Ευρωπαϊκές πωλήσεις, τα TOP 20 μοντέλα του ’21, photo credit DRIVE Magazine/Thanassis Koutsogiannis
node/43713

Ευρωπαϊκές πωλήσεις, τα TOP 25 μοντέλα του ’21

Το VW Golf εξακολουθεί να είναι το μοντέλο με τις περισσότερες ευρωπαϊκές πωλήσεις. Ωστόσο, το γερμανικό κόμπακτ χάτσμπακ δεν ήταν και το πλέον δημοφιλές το 2021, με το Peugeot 2008 να παίρνει τη θέση του.

Όπως το 2020, έτσι και το 2021 η παγκόσμια πανδημία επηρέασε τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη. Κι ένας από τους λόγους ήταν η έλλειψη μάικροτσιπ. Κατάσταση που οδήγησε στη δυσλειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας που με τη σειρά της οδήγησε σε κλείσιμο εργοστασίων, καθυστερήσεις στην παράδοση μοντέλων, ακόμη και στην αφαίρεση ορισμένου εξοπλισμού. Στην άκρη αυτού του ντόμινο βρέθηκαν οι ευρωπαϊκές πωλήσεις. 

Συνολικά, πουλήθηκαν 11,75 εκατ. αυτοκίνητα στη Γηραιά Ήπειρο ή 1,7% λιγότερα από το 2020. Αυτός είναι ο χαμηλότερος όγκος στις ευρωπαϊκές πωλήσεις που έχει καταγραφεί από το 1985.

Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων (EV, PHEV) από την άλλη, αυξήθηκαν και πάλι στην Ευρώπη, ενισχυόμενες από τις κρατικές επιδοτήσεις και προνόμια. Αυτά τα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 19% στις ευρωπαϊκές πωλήσεις με όγκο 2,25 εκατ. μονάδες.

Ευρωπαϊκές πωλήσεις, τα TOP 20 μοντέλα του ’21, photo credit DRIVE Magazine/Thanassis Koutsogiannis
Το Peugeot 2008 κατατάχτηκε το 2021 στην πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης στις ευρωπαϊκές πωλήσεις. Το γαλλικό μοντέλο ήταν πρώτο στην κατηγορία των SUV και το δημοφιλέστερο στα θερμικά μοντέλα με ποσοστό ανόδου 24,4% και σχεδόν 200.000 αυτοκίνητα.


Η Tesla, ο μόνος κατασκευαστής στην Ευρώπη που προσφέρει 100% ηλεκτρική γκάμα, τα πήγε καλά. Το μερίδιο αγοράς της καλιφορνέζικης εταιρείας διπλασιάστηκε μεταξύ 2019 και 2021, χάρη κυρίως στο Model 3. Μπερλίνα που είναι και το ηλεκτρικό μοντέλο με τις περισσότερες ευρωπαϊκές πωλήσεις.

Καταλαμβάνει μάλιστα τη 17η θέση της γενικής κατάταξης με περισσότερες από 141.000 ταξινομήσεις. Επίδοση που το έφερε εμπρός από μοντέλα όπως το Ford Puma, το Peugeot 3008 και το Volkswagen Tiguan.

Ευρωπαϊκές πωλήσεις, τα TOP 20 μοντέλα του ’21, photo credit DRIVE Magazine/Thanassis Koutsogiannis
Πολύ καλή θέση για το Volkswagen T-Roc που μετράει τέσσερα χρόνια στην αγορά -ανανεώθηκε τον Νοέμβριο με το φρέσκο μοντέλο να μην έχει επίδραση στα αποτελέσματα. Με αύξηση 17,1% και 186.644 μονάδες κατέλαβε τη δεύτερη θέση στα SUV, μόλις οκτώ χιλιάδες αυτοκίνητα πίσω από το πρώτο της κατηγορίας, Peugeot 2008. Στη φωτογραφία βλέπετε το ανανεωμένο μοντέλο.


Αποτελεί πια κοινοτοπία να επισημάνουμε την άλλη ισχυρή τάση στην Ευρώπη. Ο λόγος για τα SUV/crossover που πέτυχαν μερίδιο αγοράς-ρεκόρ με 46% και 5,34 εκατ. μονάδες. Αύξηση σε σχέση με το 2020 κατά +11%, το μεγαλύτερο ποσοστό που έχει καταγραφεί ποτέ στην Ευρώπη χάρη στην αυξανόμενη παρουσία εξηλεκτρισμένων μοντέλων.

Το 2021, το Peugeot 2008 ξεπέρασε το Renault Captur στην πρώτη θέση ανάμεσα στους πιο δημοφιλείς εκπροσώπους του είδους στην Ευρώπη. Το μοντέλο του Sochaux γνώρισε μία από τις ισχυρότερες αυξήσεις σε μερίδιο αγοράς μεταξύ 2019 και 2021, όπως επίσης και τα Volkswagen T-Cross, Volvo XC40, Toyota RAV4, Kia Niro και Nissan Juke.

Ευρωπαϊκές πωλήσεις, τα TOP 20 μοντέλα του ’21, photo credit DRIVE Magazine/Thanassis Koutsogiannis
Το Volkswagen Golf διατήρησε την πρώτη θέση στη γενική κατάταξη των ευρωπαϊκών πωλήσεων για το 2021 παρά τη πτώση κατά 27,9%. Πρώτη θέση με βραχεία κεφαλή, καθώς το χώρισαν από το δεύτερο Peugeot 208 μόλις 8.459 αυτοκίνητα.


Στην κορυφή της γενικής κατάταξης, βρίσκουμε το Volkswagen Golf. Το γερμανικό κόμπακτ χάτσμπακ κυριαρχεί στην ευρωπαϊκή αγορά από το 2008. Αλλά για πόσο; Η ηγεμονία του κλονίζεται με την άνοδο των SUV και την απουσία μιας 100% ηλεκτρικής έκδοσης σε αυτήν την όγδοη γενιά του. Και τη θέση του στην οικογένεια της Volkswagen προαλείφεται να καταλάβει το ID.3, το τρίτο ηλεκτρικό μοντέλο με τις περισσότερες ευρωπαϊκές πωλήσεις. Ο εσωτερικός ανταγωνισμός λοιπόν βλάπτει επίσης το Golf, το οποίο πούλησε μόνο 205.408 αυτοκίνητα το 2021, σημειώνοντας πτώση 28% σε σύγκριση με το 2020 και 50% σε σύγκριση με το 2019!

   Μοντέλα   Πωλήσεις '21   Διαφορά '20   Διαφορά '19 
 1.   VW Golf   205.408   -27,9%   -50% 
 2.   Peugeot 208   196.869   -1,1%   -12,4% 
 3.   Dacia Sandero   196.792   16,9%   -12,4% 
 4.   Renault Clio   196.243   -21,1%   -38,5% 
 5.   Peugeot 2008   194.653   24,4%   16,5% 
 6.   VW T-Roc   186.644   17,1%   -10,4% 
 7.   Toyota Yaris   182.590   1,3%   -14,3% 
 8.   Opel Corsa   180.643   -8,7%   -18,5% 
 9.   FΙΑΤ-Abarth 500   174.739   24%   -1% 
 10.   Citroën C3   159.302   7%   -25,2% 
 11.   Renault Captur   158.580   -11%   -29,3% 
 12.   VW Polo   152.617   -9,7%   -40,5% 
 13.   Hyundai Tucson   149.170   64,3%   6,4% 
 14.   Toyota Corolla   146.604   6,8%   9,7% 
 15.   Dacia Duster   145.753   4,4%   -34,2% 
 16.   Škoda Octavia   143.268   -21,9%   -35,9% 
 17.   Tesla Model 3   141.429   64%   48,8% 
 18.   Peugeot 3008   140.015   11,9%   -28,4% 
 19.   VW Tiguan   133.558   -9,5%   -39,9% 
 20.   Ford Puma   132.887   12,3%   νέο  
 21.   FIAT Panda   132.227   8,7%   -28,3% 
 22.   VW T-Cross   127.956   -11,7%   27,1% 
 23.   Volvo XC40   120.234   9,5%   42,5% 
 24.   M-B A-Class   117. 233   -25,7%   -41,3% 
 25.   BMW 3 Series  116.250   -1,9%   -4,9% 

*28 ευρωπαϊκές αγορές: EU25 + Ηνωμένο Βασίλειο, Νορβηγία και Ελβετία 

[Πηγή: Jato]