Test: Nissan 370 Z

Κεφάλαιο Ζ. Ο αντικαταστάτης του μοντέλου που ξανάβαλε τη Nissan στο κεφάλαιο με τα σπορ αυτοκίνητα, είναι ένα ακόμα πιο καθαρόαιμο σπορ coupe

Στην εποχή που ακόμα και αυτοκίνητα όπως το Evo και το STi έχουν αρχίσει να ρίχνουν κλεφτές ματιές προς τις ανέσεις, η Nissan ξεκαθάρισε εξαρχής τις προθέσεις της: το 370Ζ έπρεπε να είναι ακόμα πιο σπορ από το 350Ζ, την εξέλιξη του οποίου ενσαρκώνει. Με άλλα λόγια έπρεπε να πάει ακόμα παραπέρα τις καθαρόαιμες αξίες των Nissan Ζ με την 40ετή ιστορία, η οποία έχει δώσει μερικά εξαιρετικά σπορ μοντέλα.

Εμφανισιακά, μάλλον θα το έλεγες ένα facelift του 350Ζ, αφού εάν δεν δεις τα δύο αυτοκίνητα δίπλα δίπλα, δύσκολα θα καταφέρεις να ονομάσεις πολλές διαφορές. Το σίγουρο είναι ότι εάν έπρεπε να το περιγράψεις με δύο (έστω τρεις) λέξεις, θα το έλεγες μυώδες και επιθετικό, κάτι για οποίο φροντίζουν –εκτός των άλλων– και στοιχεία από το GT-R.

Driver’Z Car
Η ευελιξία ήταν μια από τις προτεραιότητες κατά την εξέλιξη του 370Ζ. Για να τη βελτιώσουν, κόντυναν το μεταξόνιο κατά 100 mm (2.550) συγκριτικά με το 350Ζ, ενώ το εμπρός και το πίσω μετατρόχιο κέρδισαν 15 και 55 mm αντίστοιχα και το κέντρο βάρους του αμαξώματος χαμήλωσε χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου σε σημεία-κλειδιά. Η δεύτερη προτεραιότητα ήταν οι επιδόσεις. Για αυτές φροντίζει ο V6 των 3,7 λίτρων με απόδοση 331 ίππων, που είναι τοποθετημένος σχεδόν ο μισός πίσω από τον –νοητό– εμπρός άξονα Διαθέτει σύστημα μεταβλητού βυθίσματος και χρονισμού των βαλβίδων προς όφελος της απόδοσης και της μείωσης των εκπομπών ρύπων (11% χαμηλότερες). Λατρεύει το «στροφάρισμα» ψηλά, είναι όμως ελαστικός από χαμηλά.

Τιμές επιδόσεων δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα από τη Nissan, δεν χρειάζεται όμως να είχες καταπιεί δυναμόμετρο όταν ήσουν μικρός για να καταλάβεις ότι έχει ψυχή. Αρκεί μια ματιά στο κοντέρ και θα δεις ότι το 370Ζ μαζεύει χιλιόμετρα σαφώς πιο γρήγορα από τον προκάτοχό του (είναι εξάλλου και ελαφρύτερο), είτε με το στάνταρ 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είτε με το έξτρα αυτόματο (για πρώτη φορά στην Ευρώπη) των επτά σχέσεων. Το πρώτο μάλιστα συγχρονίζει αυτόματα τις στροφές κινητήρα και κιβωτίου στα κατεβάσματα (Synchro Rev Control), υποκαθιστώντας τέλεια την τεχνική «μύτη-τακούνι» στη γρήγορη οδήγηση.

Όσο το ζορίζεις, το 370Ζ αποδεικνύει την εξαιρετική του φυσική κατάσταση ανταποκρινόμενο με αμεσότητα και προθυμία στις εντολές του οδηγού. Το τιμόνι ενημερώνει τον οδηγό χαρτί και καλαμάρι για τις επαφές των εμπρός τροχών με το δρόμο και τα όρια της πρόσφυσης είναι σαφώς μεγαλύτερα. Η ανάρτηση κάνει σωστά τη δουλειά της και η φόρα που μαζεύει στην ευθεία διατηρείται με ευκολία στη στροφή. Το πλαίσιο-βράχος είναι άριστα ζυγισμένο (53/47 ώστε να πλησιάζει το 50/50 στην επιτάχυνση) και τα φρένα πανίσχυρα. Το μόνο μεμπτό σημείο είναι πως σε πατημένες καμπές με μέτριο οδόστρωμα το μικρότερο μεταξόνιο έχει προσδώσει μια νευρικότητα στο πίσω μέρος και μερικές φορές εκτός από εμπειρία θα χρειαστεί και θάρρος για να το οδηγήσετε πραγματικά γρήγορα με το ESP εκτός.

Ποιοτική αναβάθμιΖη
Το εσωτερικό του 350Ζ ήταν ίσως το μόνο σημαντικό ελάττωμά του, αφού η ποιότητα των υλικών του δεν ταίριαζε ούτε στην κλάση, ούτε στην τιμή του. Το 370Ζ δεν φτάνει στα επίπεδα ενός Audi TTS για παράδειγμα, είναι όμως σημαντικά βελτιωμένο. Το επάνω μέρος του ταμπλό είναι επενδυμένο με μαλακό πλαστικό και το φινίρισμα είναι αρκετά προσεγμένο. Η ηχομόνωση δεν είναι ανάλογα βελτιωμένη, παρά τις δηλώσεις της Nissan για βελτίωση του δείκτη NVH (Noise, Vibration, Harshness). Ο θόρυβος κύλισης είναι έντονος σε τραχύ οδόστρωμα (τουλάχιστον με τους έξτρα 19ρηδες τροχούς των αυτοκινήτων που οδηγήσαμε), ενώ στις υψηλές στροφές περνάνε στην καμπίνα και αρκετοί υψίσυχνοι κραδασμοί από τη μετάδοση. Τουλάχιστον, σε λογική ταχύτητα το ταξίδι είναι πολύ άνετο, ενώ ο ευχάριστος διάκοσμος και οι αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα φτιάχνουν την κατάσταση.

Τι Ζητάς;
Εάν στη λίστα με τις προτεραιότητές σου η άνεση και ο πολιτισμένος χαρακτήρας φιγουράρουν ψηλά, τότε θα βρεις το 370Ζ υπερβολικά «μπρουτάλ» για τα γούστα σου. Εάν πάλι θες ένα πραγματικά σπορ πισωκίνητο coupe που δεν πάει γρήγορα «μόνο του», τότε το νέο καμάρι της σειράς Ζ σού κλείνει το μάτι. Το μόνο που σου ζητάει είναι υπομονή μέχρι τον Ιούλιο, που θα ξεκινήσει η εισαγωγή του στη χώρα μας.
 


Tech Info
Σχεδόν κάθε σημείο είναι επανασχεδιασμένο σε σχέση με το 350Ζ. Η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου (πόρτες, καπό, ανάρτηση) έχει μειώσει το βάρος και έχει φέρει χαμηλότερα το κέντρο εφαρμογής του στο 30% πιο άκαμπτο σε στρέψη αμάξωμα. Το 35% των εξαρτημάτων που συνθέτουν τον κινητήρα είναι εντελώς νέα. Ο κόφτης στροφών έχει πλέον μετατοπιστεί στις 7.500 rpm (από τις 7.000) ενώ ο μηχανισμός ενεργοποίησης του συστήματος μεταβλητού χρονισμού και βυθίσματος των βαλβίδων (VVEL) είναι εξαιρετικά λιτός ώστε να έχει τη γρηγορότερη απόκριση.

Τα ελαστικά είναι ειδικά εξελιγμένα από τη Yokohama, ενώ το πίσω διαφορικό μεταφέρθηκε από το 350Ζ (μπλοκέ Viscous) και το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας είναι ρυθμισμένο για να συνεργάζεται άψογα μαζί του. Τα φρένα, τέλος, είναι εξελιγμένα από την ίδια τη Nissan (το 350Ζ είχε Brembo) και έχουν πολυπίστονες δαγκάνες (6πίστονες εμπρός, 2πίστονες πίσω). Εν τούτοις δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στη σωστή τους αίσθηση ακόμα και σε αστικές συνθήκες, κάτι όχι και τόσο συνηθισμένο σε συστήματα τέτοιων προδιαγραφών.



Κυβισμός (cc)    3.696    
Κύλινδροι / Βαλβίδες V6 / 24
Ισχύς (PS / rpm)    331 / 7.000    
Ροπή (kgm / rpm)    37,2 / 5.000    
0-100 km/h (sec)    5,0    
Τελική ταχύτητα (km/h)    250
Μετάδοση / Κιβώτιο Στους πίσω τροχούς / Χειροκίνητο 6 ή αυτόματο 7 σχέσεων
Ανάρτηση εμπρός Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος
Ανάρτηση πίσω Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική ράβδος
Φρένα (εμπρός / πίσω) Αεριζόμενοι δίσκοι / Αεριζόμενοι δίσκοι
Μήκος x πλάτος x ύψος (mm) 4.250 x 1.845 x 1.315
Μεταξόνιο (mm) 2.550
Βάρος (kg)    1.600
Τροχοί (εμπρός / πίσω)    245/40 R19 / 275/35 R19