Test drive: Volkswagen Golf 1.5 TGI DSG

Test drive: Volkswagen Golf 1.5 TGI DSG

Η έκδοση με φυσικό αέριο προσθέτει αξεπέραστη οικονομία στη χρήση στα υπόλοιπα προτερήματα της όγδοης γενιάς του Volkswagen Golf.

Τα τελευταία χρόνια το CNG κέρδισε έδαφος στην αυτοκίνηση καθώς αποτελεί πρωταθλητή στο χαμηλό κόστος χρήσης. Οπότε η υψηλότερη τιμή αγοράς συγκριτικά με τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα μοντέλα αποσβένεται ταχύτερα σε σύγκριση με την ψηλότερη τιμή ενός ντίζελ. Τον πρώτο λόγο στα μοντέλα CNG έχει το Volkswagen Group, οπότε η VW δεν θα μπορούσε να μην προσφέρει μια έκδοση TGI στον πυρήνα της γκάμας του Golf όγδοης γενιάς.

Όπως λέμε, «Golf»
Εξωτερικά, δύσκολα κάποιος θα αντιληφθεί πως αυτό το Golf είναι διαφορετικό από τα άλλα, αν φυσικά δεν προσέξει το έμβλημα TGI στην πίσω πόρτα ή δεν το συναντήσει εν ώρα ανεφοδιασμού σε πρατήριο CNG. Κατά τα άλλα, το αυτοκίνητο της δοκιμής - όντας στην έκδοση εξοπλισμού Life που είναι και η μοναδική επιλογή για το TGI - έχει ζάντες αλουμινίου 16”, φώτα LED, λεπτή χρωμιωμένη γρίλια, περίτεχνες εσοχές στον εμπρός προφυλακτήρα και την άμεσα αναγνωρίσιμη σιλουέτα του Golf με λιτές γραμμές, στιβαρές αναλογίες και ισχυρό C-Pillar.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό αντικρίζεις το ψηφιακό cockpit της Volkswagen το οποίο έχει διχάσει τους χρήστες. Αποτελείται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10” Digital cockpit Pro και την κεντρική οθόνη αφής 8,25” που φιλοξενεί το βασικό infotainment Radio Composition. Πρόκειται για το μοναδικό διαθέσιμο με χειροκίνητη αναζήτηση σταθμού στο ραδιόφωνο, κάτι πολύ χρήσιμο. Το περιβάλλον είναι συνολικά εύχρηστο και απαιτεί μικρό χρόνο εξοικείωσης, με μοναδικό εργονομικό παράπονο την ενσωμάτωση των χειριστηρίων κλιματισμού στην οθόνη αφής. Έτσι, για οποιαδήποτε ρύθμιση θερμοκρασίας και έντασης ανεμιστήρα ο οδηγός πρέπει να μπει στο αντίστοιχο μενού που είναι προσβάσιμο μέσω πλήκτρου συντόμευσης δίπλα από τα αλάρμ.

VW Golf TGI

Εκτός από τις στάνταρ οθόνες 10” και 8,25”, ο εξοπλισμός της έκδοσης Life έχει όλα όσα χρειάζεται κάποιος από ένα σύγχρονο μικρομεσαίο: πολυλειτουργικό τιμόνι, 6 ηχεία, ψηφιακό ραδιόφωνο DAB+, 4 θύρες USB-C, θήκη ασύρματης φόρτισης, αυτόματο κλιματισμό Air Care Climatronic, Ambient εσωτερικό φωτισμό, αισθητήρες για το παρκάρισμα εμπρός/πίσω (η κάμερα οπισθοπορείας κοστίζει €240), αυτόματα φώτα LED καθώς και τα συστήματα υποβοήθησης Adaptive Cruise Control, Front Assist και Lane Assist.

Η καμπίνα του Golf όγδοης γενιάς είναι ευρύχωρη με πολύ καλό χώρο τόσο εμπρός όσο και πίσω, υψηλά στάνταρ υλικών και ακόμα περισσότερο συναρμογής. Η μοναδική διαφορά στην έκδοση φυσικού αερίου εντοπίζεται όπως πάντα στο χώρο αποσκευών, η χωρητικότητά του οποίου περιορίζεται στα 287 lt έναντι 380 lt των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων εκδόσεων. Με επιπλέον χαρακτηριστικό την απουσία ρεζέρβας, έστω και ανάγκης, αφού δεν υπάρχει χώρος.

Bi-fuel κινητήρας και δεξαμενές αερίου
Και κάπου εδώ μπαίνουμε στην ουσία της έκδοσης TGI που αφορά το σύστημα κίνησης και τις δεξαμενές CNG που αποκαλύπτονται όταν σηκώσεις το πάτωμα του χώρου αποσκευών. Οι δύο δεξαμενές που βρίσκονται εκεί μαζί με μια τρίτη που βρίσκεται κάτω από την έδρα των πίσω καθισμάτων χωρούν συνολικά 17,3 kg CNG, ενώ υπάρχει και βοηθητικό ντεπόζιτο που χωρά 9 lt βενζίνης.

VW Golf TGI

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο υπετροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος κινητήρας 1,5 λίτρων που αποδίδει 130 PS και 200 Nm (+20 PS σε σχέση με τον προηγούμενο 1.4 TGI). Σε σχέση με την έκδοση που καίει αποκλειστικά βενζίνη η εξαιρετικά υψηλή σχέση συμπίεσης 12,5:1 και η λειτουργία σε κύκλο Miller διατηρούνται ενώ η κυλινδροκεφαλή, το σύστημα ψεκασμού, ο υπερσυμπιεστής με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας και ο καταλυτικός μετατροπέας έχουν δεχτεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου DSG 7 σχέσεων. Αντίθετα με τις αυτόματες εκδόσεις των βενζινοκινητήρων, εδώ δεν υπάρχει ήπια υβριδικό σύστημα, κάτι που γίνεται αισθητό στην πιο αργή λειτουργία του start&stop.

Το Golf TGI έχει επαρκή αποθέματα δύναμης σε όλο το φάσμα των στροφών, δίνοντας αυτοπεποίθηση στον οδηγό τόσο με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία όσο και αλλάζοντας σχέσεις από τα paddles του DSG στο τιμόνι. Το αυτοκίνητο πιάνει και διατηρεί ακούραστα υψηλές ταχύτητες με χαμηλό επίπεδο θορύβου, επιτρέποντας στον οδηγό να εκτιμήσει την υποδειγματική ποιότητα κύλισης του Golf. Η ανάρτηση - γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαπτος πίσω - είναι άνετη χωρίς να παρουσιάζει στοιχεία πλεύσης και το ελαφρώς αυξημένο βάρος (+134 kg) της συγκεκριμένης έκδοσης στο πίσω μέρος λόγω των δεξαμενών CNG γίνεται αισθητό μόνο υπό πίεση. Κατά τα άλλα η συμπεριφορά του γερμανικού χάτσμπακ είναι απόλυτα προβλέψιμη, με το πλαίσιο να εμπνέει ασφάλεια και στιβαρότητα, το ενεργό διαφορικό XDS να αποτρέπει φαινόμενα υποστροφής και το σύστημα διεύθυνσης με μεταβαλλόμενη υποβοήθηση να έχει το σωστό βάρος για κάθε περίσταση.

Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε στις μικτές συνθήκες όλης της δοκιμής (από έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση σε αστικό περιβάλλον μέχρι αρκετά χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό οδικό δίκτυο) ήταν 5 kg/100km. Αυτό σημαίνει πως η συνολική αυτονομία του Golf TGI είναι 470-500 km (350-400 km με CNG και 120 km με βενζίνη). Το μοναδικό μειονέκτημα είναι η μικρή χωρητικότητα του ρεζερβουάρ βενζίνης που αναγκάζει σε πολύ συχνούς ανεφοδιασμούς κάποιον που θέλει να ταξιδέψει σε περιοχές χωρίς πρατήρια CNG.

VW Golf TGI

Συγκριτικό πλεονέκτημα
Η βασική αλλά απόλυτα επαρκής έκδοση 1.5 TGI DSG Life είναι η μοναδική επιλογή για όποιον θέλει Golf με φυσικό αέριο. Επιλογή που κοστίζει €26.250 και δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Αυτό σημαίνει πως το αεριοκίνητο Golf είναι αισθητά ακριβότερο από τις αντίστοιχες εκδόσεις του μοντέλου που έχουν προσανατολισμό την οικονομία, με εξαίρεση το Golf 2.0 TDI DSG 150 PS (€26.350) το οποίο παραμένει ιδανικό για τους χιλιομετροφάγους και πεδίο δράσης τις εθνικές οδούς και την περιφέρεια.

Σε κάθε περίπτωση δεδομένου του ασυναγώνιστα χαμηλού κόστους χρήσης που υπολογίζεται κοντά στα €4 ανά 100 km, το Golf TGI είναι ο απόλυτος πρωταθλητής οικονομίας σε ολόκληρη τη γκάμα του γερμανικού μικρομεσαίου. Με τις ισχύουσες τιμές CNG, ένα γέμισμα των δεξαμενών του Golf απαιτεί κάτι λιγότερο από €15, μετατρέποντας κάθε επίσκεψη στο πρατήριο σε μια ξέγνοιαστη εμπειρία.

Όλα αυτά βέβαια ισχύουν μόνο για όσους έχουν πρόσβαση στο δίκτυο πρατηρίων CNG, το οποίο μπορεί να διευρύνεται, αλλά παραμένει επαρκές μόνο στη μείζονα περιοχή της Αθήνας και οριακά επαρκές στις ΕΟ Αθήνα-Θεσσαλονίκη και Αθήνα-Πάτρα.

Διαμορφώστε το δικό σας Volkswagen Golf TGI εδώ

VW Golf TGI


Τι λέει το DRIVE
Η έκδοση φυσικού αερίου του VW Golf συνδυάζει όλα τα προτερήματα του γερμανικού μικρομεσαίου με κόστος χρήσης €4/100km, κάνοντας εύκολη την εξίσωση για όσους θέλουν ένα ολοκληρωμένο χάτσμπακ με έμφαση στην οικονομία και έχουν πρόσβαση σε πρατήριο CNG.
Τιμή Από €26.250
Τεχνολογία Κινητήρας CNG 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο VGT, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
Απόδοση 130 PS/5.000-6.000 rpm, 200 Nm/1.400-4.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,5”
Τελική ταχύτητα 211 km/h
Μέση κατανάλωση 5 kg/100 km*
Εκπομπές CO2 111 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.284 x 1.789 x 1.475 mm
Χώρος αποσκευών 287 lt
Βάρος 1.399 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube