Long Term test: Nissan Juke 1.0 DIG-T Acenta

Long Term test: Nissan Juke 1.0 DIG-T Acenta

Σύντροφός μας για τέσσερις μήνες ήταν ένα Nissan Juke 1.0 DIG-T, και εδώ καταγράψαμε τις εντυπώσεις μας από αυτή τη συμβίωση.

Στα μέσα Σεπτεμβρίου παραλάβαμε ένα Nissan Juke κάπως διαφορετικό από τα άλλα. Η διαφορά του είναι ότι... αντί να επιστρέψει σύντομα στη Nissan, θα μας κρατήσει συντροφιά για αρκετούς μήνες. Κατά τα άλλα, όχι απλώς δεν είναι διαφορετικό, αλλά αντίθετα, είναι ακριβώς το ίδιο αυτοκίνητο που είχαμε δοκιμάσει στις αρχές τις χρονιάς – εδώ μπορείτε να διαβάσετε την πλήρη δοκιμή του και να δείτε το σχετικό video.

Αυτή τη φορά έφτασε στα χέρια μας έχοντας διανύσει ακριβώς 8.342 km σε δημοσιογραφικά χέρια. Το ότι η κατάσταση των πλαστικών της καμπίνας αλλά η λειτουργία του κινητήρα, της μετάδοσης και της ανάρτησης δεν διαφέρουν σε σχέση με ό,τι θυμόμαστε, είναι ενθαρρυντικό όσο και αναμενόμενο. Θα δούμε στη συνέχεια τι επιφυλάσσει για το Juke μας το μέλλον, αλλά προς το παρόν, ας ξεκινήσουμε με μια υπενθύμιση περί τίνος πρόκειται.
__________________

1η αναφορά (15/10)
Χιλιόμετρα μήνα 1.357 km
Μέση κατανάλωση 7,1 lt/100 km

Σαφώς διαφοροποιημένο από το προηγούμενο μοντέλο που είχε διχάσει με την εμφάνισή του, το νέο Nissan Juke είναι πιο «φιλικό» στο μάτι. Διατηρεί όμως στοιχεία όπως τα διπλά εμπρός φώτα που πλαισιώνουν τη νέα μάσκα V-Motion, τα μυώδη φτερά και τις κρυφές πίσω χειρολαβές. Στο εσωτερικό, η 8ιντση οθόνη δεν έχει κορυφαία γραφικά, αλλά ικανοποιεί σε απόκριση και προσφέρει σύγχρονες λύσεις συνδεσιμότητας, ενώ είναι φιλική στο χειρισμό. Βελτιωμένη είναι η πρακτικότητα, την ώρα που η θέση οδήγησης προσφέρει άνεση και καλή ορατότητα, χάρη στην τηλεσκοπική ρύθμιση του τιμονιού και στο κάθισμα που σε τοποθετεί ψηλά. Σημαντικά αυξημένος είναι ο χώρος για τους πίσω επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ φτάνει τα 422 lt.

Το Juke μας φορά έναν 3κύλινδρο 1.000άρη τούρμπο άμεσου ψεκασμού με 117 PS, γνώριμο από το αντίστοιχο Nissan Micra, που αποτελεί και τη μοναδική επιλογή της γκάμας. Η λειτουργία του είναι ραφιναρισμένη, παρά τη μέτρια απόκριση στις πολύ χαμηλές στροφές. Τα 10,4" που ανακοινώνει η Nissan για το 0-100 km/h είναι πολύ ρεαλιστικά, παρότι το 6άρι κιβώτιο σκαλώνει στις πολύ γρήγορες αλλαγές.

Nissan Juke long term

Στην καθημερινή μας συμβίωση μέχρι σήμερα, προλάβαμε να εκτιμήσαμε την προσεγμένη ηχομόνωση και την ποιότητα κύλισης. Η ανάρτηση είναι σφιχτή αλλά όχι δυσάρεστη στην πόλη, αφού στρογγυλεύει τις ανωμαλίες. Η οδική συμπεριφορά είναι ευχάριστη, παρότι το τιμόνι δεν πληροφορεί ιδιαίτερα για τα δρώμενα, ενώ τα φρένα εμπνέουν εμπιστοσύνη. Η μέση κατανάλωση των 7,1 lt/100 km, που «γράψαμε» αφορά κίνηση μέσα στην πόλη. Ευελπιστούμε ότι βγαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο θα μειωθεί αισθητά.

Αρκετά καλό είναι το επίπεδο εξοπλισμού της έκδοσης Acenta. Περιλαμβάνει αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, infotainment 8", κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φώτα & υαλοκαθαριστήρες, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, θερμαινόμενα καθίσματα, ζάντες 17" κ.ά. Μένει τώρα να τα εκμεταλλευτούμε όλα αυτά, στην πράξη.
__________________

2η αναφορά (16/11)
Χιλιόμετρα μήνα 871 km
Μέση κατανάλωση 7,1 lt/100 km

Υπάρχουν αυτοκίνητα στα οποία οι σχεδιαστές του εσωτερικού ήταν σαφώς λιγότερο τολμηροί από εκείνους του αμαξώματος, οπότε δημιουργείται μια οπτική ασυνέχεια. Το Juke, ακολουθώντας την παράδοση της πρώτης γενιάς του, σίγουρα δεν είναι ένα από αυτά.

Οι στρογγυλοί αεραγωγοί στο κέντρο του ταμπλό παραπέμπουν σε εξωτική σπορ κατασκευή, όχι σε B-SUV του συρμού. Και το γκρι χρώμα στη γυαλιστερή επιφάνεια γύρω από αυτούς και στην κονσόλα δαπέδου είναι όσο διακριτικό χρειάζεται ώστε να ακούμε μόνο θετικά σχόλια από όποιον τρίτο τυχαίνει να μπει στο Juke μας. Ωστόσο, το πιο θετικό σχόλιο του περασμένου μήνα ήταν... αρνητικό. Ιδιοκτήτης παλιού Juke έτυχε να καθίσει στο πίσω κάθισμα και αμέσως αναφώνησε «Παιδιά, αυτό ΔΕΝ είναι Juke». Σχόλιο ενδεικτικό της τεράστιας αύξησης του διαθέσιμου χώρου για τους πίσω σε σχέση με το προηγούμενο.

Nissan Juke long term

Ένα στοιχείο που περιμέναμε να σχολιάζεται αρνητικά είναι το πλαστικό τιμόνι του. Είναι βέβαια ποιοτικό για το είδος του και με ευχάριστη υφή, όμως εμείς είμαστε δημοσιογράφοι αυτοκινήτου, άρα καλομαθημένοι σε πλούσια εξοπλισμένα αυτοκίνητα με δερμάτινο τιμόνι, ακόμα κι αν πρόκειται για μίνι και σουπερμίνι, οπότε κάτι τέτοιο μας ξενίζει. Φαίνεται ότι στον... πραγματικό κόσμο δεν κάνει τόση εντύπωση. Οπότε δεν είναι πρόβλημα η τοποθέτησή του στην έκδοση Acenta, προκειμένου να διατηρηθεί η τιμή της κάτω από τις €19.000 και να προσφέρει καλό value for money.

Τις πρώτες η μέρες του Νοεμβρίου, μια βόλτα με αραιή κίνηση έφερε και το νέο μας ρεκόρ κατανάλωσης για μετακίνηση εντός Αθήνας, με 6,1 lt/100 km. Όμως η διαδρομή δεν ήταν αρκετά μεγάλη για να επηρεάσει το συνολικό μέσο όρο των 7,1. Τώρα όμως έχουμε lockdown, οπότε οι βόλτες με το Juke μπήκαν στον πάγο, όπως και οτιδήποτε άλλο.
__________________

3η αναφορά (25/12)
Χιλιόμετρα μήνα 541 km
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km

Με το lockdown να συνεχίζεται, το πρόγραμμα του long term μας είναι μάλλον ελαφρύ τελευταία. Ο Δεκέμβριος λοιπόν προσέθεσε μόλις 541 km στο χιλιομετρητή του Juke, ανεβάζοντας τη συνολική ένδειξη στις 11.111 km. Δεν ακούγονται πολλά ως απόλυτο νούμερο, ωστόσο για ένα αυτοκίνητο που αλλάζει συνεχώς οδηγούς και υπόκειται σε αυτό που έχει ονομαστεί «δημοσιογραφική χρήση» είναι σίγουρα αρκετά για να αναδείξουν σημεία που είναι ευπαθή στην κόπωση.

Στο δικό μας Juke δεν έχουμε εντοπίσει ούτε ένα τέτοιο σημείο πάντως, αφού όλα λειτουργούν όπως ακριβώς όταν ήταν ολοκαίνουργιο. Ο συμπλέκτης, ο λεβιές του κιβωτίου όλα έχουν την αρχική ακρίβεια και εξακολουθούν να κάνουν εύκολη την καθημερινότητα. Ο κινητήρας από την πλευρά του δείχνει πιο ορεξάτος από ποτέ. Ο Τούντας που είχε καιρό να το οδηγήσει εντυπωσιάστηκε από το τράβηγμα, την ευστροφία αλλά και την ποιότητα λειτουργίας του 3κύλινδρου με τους 117 PS, η μέση κατανάλωση του οποίου είναι σταθερά περί τα 7 lt/100 km. Αυτό τον μήνα έπεσε ελάχιστα παρακάτω, στα 6,8 για την ακρίβεια, ενώ μια απόπειρα για την ελάχιστη δυνατή τιμή απέδωσε 5,6 lt/100 km στο trip computer, σε μια διαδρομή που είχε απ’ όλα.

Nissan Juke trip

Το μόνο που σημείωσε ως παρατήρηση ο Αργύρης, είναι πως ενίοτε το σύστημα προειδοποίησης για ενδεχόμενη σύγκρουση σημαίνει συναγερμό χωρίς να υπάρχει πραγματικός λόγος. Η δυνατότητα ρύθμισης της ευαισθησίας του θα ήταν ευπρόσδεκτη, αν και είναι πολύ πιο σημαντικό να σταθούμε στο ότι δεν έχει υπάρξει ούτε μια φορά που να έπρεπε και να μην έχει λειτουργήσει σωστά. 
__________________

4η αναφορά (14/1)
Χιλιόμετρα μήνα 541 km
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km

Ύστερα από τέσσερις μήνες συμβίωσης με το Nissan Juke, ήρθε η ώρα να επιστρέψουμε τα κλειδιά στην αντιπροσωπεία. Σε όλο αυτό το διάστημα, από το τιμόνι του πέρασαν όλα τα μέλη της συντακτικής ομάδας. Καθένας από εμάς ήθελε να φύγει από το γραφείο με ένα μικρό, πρακτικό και ευέλικτο SUV με ξεχωριστή σχεδίαση, το οποίο καλύπτει με άνεση τις μεταφορικές ανάγκες μιας μικρής οικογένειας.

Λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις, τα χιλιόμετρα που διανύσαμε με το Juke ήταν 3.208 km, ανεβάζοντας τη συνολική ένδειξη στο οδόμετρο στα 11.550 km. Τα περισσότερα απο αυτά αφορούν διαδρομές εντός αστικού κύκλου, παρόμοιες συνθήκες δηλαδή με αυτές που θα κάνει το κοινό όπου απευθύνεται.

Nissan Juke

Η μέση κατανάλωση που είδαμε στον υπολογιστή ταξιδιού κατά την παράδοση του αυτοκινήτου ήταν 6.8 lt/100 km. Τιμή που κατεγράφη χωρίς να ακολουθούμε πρακτικές για την κατά δυνατόν πιο οικονομική οδήγηση. Εξάλλου, όπου το επέτρεψαν οι συνθήκες ασφάλειας και με τη δέουσα πολιτική ορθότητα, εκμεταλλευτήκαμε και τα 117 PS του 3κύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα της Nissan σε συνδυασμό με την ενδιαφέρουσα -για τα δεδομένα της κατηγορίας- οδική συμπεριφορά. 

Τα μοναδικά στοιχεία που μπορούμε να καταλογίσουμε σε ένα κατά τα άλλα εξαιρετικό σύνολο είναι κάποιοι τριγμοί από τα πλαστικά, τα ξεπερασμένα γραφικά του εύχρηστου infotainment και την αίσθηση του λεβιέ ταχυτήτων στις γρήγορες αλλαγές.

Κλείνοντας, μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε πως ένα χρόνο ύστερα από την πρώτη επαφή μας με τη δεύτερη γενιά του Juke, οι θετικές εντυπώσεις που μας άφησε η δοκιμή του επιβεβαιώθηκαν με το παραπάνω στην καθημερινή συμβίωση. 

__________________

Το Juke βρισκόταν στα χέρια μας για τέσσερις μήνες γράψαμε με αυτό 3.208 km. Το οδόμετρό του δείχνει 11.550 km.

Διαμορφώστε εδώ το δικό σας Nissan Juke

Nissan Juke 1.0 DIG-T Acenta
Τεχνολογία Κινητήρας βενζίνης, 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο Απόδοση 117 PS/5.250 rpm, 180 Nm/1.750-4.000 rpm (200 Nm overboost) Μετάδοση Εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων 0-100 km/h 10,4” Τελική ταχύτητα 180 km/h Εκπομπές CO2112 g/km (WLTP: 135 g/km) Διαστάσεις 4.210 x 1.800 x 1.595 mm Χώρος αποσκευών 422 lt Βάρος 1.192 kg Τιμή €18.900

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube