Test drive: Ford Puma 1.5 EcoBlue

Test drive: Ford Puma 1.5 EcoBlue

Ο κινητήρας ντίζελ μετέτρεψε το Ford Puma σε ένα εξαιρετικά οικονομικό στη χρήση Β-SUV, χωρίς να αλλοιώνει τον απολαυστικό χαρακτήρα του στον δρόμο.

ΜΕ 155 ή µε 125 PS. Με χειροκίνητο ή αυτόµατο κιβώτιο ταχυτήτων. Από την πρώτη έως την τελευταία φορά που το κλειδί του νεότερου Ford Puma βρέθηκε στην κλειδοθήκη µας, το B-SUV του Μπλε Οβάλ δεν έχανε την ευκαιρία να µας επιβεβαιώνει ότι στην παρούσα φάση, είναι το πιο ευχάριστο οδηγικά µοντέλο της κατηγορίας του.

Κοινός παρονοµαστής όλων των εκδόσεων που είχαµε δοκιµάσει µέχρι σήµερα ήταν πως σε κάθε επίσκεψη στο βενζινάδικο έπρεπε να σταµατήσουµε δίπλα από την αντλία που γράφει «Unleaded». Πρόσφατα όµως, η γκάµα του Puma διευρύνθηκε, µε τη Ford να προσθέτει στις επιλογές του καταλόγου της και εκδόσεις µε τον ντίζελ 1.5 EcoBlue. 

Με τη µεγαλύτερη οικονοµία στην καθηµερινή χρήση λίγο πολύ εξασφαλισµένη, απλώς και µόνο από την καύση ενός εξ ορισµού πιο φθηνού καυσίµου, ας δούµε αν το Puma διατηρεί και σ’ αυτή την εκδοχή την σπορ διάθεσή του.

Game changer
Όπως αντιλαµβάνεστε, το όλο ζουµί στην προκειµένη περίπτωση κρύβεται κάτω από το καπό όπου στις αλουµινένιες βάσεις εδράζεται ο 1.500άρης EcoBlue της Ford. Με σύστηµα ψεκασµού common rail υψηλής πίεσης και τούρµπο VGT, το πετρελαιοκίνητο µοτέρ αποδίδει 120 PS στις 4.000 rpm µε 285 Nm στις 1.750-2.500 rpm. Η πρώτη θετική εντύπωση έρχεται από την λειτουργία του: Με όρους ποιότητας παραπέµπει περισσότερο σε βενζινοκινητήρα παρά σε αυτό που έχουµε οι περισσότεροι ως εικόνα για τους ντίζελ. Είτε σε στάση είτε όταν τον πιέζεις στα κόκκινα, ο θόρυβος που περνά στην καµπίνα είναι περιορισµένος και χωρίς το χαρακτηριστικό κροτάλισµα που συνοδεύει πολλούς κινητήρες του είδους.

Ford Puma

Το δεύτερο πράγµα που θα σε εντυπωσιάσει αφού τον ζήσεις λίγο, είναι οι επιδόσεις στον τοµέα της οικονοµίας. Η µέση τιµή των 5,7 lt/100 km που είδαµε καθ’ όλη τη διάρκεια που το είχαµε στα χέρια µας είναι από τις καλύτερες τιµές που έχουµε µετρήσει στην κατηγορία. Και η επίδοση αυτή ήρθε µάλιστα µε ελάχιστα χιλιόµετρα στο «φιµωµένο» πρόγραµµα ECO –τα διαθέσιµα προφίλ οδήγησης συµπληρώνουν οι επιλογές Normal, Sport και Trail. Σε συνδυασµό µάλιστα µε την απαλλαγή από την καταβολή των ετήσιων τελών κυκλοφορίας που του εξασφαλίζουν οι εκποµπές CO2 των 119 g/km, το ντιζελοκίνητο Puma έχει ιδιαίτερα χαµηλό κόστος χρήσης. Το οποίο δύσκολα τα περισσότερα B-SUV της ελληνικής αγοράς µπορούν να πλησιάσουν.

Αφήνοντας στην άκρη όσα αφορούν το πορτοφόλι, ο 1.500άρης ντίζελ δεν έχει στην απόδοσή του τη διάρκεια του βενζινοκίνητου EcoBoost µε την παραπλήσια ισχύ. Ασθµαίνει προφανώς πιο γρήγορα όσο οι στροφές στην κλίµακα ανεβαίνουν, είναι όµως αρκούντως δυνατός στο ωφέλιµο φάσµα λειτουργίας και πολύ πιο πρόθυµος στις χαµηλές και µεσαίες στροφές. Τραβά δυνατά από τις 1.200-1.300 rpm και, σε συνεργασία µε το σωστό σε κλιµάκωση χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων, δίνει νεύρο στο Puma, εξασφαλίζοντάς του σβέλτες και πολύ ζωηρές επιταχύνσεις εν κινήσει µε οποιαδήποτε σχέση στο σασµάν. Το τελευταίο έχει ωραία αίσθηση, ακριβές κούµπωµα και βοηθά µε τη σειρά του να παραµένει ζωντανό το αθλητικό ταπεραµέντο που διακρίνει γενικά το µικρό SUV της Ford.

Με το 0-100 km/h να έρχεται σε 10,3”, το ντίζελ Puma είναι ελάχιστα πιο αργό από το βενζινοκίνητο MHEV των 125 PS (9,8”), σύµφωνα µε τις εργοστασιακές µετρήσεις, είναι όµως αισθητά πιο ζωντανό στις ρεπρίζ. Παραµερίζοντας τα νούµερα, αρκούν ελάχιστα χιλιόµετρα πίσω από το ακριβές και κοφτερό τιµόνι του Puma για να αντιληφθείς πως και στην ντίζελ έκδοσή του παραµένει το πιο ευχάριστο B-SUV για τον οδηγό. Και ειδικά στην έκδοση ST-Line µε την ελαφρώς πιο σφιχτή ρύθµιση της ανάρτησης. Χωρίς να κουράζει στην πόλη και να υστερεί σηµαντικά σε άνεση από τον ανταγωνισµό, η ανάρτηση εξασφαλίζει περιορισµένη κλίση στις στροφές και υψηλό κράτηµα. Καθιστά έτσι ικανό και αυτό το Puma να µπορεί να κινηθεί σε µια απαιτητική, στριφτερή διαδροµή της περιφέρειας µε ρυθµό που θα ζήλευαν αρκετά σουπερµίνι µε σπορ προσωνύµια. Στο ίδιο µήκος κύµατος και τα φρένα που είναι δυνατά και µε πολύ καλή αίσθηση στο µεσαίο πεντάλ. 

Προσεγµένο και µε καλή τιµή
Πέρα από τις µηχανολογικές διαφορές, το Puma µε το σηµατάκι «EcoBlue» στην πόρτα του χώρου αποσκευών, δεν έχει να επιδείξει άλλες διαφορές. Στην καµπίνα η ποιότητα είναι προσεγµένη µε το πάνω µέρος του ταµπλό να καλύπτεται από µαλακό πλαστικό και τα υπόλοιπα υλικά να έχουν καλή συναρµογή και να δείχνουν ότι θα αντέξουν στο χρόνο. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, στηρίζοντας σωστά το σώµα και προσφέροντας καλή ορατότητα στον οδηγό.

ford Puma

Οι χώροι δεν είναι το δυνατό του σηµείο. Τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν, µε τους πίσω να αναζητούν παραπάνω αέρα για τα γόνατά τους. Αντίθετα ο χώρος αποσκευών είναι παραπάνω από ικανοποιητικός, προσφέροντας 456 lt και τη γνωστή πλέον λύση του MegaBox µε τη νέα χωροταξία. Το σύστηµα πολυµέσων SYNC 3, µε την µε οθόνη αφής 8" να δεσπόζει στο κέντρο του ταµπλό, προσφέρει µε τη σειρά του ποικίλες λύσεις συνδεσιµότητας και έχει εύχρηστο µενού. Την οδό της πλήρους ψηφιοποίησης ακολούθησε και ο πίνακας οργάνων µε τις ενδείξεις του να απεικονίζονται σε µια οθόνη 12,3”. 

Όσον αφορά τις επιλογές, το Ford Puma 1.5 EcoBlue µε τα 120 PS είναι διαθέσιµο σε δύο επίπεδα εξοπλισµού: Το βασικό ST-Line και το πιο πλούσιο ST-Line Χ, µε την τιµή να διαµορφώνεται στις €21.995 και €26.790 αντίστοιχα. Ο εξοπλισµός είναι παραπάνω από ικανοποιητικός από την πρώτη έκδοση µε στάνταρ αυτόµατο κλιµατισµό, cruise control, infotainment SYNC 3 µε οθόνη αφής 8” και σύστηµα πλοήγησης, αισθητήρες στάθµευσης εµπρός πίσω και ζάντες αλουµινίου 17”. Σε αντίστοιχα υψηλό επίπεδο κινείται και ο εξοπλισµός ασφαλείας προσφέροντας πέρα από τα απαραίτητα από τον νόµο, πλήθος συστηµάτων για την ασφάλεια των επιβατών και την υποβοήθηση του οδηγού.

Κλείνοντας, σε µια εποχή που η λέξη «εξηλεκτρισµός» τρεντάρει στο αυτοκινητικό στερέωµα, το 1.500άρι EcoBlue Puma ήρθε να µας υπενθυµίσει µε τον καλύτερο τρόπο ότι το ντίζελ είναι ακόµα εδώ. Εξαιρετικά συνιστώµενο σε όποιον αναζητά ένα SUV αυτού του µεγέθους και θέλει να συνδυάσει την οικονοµία µε τη χαρά της οδήγησης.


Τι λέει το DRIVE
Σε μια εποχή που οι ντίζελ κινητήρες μπαίνουν σιγά σιγά στο περιθώριο, η έκδοση EcoBlue του Puma αποδεικνύει ότι είναι ακόμα νωρίς για να τους ξεγράψουμε. Η καλύτερη επιλογή στα B-SUV για όποιον γράφει χιλιόμετρα και αναζητά οικονομία, αλλά δεν θέλει παράλληλα να σβήσει το χαμόγελό του πίσω από το τιμόνι.
Τιμή Από €21.995 (έκδοση ST-Line)
Τεχνολογία Κινητήρας ντίζελ 1.499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, τούρμπο VGT, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
Απόδοση 120 PS/4.000 rpm, 285 Nm/1.750-2.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3”
Τελική ταχύτητα 185 km/h
Μέση κατανάλωση 5,7 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 119 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.186 x 1.805 x 1.536 mm
Χώρος αποσκευών 456 lt
Βάρος 1.348 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. Μέτρηση DRIVE*

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube