Test drive: Volkswagen Tiguan 1.4 TSI 150 PS ACT DSG6

Test drive: Volkswagen Tiguan 1.4 TSI 150 PS ACT DSG6

Η δεύτερη γενιά του Volkswagen Tiguan βελτιώθηκε θεαματικά σε όλους τους τομείς, απέκτησε νέες τεχνολογίες και εισέρχεται στην ελληνική αγορά για να διατηρήσει τα σκήπτρα στην κατηγορία των SUV.

Το πρώτο πράγμα που σου προκαλεί έκπληξη στη δεύτερη γενιά του Volkswagen Tiguan είναι η εμφάνισή του.

Σύμφωνοι, δεν έρχεσαι αντιμέτωπος με ένα ρηξικέλευθο σχέδιο επιπέδου… Nissan Juke, αλλά για τα δεδομένα που μας έχει συνηθίσει η Volkswagen τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα όταν πρόκειται για τον αντικαταστάτη ενός ιδιαίτερα επιτυχημένου μοντέλου, το νέο γερμανικό SUV είναι διαφορετικό. Αυτό οφείλεται εν πολλοίς σε δύο λόγους.

Πρώτα απ’ όλα είναι η νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία στήριξε ο γερμανικός όμιλος όλα τα τελευταία μοντέλα του. Αναφερόμαστε φυσικά στο γνωστό σπονδυλωτό πλαίσιο MQB στο οποίο βασίζεται το νέο Volkswagen Tiguan, όντας παράλληλα και το πρώτο SUV του ομίλου που «χτίστηκε» σε αυτό. Το νέο πλαίσιο άλλαξε τις διαστάσεις του μοντέλου, αναγκάζοντας και τους σχεδιαστές να ακολουθήσουν άλλο σχεδιαστικό δρόμο. Συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο, το νέο Tiguan είναι 6 cm μακρύτερο (4,49 m), τρεις πόντους φαρδύτερο (1,84 m) και χαμηλότερο κατά 5,7 cm (1,65 m). Σημαντικά αυξημένο είναι και το μεταξόνιο που μεγάλωσε κατά 7,7 cm και φτάνει πλέον τα 2,68 m,  αναβαθμίζοντας το νέο Tiguan σε αρκετούς τομείς που θα αναλύσουμε παρακάτω.

Πέρα από το νέο πλαίσιο, οι σχεδιαστές του Wolfsburg έπρεπε να εναρμονίσουν το Volkswagen Tiguan και με τη νέα εταιρική σχεδιαστική ταυτότητα, όπως αυτή μας παρουσιάστηκε στο τελευταίο Passat. Όλα αυτά είχαν αποτέλεσμα να αλλάξει ριζικά η εμφάνιση του μοντέλου. Να ξεφύγει από τις στρογγυλεμένες γραμμές του παρελθόντος και να αποκτήσει περισσότερες ακμές και πιο καθαρές γραμμές. Τα φαρδύτερα μετατρόχια και οι πιο κοντοί πρόβολοι έχουν δημιουργήσει, σε συνδυασμό με την πιο χαμηλή γραμμή της οροφής, ένα πιο δυναμικό και στιβαρό στην όψη αμάξωμα. Που στα δικά μου μάτια τουλάχιστον δείχνει αρκετά πιο εκλεπτυσμένο από το παρελθόν. Η νέα σχεδίαση ωφέλησε μεταξύ άλλων και την αεροδυναμική του Tiguan, μειώνοντας τον αεροδυναμικό συντελεστή στο 0,32.

Χωρίς εκπλήξεις εντός
Σε αντίθεση με την εξωτερική εμφάνιση, στην καμπίνα οι Γερμανοί παρέμειναν… Γερμανοί και άλλαξαν ελάχιστα. Ακόμα και με τα μάτια δεμένα, που λέει ο λόγος, καταλαβαίνεις αμέσως ότι βρίσκεσαι στο εσωτερικό ενός Volkswagen. Το ταμπλό ακολουθεί πιστά τη σύγχρονη σχεδιαστική προσέγγιση της φίρμας και μοιάζει βγαλμένο απ’ το Passat. Τα υλικά στο πάνω μέρος είναι πολύ καλής ποιότητας, αλλά όπως και στο παρελθόν κάποια σκληρά σε αφή πλαστικά στη βάση της κονσόλας και στις πόρτες δείχνουν να μην ταιριάζουν με το πιο upper class προφίλ του αυτοκινήτου.

Η μεγάλη οθόνη αφής 8” (5ιντση στη βασική έκδοση) στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί και δίνει μια πιο σύγχρονη νότα στο εσωτερικό. Όπως άλλωστε και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων που όμως απουσίαζε από το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Είναι στάνταρ μόνο στην πιο πλούσια έκδοση εξοπλισμού, αλλά προαιρετικά και με κόστος περίπου 500 ευρώ μπορεί να τοποθετηθεί σε οποιαδήποτε έκδοση.

Απόρροια του μεγαλύτερου μεταξονίου, στο οποίο αναφερθήκαμε παραπάνω, οι χώροι έχουν βελτιωθεί σημαντικά. Οι επιβάτες έχουν μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατα και περισσότερο πλάτος, ενώ η πρακτικότητα είναι επιπέδου πολυμορφικού. Υπάρχουν τραπεζάκια αεροπορικού τύπου στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων με ειδικό αντιολισθητικό υλικό και ενσωματωμένες ποτηροθήκες, ενώ δεν λείπουν και οι βολικές θήκες, τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες.

Μεγαλύτερος, κατά 50 λίτρα σε σύγκριση με το παρελθόν, είναι και ο χώρος αποσκευών που φτάνει πλέον τα 520 λίτρα και μπορεί να αυξηθεί στα 615 αν τα συρόμενα πίσω καθίσματα συρθούν τέρμα εμπρός ή ακόμα και στα 1.655 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Πόντους στην πρακτικότητα προσθέτει και η λειτουργία που επιτρέπει στο πορτμπαγκάζ να ανοίξει με το κούνημα του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα.

Με ACT και 150 PS
Αν και κάθεσαι λίγο ψηλότερα απ’ ό,τι στο παρελθόν, το μεγάλο εύρος ρυθμίσεων στο κάθισμα και στο τιμόνι που ρυθμίζεται σε ύψος και απόσταση σε βοηθούν να βολευτείς. Τα καθίσματα είναι άνετα και παρέχουν καλή πλευρική στήριξη.

Η έκδοση του Volkswagen Tiguan που δοκιμάζουμε εδώ είναι η βενζινοκίνητη 1.4 TSI με τα 150 PS και το σύστημα ACT που σε συνθήκες χαμηλού φορτίου απενεργοποιεί τους δύο κυλίνδρους για μεγαλύτερη οικονομία. Τα παραπάνω συνδυάζονται στην προκειμένη περίπτωση με το γνωστό διπλόδισκο αυτόματο κιβώτιο DSG των έξι ταχυτήτων που μεταφέρει όλη την ισχύ στους δύο εμπρός τροχούς.

Ο παραπάνω συνδυασμός προσφέρει καλές επιδόσεις στο βαρύ αμάξωμα των 1.510 kg, με τα 0-100 km/h να έρχονται σε 9,8” και τα 80-110 km/h με kickdown στο αυτόματο κιβώτιο σε 5,1”. Τα φρένα είναι δυνατά και το ακινητοποιούν από τα 100 km/h σε 36,6 m. Αυτά όσον αφορά στα νούμερα. Στην πράξη, το μοτέρ είναι δυνατό, με γραμμική λειτουργία και σου επιτρέπει να κινηθείς με άνεση και ασφάλεια σε οποιονδήποτε δρόμο ανεξαρτήτως φορτίου.

Αυτό που σε εντυπωσιάζει περισσότερο πάντως είναι η συνολική αναβάθμιση του αυτοκινήτου στο δρόμο. Είναι αρκετά πιο στιβαρό, ακούει καλύτερα στις εντολές που δίνει ο οδηγός με το τιμόνι και ακόμα και όταν πιεστεί η κλίση στις στροφές είναι μικρότερη από αυτή του παρελθόντος. Η πιο σφιχτή ανάρτηση έχει βελτιώσει σημαντικά την οδική συμπεριφορά, το σπουδαίο όμως είναι ότι το πέτυχε αυτό χωρίς να επιβαρύνει την άνεση. Ακόμα και στις βαθιές λακκούβες, η ανάρτηση δεν κάνει θόρυβο και η ποιότητα κύλισης είναι καλύτερη απ’ ό,τι στο παρελθόν, κάνοντας ακόμα και τα πολύωρα ταξίδια με το Tiguan απόλαυση.

Μόνο μελανό σημείο είναι η κατανάλωση που για να διατηρηθεί κοντά στα 9 lt/100 km πρέπει να τηρείς ευλαβικά τα όρια ταχύτητας στον ανοικτό δρόμο και να είσαι αρκετά φειδωλός στη δύναμη που βάζεις στο δεξί πόδι όταν κινείσαι εντός πόλης.

Τι λέει το DRIVE
Το Volkswagen Tiguan ΙΙ 1.4 TSI DSG είναι καλοσχηματισμένο, πολύ ευρύχωρο, πρακτικό και επαρκώς δυνατό για την αποστολή του κόμπακτ MPV. Το μειονέκτημα της αλμυρής τιμής παίρνει μεγαλύτερη διάσταση από το τσιμπημένο κόστος χρήσης λόγω υψηλής κατανάλωσης.
Τιμή Aπό €34.700
Τεχνολογία 1.395 cc, i4 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 150 PS/5.000-6.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων, εμπρός κίνηση.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 9,8”
0-160 km/h 27,7”
0-400 m 17,0” @ 132,3 km/h
0-1.000 m 31,3” @ 166,4 km/h
50-80 km/h (kickdown) 3,2 ”
50-110 km/h (kickdown) 8,2”
80-110 km/h (kickdown) 5,1”
110-140 km/h (kickdown) 8,1”
Φρένα 100-0 km/h 36,6 m
Φρένα 110-0 km/h 45,3 m
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 9,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 139 g/km
Διαστάσεις 4.486 x 1.839 x 1.632 mm
Μεταξόνιο 2.874 mm
Χώρος αποσκευών 520-615/1.655 lt
Βάρος 1.510 kg
Μετρήσεις DRIVE. *Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube