. Στην περίπτωση των ΑΕΚ, το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης προήλθε από τα υβριδικά αυτοκίνητα (HEV), τα οποία αυξήθηκαν κατά 52,2% στην Ευρώπη των 22. Αυτός ο τύπος συστήματος κίνησης αντιπροσώπευε σχεδόν το 61% των συνολικών ταξινομήσεων των ΑΕΚ πέρυσι. Τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά (PHEV) ήρθαν δεύτερα με μερίδιο 20% και αύξηση του όγκου πωλήσεων σε σχέση με το 2016 κατά 30,8%. Τρίτα στην κατάταξη των ΑΕΚ πλασαρίστηκαν τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV), τα οποία αντιπροσώπευαν το 18% του συνόλου των ΑΕΚ, σημειώνοντας αύξηση κατά 46,4% σε σχέση με το 2016.



Αυτά τα στοιχεία δείχνουν ισχυρή αύξηση και επιβεβαιώνουν τη θετική τάση προς τα ΑΕΚ τα τελευταία χρόνια. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη τις περιστάσεις, η αύξηση αυτή θα μπορούσε να είναι ακόμη υψηλότερη. Η κρίση του ντίζελ είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τους κατασκευαστές υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες. Τώρα, δεν ανταγωνίζονται μόνο με αυτοκίνητα που μολύνουν τον αέρα, αλλά και με αυτοκίνητα που δαιμονοποιούνται από πολλές κυβερνήσεις στην Ευρώπη. Η κρίση του ντίζελ οδήγησε στην πλήρη έλλειψη εμπιστοσύνης από τους καταναλωτές σε αυτόν τον τύπο του καυσίμου. Σε αυτό το πλαίσιο, ένα καθαρό και θετικά αξιολογημένο ηλεκτρικό ή υβριδικό αυτοκίνητο θα μπορούσε να είναι  ελκυστική επιλογή, αλλά παραμένει ακόμα ένα σπάνιο θέαμα στους δρόμους. Γιατί;





Το ενδιαφέρον του πράγματος είναι ότι οι καταναλωτές κινούνται ταχύτερα από τους κατασκευαστές. Παρά τις ανησυχίες σχετικά με τις μπαταρίες και τα ζητήματα υποδομής, οι Ευρωπαίοι οδηγοί είναι καλύτερα ενημερωμένοι σχετικά με τα οφέλη των ΑΕΚ, ιδίως για τον οικονομικά αποδοτικό αντίκτυπο στο πορτοφόλι τους και στο περιβάλλον. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη που πραγματοποίησε η McKinsey & Company, το 45% των αγοραστών αυτοκινήτων στη Γερμανία σκέφτηκαν να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα, αλλά μόνο το 4% το έκανε -αποδεικνύοντας ότι το συμφέρον υπάρχει, αλλά ο κλάδος δεν ανταποκρίνεται αναλόγως.



Σήμερα, στην αγορά επιβατικών αυτοκινήτων υπάρχει η επιλογή μόνο 24 μοντέλων EV. Τα περισσότερα από τα υφιστάμενα μοντέλα EV που διατίθενται είναι συγκεντρωμένα στις λιγότερο δημοφιλείς κατηγορίες από πλευράς πωλήσεων: Οκτώ μοντέλα πόλης, τέσσερα MPV και τέσσερα βαν. Παρά το γεγονός ότι η βιομηχανία εμφανίζει σήμερα μια σαφή ζήτηση για SUV, ένας Ευρωπαίος καταναλωτής που επιθυμεί να οδηγήσει ένα ηλεκτρικό SUV μπορεί να επιλέξει μόνο το Citroën E-Mehari ή το Tesla Model X.



Η κατάσταση για τα υβριδικά είναι κάπως καλύτερη, αλλά τα 39 διαθέσιμα μοντέλα εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν πολύ μικρό αριθμό. Το 2017 υπήρχαν εννέα διαφορετικά υβριδικά SUV, τα οποία αντιπροσώπευαν το 44% των συνολικών ταξινομήσεων HEV. Κάτι παρόμοιο συνέβη και στην αγορά PHEV, όπου έντεκα από τα 31 διαθέσιμα μοντέλα ήταν SUV και αντιπροσώπευαν το 41% ​​των συνολικών ταξινομήσεων. Αυτά τα αποτελέσματα εξηγούν γιατί η ανάπτυξη ήταν περιορισμένη: Ο κόσμος των ΑΕΚ δεν έχει ακόμη ευθυγραμμιστεί με τις ανάγκες των καταναλωτών.



Το γεγονός είναι ότι επειδή ένα αυτοκίνητο είναι ηλεκτρικό, αυτό δεν σημαίνει από μόνο του ότι είναι και άμεσα ελκυστικό για τους καταναλωτές. Αυτό είναι το πρώτο μάθημα που πρέπει να μάθουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων. Ειδικά όταν είναι προφανές ότι εστιάζουν το μεγαλύτερο μέρος των πόρων στα ΑΕΚ τους στο λανσάρισμα παραδοσιακών αυτοκινήτων -από το κατηγορία Α έως την F. Αυτό που αποτελεί ακόμα πιο σημαντικό ζήτημα είναι η εξέταση της αισθητικής των EV. Όταν σχεδιάζουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πολλοί κατασκευαστές προσπαθούν να του δώσουν μια διαφορετική εικόνα από τα παραδοσιακά αυτοκίνητα με θερμικό μοτέρ. Έτσι, τα μοντέλα με μηδενικές εκπομπές είναι συχνά λιγότερο ελκυστικά για τους καταναλωτές. Και αυτή είναι μια συνήθης απάντηση των καταναλωτών που δεν ακολουθούν την ηλεκτρική βιομηχανία: «Διότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λιγότερο γοητευτικά από τα παραδοσιακά».



Εάν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θέλουν περισσότερες πωλήσεις ΑΕΚ, τότε πρέπει να επικεντρώσουν τις προσπάθειές τους λανσάροντας περισσότερα SUV και πιο ελκυστικά αυτοκίνητα. Το πρώτο μπορεί να είναι πιο περίπλοκο, λαμβάνοντας υπόψη το βάρος και το μέγεθός τους, αλλά το τελευταίο είναι σαφώς θέμα γούστου και σχεδιασμού. Εν τω μεταξύ, οι βελτιώσεις όσον αφορά τις μπαταρίες, την υποδομή και την τιμή αγοράς δεν θα γίνουν πλεονεκτικά, εφόσον η προσφορά δεν πάψει να απευθύνεται μόνο σε μια εξειδικευμένη ομάδα καταναλωτών, αλλά στοχεύσει στη μαζική αγορά.



[Πηγή Jato/ Felipe Munoz]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube