Test: Opel Meriva

Test: Opel Meriva

Πιστό στις αρχές του, το Meriva σκαρφαλώνει στη μεγαλύτερη κατηγορία πολυμορφικών και επιχειρεί να γίνει πρωταθλητής στην πρακτικότητα
Το πρώτο Meriva που παρουσιάστηκε το 2003 βασιζόταν στο Corsa. Με μήκος που οριακά ξεπερνούσε τα τέσσερα μέτρα βασιζόταν μόνο στο μεγάλο ύψος για να εξασφαλίσει τους απαραίτητους χώρους για μια οικογένεια. Και ήταν η ψηλή θέση οδήγησης και η ευκολία στο μπες-βγες που έκανε περισσότερους από ένα εκατομμύριο αγοραστές να το προτιμήσουν μέχρι σήμερα. Στη δεύτερη γενιά, η Opel όχι μόνο διατήρησε τα ίδια στοιχεία, αλλά τα πήγε και ένα βήμα παραπέρα.

Γενναία Meriva
Το νέο Meriva αναγνωρίζεται αμέσως ως αδερφάκι του Insignia και του Astra. Όλα τα χαρακτηριστικά στοιχεία της «νέας» Opel είναι εδώ. Από τη μεγάλη χρωμιωμένη μάσκα ως τα νεύρα που κατηφορίζουν από τους εξωτερικούς καθρέφτες ως τους πίσω τροχούς. Για την ευκολότερη είσοδο και έξοδο των επιβατών, οι πίσω πόρτες ανοίγουν ανάποδα, κάτι που καθόρισε σε μεγάλο βαθμό και το σχεδιασμό τους. Το σχεδόν κατακόρυφο και μεγάλο σε ύψος πίσω μέρος της πόρτας για παράδειγμα ήταν απαραίτητο για να φιλοξενηθούν οι μεντεσέδες. Το ασυνήθιστο «σπαστό» κάτω μέρος του παραθύρου εξασφαλίζει καλύτερη ορατότητα στα παιδιά.
Το πάτωμα του Corsa αποτελεί παρελθόν. Το νέο Meriva πατάει σε μια νέα πλατφόρμα με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω που δανείζεται μηχανικά μέρη από Astra, Zafira και Insignia. Με αυξημένο κατά 15 mm μεταξόνιο (2,64 m) και μήκος 4,29 m, πλησιάζει τις διαστάσεις του Renault Scenic. Με τέτοιο μήκος και με συρόμενο πίσω κάθισμα θα περίμενες λίγο περισσότερο χώρο για τα γόνατα των πίσω. Πέρα από αυτό όμως οι χώροι ικανοποιούν τόσο για τους επιβάτες όσο και για τα υπάρχοντά τους: 32 θέσεις για μικροαντικείμενα και 400 lt χώρος αποσκευών.
Ο οδηγός κάθεται ψηλά, σε εργονομικά σχεδιασμένο κάθισμα, με τις πιο λεπτές εμπρός κολόνες να μην εμποδίζουν το οπτικό πεδίο. Το τιμόνι, ο πίνακας οργάνων, τα χειριστήρια για τα φώτα και ολόκληρη η κεντρική κονσόλα με τα αμέτρητα πλήκτρα έρχονται κατευθείαν από το νέο Astra. Η μέτρια συναρμογή κάποιων πλαστικών στην κεντρικά κονσόλα πιθανότατα οφείλεται στο ότι οδηγήσαμε αυτοκίνητα προπαραγωγής. Το χειρόφρενο είναι σε όλες τις εκδόσεις ηλεκτρονικό, αφήνοντας ανάμεσα στα καθίσματα χώρο για το FlexRail, έναν συρόμενο και πολύ πρακτικό αποθηκευτικό χώρο. Οι εμπρός και πίσω πόρτες ανοίγουν σε γωνία 84ο, διευκολύνοντας την πρόσβαση των επιβατών κάθε ηλικίας.
Με το βάρος να φτάνει τα 1.360 kg με τον οδηγό, ο βασικός κινητήρας των 100 PS αποδεικνύεται οριακά επαρκής για το Meriva. Ο υπερτροφοδοτούμενος 1.4 που γνωρίσαμε στο Astra είναι σίγουρα προτιμότερος. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις, των 120 και 140 PS, με την ισχυρότερη να συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο. Το τιμόνι είναι μονίμως ελαφρύ, κάτι καλό για τις αστικές μετακινήσεις, αλλά όχι τόσο ευχάριστο όταν η ταχύτητα αυξηθεί. Σε γρήγορο ρυθμό η κλίση στις στροφές δε λείπει, αλλά το επίπεδο άνεσης παραμένει υψηλό, τουλάχιστον μέχρι να το οδηγήσουμε στην Ελλάδα.



[blockquote]Τι λέει το DRIVE
Μικρομεσαίο πολυμορφικό με έξυπνες λύσεις πρακτικότητας που κινείται  ανάμεσα στα Honda Jazz και Renault Scenic και κοντράρει και τα δύο.
Τεχνολογία:
1.4: 1.398 cc, Ι4, 16v, 100 PS/6.000 rpm, 13,3 kgm/4.000 rpm 1.4 Turbo: 1.364 cc, Ι4 16v, 120 PS/4.800-6.000 rpm, 17,8 kgm/1.750-4.000 rpm 1.4 Turbo: 1.364 cc, I4 16v, 140 PS/4.900-6.000rpm, 20,4 kgm/1.850-4.900 rpm
Επιδόσεις:
1.4: 0-100 km/h 13,9”, τελική 177 km/h 1.4 Turbo: 0-100 km/h 11,5”, τελική 188 km/h 1.4 Turbo: 0-100 km/h 10,3”, τελική 196 km/h
Μέση κατανάλωση:
1.4: 6,1 lt/100 km, 1.4 Turbo: 6,1 lt/100 km, 1.4 Turbo: 6,7 lt/100 km[/blockquote]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube