Test: Mini Countryman

Test: Mini Countryman

Ο αριθμός τέσσερα είναι σημαδιακός για το Countryman: Είναι το τέταρτο μοντέλο της Mini, το πρώτο με σύστημα τετρακίνησης και το πρώτο μεγαλύτερο από τέσσερα μέτρα. Μάλιστα, κατά δήλωση της εταιρείας είναι και το μεγαλύτερο μοντέλο που θα κατασκευαστεί, αφού το αντίθετο θα δημιουργούσε εσωτερικό ανταγωνισμό με τα μοντέλα της μαμάς BMW.
Η τετρακίνηση επ’ ουδενί δε σημαίνει ότι το Countryman είναι ένα 4x4. Η απόσταση των 14,9 εκ. από το έδαφος δεν αρκεί για κάτι παραπάνω από έναν ελαφρύ χαρακτήρα crossover. Περισσότερο θα μπορούσες να πεις ότι αυτό το Mini είναι το «οικογενειακό» μοντέλο της γκάμας.

Οφθαλμαπάτη

Βλέποντάς το Countryman από κοντά ορκίζεσαι ότι είναι μεγαλύτερο από τα 4,097 m (4,1 στην έκδοση Cooper S) που ανακοινώνει η εταιρεία. Για να έχετε μέτρο σύγκρισης, ένα VW Golf που έχει αντίστοιχους χώρους είναι 4,2 m.
Το εμπρός μέρος είναι πιο επιθετικό από των υπολοίπων Mini, χωρίς αυτό να αλλοιώνει την εταιρική ταυτότητα. Χρειάζεται μόνο μια ματιά για να καταλάβεις ότι το Counrtyman είναι Mini.
Το ίδιο συμβαίνει και στην καμπίνα: Η εικόνα είναι γνώριμη παρότι τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε είχαν κρυμμένες κάποιες τελικές λεπτομέρειες και τη νέα κεντρική κονσόλα που θα χρησιμοποιείται εφεξής σε όλα τα Mini. Αυτό που διαφέρει από τα 3θυρα είναι η –εσκεμμένα- ψηλότερη θέση οδήγησης που ωστόσο δεν κοστίζει στην αίσθηση που σου δίνει από το αυτοκίνητο.
Αυτό που δεν περιμένεις είναι η ευρυχωρία. Υπάρχουν 4θέσιες και 5θέσιες εκδόσεις, ο διαθέσιμος χώρος των οποίων είναι παραπάνω από επαρκής ειδικά σε ύψος. Το πίσω κάθισμα είναι συρόμενο και διαιρούμενο ενώ μόνο από το πλάτος θα περίμενες κάτι παραπάνω. Γι’ αυτό και συστήνουμε τις 4θέσιες εκδόσεις που μπορούν να εφοδιαστούν με μια ράγα ανάμεσα από τα καθίσματα που αυξάνει τους –έτσι κι αλλιώς καλούς- αποθηκευτικούς χώρους. Αξίζει να αναφέρουμε εδώ και το εύκολο μπες-βγες στο πίσω κάθισμα.
Απλώς ικανοποιητικό είναι το πορτμπαγκάζ των 350 λίτρων με το απολύτως κανονικό σχήμα που φτάνει τα 1.170 με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.

State of the art

Το πάτωμα και η ανάρτηση (γόνατα Μακφέρσον εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) του Countryman είναι καινούργια προκειμένου να συνδυάζονται με την τετρακίνηση.
Η τελευταία προσφέρεται προαιρετικά και ονομάζεται ALL4 και η λειτουργία της βασίζεται σε έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο υγρό συμπλέκτη. Η απόκρισή του διαρκεί λιγότερο από ένα δέκατο του δευτερολέπτου, κάτι που πρακτικά σημαίνει ροπή στους πίσω τροχούς σε λιγότερο από 90ο ολίσθηση των εμπρός.
Σημαντικές εξελίξεις υπάρχουν και στο μέτωπο των κινητήρων όπως μας εξήγησε ο υπεύθυνος μηχανολογικής εξέλιξης του μοντέλου, Μaximilian Hubloher. Αιχμή του δόρατος είναι ο τούρμπο 1.600άρης των 184 ίππων.
Υπάρχει ακόμα ένας κινητήρας βενζίνης και ένας πετρελαίου σε δύο εκδόσεις έκαστος. Ο βενζινοκινητήρας είναι ατμοσφαιρικός 1.600άρης με 98 ή 122 ίππους και ο πετρελαιοκινητήρας επίσης 1.6 με 112 ή 90 ίππους. Ο δυνατός πετρελαιοκινητήρας διατίθεται και με το σύστημα τετρακίνησης.
Όλοι οι βενζινοκινητήρες συνεργάζονται και με 6άρι αυτόματο κιβώτιο, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες μας η επιλογή αυτή θα υπάρχει μελλοντικά και στα πετρελαιοκίνητα.

Πραγματικό Mini στο δρόμο

Ο πιπεράτος οδηγικός χαρακτήρας όλων των σύγχρονων Mini ήταν αδιαπραγμάτευτο ζητούμενο για το Countryman. Παρότι λοιπόν η οδήγηση σε βρεγμένη και πολύ γλιστερή πίστα δεν είναι το καλύτερο τερέν για να βγάλεις συμπέρασμα για τη συμπεριφορά του σε καθημερινές συνθήκες, είναι ιδανική για τη λειτουργία της τετρακίνησης. Η λειτουργία της βρίσκεται πάνω από κάθε προσδοκία, όπως και η γενικότερη συμπεριφορά του Countryman.
Το πλαίσιο, η ανάρτηση, η τετρακίνηση και το τιμόνι συνεργάζονται άψογα και κάνουν το Mini όχι μόνο αποτελεσματικό, αλλά και πολύ ευχάριστο. Η τετρακίνηση εμπλέκεται ακαριαία με τρόπο που δε γίνεται καν αντιληπτός και η πρόσφυση εντυπωσιάζει.
Επιπλέον, δεν έχει χαθεί σχεδόν τίποτα από την αίσθηση καρτ των Mini. Η ακρίβεια στο πάτημα είναι εξαιρετική, όπως και η προθυμία στις εντολές για αλλαγή κατεύθυνσης. Σημείο κλειδί για αυτό είναι και οι πολύ μικροί πρόβολοι του αμαξώματος, για να περιορίζεται η αδράνεια κατά το διαμήκη άξονα. Θετικά σχόλια κερδίζει και η λειτουργία της ανάρτησης που ελέγχει άψογα το αμάξωμα.


[blockquote]Κινητήρες: Όλα τα καλά
Οι κινητήρες του Countryman διαθέτουν ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει στο ράφι της BMW.
Κυριότερη βελτίωση σε σχέση με τους προηγούμενους κινητήρες είναι το το σύστημα Valvetronic, δηλαδή ο ηλεκτρονικός έλεγχος της κίνησης των βαλβίδων. Εκτός από όφελος σε απόδοση, το Valvetronic ρίχνει και την κατανάλωση (άρα και τις εκπομπές CO2) κατά 5-10%.
Ακόμα, όλοι οι κινητήρες έχουν αντλία νερού που απεμπλέκεται, νέα αντλία λαδιού και ειδική μελέτη για την ελαχιστοποίηση των τριβών.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο νέος πετρελαιοκινητήρας που είναι ο 1.600άρης της BMW, με αλλαγές για να εδράζεται πλέον εγκάρσια και όχι κατά μήκος.[/blockquote]


[blockquote]ALL4
Καρδιά του συστήματος είναι ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος υγρός πολύδισκος συμπλέκτης, η μονάδα του οποίου είναι ενσωματωμένη σε εκείνη του συστήματος ελέγχου της ευστάθειας DSC. Έτσι οι πληροφορίες συλλέγονται, επεξεργάζονται και ανταλλάσσονται όσο πιο γρήγορα γίνεται.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι ο συμπλέκτης και το πίσω διαφορικό αποτελούν μια ενιαία και πολύ κόμπακτ κατασκευή.
Το σύστημα μεταφέρει σε κανονικές συνθήκες έως και το 50% της διαθέσιμης ροπής στους πίσω τροχούς, ενώ σε ακραίες το ποσοστό αυτό αγγίζει στιγμιαία και το 100%.[/blockquote]


[blockquote]Σχεδίαση
Υπήρχαν πολλά κα δύσκολα ζητήματα που έπρεπε να λύσει ο επικεφαλής σχεδιασμού Gert Hildebrand και η ομάδα του: Πρώτο και καλύτερο το πόσο μεγάλο μπορεί τελικά να διατηρήσει το χαρακτήρα ενός Mini, ενώ οι ολοένα και υψηλότερες απαιτήσεις στα τεστ σύγκρουσης με πεζούς, έθεταν τους δικούς τους περιορισμούς.
Ωστόσο, υπήρχαν και πράγματα που ήταν από την αρχή γνωστά: οι σχεδιαστικές γραμμές έπρεπε να είναι απλές, αφού αυτές είναι και οι πιο ανθεκτικές στο χρόνο και οι αναλογίες του αμαξώματος όσο πιο κοντά γίνεται στα 3θυρα Mini. Το τονισμένο τόξο των θόλων του αμαξώματος είναι προκειμένου να τονιστεί η ύπαρξη τετρακίνησης, ενώ οι πολύ μικροί πρόβολοι –σήμα κατατεθέν των Mini- δίνουν το παρόν.
Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι ότι η σχεδίαση του Mini ξεκίνησε στο χαρτί και όχι στην οθόνη ενός υπολογιστή, καθώς και ότι από τα 40 αρχικά σχέδια επιλέχθηκαν τα πέντε για τη συνέχεια.[/blockquote]

 

Hot Spots
-    Το πρώτο 5θυρο και 5θέσιο Mini
-    Με απόσταση από το έδαφος στα 15,7 cm
-    Προαιρετικά και τετρακίνητο
-    Κινητήρες 1.6 με απόδοση από 98 έως 184 PS
-    Στην Ελλάδα από τον Οκτώβριο

Τι λέει το DRIVE

Το Countryman είναι ένα πολύ μεγάλο στοίχημα για την Mini και την BMW. Ένα crossover με έμφαση στην οδηγική ευχαρίστηση αλλά και στους χώρους. Ειδικά το 1.6 των 184 PS περισσότερο μας μοιάζει με ανταγωνιστή των GTi παρά το αντίπαλο δέος του Qashqai…

Κινητήρας

1.598 cc, 4κύλινδρος, 2ΕΕΚ 16v, twin scroll turbo, Valvetronic,  184 PS / 5.500 rpm, 24,5 (26,5*) / 1.600 rpm
Μετάδοση
Εμπρός ή στους 4 τροχούς, χειροκίνητο 6 σχέσεων
Επιδόσεις
0-100 km/h 7,9’’, τελική 210 km/h
Μέση κατανάλωση
6,7 lt/100 km (Εκπομπές CO2: 157 gr/km)
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube